Yol bisikletine geçiș ve kafamdaki sorular

Kayıt
5 Temmuz 2019
Başlık
1
Mesaj
24
Tepki
16
Yaş
22
Şehir
TÜRKİYE
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
3.5 yıla yakındır dağ bisikleti kullanıyorum, en son 6 ay önce yaşadığım sakatlıktan sonra bisikleti bıraktım. Elimdeki bisiklet tourney setli bir bisikletti ve birçok parçası içler acısı durumda şu an. Aslında aynı kadroyu tekrar toplamak istiyorum alivio-deore vs. bir şeylerle ama hem kadro bana 4-5 santimetre büyük hem de maşanın kilidi yok, bu da bisikleti şehir içinde kullandığım zaman düz yollarda gücümün belirli bir kısmının boşa gittiğini görmeme neden oluyor.

Şimdi yol bisikleti fikrinin nereden aklıma geldiğine geçelim, aslında ilk amacım eski bisikletimi 26" xt-deore v frenli bir şekilde tur canavarına dönüştürmekti. Hadi bir şekilde maşaya da bir bütçe oluşturabilirdim ama büyüklüğünden dolayı her sürüşte belimi ağrıtan bir kadroyla yola devam etmem kendime ve sağlığıma bir ihanet olacaktı ki tam da sakatlıktan yeni çıkmışken.

Aslında benim için en uygun seçenek xcr maşalı bir btwin rockrider 520 alıp yükselterek tur bisikletine çevirmekti ama bu sene btwin rockrider 540'lardaki xcr maşaları bile kaldırmışlar, yani bu planım suya düştü. Çok fazla sayıda dağ bisikletine baktım ama absürt ücretler istenen bisikletlerin bile ya maşaları giriş seviyesiydi ya da hidrolik frenleri, yani sonuçta para kolay kazanılmıyor ve belirli bir ücret ödedikten sonra bisikletten almam gereken performansı alamayacaksam boşuna almamalıydım.

Bir ara da decathlon'da gezerken gözüme btwin rc 500 ve btwin rc 120 çarptı, her ne kadar btwin rc 120 gözüme çok kalitesiz görünse de acaba başlangıç için olabilir mi diye düşündüm.

Bu arada bu kadar engele rağmen yine dağ bisikletinden devam edecektim ama haftanın 6 günü çalışmam beni kısıtlı zamanda daha fazla performanslı bir kullanım yapmaya teşvik etti, ayrıca 20 kilometre ortalamanın üzerinde dağ bisikleti ile harcadığım efor da cabası oldu bu meselenin.

Söylemeden geçemeyeceğim bir nokta da yol bisikletinin görünüşünün güzel olması, bu da bir etken benim için. Yeni bir macera atılmalı mıyım acaba? Bir yandan da aklımın bir ucunda btwin triban rc 120'nin hiçbir performans getirisinin olmayacağı var, sanki btwin triban 500 bir tık daha iyiydi. Bisiklet için ayırdığım bütçeyi biraz zorlayıp btwin triban RC 500 almayı da düşünüyorum ama açıkçası donanımı bir tık daha fazla olmalıydı bence.

Biraz ondan, biraz bundan ve biraz da şundan derken karışık bir yazı oldu açıkçası. Tabiki dağ bisikleti farklı bir klasman ama bugün sora-tiagra setli bir bisikletle aynı fiyatta bir dağ bisikleti almaya kalksam üzerinde yine giriş seviyesi bir maşa ve giriş seviyesi hidrolik frenler olacak.

Son olarak işten çıkınca da yorgun yorgun 2.2'lik lastiklerle asfaltta zaman kaybetmek istemiyorum açıkçası, 20 kilometre/saat üzeri hızlarda asfaltta zaten yol bisikletinden başka bir seçenek kalmıyor. Siz ne düşünüyorsunuz bu konu hakkında?
 

