Scudo Sports

Yol bisikletine başlangıç rehberi

@Işıklar Gazisi
Gidonun farkli noktalarindan tutmakta
 
Scudo
@Ertan M.

Scultura 300 M/L kadro kullanıyorum boyum 175cm,bacak boyum 80cm

Galaxy S7 Edge cihazımdan gönderildi
 
@Bartu Bilgi aynı boydayız benim bacak boyum 82 cm aynı kadroyu da kullanıyoruz bende scultura 300 52 cm s/m 100 mm boğazda kullanıyorum sizin bacak boyunuz 2 cm daha kısa dolayısıyla üst gövde 2 cm daha uzun eğer doğru ölçtüyseniz kullandığınız Scultura 300 m/l kadro üst boru uzunluğu 56 cm sizin için ideal olan üst boru 54.5 cm gidon boğazını 90 veya 80 mm yaparsanız 54.5 açısına gelmiş olursunuz.
 
@mehmet19899 ben mazgallardan elimde geciriyorum :D janta bi sey olmasin diye :D
Hocam 40 dediginiz hiz asiri yuksek degil ki, 40 ustu cok yuksek ve o hizlarda gormeniz zorlasir. Düz yolda kesin gorursunuz mazgallari.
Zaten duz yolda da 40 ortalama ile gitmek kolay bi sey degil :D
 
@Ahmet Bilge Kaan AKIN
İçime su serpildi. Teşekkürler :) fakat bu jantlar bu kadar dayanıksız mı acaba?

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@mehmet19899
40 50 ile girerseniz muhtemelen yamulur. Cukurda bi sey olacagini sanmiyorum da mazgalda nerdeyse kesin yamulmasi :D
 
Herkese iyi forumlar,

Btwin Triban 3 54 kadro bisikletimi sattım ve şimdilerde Bianchi SLR 400 ile Carraro CR 012 bisiklet arasında seçim yapmaya çalışıyorum. Kullananlar fikir verebilir mi acaba ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Emreyasir22
@Işıklar Gazisi Bu konuda binlerce yazı okuyabilirsiniz. Kimisi yol bisikletinin özel bir ergonomi gerektirdiğinden kimisi ise gidon ve kadro geometrisi gereği vücudun böyle fitting olması gerektiğini söyler. Hatta kimisi "hımmm demek öyle, bu demektir ki kadro uygun değil veya gidon ayarı gerektiriyor, halbuki olmaması gerek" bile diyebilir.

Çok yıllar önce şehir bisikletinden yola geçmiş birisi olarak diyebilirim ki bunları hepsini okuyun, insanları dinleyin ancak kendinize kulak verin. Boyun ve bel ağrıları içinde sürüş bir süre sonra sizi soğutur, bisiklet düşüncesi bile yoldan cayma nedeni olur.

Bu nedenle, eğer bu ağrıları çekiyor ama bir yandan da yukarıda yazdıklarım gereği "vay anasına demek bu yol işi böyle oluyor" diyorsanız, derhal çark edin.

Bisikleti kendi konforunuza uygun hale getirin yani "fitting" yapın. Mesela boyun ağrılarından kurtulmanın çözümü çoğu kez gidon yükseltmektedir. Kimi yolcu buna itiraz eder, dinlemeyin, hatta ayarlanabilir gidon yükselticileri var(XCL veya Satori gibi) onları kullanın. İnanın yokuşları çok daha yüksek performansla çıkacaksınız, hızlı giderken denge ve stabilite hissedilir oranda artacak, dahası son derece rahat bir ergonomi kazanacaksınız. Donanımla bunları kazanabilirsiniz diyenleri dinleyin ama aldırmayın. Tecrübeli bir yolcudan dostça öneri :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Işıklar Gazisi
@Boran06 bazı noktalara katılıyorum, uzun suruslerde olan boyun ağrısını sele ayarı ile giderdim demek ki deneyerek oluyor dedim kendime. Bike fit yaptırmayı çok gerekli görmüyorum yarışçı uzun sürücü zengin değilim. Aradığım ayarı zaten buldum bence deneyerek herkes aynı şeyi kendi de yapabilir. Sonuç ya biraz ileri biraz geri olayı:):)

