Scudo Sports

Yol bisikletiyle yokuş çıkmak

Yol Bİsİkletİnde Enerjİyİ DoĞru Kullanmak Önemlİdİr YokuŞ Çikabİlmek İÇİnde Kondİsyon İyİ Olmasi Gerekİr Kadans Genellİkle YÜksek Olmali Yanİ Serİ Çevrİlmelİ Fazla Bacaklara Fazla YÜk Bİndİrmemek Lazim Kisada Olsa Önemlİ Bİlgİlerİ Sİzlerle PaylaŞmak İstedİm
 
Scudo
Dik yokuşlarda kadans çok düştüğünden yeterli kondisyona sahip olana dek çok fazla yokuş antremanı yapmamak lazım diye düşünüyorum kendi adıma.

Compact'a rağmen kadans çok düşüyor yokuşlarda, dize yüklenip sakatlık çıkarmak istemiyorum.

Sizce bu yorumum ne kadar doğrudur?
 
Yeni başlayanlar için düşük kadanslı antremanları fazla yapmak sakıncalı olabilir.Yavaş yavaş ilk önce dik eğimli kısa rampalarla alıştırmak lazım.Düz yolda kadansı düşürüp ağır viteste gitmek yerine daha yumuşak vitesleri seçmek daha mantıklı.Yüksek kadanslı çalışma sizi rampalara karşı hazırlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: İlyas ŞANLI
Antreman doğru...
Mesela takım olarak hafta içi hergün, rahat bir tempoda, yaz ve kış, 200 km yol yapabilsek,

Yanlız, bence dişli üreticilerinin de kabahati var... Hem dağ bisikleti gibi, hemde yarış bisikleti dişlisi gibi olabilecek birşeyler fena olmazdı... Shimano 6603 iyi gibi ancak, sanki son dişli 55 filan olsa, arka dişlilerde daha çok opsiyon olsa vs. vs..

Bana sanki gidonun alt kolunun kullanımı açısından, bazı noktalarda önemli gibi geldi...
Pedala basarken, kolunuz ile gidondan kuvvet alıyor olmanız gidon için önemli olur gibi geliyor...

Dolayısı ile pedala
hem bacak gücünüz,
hem ağırlığınız,
hem de yol bisikletçi abiler çok hafif oldukları için, yer çekiminin yetersiz kaldığı noktada, pedala daha çok kuvvet bindirmek için gidondan da kuvvet almak amaç sanırım...

Ben kendim, özellikle ankarada çok olan yokuşlar nedeni ile dağ bisikleti dişlilerinden memnunum... 23C lastikler varsada yarış gidonum yok, bunu hiç deneyemedim...
 
Eski tarz yol bisikletlerinde(STI olmayan) değiştirici+ruble değiştirilip 8li,9'lusistem takılırsa vites değiştiriciyi değiştirmeye gerek var mıdır?
Bu değişiklik yokuşta avantaj sağlayacaktır heralde,mesela bunun gibi bir rubleyle...
http://www.pedalbisiklet.com/img/urun/mega7freeewheel06.jpg
 
yanlız sizin yokuştan tabir ettiğiniz yokuşları ben yokuştan saymıyorum bizim bi yokuş var muhtar yokuşu deniyor :D bmw stop etti o kadar diyorum yürüyerek çıkarken yükseklik korkusu olanlar yarıda geri geliyor :D ama kışın kızak kayıyorlar
 
Yokuş-Rampa çıkmak 1.derecede kondisyon işi 2.derecede teknik 3.derecedede psikoloji işi...

Yokuş-Rampa çalışmalarını arttırdıkça vücut kendi kedine adapte olacaktır.

pedal a basarken vücudun dik bir şekilde pedala baskı uyguluyor olası gerekir burda amaç vücut kilosunun gücünü pedala aktarmak , pedaldan pedala oluşan salınım tekniği yine bindikçe gelişecek bişey.:rolleyes:

İşin psikolojiside çok önemli yokuşun yarısına geldiğinde kendi kendine telkinde bulunman kendini ikna etmen gerekir self motivation :)

Benim tecrübelirim bunlar , iyi pedallamalar...
 
