Scudo Sports

Yol bisikletiyle en yüksek hızınız nedir?

abdullah bey iş ve ev arası kaç km ölçüyor saat ? ve iş ve ev semt olarak nerede ? haritadan kontrol edip saatin tutarlılığına bakabiliriz. ya da google maps den falan kendiniz kontrol edip bir karşılaştırabilirsiniz. çünkü değerler gerçekten gerçek dışı gözüküyor.
 
Scudo
@Abdullah.R

En son sattığım 14 beygirlik 5 vitesli motosikletimle TEM'de dik yokuş aşağı, devir redline içinde olmak üzere, rüzgar direncini azaltmak için gidona iyice yatarak en fazla 120 civarı yaptım.

Bisiklette 132 km nasıl olabilir ???? İmkansız + imkansız ötesi. Yani demem o ki km saatiniz bozukmuş:)
 
Abdullah abi mi desem ne desem? Tam olarak babamın yaşımdasınız,babam böyle bir şey yapabilir mi bilemiyorum :) Gerçekten helal olsun.
 
@Abdullah.R

Polemik yapacak bir durum yok bence karşılıklı değerlendirme yapıyoruz. Düz yolda yüklü bisikletle arkadan gelen rüzgarla pedal çevirerek 80 km/h yaptığınızı söylediniz ona istinaden yazdım bunu. Dünyaca ünlü Mark Cavendish in düz yolda sprintte kaç km/h yaptığına bir bakın isterseniz.


GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@tuna karahanBunu çeşitli şekillerde teyid ettim zaten. Evden Büyükçekmece Bisiklet Klübü tam 14 km, Büyükçekmece Adliye 15 km. Diğer bisikletim de aynı ölçüyor zaten. Evden işe arka yollardan çeşitli güzergahlarım var. Hepsinde de google map yaklaşık %5-%10 arası daha kısa mesafe gösteriyor, ama bu da normal zaten. Çünkü hem google map çok hassas değil, hem de sağa sola sapmalar sebebiyle pratik yol daima teorik yola göre biraz daha uzun olur. Mesela en çok kullandığım güzergah teorik olarak 40-41 km civarı görünüyor, ama pratikte 43 km tutuyor.

Netice olarak km saatinin mesafeleri doğru ölçtüğünden eminim, bunu çeşitli şekillerde teyid ettim. Hız ölçümünü ise teyid etmedim ama yanlış ölçmesi ihtimali bence sıfır gibi. Mesafeyi doğru ölçüp hızı yanlış ölçen bir dijital km saati olamaz yani. :)

132 km/s'nin bu kadar inanılmaz bir şey olduğunu bilmezdim. Çoğunluğun tepkisini görünce ben de merak etmeye başladım ve teklifimi de yaptım zaten. Doğru ölçtüğünden eminim ama yine de km saatimi başkalarıyla karşılaştırarak teyid etmek istiyorum ben de.

Not: Öte yandan şu da var. 132 km/s öyle bir defa denk geldi de oldu. 1 ay evveline kadar rekorum 111 km/s idi. Yavaşladıktan sonra da o riski aldığım için kendime saydırdım zaten. Hani 90-100 arası ara sıra yaptığım hızlardır ama 100 üzeri hızlar başka. Onlar istisna durumlar.

@Özgür TürkerBenim de bir zamanlar 5 vitesli bir 125'liğim vardı, 80'i geçince yağ yakardı. Bir defasında 120 yaptım motor dağıldı. Bu bir ölçü değil.

Bisiklette 132 km nasıl olabilir ???? İmkansız + imkansız ötesi. Yani demem o ki km saatiniz bozukmuş:)Kim bilir... :)
 
@Abdullah.R

Size bir başka örnek vereyim:

Bir zamanlar sahip olduğum Renault 9 spring(1994 model 1400 cc) marka aracın ruhsatında 68 beygir yazıyordu. LPG'li olan aracımla en fazla son gaz yokuş aşağı 140 km/saat yaptım. Hala ısrar ediyorum ki, bisikletle 132 km hız olmaz.(dünya rekoru deneyen özel ekipmanlı özel yapım bisikletli, bol sponsorlu discovery channel programlı adamlar hariç)

Mutlaka km saatiniz bozuktur. Belki siz 60-80 yapmışsınızdır, fakat saatiniz 132 göstermiştir; siz de inanmışsınızdır. Ben bisikletle çok dik yokuş aşağı en fazla 65 km civarı hız yaptım(kimseye önermem çünkü riskli), uçuyormuşum gibi geldi; sanki bugatti ile 300 yapıyormuş gibi. :)
 
