@Serkan.ÇABAŞ
Cok yönlü bir konuya deginmissiniz.
Herseyden UCI müsaade etmiyor. Uci nin ne kadar tutucu davrandigini zaten biliyorsunuz.
Isin teknik tarafina gelince; agirlik bahanesi gecerli degil. Canyon un 6,8 kilo gelen bir modeli var.
Kisaca yaris anindaki avantajlari ve dezavantajlari olarak siralamak gerekir.
Avantajlari:
1. Her hava kosulunda daha iyi fren.
2. Jant yanaklarinda asinma yok.
3. Uzun inislerde fren yapan parmaklari cok yormamasi. (Hidrolik icin gecerli)
Dezavantajlari:
1. Her kadroda kullanilmaz. Masalar ona göre saglam yapilmis olmali.
2. Her tekerde kullanilmaz. Tel kirma ihtimaliyeti daha yüksek.
3. Cok asiri kuvvetli oldugu icin ince lastikli olan yol bisikletleri cok cabuk kaymaya baslayabilir. Yani cok kuvvetli fren de iyi degildir.
4. Teker degistirme halinde, hem zaman kaybi, hem de tam uymamasi halinde (eger nötr vasitadan alinan tekerlek ise) yaris disi kalinabilir.
5. Kaza aninda daha cok yaralanma ve yanmaya sebeb verebilecek bir nokta daha.
Daha fazla faktör bilenler varsa ekleyebilirler. Ama genel olarak bu güne kadar duyup bildigim nedenler bunlar.