Bisiklet sever 93

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Temmuz 2017
Başlık
9
Mesaj
667
Tepki
592
Şehir
Antalya
İsim
Mert
Bisiklet
Salcano
Dostum bence sana uygun bisiklet türü şehir bisikleti sabit maşalı bir şeyler bak derim yol bisikletini her ne kadar çok sevsemde o kadronun her sarsıntıyı vermesi ve lastiklerinin ince olması yüzünden ciddi seviyede olmasa da bir titreşim olması insanı uzun yolda yoruyor performans yapmak istersen birebir ama sakatlık geçiren biri bu bisiklette kendini tekrar zorlayıp tekrar sakatlanabilir illaki böyle bir şey olucak diye bir şey yok ama bu ihtimalleri de değerlendirmek lazım ama ben yol bisikletinden başka bir şey almak istemiyorum derseniz biraz daha endurance kardolar yani diğer yol bisikletlerine göre daha dik oturuşlu kadroları tercih etmenizi tavsiye ederim ki bisiklet üzerinde daha rahat olun
 
  • Beğen
Tepkiler: BisikletSeverÜye

Triban

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Ekim 2017
Başlık
37
Mesaj
2.092
Tepki
3.898
Şehir
kudüs
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Dağ bisikletini genelde asfaltta kullanıyorsanız,dağ bisikletine binmenin bir anlamı yok..Ağır,amortisörlü şehir bisikletleri ile aynı şekilde asfaltta kendinizi yormanıza da gerek yok..Ya flat bar,ince teker,9,5kg civarlarında olan fitness bisikletlerinden birini alacaksanız(pahalı ama),ya da drop bar giriş seviyesi yol bisikleti alacaksınız..
Bütçeniz iyi değilse,triban 500'ü alın geçin,hiç düşünmeyin..Bütçe iyiyse,7300 liraya satılan 105 setli şu bisikleti de alabilirsiniz;
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.

İkisi de giriş seviyesi ama triban 500 tam anlamıyla bir yol değil..Daha rahat bir bisiklet..Endurance bir kadro,ona göre donanımı var..vb
Dağ da,şehir de kullandım..Triban 500'ü almadan önce bende çok çekinmiştim ama iyi ki almışım..
Tam bir şehir bisikleti..İstediğiniz zaman,Dünya turuna da çıkabileceğiniz bir bisiklet..Yani her türlü kullanırsınız..İsterseniz kalın lastik takıp,toprak yollarda da kullanabilirsiniz..Ben 25 mm lastiklerle de,çok bozuk yollarda kullanıyorum zaten..
Yola alışmak için de,sonrasında gerçek anlamda bir yol bisikleti almak için de,kullanabileceğiniz bir bisiklet..Kilo vermek için,kas yapmak için de kullanabilirsiniz..
Decathlon 5 taksitte yapıyor..Ayda 400 liraya böyle bir bisiklet,şu zamanda çok iyi..Beğenmezseniz,elden de kolay çıkarırsınız..
 
Kayıt
5 Temmuz 2019
Başlık
1
Mesaj
24
Tepki
16
Yaş
22
Şehir
TÜRKİYE
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #4
Dostum bence sana uygun bisiklet türü şehir bisikleti sabit maşalı bir şeyler bak derim yol bisikletini her ne kadar çok sevsemde o kadronun her sarsıntıyı vermesi ve lastiklerinin ince olması yüzünden ciddi seviyede olmasa da bir titreşim olması insanı uzun yolda yoruyor performans yapmak istersen birebir ama sakatlık geçiren biri bu bisiklette kendini tekrar zorlayıp tekrar sakatlanabilir illaki böyle bir şey olucak diye bir şey yok ama bu ihtimalleri de değerlendirmek lazım ama ben yol bisikletinden başka bir şey almak istemiyorum derseniz biraz daha endurance kardolar yani diğer yol bisikletlerine göre daha dik oturuşlu kadroları tercih etmenizi tavsiye ederim ki bisiklet üzerinde daha rahat olun
Şehir bisikleti benim için son tercihlerden birisi, sebebi de görüntü olarak pek tatmin edici olmamaları. Sakatlığın bisikletle alakalı değil, ayağımı bir aletesıkıştırmıştım ki aşil tendonumu topuk kemiğine bağlayan liglerde çok ciddi bir zedelenme meydana gelmişti maalesef. Konfor konusunda genellikle yol bisikletlerinin konforunun sanıldığı kadar kötü olmadığından bahsedilmişti ama sanırım alışkanlıklarla alakalı bir durum. Bu arada btwin marka bisikletler tam olarak yol bisikleti değil galiba, biraz daha konforlu bir oturma pozisyonuna elverişliler diye biliyorum.

