Yol bisikletiyle yokuş çıkmak

Ongun Yücesan

Aktif Üye
Kayıt
13 Haziran 2009
Mesaj
151
Tepki
97
Şehir
Ankara, Konya
Yanlız Kudret Abinin bahsettiği mesafe ve zaman daha uzun galiba...

Ayna Kolun tek yarışlık yada ekstra hafif olup olmadığına bakar...
Shimano galiba samuray kılıçlarının geleneğini sürdürüyor :)...
 
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@derşan sezer

derşan evet galba yol bana gözüküyorda henüz karar vermedim ...
bunun nedeni ben mıcırlı asfalt yollarada gidiyorum burda yol kullanmak herhalde adamı rahatsız eder bir de burası norveç değil 80 senesinde yol bisikleti kiralayarak o balık sırtı yollardan jilet gibi kayıyordum açıkçası buranın yolları beni tatmin etmiyor ben yolu 1985 de bıraktım .
81 -85 arası o pejoyu kullandım ...sonra sattım ve bugüne kadar değişik markalarda mtb kullandım hep ...
bianci çok aldım diyebilirim 5-6 tane aldım ve hepsini sattım en iyi bisikletim 7005 aliminyum midyum kadro olan gıant atx 840 idi bu seriler çok iyi idi ve en son karbona geldik ve 10 kiloya düştük artık bundan sonra bu karbonu biraz daha modifiye ederim sele borusu değişir bir de didon artık yeter çok para saydık buna ama değdi....

yalnız derşan karbonu 30 mart 2008 aldım 35.000 km yi geçtim ....
yalnız şu anki lx ayna kol şinanay bana dayanmaz hiç bir ayna kol çünki ben rampacıyım düz yol beni sıkmakta ...
bana hafif kompenant dayanmaz onların dişlerini paso rampalarda eritirim ben ...... xtr bana dayanmaz onu bir yılda eritirim bana dayanacak ayna kol icad edilmedi....

:in: :in: :in:
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Ongun Yücesan

evet doğru uzun zamanda ne olur yol bisikletinin ayna kolu 45.000 km den sonra geberir herhalde hele bu arkadaş benim gibi rampa hastası ise..ona ayna kol felan dayanmaz...
 

derşan sezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Ağustos 2009
Mesaj
890
Tepki
1.158
Şehir
istanbul
Kudret abi 105 ayna kol en dayanıklılarından biri.İnternetten sen bir bak istersen.Mesela 105 ayna kolla 2 dünya turu yapan adam biliyorum.Başka markalardada vardır büyük ihtimal internetten sipariş verirsin gelir kapına kadar abi.Bence sen cyclcross al senin için yapılmış bisiklet araiye sokarsın çıkarsın mıcıra girersin hem tur da yapar.ama çok para yatırmışsın sen scotta ona devam edicen gibi :)ben aldıgım bisiklette çogunluklu ana elemanlarda bir değişikliğe gitmiyorum pahalıya patlıyor çünkü.Orjinali satıp yenisi almak daha mantıklı geliyor bana.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@derşan sezer

karbon olunca iş değişiyor bu karbona kıyamam ...
bu 105 ayna kolun ağırlığı önemli ...
 

sezaik

Üye
Kayıt
16 Mayıs 2013
Mesaj
39
Tepki
4
Şehir
Bursa
Bisiklet
Sedona
@sarman174

ek olarak gidon boğazını 100 mm de 50 mm ye düşürsek fayda sağlar mı ?
 

Şevket Akça

Daimi Üye
Kayıt
4 Temmuz 2014
Mesaj
356
Tepki
206
Şehir
İstanbul ve Çanakkale
Bisiklet
Kron
@Sozenen

şehirler arası bisiklet yolu mu yapmış adamlar :)
 

lombardo

Aktif Üye
Kayıt
4 Şubat 2015
Mesaj
143
Tepki
188
Yaş
41
Şehir
İstanbul
İsim
Deniz
Bisiklet
Lapierre
2013 senesinde 110 kiloya çıkınca çare olarak bisiklet düşünmüştüm, dedim işe bisikletle gidip geleyim..

bilenler için esenyurt devlet hastanesinden beylikdüzüne çıkan, dönerken de, aynı yokuştan hastaneye inip yine hastaneden bu sefer esenyurta çıkan bir yokuş vardır. hastane çukurdadır yani.

