Scudo Sports

Yol bisikletinin kol ağrısı yapması

@Kudret Kurtcebe

Benim boy 181 cm dediğim gibi bundan önce 60 kadro klasiğim vardı çok çok uzun turlar yaptım gram ağrı çekmedim üstüne üstük ağırdı 14 15 kilo civarıydı. Size 56 büyük geldiyse bana tam olması gerekiyor ölçülere göre. Sele ayarımda tam. Dizim kırık değil düz gibi çok hafif bir kırıklık var oda diz kapağının kilitlenme mesafesinde. Bu sorun muhtemelen yukarıdaki arkadaşların dediği gibi gidon boynundan çıkıyor gibi akşama son kontrolleri yapıp tekrar rahatsız edeceğim :)


 
Scudo
Bütün yorumları okudum.
Selenin öne eğik olması dolayısıyla, öne kaymamak için bütün yükü kollara vererek kendinizi geriye itiyorsunuz. Bisiklet ayaklarından bihaberliğinizden yola çıkarak zaten fazla bisiklet sürmüşmüşsünüz olmadığınızı varsayıyorum. Sürdükçe alışırsınız. Ama zaten haftada 1 veya 2 kereyi geçmiyorsa, uzun sürüşlere alışmanız mümkün değil.



Gesendet von meinem GT-S5300 mit Tapatalk 2
 
Ayarlar konusunu gözünüzde çok büyütmeyin. Önerileri okudunuz, ayar olayı budur.
Her şeyi vücut anatominize göre kitabına uygun yapsanız da vücudunuzun uyum göstermesi için gereken süreyi göz ardı etmeyin. Ne kadar fit olursanız olun örneğin ilk kez bahçe çapaladıktan sonra günlerce yataktan kalkamayabilirsiniz. Vücudunuz, handikapları telafi edecek ve size bu pozisyon için yeniden meleke kazandıracaktır. İşte İhtiyarın söylediği, sık egzersiz yapmak bunun için çok çok önemli. Yorgunluk ve bezginlik konsantrasyonu en çok düşüren etkenler. Kendinizi rahat, fit hissetmediğinizde kaza yapma, düşme riskiniz artacaktır. Bu arada sürüş tarzınız da önemli. Gidon boynunu sadece ergonomi için değil, sürüş tarzımıza uygun olarak ta ayarlıyoruz. Uçayım, kaçayım diyorsanız gidon boynu bırakın uzun kalsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah GÜLEZ
@Atalay Mete

Sanırım gerçekten gidon boynu çünkü sele ayarını yapmama rağmen el ve bileklerimdeki ağrı geçmedi. İyisimi değiştireyim bunu üstadım. Hem öyle uçmalı kaçmalı işler bana göre değil allah korusun düşeriz kaza yaparız, öncelik sağlık :) bu gidon boynu meselesini dün net olarak farkettim, çok uzun olduğu için vücut mecburen öne çok eğiliyor ve o açıdayken dayanabileceği tek şey kollar ve bilekler. Gidon boynu değişecek mesaj alındı :)))


 
Yazılanları dikkatli biçimde okudum. Ben uzun yıllar yarışçılık yaptım. Bizler kollarımıza yük gelecek şekilde sele ayarı yapardık. Doğrudur eğer kollara çok yük binerse ağrılar oluşabilir ancak zamanla bu ağrılara alışırsınız ve kollarınız güçlendikçe de ağrı azalır. Kol ağrısını azaltmak için, başka bir deyişle kol yükünü azaltmak için sele yüksekliğini azaltmak gerekir. Bu durumda kol yükü azalır ama bisikletin gidonu çok oynak olur, kontrolü güçleşir. Yüksek hızlarda bu çok tehlikeli olduğundan kol yükünü arttırmak için sele yüksekliğini gidon yüksekliğinden, boyunuzu da dikkate alarak, daha yüksek ayarlarız. Böylece kolumuz yorulur ama kontrol kolaylaşır. Umarım az da olsa bir fikir verebilmişimdir.
 
http://img.tapatalk.com/d/14/07/27/a2yqe3ym.jpg
Evet yeni resim geldi şu an bisikletin durumu böyle, ağrı devam ediyor. Sele boyu tam.