Ben 55 km hızla giderken vay be nasıl gidiyorum diyorum içimden.Burda yazılanları okuyunca dudağım uçukladı. Çünkü belli bir kilometreden sonra bisiklet senin kontrolünden çıkıyor. Fren mesafesi , manevra falan kontrol dışı oluyor. Sonuçta 5 cm lastiğin üstünde gidiyoruz.
Bir diğer aklıma gelen olayda babam arabanın hız limitini 120 km ye sınırlar onu geçmesin diye :D
 
Kimin ne yaptigi beni ilgilendirmiyor. Ben zaten yanindan gecemem o hizlarin ve kaldiki MTB kullaniyorum :) Sadece bir aciklama yapmak icin konuya karisiyorum. O kadar yuksek hizda kimsenin yol konsantrasyonunu birakip kilometre saatini takip ettigini sanmiyorum oncelikle. Tempo dusunce veya tur bitince bakiliyor sanirim saatlere.
Cateye velo 9 kablolu saat kullaniyorum. İşe gidip gelirken duzenli gittigim yollarda hep ayni degerleri aliyorum ve scooter motosiklet ile gittigimde saglamasi dogru cikiyor. Yaptigim turlarda arkadaslarimla veya google map olcumleri ile kiyasladigimda dogru cikiyor ve 11 aydir bu saati kullaniyorum memnunum.
Haftada birkac gun gectigim ve erken saat ise trafik olmadigindan tum gucumle pedala asildigim guzel onu acik bir inis var. Genelde burada havaya gore 60 km'ye kadar cikabildigim oluyor ve gorup gordugum en yuksek hiz bu ;)
Neyse lafi uzatmisken sadede geleyim:
Eylul de bu rampadan inince Km Saatini kontrol ettigimde 104,1 km max. gordum inanamadim!
Iki hafta sonra yine ayni yerde inis sonrasi tempo dusurup max. hiza baktigimda 188 km gordum :eek:ha:
Uzun sure hersey yolunda gitti ve Mart ortasinda rekorum 199,9 KM! Muhtemelen daha fazla ama KM Saatinin olcum siniri burada bitiyor olcememis zavalli :D
Sonucta KM Saati sensoru manyetik algi mantigi ile olcum yapiyor. Gectigim yerde bunu etkileyen ve olcumun sapmasina neden olan bir etken hepimizi yaniltabilir. Sonucta yuksek hizlarda KM saatine degil yola ve bisiklete konsantre oluyoruz. Bu saniyelik artislar aldigimiz toplam mesafede algilanabilir bir fark yaratmasada MAX. hiza baktigimizda gozlerimizi yuvalarindan ugratabilir. Bendeki gibi 188 - 199 Km gibi ucuk rakamlarda bir sapma olmamissa inandirici bir yanilgiya dusebiliriz.

Yine de soyluyorum ben tecrube ve fikrimi aktardim. Gercekten yapan ve yaptigini soyleyenlere saygi duyarim. Benim kapasitemin coook otesinde bu isler :)
 
The table below shows the records people have attained while riding two-wheeled bicycles.
Name Year Speed Type of record
Fred Rompelberg 1995 268 km/h (167 mph) Flat surface, motor-paced[1]
Bruce Bursford 1996 334.6 km/h (207.9 mph) Pedaling on a bicycle treadmill (rollers) after being "towed" to 100 mph, on a custom made £1,000,000 bicycle[2]
Eric Barone 2000 222 km/h (138 mph) Downhill on snow, on a prototype bicycle[3]
Eric Barone 2002 172 km/h (107 mph) Downhill on a volcano, on a prototype bicycle[4]
Markus Stöckl 2007 210.4 km/h (130.7 mph) Downhill on snow, on a serial production bicycle[5]
Sebastiaan Bowier 2013 133.78 km/h (83.13 mph) Flat surface, unpaced[6]
Barbara Buatois 2010 121.81 km/h (75.69 mph) Flat surface, unpaced (woman)[7]
Markus Stöckl 2011 164.95 km/h (102.50 mph) Downhill on a volcano, on a serial production bicycle.[8]
Partha Datta 2011 110.10 km/h (68.41 mph) Downhill on a volcano, on a serial production bicycle.[8]


Rekorlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
@Gökhan Toros

geldiler seninkiler geriye doğru 1-2 sayfa oku şenlendi ortalık :D
 
Bisikletle max hız konuları hem çok eğlenceli, hem de hortlayan mumyalar gibi. Durup durup hortlayarak gündeme geliyor. Fakat bu başlıkları çok seviyorum çünkü çöp kamyonunun arkasından giderek 190 km yapan arkadaşlarımız var. O kişiye soralım ki çöp kamyonu nasıl 190 yapsın?:)
 
132 yapan kişi eline gps alıp km saatiyle beraber karşılaştırma yapsın, başka km saatiyle karşılaştırmasına hiç gerek yok.
Ve o hızlarda nasıl saate baktı hayret doğrusu, ben gözümü yoldan ayıramıyorum 60la giderken.