İlk zamanlar çıkamadım. yokuşun TAM 10 yerinde durup dinleniyordum. zamanla 10 lar 5' e; 5 ler üçe düştü ve tabii en sonunda durmadan çıkar hale geldim. sonrasında 3 le hatta bazen 4. vitesle çıkmaya başladım. (beylikdüzü çıkışı biraz fazla dik, daha yüksek vitesle çıkılabileceğini zannetmiyorum)

o üç ayda da 20 ye yakın kilo verdim!

neyse reklamımı yapar gibi oldu, kusura bakmayın; hoş reklamlık bir durum da yok ya :)

gelelim benim ''esas'' yöntemime, belki bir faydası dokunur:

yokuşun başlarında iyice düşürdüğüm ve yokuş bitene kadar da değiştirmediğim bir ritimle nefes alıp vermek; ve yokuş bitene kadar da her nefesi zihnimde sayıyorum.

Yalnız mesela her sayıyı 4 kez sayıyorum ilk 4 nefesim boyunca her nefesimde 1, ikinci 4 nefesim boyunca her birinde 2 diyorum zihnimde. Sonrası kararlılık işi; yolun güvenli-mümkün olan en sağ noktasında kaldığımdan emin olmaktan başka hiçbir konuya dikkatimi dağıtmadan ve mümkün mertebe çok-yakın önüme bakarak ''hele bir 100 demeye başlayalım bakalım'' diyorum. çünkü yokuşun tamamını görmek inancınızı kırabiliyor, boşverin tamamını görmeyin :D yakın mesafeme önüme bakışlarımda da tabii her bakışımda eğer yokuşun biraz dikleştiğini gördüysem hemen içimden hazırlıyorum kendimi ''şimdi burası biraz zor olacak, sıkıntı yok'' vs. sayıklıyorum içimden; bazen başka bi yerimden :D

nefes saymanın tek etkisi bu çok ÇOK ileriyi izlemeden ''dur bi de 44ü de diyim de öyle vazgeçiyim vazgeçeceksem'' gibi bir motivasyon sağlıyor; 44 e gelince ''neyse bi de 50 diyim bakalım'' vs.. derken buluyorsun kendini...

aslında anlattığım şeyin tek yaptığı yokuşa konsantre olmamı sağlamak.
 

Ardaa

Daimi Üye
Kayıt
23 Temmuz 2008
Mesaj
277
Tepki
384
Şehir
İstanbul
İsim
Arda
Bisiklet
Specialized
@lombardo

Aaaa ben... Güzel anlatmışsın ama biraz daha açayım öne bakma işini bende..

Yokuş gözümde büyüyorsa veya kısa&dik olabilir. Ben direk kendimi ön tekerin ucuna kitliyorum. Yolu kontrol etme harici kafamıda kaldırmıyorum yukarı. Bunu bir yerde okumamıştım açıkçası kendi kendime ilk yokuşla karşılaşmada geliştirdiğim bir refleks daha sonra yokuş çıkma, tırmanma tekniklerini incelerken yabancı sayfalarda ve profesyonellerin önerileri içerisinde olduğunu gördüm bu tekniğin. Böylelikle yokuşa, dikliğine, uzunluğuna vs. değil kendinize odaklanıyorsunuz ( en azından ben öyleyim ) ve çok daha rahat çıkıyorsunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa ç

hogutmen

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ağustos 2007
Mesaj
831
Tepki
907
Şehir
Ankara
Bisiklet
Salcano
6 ay önce 172 cm boyunda 40 yaşında ve 95 kilo civarı bir insandım. Sadece bu yol bisikleti ile yokuş sorunsalı yüzünden Salcano xrs 040 sora yol bisikletini, hb ve bonus kampanyaları ile 850 TL'ye mal edebilmeme rağmen, içim acıyarak almadım. Şimdi 80 kiloyum ve hızla kilo veriyorum. Yanlış mı yaptım bilemiyorum ama aklım xrs 040'ta kaldı. :( Ben zayıflarken onun fiyatı arttı. neredeyse iki katı fiyat olan 1500 tl civarı şimdi. Ben ise city fun 70 v şehir bisikleti ile yaşantıma devam ediyorum. :)
 

mehmet kendir

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Temmuz 2011
Mesaj
823
Tepki
1.876
Şehir
istanbul b.evler
Yol bisikletine başlayıp sıkıntı ceken arkadaslar bike fit yaptirin (bisikletin size ozel Kişiselleştirilmesi)
Aktif pedal Çağrı Terzioğlu ile görüşün
(100 dolar civari)
Saglik satin alamayacaniz kadar değerlidir
Seleyi ileri alirsaniz aynakol ile olan guc aktariminda sorun yasayabilirsiniz
Yanlis bogaz ile boyun sirt ve bel agrisi çekerseniz
Tirmanis icin duzenli antrenman ve beslenme.
Tur oncesi isinma, tur sonrasi acma germe, laktik asidi dagitmak icin bacaklara soguk su (10 dakika) eklemlere buz masaji mutlaka yapmalisiniz
Kilo vermek ve fit bir vucuda sahip olmak isterseniz tur oncesi karbonhidrat tur sonrasi protein yuklemesi yapmanizi oneririm
 