 
@Ayhan Kıravat

Sele boyu tam diyorsunuz. Ben nasil ayarlanacaginizi bilip bilmediginizi sormadan nasil ayarlanacagini tekrar edeyim. Siz benim izahatim ile kendi ayarlarinizi bir kiyaslayin. Cünkü selenin yanlis ayari, bisiklet üzerindeki pek cok agrinin temel sebebidir. Sadece selenin genisligi degil, yüksekligi öndeligi, arkadaligi cok önemli ayarlardir.
Önce elinize bir metre ve söyle kalinca bir rus klasigi kitap alin.
Sonra bu kitabi bacak araniza sikistiripkitapin bir kenari duvara dayancak sekilde sirtinizi duvara dayayin. Bu sekilde kitabin üst tarafindan yere olan uzakligi ölcün. Bu sizin bacak boyunuzu verir. Örnegin; 81 cm. Bunu 0,885 ile carpin! 81x 0,885= 71,68 cm. Simdi selenizin ortasini, aynadislilerin yataginin merkezinden bu kadar yükseklige ayarlayin.
Bunu dogru ayarladiktan sonra bisikletin üzerine oturun ve pedallari yere pararlel hale getirin. Simdi öndeki dizinizin saküli olarak tam ayak basparmaginizin dibindeki eklemin üzerine gelmesi lazim. Bunu bir makara ipligine bir vida filan baglayarak ölcebilirsiniz. Eger dogru degilse, seleyi ileri veya geriye oynatarak ayarlayin.
Iste simdi gidon bogazinizin sizin kullanis tarziniza uygun olup olmadigini ölcecek konuma geldiniz demektir....
 
@ihtiyar
Selenin ileri geri konumunuda yüksekliğinide aldığım gün bu bilgiler dahilinde yaptım. O yüzden kendimden bu kadar emin konuşuyorum saygısızlık olarak almayın. Hatta dün akşam bisikletimi yıkarken tekrar kontrol ettim vidadan sarkaç yapıp, hiçbir sorun yok sele ayarımda.



 
Sevgili Ayhan, teorik olarak verilen tariflerin dışına çıkabilirsin. Bazen bir santim ön, bir santim yüksek o kişi için daha ergonomik olabiliyor. Biraz sabır, biraz egzersiz. Şöyle bir his olana kadar ince ayar yapabilirsin; önünde bir sevgili var ellerinden tutmuşsun ve seni çekiyor gibi.. Şaka yapmıyorum, bu hissi alamıyorsan keyif alman zor.
 
@Ayhan Kıravat

O zaman doktora gideceksiniz. Ben bu kadar senede ayarlari tam olan bisiklette bu sekilde patolojik nedensiz agrisi olan insan görmedim. Hersey tam ise ve agriyorsa, o zaman bisikleti spor olarak yapmayacaksiniz, genis bir sele alin, gidonu da iyice kaldirin Hollanda mali kadin bisikletleri gibi bir gidon takin ve sadece kisa gezintiler yapin.... :(
 
@ihtiyar

O zaman ilk defa görmüş oldunuz, hayırlı olsun. Teknik veriler ve diğer oranlar her insan vücuduna uygun durumda değil. Bu biraz da vücudun kas kütlesiyle alakalı bir durum. Sele ayarında her şey tam, muhtemelen gidon boynunu küçültmek işe yarayacak. Eğer sorun gidon boynundaysa sele ayarına göre yorum yapılmayacak ve kalıp cümleler kurulmayacak. "Sınız" demiyorum genele vurmak için.


 
@Edip Dinçer
tam tersi olması gerekmiyor mu,benim bisikletimde ön jant göbeği gidonun önünde kalıyor bu durumda ön jant göbeğini görmemem için daha uzun bir gidon boğazı kullanmam gerekmez mi, kol ve omuz ağrıları bende de oluyor , ben de gidon boğazının uzun olduğunu düşünüyorum ama kafam karıştı şimdi, ben gidon boğazını kısaltırsam göbek gizlenecek mi şimdi
 
@Fırat Y.