132 yapan kişi eline gps alıp km saatiyle beraber karşılaştırma yapsın, başka km saatiyle karşılaştırmasına hiç gerek yok.
Ve o hızlarda nasıl saate baktı hayret doğrusu, ben gözümü yoldan ayıramıyorum 60la giderken.
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem oktar
@suat akmanYazdıklarınız gerçekçi. Bende de acaba böyle bir şey olmuş olabilir mi diye düşündüm ama pek ihtimal veremedim.

Konuyu teknik açıdan inceleyeyim biraz. Km saati Sigma Sport BC-300. Bildiğimiz klasik mıknatıslı kablolu km saati. 24 sene evvel bisikletle beraber almıştım, yani o da 24 yaşında. Sadece hız, trip (sıfırlanabilen km) ve odometresi (total km) var. Max hız fonksiyonu yok. Hız ekranı 2 dijit (sadece 00-99 arası gösteriyor). Çok sade ve basit bir saat.

Yüksek hızlarda aero pozisyondayken km saati burnumun dibinde, yani gözümü bir anlık aşağı çevirmem yetiyor. Yine de yola kilitlendiğim için seyrek aralıklarla bakabiliyorum. Saat yavaştan 99'a kadar geliyor, derken 00 (100) göstermeye başlıyor, derken 03, 05, 12... öyle gidiyor. Hani saat 2 dijit olduğu için 100'den sonra sapıtıyor mu diye düşünüyorum ama, hız ile paralel olarak gayet istikrarlı artıyor. Yani 100 altı hızları doğru ölçüyorsa 100 üzerini de doğru ölçüyor. Bu konuda bir şüphem yok.

Mesafeyi doğru ölçtüğü kesin. Hızı da doğru ölçüp ölçmediğini bir şekilde teyid ederim ben. Olmadı bir arkadaşa arabayla takip etmesini rica ederim. Bulurum bir yol.

@Ahmet OBildiğim kadarıyla Gökhan bey Beylikdüzü'nde oturuyor ve performans yol bisikletçisi. Km saatimin hassasiyetini ölçmek için ideal bir kişi aslında. Yardımcı olmak isterse sevinirim. Hem de tanışmış oluruz. Kendisinin yazılarını takip ederim ve çok takdir ettiğim forumdaşlarımızdan birisidir.
 
Eğer yokuş aşağıysa ve viraj yoksa 100+ olmaması için hiç bir sebep yok. Kimse düz yolda yaptığını da iddia etmemiş.
 
81.5 mtb ile tırın arkasında ve bayır aşşağı, iyi ki yol bisikleti yoktu altımda ve en ufak hatada arkamdaki kamyon beni kağıt gibi yere yapıştırabilirdi. neyse bir daha ki sefere artık :)
 
@berkay onaylıı

Araç arkası yakın takip ölümcül !!!

Çünkü aracın arkasındaki hava boşluğunu doldurmak için dış ortamdan hava akımı olur. Basit teknik tabirle yüksek basınçtan düşük basınca hava akımı. Bu hava akımı da türbülans(hava girdabı) oluşturur.

Bir keresinde ekim sabahı, motosikletle TEM'de çok erkenden yola çıkmıştım ve hava dondurucuydu. Isınmak için ve soğuk hava çarpmasından korunmak için tırın arkasına yaklaştım ve hava türbülansına kapıldım, bir anda dengemi kaybettim; tam düşüyordum, son anda toparladım.

Asla ve asla araç arkası yakın takip yapmayın; aksi takdirde ölümcüldür !!
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
@Fatih Tepeköy

ali dostum meseleyi yakaladı önemli olan kısa mesafede değil uzun mesafelerdeki ortalamadır
yani 200 km de ne yapıyorsunuz ona bakarım daha çok ,
200 km de ne kadar mola yaptınız ona bakarım ve de ne kadar sürat yaptınız ona bakarım ,
şimdi benim tarzım hiç bi zaman 80 -100 km lerde kalıp ortalamaya bakmak olmadı
benim tarz hep 200 km ye odaklıdır
ben 200 km 'lere çalışırım oradaki ortalamaya bakarım yaptığım hıza bakarım,ama bunun için önce 160 km' lik etaplarda kısa mola anlayışı ve tempo yaparım.
 
@Ali Demir

evet doğru bi saptama ,önemli olan ne kadar hız yaptınız değil ne kadar hızı kaç km 'de yaptınız benim bazım 200 km 'dir bunun için 160 km 'lerde kısa mola anlayışı tempo yapmak lazım,
bu anlayış amatör performans anlayıştır,
prolar asla 160 km 'de pedal kesmez adam bi başlar finalde durur tabi bi sürü eğimleri alır
asla durmaz benim haddim değil tabi bu iş..
 
Geri