Konfor konusunda ise en ufak bir taviz vermeye niyetim yok, eğer söylediğiniz gibi ise benim için büyük hayal kırıklığı olur. Ayrıca forumdan yol bisikletine alışamayan birkaç kişinin öldüğünü biliyordum zaten. Açıkçası içime kurt düştü şimdi, acaba tür bisikletlerine mi yönelsem? İlk başta sıfır olarak 26" ve v fren uyumlu bir orta-üst düzey bir bisiklet bulabilseydim kesinlikle almayı düşünüyordum ama v fren uyumlu bir üst düzey kadro bulmak neredeyse imkansız. Olan da zaten 2 kilonun çok üzerinde.
 

TatanQa_tr

Daimi Üye
Kayıt
6 Haziran 2018
Başlık
1
Mesaj
379
Tepki
463
Yaş
40
Şehir
Memleket
İsim
Taner
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@BisikletSeverÜye

Ben de daha yeni şehir bisikletimi sattım ( Salcano City Sport 40) kilitlemeli maşalı vs . Hiç fena alet değildi ama 1 yıl sonra artık daha akıcı-hızlı ve hafif bir bisiklet istediğimi farkettim.

Seninle aynı ikileme yakınız. Rc120 çok kalitesiz değil, bu yanlış bir argüman bence. Btwin triban 500 serisinin yerine rc120 yi koydu artık. Yabancı kaynakları okurum genelde ve doğru bilgi.

Triban500 seri sonu olduğundan 1999₺ ile çok cazip yoksa fiyatı 2399₺ olması lazım.

Rc120 ile Carraro 042 arasında kalsamda rc120 daha endurance ve rahat açılarıyla birlikte , ön karbon maşası , arka ve önde bagaj deliklerinin olması tura hazır olmasıyla benim bayram sonrası almayı planladığım bisiklettir.

Ha bence fiyatı 2499₺ olmalı , ederi bu ama bunca isteğimi karşılayacak sıfır bisiklet bu.

İkinciel demeyin bir sürü saçmalık yaşadım , 300-500 uğraşıp ağız eğeceğime alırım taksitle çalışır öderim.

Yine yabancı kaynaklarda rc120 kullanıcıları daha çok olduğundan , başlangıç için iyi bir bisiklet.
Bence şehir bisikletine girme bir süre sonra yavaş gelecek.
 
Kayıt
5 Temmuz 2019
Başlık
1
Mesaj
24
Tepki
16
Yaş
22
Şehir
TÜRKİYE
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #6
Dağ bisikletini genelde asfaltta kullanıyorsanız,dağ bisikletine binmenin bir anlamı yok..Ağır,amortisörlü şehir bisikletleri ile aynı şekilde asfaltta kendinizi yormanıza da gerek yok..Ya flat bar,ince teker,9,5kg civarlarında olan fitness bisikletlerinden birini alacaksanız(pahalı ama),ya da drop bar giriş seviyesi yol bisikleti alacaksınız..
Bütçeniz iyi değilse,triban 500'ü alın geçin,hiç düşünmeyin..Bütçe iyiyse,7300 liraya satılan 105 setli şu bisikleti de alabilirsiniz;
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.

İkisi de giriş seviyesi ama triban 500 tam anlamıyla bir yol değil..Daha rahat bir bisiklet..Endurance bir kadro,ona göre donanımı var..vb
Dağ da,şehir de kullandım..Triban 500'ü almadan önce bende çok çekinmiştim ama iyi ki almışım..
Tam bir şehir bisikleti..İstediğiniz zaman,Dünya turuna da çıkabileceğiniz bir bisiklet..Yani her türlü kullanırsınız..İsterseniz kalın lastik takıp,toprak yollarda da kullanabilirsiniz..Ben 25 mm lastiklerle de,çok bozuk yollarda kullanıyorum zaten..
Yola alışmak için de,sonrasında gerçek anlamda bir yol bisikleti almak için de,kullanabileceğiniz bir bisiklet..Kilo vermek için,kas yapmak için de kullanabilirsiniz..
Decathlon 5 taksitte yapıyor..Ayda 400 liraya böyle bir bisiklet,şu zamanda çok iyi..Beğenmezseniz,elden de kolay çıkarırsınız..
Eski bisikletimi rahatlıkla tepe inişi yapılabilecek yerlerde de kullandığım oluyordu, yani bugün sadece düz asfaltta 50 kilometre sürüyorsam yarın tepe inişi yapılabilecek yerlerde de sürüyordum. Yani benim için bisiklet her yola geliyor diyebilirim, elimde şu anda btwin triban rc 500'ü alabilecek bir bütçe var taksit işine girmeden.