(link) Fırat abı bu sıtedekı olcumlerı yaparsanız kaç mmlık gıdon bogazı kullanmanız gerektıgı ,sele ayarı vs. tespıt edılıyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: OnurÖzdağ
@ebubekir sözbir
bütün ayarlar tamam hatta yeniden çıktım baktım üstten tutunca göbek de görünmüyormuş ben alttan tutmaya göre bakmışım ama yine de üst kol bölgesi ve omuzlarda ağrı oluyor belki de alışmam gerekiyordur bilemedim, bisikleti alırken hem 52 hemde 54 kadro denedim ikiside rahattı 54 aldım ama ayarlar tamam bacaklarda belde boyunda hiç sorun yok ama kollar ağrıyor
o sitedeki ölçümlerde 54 kadro uygun çıkmıştı bana gidon boğazı da 10cm çıkmıştı şimdiki 11cm zaten
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Basit bir bilgi ama sürüşlerde kollarınızı dirseklerden hafif bükün. Dirseklerinizi tam düz tutarsanız dirseklerde ve omuzlarda ağrı çekmeniz muhtemeldir.
 
@Fırat Y.

Sevgili Firat, alinma tehlikeni de göze alarak tekrar yorum yapayim. :)

Bu konu Temmuz ayinda acildi, simdi Kasim ayindayiz.. Eger hala alisamadiysan, ya cok az biniyorsun, ya da daha önce yazdiklarimi tekrar edecegim. Bütün ayarlar dogru, ama agri var. Tabii ki bu agri göreceli bir sey. Yol bisikleti evdeki koltuk gibi mutlaka degil. Benim de bazen agri ve rahatsizlik hissettigim olur. Bozuk yolda 150-200 km. binince kimin orasi burasi agrimaz... Ama senin bahsettigin sadece kollarin üst kismi ve omuz nahiyesi, sadece oraya yük bindigini gösteriyor...
Pek cok kisinin düsüncelerinin disinda bir iki noktaya daha temas edeyim. Antrenman düzeyinin artmasi, daha süratli yol almayi sagladigi gibi, iki ayri noktada da rol oynar. Birincisi ayni mesafe icin bisiklet üzerinde oturulan mesafe kisaldigi icin, yük tasiyan kollar ve kaba etlerdeki yük süresi de kisalir. Dolayisiyla daha az agriya neden olur.
Ikincisi; pedal cevirme sirasinda daha fazla güc uygulandigi icin, pedal yüklenme aninda kaba etler ve kollar üzerine binen yük azalir. ( Tabii ki pedali cekme aninda yük az bir sey artar) Dolayisiyla bu bölgeler sabit bir yük altinda degil de degisken yük altinda olur ve genelinde dah hafif bir yük. Dolayisiyla kan dolasimi daha az etkilenir ve adelelerde agriya yol acan birikim azalir. Zaten alismak diye bahsettigimiz sey bu iki faktörün baska türlü bir ifade tarzidir..

Diger bir noktada, en baslarda bahsettigim göreceli hissiyat meselesidir. Her insanin agri ve aciya karsi tepkisi ayni degildir. Kaba bir örnek vermek gerekirse, bilimsel olarak erkeklerin büyük cogunlugunun, kadinlarin dogum sancilarina dayanamayacagi ölcülmüstür, buradan yola cikarak, erkekler arasinda, daha dogrusu bütün insanlar arasinda farkli algilama söz konusudur. Böyle bir olasiligi da göz ardi etmemek lazim.

Diger bi cözüm(!) de bu agriyan bölgelerin bisiklet harici antrenmanidir. Yük kaldirirken beli agriyan insan, sirt ve bel kaslarini özel antrenman yaptirarak bu agrilardan kurtulabilir. Ayni sekilde, vücudun agriyan adeleleri, karsit bölgelerin paralel antrenmani ile dengelenerek, pek cok agri kesilebilir.
 
Vucütların farklı tepkileri olacağı gibi ve hassasiyetleriDe olabilir, doktora gidin çözüm bulun, spor hekimleri vardır büyük şehirlerde.
 
Geri