Petrovic

Üye
Kayıt
8 Haziran 2015
Mesaj
67
Tepki
46
Yaş
27
Şehir
İzmir
Bisiklet
Scott
yokuş çıkarken vites sorunu yaşanıyor mu peki bacakları çok fazla yakacak kadar yokuştan kastım en az 20 derece eğim
 

ATALAY16

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Nisan 2015
Mesaj
1.558
Tepki
1.718
Yaş
32
Şehir
BURSA
İsim
Fatih Mehmet ATALAY
Bisiklet
Sedona
yol bisikletini bilmem bende mtb var ben o sorunu yüksek kadans tekniğini çalışarak çözdüm
 
  • Beğen
Tepkiler: sepultra77

Petrovic

Üye
Kayıt
8 Haziran 2015
Mesaj
67
Tepki
46
Yaş
27
Şehir
İzmir
Bisiklet
Scott
@ATALAY16 cevap için teşekkür ederim. Benim asıl kaygım dişlilerle ilgili mtb kadar uygun değil sanki... -halihazırda bende mtb kullanıyorum- yaşadığım yer fazla yokuşlu olduğu için merak ettim alırsam zorluk yaşar mıyım diye. edit: imla
 

İlker_Yılmaz

Daimi Üye
Kayıt
2 Ekim 2013
Mesaj
308
Tepki
600
Yaş
38
Şehir
Bursa
Bisiklet
Canyon
Merhaba @Petrovic ;
Yol bisikletinde aynakol ağırlıklı olarak 2'li sistem olduğu için MTB'de bulduğun daha hafif pozisyondaki sürüşü bulamayabilirsin.
Fakat MTB'den Yol'a geçen biri olarak şunu belirteyim...Rubleyi buyuk (32'li) alırsan sıkıntın büyük oranda çözülür...
Yol bisikletine alıştıktan sonra insan çok başka tempolara çıkıyor ve yolun tadını alıyor, tabiki diğer yandan MTB'den aldığın arazi keyfini bir kenara bırakıyorsun.
%28 eğimli rampayıda gördüm ve bisiklet üzerinden inmeden çıktım, sana tavsiyem bisikleti elinden geldiğince yüksek kadanslı kullanmaya çalış.
Vites geçişleri tabiki kullandığım sistemin kalitesine göre senin işini daha da kolaylaştırır..
İyi pedallamalar...
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Petrovic Bacaklar yanacak hemde cayır,cayır yoksa unutun yokuşları ister yol,ister başka bisiklet yol bisikleti her zaman dağ bisikletinden hafif birde bu yönden bakın sürtünme,hızlanma siz basıp giderken arkanızdan tozunuzu yutanları düşünün.benim aynakol 50-34 arka ruble en büyük dişlim 32 şimdiye kadar kafama takıpda çıkamadığım yokuş rampa yok(bebek yokuşu'da buna dahil) önce bol,bol antrenman yapın sonra hepsi kendiliğinden geliyor zaten.
 

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Petrovic
Evet kondisyonunuz pek iyi değilse başlarda sıkıntı yaşayabilirsiniz.
Aynakolu 50-34 oranında olan bir bisiklet seçmeye dikkat edin daha sonra da rubleyi değiştirerek daha verimli kullanabilirsiniz sistemi.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Kudret Kurtcebe

2010 mesajımı görünce almış olduğum ama az kullandığım biancileri hatırladım ,listeye katmadım bunları değerlendirmemi çok kullanma üzerinden yapınca 7 bisiklet öne çıkıyor,pejo, metapro bianci-geroni-explorer-atx gıant 840-salcano city bike -scott scale 30- pejo yol 76 da var idi,ama yoğun olarak 81-85 arası kullandım,76-77-78-79 terör yılları idi,mahalle arasında sürüyordum,son olarak 8 'inci bisiklet gıant tcr yol oldu.85 'de yolu bırakmış idim ,ama 16 haziran 2015 'de tekrar yola geçtim,her yola girme düşüncemi artık törpülemeye başladım,mecburen,yol anca asfaltta gider.