Hatta 1.95 lastiklerden 1.75 lastiklere geçince bahsettiğim parkurlarda tutunma sorunları yaşadığımı hatırlıyorum, yol bisikletine girersem zaten orman yollarını unutmam gerekiyor orası ayrı zaten. Ama görünüş itibariyle de beni al diye bağırıyor yol bisikletleri, çok kararsız kaldım açıkçası.

@BisikletSeverÜye

Ben de daha yeni şehir bisikletimi sattım ( Salcano City Sport 40) kilitlemeli maşalı vs . Hiç fena alet değildi ama 1 yıl sonra artık daha akıcı-hızlı ve hafif bir bisiklet istediğimi farkettim.

Seninle aynı ikileme yakınız. Rc120 çok kalitesiz değil, bu yanlış bir argüman bence. Btwin triban 500 serisinin yerine rc120 yi koydu artık. Yabancı kaynakları okurum genelde ve doğru bilgi.

Triban500 seri sonu olduğundan 1999₺ ile çok cazip yoksa fiyatı 2399₺ olması lazım.

Rc120 ile Carraro 042 arasında kalsamda rc120 daha endurance ve rahat açılarıyla birlikte , ön karbon maşası , arka ve önde bagaj deliklerinin olması tura hazır olmasıyla benim bayram sonrası almayı planladığım bisiklettir.

Ha bence fiyatı 2499₺ olmalı , ederi bu ama bunca isteğimi karşılayacak sıfır bisiklet bu.

İkinciel demeyin bir sürü saçmalık yaşadım , 300-500 uğraşıp ağız eğeceğime alırım taksitle çalışır öderim.

Yine yabancı kaynaklarda rc120 kullanıcıları daha çok olduğundan , başlangıç için iyi bir bisiklet.
Bence şehir bisikletine girme bir süre sonra yavaş gelecek.
Şehir bisikleti zaten bana hitap etmiyor, btwin rc 120'de bir kalitesizlik sorunu var. Sanki boyada, kadro açılarında bir eksiklik var. Özellikle arka çatalın alt kısımlarını direk olarak kadroyla birleştirmeleri çok saçma olmuş. Galiba btwin rc 500'e kadar yolu var bu işin. Bence decathlon'dski hiçbir bisiklet fiyatının bisikleti değil. Eskiden kimse yüzüne bakmazdı o bisikletlerin şimdi de fiyatları iyice artırma yoluna gitmişler.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr

Triban

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Ekim 2017
Başlık
37
Mesaj
2.092
Tepki
3.898
Şehir
kudüs
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Eski bisikletimi rahatlıkla tepe inişi yapılabilecek yerlerde de kullandığım oluyordu, yani bugün sadece düz asfaltta 50 kilometre sürüyorsam yarın tepe inişi yapılabilecek yerlerde de sürüyordum. Yani benim için bisiklet her yola geliyor diyebilirim, elimde şu anda btwin triban rc 500'ü alabilecek bir bütçe var taksit işine girmeden.

Hatta 1.95 lastiklerden 1.75 lastiklere geçince bahsettiğim parkurlarda tutunma sorunları yaşadığımı hatırlıyorum, yol bisikletine girersem zaten orman yollarını unutmam gerekiyor orası ayrı zaten. Ama görünüş itibariyle de beni al diye bağırıyor yol bisikletleri, çok kararsız kaldım açıkçası.
Tereddüt ediyorsanız,çok para vermeyin..Bu yüzden tereddüt içinde olanlar için de triban 500 çok iyi bir seçenek..
RC500'ü ben de beğeniyorum..Görüntü olarak şık bir bisiklet..
Ben drop bardan veya microshiftten çekiniyordum ama çekinecek bir şey yokmuş..Akıp gidiyor bisiklet..
 

