Scudo Sports

yol bisikletinde sağanak yağmurda frenlerin tutmaması

@Gökhan Toros
Fren kollarından balataya kadar olan sürtünme kayıpları yok. Yani fren kolunu sıkması daha kolay.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Köse
Scudo
@ysufdran

prof. yarışlarda kullanılmıyor ama yavaş yavaş entegre ediliyor bazı modellere.. ben yakında yarışlarda görüceğimizi de düşünüyorum. ama daha fazla teknik sorun bence belki kabul etmeye bilir yarışcılar
 
hem o hemde göz aşina değil ya, yadırgıyor insan.
 
@Serkan.ÇABAŞ
Cok yönlü bir konuya deginmissiniz.
Herseyden UCI müsaade etmiyor. Uci nin ne kadar tutucu davrandigini zaten biliyorsunuz.
Isin teknik tarafina gelince; agirlik bahanesi gecerli degil. Canyon un 6,8 kilo gelen bir modeli var.
Kisaca yaris anindaki avantajlari ve dezavantajlari olarak siralamak gerekir.

Avantajlari:
1. Her hava kosulunda daha iyi fren.
2. Jant yanaklarinda asinma yok.
3. Uzun inislerde fren yapan parmaklari cok yormamasi. (Hidrolik icin gecerli)

Dezavantajlari:

1. Her kadroda kullanilmaz. Masalar ona göre saglam yapilmis olmali.
2. Her tekerde kullanilmaz. Tel kirma ihtimaliyeti daha yüksek.
3. Cok asiri kuvvetli oldugu icin ince lastikli olan yol bisikletleri cok cabuk kaymaya baslayabilir. Yani cok kuvvetli fren de iyi degildir.
4. Teker degistirme halinde, hem zaman kaybi, hem de tam uymamasi halinde (eger nötr vasitadan alinan tekerlek ise) yaris disi kalinabilir.
5. Kaza aninda daha cok yaralanma ve yanmaya sebeb verebilecek bir nokta daha.

Daha fazla faktör bilenler varsa ekleyebilirler. Ama genel olarak bu güne kadar duyup bildigim nedenler bunlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
Yol bisikletinde özellikle ıslak zemin ya da gevşek zeminde frenin lastiği kilitlemede zorlanmasından öncelikli lastiğin yola tutunması çok zayıflıyor. Lastik kaymaya başladığında düşmemek çok zor. Yol bisikletlerinde Disk fren kullanılarak elde edilebilecek başarı dağ bisikletlerindekinden oldukça az olacağını sanıyorum. Verim iyi olsaydı günlük kullanım için üretilen yol bisikletlerinde firmalar disk freni daha sık kullanırlardı. Nerede ise hiç yok denilecek seviyede. Yayımlanmış testleri değerlendirmek lazım tatbiki.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
@ihtiyar

Abi asıl eklemek istediğim senin yorumuna değil ama sen ilk ana maddeyi yazmışsın devamını getireyim.Hidrolik ile mekanik disk arasındaki en büyük fark kapalı kaplar kanunlarında yazar sanırım orta öğretim fizik konusuydu.Bir insanın kendi kuvveti ile kaldıramadığı pek çok nesneyi ufak bir hidrolik düzenek ile kaldırması mümkündür (bknz hidrolikli el krikoları)

Hidrolik frende de benzer kavramlar geçerlidir en önemli etken ise uygulanan basıncın geriye kaçmaması ile birlikte, sıkışan sıvı basıncı sizin uyguladığınız kuvvetten çok daha fazlasına çıkmaktadır.Mekanik disk frende basınç filan yok ne kuvvet uygularsanız papuçlara o iletilir.Aksine fren sertleştikçe kuvvet uygulayan el parmakları daha çok yorulacağından basınç giderek azalmaktadır.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Geri