Abicim olayı adamlar gayet net bir şekilde şu video ile açıklamışlar 3 kez izleidm daa da izlerim. Süper! yüzünüzde bir gülümseme olsun istiyorsanız tavsiye ederim.
bir de adım adım yazmışlar.. (daha önce günün videosu başlığında paylaşılmıştı MTB için ve başka sporlar için olanları da var.)
How to be a road biker
 
ne kadar da mazgallardan çapraz geçsek te mazgalların köşeleri sıkıntılı arkadaşlar. Esasında siz bu tip bir durum da iken de o mazgalların kenarlarında ki çerçevelerde de lastik kesen arkadaşlarım oldu aman dikkat.
 
vİDEO SÜPER ABİ ÖYLE BÖYLE DEĞİL
 
Merhaba arkadaşlar. Ben de mtb den yola geçmeyi kafayı koymuş biriyim. Carraro 927 kullanıyorum. Arkadaş gazına gelerek aldım ve arazinin hiç bana uygun olmadığını anlamam bir kaç ayımı aldı. Kondisyonumu artırmak için yolda kullandım. Spordan uzak birisi değilim bu yüzden alacağım yol bisikletimi adapte olmak için değil, orta vadede kullanacağım. Forumlardaki öneriler eski tarihli ve sistemler ve teknoloji hatta aynı modelin yıllar arasında vites kollarından jantlarına kadar her şeyi değişebildiği için güncel durumda önerinizi almak istiyorum. Bütçem 2000 TL civarı olacak. Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.
 
peugeot tarzı bir bisikletle yol bisikleti kariyerime başlamış bulunmaktayım(epey eski, ağır). Dün hava o kadar güzeldi ki bu güzel havanın çağrısına daha fazla kulaklarımı tıkayamadım. Çok uzun yıllardır düzenli olarak bisiklet kullanmadığımı söyleyebilirim. En son trafikte bisiklet sürdüğüm zamanları hatırlamıyorum bile. Dün bebek - yeşilköy arasını gitmeyi kafaya koyarak yola çıktım. İlk anlarda biraz tedirginlik vardı üstümde ama bunu üstümden atmam çok uzun sürmedi. Yolculuğumu beklediğimden iyi şekilde sorunsuz şekilde sonlandırabildim. sirkeci tarafında sahilden direkt gelen rüzgar yüzünden biraz zorlanmakla birlikte yolculuğu çokta tükenmeden, yıpranmadan tamamladım. Kondisyon olarak sıkıntı yaşamadığımı söylemem lazım(çok hızlı gidememiş olmakla birlikte tempom düşük değildi.) Bu kadar zevk aldığım şey çok azdır en kısa sürede daha kaliteli bir bisiklet ile bu yolculuğa devam etmek istiyorum.

not: yolda karşılaşıp konuştuğum, selamlaştığım bisikletli arkadaşlar oldu ve bu durum bisiklet kültürünün ne kadar güzel olduğunu hatırlatan güzel detaylardandı. Herkese iyi sürüşler dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: domino.tr
Yol bisikletine az önce ilk binişimdi ve fren sıkarken elim acaip kasılıyor ve tutamıyorum frenleri fren sıkmak ne zor işmiş arkadaş bunun çözümü nedir bi püf noktası var mı yanlışmı yapıyorum acaba
 
@Cako92
Alışmakla ilgili bir olay. Ben de yol bisikletine ilk başladığımda bu sorunu yaşamıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cako92
@Cako92

Rica ederim hepimizin farklı deneyimleri mevcut ne kadar paylaşırsak o kadar faydalı olur [emoji106]
 
  • Beğen
Tepkiler: Cako92
@hydrocon aynen öyle inşAşlah alışıp yol bisikletine tam hakim olduğumda mutlaka tecrübelerimi paylaşıcam
 
  • Beğen
Tepkiler: hydrocon
Geri