TatanQa_tr

Daimi Üye
Kayıt
6 Haziran 2018
Başlık
1
Mesaj
379
Tepki
463
Yaş
40
Şehir
Memleket
İsim
Taner
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@BisikletSeverÜye O çatala bende iki bisikleti üst üste inceledim. İkisi de aynı kadro olmasına rağmen , rc120 rengi itibariyle birçok şeyi daha net gösteriyor, farkları rc120 yönünde;
2’li aynakol (50-34)
11-34 ruble (yokuşlar için 1/1 oranı veriyor)
28mm lastikler
Maşa karbon (triban500 de kaplama diyor)
Sele daha rahat bana göre bizzat ikisini de denedim
 
  • Beğen
Tepkiler: BisikletSeverÜye
Kayıt
5 Temmuz 2019
Başlık
1
Mesaj
24
Tepki
16
Yaş
22
Şehir
TÜRKİYE
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #9
Tereddüt ediyorsanız,çok para vermeyin..Bu yüzden tereddüt içinde olanlar için de triban 500 çok iyi bir seçenek..
RC500'ü ben de beğeniyorum..Görüntü olarak şık bir bisiklet..
Ben drop bardan veya microshiftten çekiniyordum ama çekinecek bir şey yokmuş..Akıp gidiyor bisiklet..
Ne yapayım bilemedim açıkçası, elimdeki bütçeyi sonuna kadar kullanıp btwin triban rc 500 almak daha mantıklı geldi bir bakımdan. Şimdi btwin rc 120 alıpta performans anlamında beni mutlu etmezse en az 1 yıl gibi bir süre bisikleti değiştirme şansım olamayacak. Bu arada hayatta btwin triban 500 almam, fiyatı şimdikinin yarısındayken almamıştım. Şimdi aynı bisikleti iki katına almak ilginç olur.
 

Triban

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Ekim 2017
Başlık
37
Mesaj
2.092
Tepki
3.898
Şehir
kudüs
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@BisikletSeverÜye O çatala bende iki bisikleti üst üste inceledim. İkisi de aynı kadro olmasına rağmen , rc120 rengi itibariyle birçok şeyi daha net gösteriyor, farkları rc120 yönünde;
2’li aynakol (50-34)
11-34 ruble (yokuşlar için 1/1 oranı veriyor)
28mm lastikler
Maşa karbon (triban500 de kaplama diyor)
Sele daha rahat bana göre bizzat ikisini de denedim
Ben rubleyi 12-32 ile değiştirdim..Yani ön 30,arka 32..
Maşa biraz tartışmalı konu..
Lastiği sonradan değiştirebilirsiniz..
Sele de önemli değil..Önemli olan tayt..Tayt iyiyse,sele sorun olmuyor..Ben seleyi değiştirmedim..Taytla bir sıkıntı yaşamıyorum..
Yani ilk seçeneğiniz Rc120 olsun tabi ama triban 500'de işinizi görür,bisiklet üstünde ufak değişikler yaparak,istediğiniz verimi alırsınız..
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
Kayıt
5 Temmuz 2019
Başlık
1
Mesaj
24
Tepki
16
Yaş
22
Şehir
TÜRKİYE
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #11
@BisikletSeverÜye O çatala bende iki bisikleti üst üste inceledim. İkisi de aynı kadro olmasına rağmen , rc120 rengi itibariyle birçok şeyi daha net gösteriyor, farkları rc120 yönünde;
2’li aynakol (50-34)
11-34 ruble (yokuşlar için 1/1 oranı veriyor)
28mm lastikler
Maşa karbon (triban500 de kaplama diyor)
Sele daha rahat bana göre bizzat ikisini de denedim
Gerçekten maşa karbon kaplama ise avantaj btwin triban RC 120'den yana. Ben yine gidip bir inceleyeyim o zaman.
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr

Triban

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Ekim 2017
Başlık
37
Mesaj
2.092
Tepki
3.898
Şehir
kudüs
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ne yapayım bilemedim açıkçası, elimdeki bütçeyi sonuna kadar kullanıp btwin triban rc 500 almak daha mantıklı geldi bir bakımdan. Şimdi btwin rc 120 alıpta performans anlamında beni mutlu etmezse en az 1 yıl gibi bir süre bisikleti değiştirme şansım olamayacak. Bu arada hayatta btwin triban 500 almam, fiyatı şimdikinin yarısındayken almamıştım. Şimdi aynı bisikleti iki katına almak ilginç olur.
Niye hayatta almıyorsunuz:D
Rc120 performans anlamında sizi mutlu eder..Sanki Paris Roubaix yarışına gireceksiniz..:D
 