Kendinize ilk önce kısa ve dik olmayan yokuşlar belirleyin . 2km idealdir bence. Bunu birkaç kez inip çıkmaya çalışın .Zaman içinde çıktığınız yokuş uzunluğunu ve dikliğini artırın

Örnek

İlk hafta
2km x 3tekrar (2 gün)

İkinci hafta
2km x 4tekrar (2 gün)

Üçüncü hafta
2,5km x 3tekrar (2 gün)

Dördüncü hafta
2,5km x 4tekrar (2 gün)

Kendi gücünüze göre artırıma gider , zaman içinde daha uzun mesafe antremanları yaparsınız . Birde kilo vermeye bakın . Elbette daha hafif bisiklet iyidir ama önce vücuttaki fazlalıkları atmak lazım . Bisikleti 1kg hafifletletmek binlerce dolar tutar.
 
@canelmas

Yokuş mu çıkmak istiyorsun YOL bisikleti ile...
İşte sana 1 haftada istediğin yokuşu çıkabileceğin bir taktik...

En ufak yokuş bile görsen hemen ayağa kalkıp vites düşür ve asılmaya başla...
1 hafta bu şekilde takıl her yokuşta, sonra istediğin yokuşa vur kendini... çok rahat çıkabilirsin...
 
@serkan hilal

yolda yokuş yok isede yokuşlu yol bul her daim
 
Aradığım topiği buldum sonunda, kaç günlerdir benimde derdim aynı, özgüven yerlerde... Şimdilik olmuyor, çıkamıyorum yokuşları yol bisikletiyle:boese157: ama pes etmeyeceğim, zaten yokuşu bol bir bölgedeyim.
 
ağırlıklı Samanlı dağlarında gezinen biri olarak tecrübelerimi sıralayayım (MTB kullanıcısıyım). Yokuş kondüsyonum çok da fena değil. Ama çıka çıka ine ine artıyor.

1- Yokuş kısa ise yapabiliyorsam ağır veya bulunduğum dişliden yokuşa girmeye çalışıp zinciri ve kasları zorlamadan uygun olan dişliye düşüyorum. Yani daha yokuş başında en büyük dişliye girmiyorum. Yokuş dik ve kısa ile zigzaglar ile daha da rahatlatmaya çalışıyorum kendimi. Genelde en büyük dişliye geçmemeye özen gösteriyorum. 1-2 diş altında çıkmaya çalışıyorum. En büyük dişi çok acil durumlarda (kaslar bağırmaya başlarsa) kullanıyorum. En azından 1-2 diş olduğunu bilmem güven veriyor.

2- Uzun yokuşlarda yapacak birşey yok ağır ağır en büyük dişliye kademeli olarak geçip önümdeki uzun yokuşu "nasıl olsa her çıkışın vardır bir inişi diyerekten" kafama takmadan çıkıyorum. Zira uzun çıkışlarda 7-8 km. bitmeyen çıkışlar oluyor. %100 kondüsyonda bile standart bir bisiklet kullanıcısı için çok uzun mesafe. O yüzden kafaya takmamak lazım geliyor.

Çok yorgunluk varsa zorlamanın lüzumu yok diyerek inip elde çıkmak da bir erdemdir. :)
 
Selede oturun,nefen alın ve yüksek kadans la çıkın.
 
evet yol bisikleti kullanan arkadaşlara sorum ayakta kalkarak ve vitesi düşürerek vucudu öne vererek ayna kolun dişleri zamanla yenirmi yenmezmi ....
 
Öyle kolaymış gibi anlatıyorsunuz ki . En beceriksiz olan benim herhalde:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tui Lui
kudret abi ben öyle kullanıyorum 7000 küsür km oldu ilk günkü gibi temiz ayna kol 105 bu arada.Sen yavaş yavaş yol bisikletine geçicen gibi abi :) Colognamı kolanyamı varya o sana acayip gider.
 
Geri