3.5 yıla yakındır dağ bisikleti kullanıyorum, en son 6 ay önce yaşadığım sakatlıktan sonra bisikleti bıraktım. Elimdeki bisiklet tourney setli bir bisikletti ve birçok parçası içler acısı durumda şu an. Aslında aynı kadroyu tekrar toplamak istiyorum alivio-deore vs. bir şeylerle ama hem kadro bana 4-5 santimetre büyük hem de maşanın kilidi yok, bu da bisikleti şehir içinde kullandığım zaman düz yollarda gücümün belirli bir kısmının boşa gittiğini görmeme neden oluyor.
Şimdi yol bisikleti fikrinin nereden aklıma geldiğine geçelim, aslında ilk amacım eski bisikletimi 26" xt-deore v frenli bir şekilde tur canavarına dönüştürmekti. Hadi bir şekilde maşaya da bir bütçe oluşturabilirdim ama büyüklüğünden dolayı her sürüşte belimi ağrıtan bir kadroyla yola devam etmem kendime ve sağlığıma bir ihanet olacaktı ki tam da sakatlıktan yeni çıkmışken.
Aslında benim için en uygun seçenek xcr maşalı bir btwin rockrider 520 alıp yükselterek tur bisikletine çevirmekti ama bu sene btwin rockrider 540'lardaki xcr maşaları bile kaldırmışlar, yani bu planım suya düştü. Çok fazla sayıda dağ bisikletine baktım ama absürt ücretler istenen bisikletlerin bile ya maşaları giriş seviyesiydi ya da hidrolik frenleri, yani sonuçta para kolay kazanılmıyor ve belirli bir ücret ödedikten sonra bisikletten almam gereken performansı alamayacaksam boşuna almamalıydım.
Bir ara da decathlon'da gezerken gözüme btwin rc 500 ve btwin rc 120 çarptı, her ne kadar btwin rc 120 gözüme çok kalitesiz görünse de acaba başlangıç için olabilir mi diye düşündüm.
Bu arada bu kadar engele rağmen yine dağ bisikletinden devam edecektim ama haftanın 6 günü çalışmam beni kısıtlı zamanda daha fazla performanslı bir kullanım yapmaya teşvik etti, ayrıca 20 kilometre ortalamanın üzerinde dağ bisikleti ile harcadığım efor da cabası oldu bu meselenin.
Söylemeden geçemeyeceğim bir nokta da yol bisikletinin görünüşünün güzel olması, bu da bir etken benim için. Yeni bir macera atılmalı mıyım acaba? Bir yandan da aklımın bir ucunda btwin triban rc 120'nin hiçbir performans getirisinin olmayacağı var, sanki btwin triban 500 bir tık daha iyiydi. Bisiklet için ayırdığım bütçeyi biraz zorlayıp btwin triban RC 500 almayı da düşünüyorum ama açıkçası donanımı bir tık daha fazla olmalıydı bence.
Biraz ondan, biraz bundan ve biraz da şundan derken karışık bir yazı oldu açıkçası. Tabiki dağ bisikleti farklı bir klasman ama bugün sora-tiagra setli bir bisikletle aynı fiyatta bir dağ bisikleti almaya kalksam üzerinde yine giriş seviyesi bir maşa ve giriş seviyesi hidrolik frenler olacak.
Son olarak işten çıkınca da yorgun yorgun 2.2'lik lastiklerle asfaltta zaman kaybetmek istemiyorum açıkçası, 20 kilometre/saat üzeri hızlarda asfaltta zaten yol bisikletinden başka bir seçenek kalmıyor. Siz ne düşünüyorsunuz bu konu hakkında?
Şimdi yol bisikleti fikrinin nereden aklıma geldiğine geçelim, aslında ilk amacım eski bisikletimi 26" xt-deore v frenli bir şekilde tur canavarına dönüştürmekti. Hadi bir şekilde maşaya da bir bütçe oluşturabilirdim ama büyüklüğünden dolayı her sürüşte belimi ağrıtan bir kadroyla yola devam etmem kendime ve sağlığıma bir ihanet olacaktı ki tam da sakatlıktan yeni çıkmışken.
Aslında benim için en uygun seçenek xcr maşalı bir btwin rockrider 520 alıp yükselterek tur bisikletine çevirmekti ama bu sene btwin rockrider 540'lardaki xcr maşaları bile kaldırmışlar, yani bu planım suya düştü. Çok fazla sayıda dağ bisikletine baktım ama absürt ücretler istenen bisikletlerin bile ya maşaları giriş seviyesiydi ya da hidrolik frenleri, yani sonuçta para kolay kazanılmıyor ve belirli bir ücret ödedikten sonra bisikletten almam gereken performansı alamayacaksam boşuna almamalıydım.
Bir ara da decathlon'da gezerken gözüme btwin rc 500 ve btwin rc 120 çarptı, her ne kadar btwin rc 120 gözüme çok kalitesiz görünse de acaba başlangıç için olabilir mi diye düşündüm.
Bu arada bu kadar engele rağmen yine dağ bisikletinden devam edecektim ama haftanın 6 günü çalışmam beni kısıtlı zamanda daha fazla performanslı bir kullanım yapmaya teşvik etti, ayrıca 20 kilometre ortalamanın üzerinde dağ bisikleti ile harcadığım efor da cabası oldu bu meselenin.
Söylemeden geçemeyeceğim bir nokta da yol bisikletinin görünüşünün güzel olması, bu da bir etken benim için. Yeni bir macera atılmalı mıyım acaba? Bir yandan da aklımın bir ucunda btwin triban rc 120'nin hiçbir performans getirisinin olmayacağı var, sanki btwin triban 500 bir tık daha iyiydi. Bisiklet için ayırdığım bütçeyi biraz zorlayıp btwin triban RC 500 almayı da düşünüyorum ama açıkçası donanımı bir tık daha fazla olmalıydı bence.
Biraz ondan, biraz bundan ve biraz da şundan derken karışık bir yazı oldu açıkçası. Tabiki dağ bisikleti farklı bir klasman ama bugün sora-tiagra setli bir bisikletle aynı fiyatta bir dağ bisikleti almaya kalksam üzerinde yine giriş seviyesi bir maşa ve giriş seviyesi hidrolik frenler olacak.
Son olarak işten çıkınca da yorgun yorgun 2.2'lik lastiklerle asfaltta zaman kaybetmek istemiyorum açıkçası, 20 kilometre/saat üzeri hızlarda asfaltta zaten yol bisikletinden başka bir seçenek kalmıyor. Siz ne düşünüyorsunuz bu konu hakkında?