Kayıt
5 Temmuz 2019
Başlık
1
Mesaj
24
Tepki
16
Yaş
22
Şehir
TÜRKİYE
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #13
Niye hayatta almıyorsunuz:D
Rc120 performans anlamında sizi mutlu eder..Sanki Paris Roubaix yarışına gireceksiniz..:D
O zaman tourney ile de devam edilir. :D 3.5 yıl tourney kullanınca gönül bir tık üzerini de denemek istiyor. Ayrıca tourney dağ, taş demezdi ve en ufak bir sıkıntı çıkarmazdı. Sadece orta, üst düzey bir set ile giriş seviyesi bir setin farkını merak ediyorum açıkçası. Mesele işimizi görmesi ise bugün shimano sora ile bitirilemeyecek bir yarış olduğunu düşünmüyorum bizim memlekette. Yoksa forumdaki ultegra kullanıcılarının kaçı yarışlarda boy gösteriyor? :)
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr

estudiante

Daimi öğrenci
Kayıt
13 Nisan 2008
Başlık
10
Mesaj
394
Tepki
532
Şehir
istanbul
Gerçekten maşa karbon kaplama ise avantaj btwin triban RC 120'den yana. Ben yine gidip bir inceleyeyim o zaman.
Maşa yüzünden karar vermeyin bence. İki bisikletin de maşası aynı görünüyor. Ayrıca daha önce yazmıştım, yurtdışı sitelerinde karbon kaplama demiyor karbon diyor. Bende karbon kaplama maşa vardı, bunlarınkine göre farklıydı.
 
  • Beğen
Tepkiler: BisikletSeverÜye

TatanQa_tr

Daimi Üye
Kayıt
6 Haziran 2018
Başlık
1
Mesaj
379
Tepki
463
Yaş
40
Şehir
Memleket
İsim
Taner
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Maşa yüzünden karar vermeyin bence. İki bisikletin de maşası aynı görünüyor. Ayrıca daha önce yazmıştım, yurtdışı sitelerinde karbon kaplama demiyor karbon diyor. Bende karbon kaplama maşa vardı, bunlarınkine göre farklıydı.
Yok triban 500 maşanın üstüne dikkatlice baktım carbon weares gibi birşey yazıyor bu net. Sizin aldığınız serilerde belki durum farklıydı
 

estudiante

Daimi öğrenci
Kayıt
13 Nisan 2008
Başlık
10
Mesaj
394
Tepki
532
Şehir
istanbul
Daha önce triban 520 ve 540 kullanmış biri olarak tavsiyem çok da fazla ince düşünmeyin. İlk yol bisikleti olarak 500 de alınır, rc120 de. Çok büyük farklar olacağını sanmıyorum. Sonuçta giriş seviyesi bisikletler. Gözünüz gönlünüz hangisini çektiyse onu alın. Önemli olan gönlünüzün bisiklete binmeyi istemesi. Zaten bu işin sonu da yok, hep daha iyisi olacak ve karşınıza çıkacak.

Ama daha önce yol bisikleti kullandıysanız ve daha kaliteli bir şey bakıyorsanız minimum aksium seviye jantları olan, tiagra veya üstü seti olan bisikletlere bakın. Tabi daha pahalı olacaklardır ama bu iş biraz böyle malesef.
 

Triban

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Ekim 2017
Başlık
37
Mesaj
2.092
Tepki
3.898
Şehir
kudüs
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
O zaman tourney ile de devam edilir. :D 3.5 yıl tourney kullanınca gönül bir tık üzerini de denemek istiyor. Ayrıca tourney dağ, taş demezdi ve en ufak bir sıkıntı çıkarmazdı. Sadece orta, üst düzey bir set ile giriş seviyesi bir setin farkını merak ediyorum açıkçası. Mesele işimizi görmesi ise bugün shimano sora ile bitirilemeyecek bir yarış olduğunu düşünmüyorum bizim memlekette. Yoksa forumdaki ultegra kullanıcılarının kaçı yarışlarda boy gösteriyor? :)
''Asfaltta zaman kaybetmek istemiyorum'' diyorsanız,o zaman yol bisikleti alacaksınız..Başka bir seçeneğiniz yok..Haliyle triban 500'de seçenekleriniz arasında olmalı..

Bisiklet alırken,3-4 tane seçenek belirleyip,bu seçenekler arasından karar vermek lazım..
Ben böyle yaptım..Triban 500 seçeneklerim arasındaydı,aslında istemediğim halde triban 500 aldım..Şu bisikleti almak istiyordum ama triban 500'de karar kıldım;
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.

''Triban 500'de bana yeter'' dedim ve aldım..Sonuçta yarışa katılmayacağım,uzun yola çıkmayacağım..Süreceğim,en fazla 2-3 saat..Bu bakımdan çok para vermeye gerek yok diyorum..Triban 100 bile yeter aslında,abartmaya gerek yok..

Zaten belli bir noktaya gelmiş insanlar,decathlon'da şu an satılan bisikletlere bakmazlar..Decathlon,Bim gibi bir şey işte:)
Yok triban 500 maşanın üstüne dikkatlice baktım carbon weares gibi birşey yazıyor bu net. Sizin aldığınız serilerde belki durum farklıydı
carbon weawing yazıyor,bunu da Google karbon dokuma diye çeviriyor..
Saf karbon değil galiba ama titreşimleri sürücüye çok yansıtmadığını belirteyim..2-3 saat sonrasını bilemem ama..
 

estudiante

Daimi öğrenci
Kayıt
13 Nisan 2008
Başlık
10
Mesaj
394
Tepki
532
Şehir
istanbul
Yok triban 500 maşanın üstüne dikkatlice baktım carbon weares gibi birşey yazıyor bu net. Sizin aldığınız serilerde belki durum farklıydı
Yok bendeki karbon kaplama olan mtb içindi. Şekli alüminyum ama üzeri kaplama şeklinde.

Şimdi Singapur sitesinden baktım, carbon fork yazıyor kırmızı beyaz triban500 için. Zaten şekli ve görünümü benim 520dekine benziyor. Zaten alüminyum ve karbon kaplama olsa epey ağır olurdu o maşa o profil ile.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr

Bisiklet sever 93

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Temmuz 2017
Başlık
9
Mesaj
667
Tepki
592
Şehir
Antalya
İsim
Mert
Bisiklet
Salcano
Şehir bisikleti benim için son tercihlerden birisi, sebebi de görüntü olarak pek tatmin edici olmamaları. Sakatlığın bisikletle alakalı değil, ayağımı bir aletesıkıştırmıştım ki aşil tendonumu topuk kemiğine bağlayan liglerde çok ciddi bir zedelenme meydana gelmişti maalesef. Konfor konusunda genellikle yol bisikletlerinin konforunun sanıldığı kadar kötü olmadığından bahsedilmişti ama sanırım alışkanlıklarla alakalı bir durum. Bu arada btwin marka bisikletler tam olarak yol bisikleti değil galiba, biraz daha konforlu bir oturma pozisyonuna elverişliler diye biliyorum.

Konfor konusunda ise en ufak bir taviz vermeye niyetim yok, eğer söylediğiniz gibi ise benim için büyük hayal kırıklığı olur. Ayrıca forumdan yol bisikletine alışamayan birkaç kişinin öldüğünü biliyordum zaten. Açıkçası içime kurt düştü şimdi, acaba tür bisikletlerine mi yönelsem? İlk başta sıfır olarak 26" ve v fren uyumlu bir orta-üst düzey bir bisiklet bulabilseydim kesinlikle almayı düşünüyordum ama v fren uyumlu bir üst düzey kadro bulmak neredeyse imkansız. Olan da zaten 2 kilonun çok üzerinde.
Hayal kırıklığı yaşayabilirsin ama ben sana en uygun olanı söylemeye çalışıyorum bende yol bisikleti kullanıyorum ve ben mtb den yola geçerken yaşadığım deneyimlerden yola çıkarak bunları söylüyorum benim yaptığım hataları siz veya başkası yapmasın diye uğraşıyorum tabiki yol bisikleti çok tehlikeli yada sağdece profesyonellerin kullandığı bir bisiklet türü değil her bisiklete binmeyi bilen insan sürebilir istediğiniz bisikleti alabilirsiniz genelde giriş seviyesi bisikletler arasında çok büyük farklar yok içinize ne yatarsa onu alabilirsiniz
 
Yukarı Alt