Yol bisikletinde lastik seçimi

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.188
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
Durono Plus olarak önerdiğiniz lastik bu mu?
(link)
Genelde çok sağlam bir lastik olduğuna değinilmiş, hızlı bir lastikle (P-Zero Velo) kıyaslanırsa, aynı şartlar altında ne kadar bir hız düşüşü olur?
Benim bahsettiğim lastik bu. Hız farkına gelirsek 100km'lik bir sürüşte ortalama hızınız 30'dan 29,8'e falan düşer heralde :) 30'un altı hızlarda, kısa sürüşlerde hıza etkisi çok daha az olacaktır.
 
Scudo

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.140
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Benim bahsettiğim lastik bu. Hız farkına gelirsek 100km'lik bir sürüşte ortalama hızınız 30'dan 29,8'e falan düşer heralde :) 30'un altı hızlarda, kısa sürüşlerde hıza etkisi çok daha az olacaktır.
Durum öyleyse, yarışçılar haricindeki kişilere bir dezavantajı olmaz. Benim endişem, sağlamlıktı, patlak direnciydi derken hantal bir lastiğin( daha çok tur bisikletçilerinin kullandığı) doğabileceği kaygısıydı.Tamam yarışçı değilim ama ortalamanın da düşmesini istemiyorum, ikide bir göstergeye bakıp motive olmaya çalışan birisi için önemli bir ayrıntı. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: bitinya_s

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.188
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
@-Skynet- Benim sürüşlerimde değişen birşey olmadı açıkçası :) Belki her sürüşünde 35 üstü ortalamalar yapanlar için fark olacaktır, ama henüz o kadar sürmüyorum :) İlerde şu düzde 50'yle giden mtb'lerden alıcam. Bütün forumda onlar kullanılıyo ;)
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.203
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Benim bahsettiğim lastik bu. Hız farkına gelirsek 100km'lik bir sürüşte ortalama hızınız 30'dan 29,8'e falan düşer heralde :) 30'un altı hızlarda, kısa sürüşlerde hıza etkisi çok daha az olacaktır.
Hıza etkisinin ne kadar olacağın teorik hesabı için şunu kullanabilirsiniz:
(link)
Sağ tarafta, environmental parameters (çevresel parametreler) bölümünde lastiklerin yuvarlanma direnci (Crr) var; varsayılan değer 0,005. Bicyclerollingresistance sitesi W olarak yuvarlanma direncinin yanında Crr denen katsayıyı da veriyor; Durano plus gibi yavaş lastikler için 0,006, Vittoria Corsa gibi hızlı lastikler için 0,004, Corsa Speed TLR gibi en hızlı lastikler için de 0,0025 civarı.
Yanıldığınız iki nokta var: ilki yuvarlanma direncinin etkisi tahmin ettiğinizden fazla; saatte 30km gibi tipik hızlarda, Crr'nin 0,006'dan 0,004'e düşmesi hızı saatte 1 km kadar etkiliyor.
İkincisi de hız arttıkça yuvarlanma direcinin hıza etkisi azalıyor. 150-200W civarı güçlerde Crr'ın 0,006 olması ile 0,004 arası değişimi hızı saatte 1 km kadar değiştirken; 50W güçte 1,5km'ye çıkıyor, 500W güçte ise 0,7km'ye düşüyor.
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.188
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
Hıza etkisinin ne kadar olacağın teorik hesabı için şunu kullanabilirsiniz:
(link)
Sağ tarafta, environmental parameters (çevresel parametreler) bölümünde lastiklerin yuvarlanma direnci (Crr) var; varsayılan değer 0,005. Bicyclerollingresistance sitesi W olarak yuvarlanma direncinin yanında Crr denen katsayıyı da veriyor; Durano plus gibi yavaş lastikler için 0,006, Vittoria Corsa gibi hızlı lastikler için 0,004, Corsa Speed TLR gibi en hızlı lastikler için de 0,0025 civarı.
Yanıldığınız iki nokta var: ilki yuvarlanma direncinin etkisi tahmin ettiğinizden fazla; saatte 30km gibi tipik hızlarda, Crr'nin 0,006'dan 0,004'e düşmesi hızı saatte 1 km kadar etkiliyor.
İkincisi de hız arttıkça yuvarlanma direcinin hıza etkisi azalıyor. 150-200W civarı güçlerde Crr'ın 0,006 olması ile 0,004 arası değişimi hızı saatte 1 km kadar değiştirken; 50W güçte 1,5km'ye çıkıyor, 500W güçte ise 0,7km'ye düşüyor.
Bu durumda bahsettiğim ortalama 30 olan hızın 1km'den az etkilenmesi doğru oluyor. (Ki tecrübelerim bu yönde oldu zaten sürüşlerde de)
Bu değerler kürsü hedefleri için çok büyük olabilir ama antrenmanda, 100-200 km'lik grup sürüşlerinde anlamsız rakamlara dönüşüyor benim açımdan.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Halihazırda 5000 kullanıcısıyım. İlk 100 kmde ön lastik yanak yarılması dışında 5000 den gerçekten memnunum ama diğer bisikletim için yine hızlı ve nispeten ucuz bir lastik araştırıyorum.

Bu lastikleri tavsiye eder misiniz?
(link)
 

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.140
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hıza etkisinin ne kadar olacağın teorik hesabı için şunu kullanabilirsiniz:
(link)
Sağ tarafta, environmental parameters (çevresel parametreler) bölümünde lastiklerin yuvarlanma direnci (Crr) var; varsayılan değer 0,005. Bicyclerollingresistance sitesi W olarak yuvarlanma direncinin yanında Crr denen katsayıyı da veriyor; Durano plus gibi yavaş lastikler için 0,006, Vittoria Corsa gibi hızlı lastikler için 0,004, Corsa Speed TLR gibi en hızlı lastikler için de 0,0025 civarı.
Yanıldığınız iki nokta var: ilki yuvarlanma direncinin etkisi tahmin ettiğinizden fazla; saatte 30km gibi tipik hızlarda, Crr'nin 0,006'dan 0,004'e düşmesi hızı saatte 1 km kadar etkiliyor.
İkincisi de hız arttıkça yuvarlanma direcinin hıza etkisi azalıyor. 150-200W civarı güçlerde Crr'ın 0,006 olması ile 0,004 arası değişimi hızı saatte 1 km kadar değiştirken; 50W güçte 1,5km'ye çıkıyor, 500W güçte ise 0,7km'ye düşüyor.
Olayı basite indirgersek, durono da, durono plusta, Michail power endurance da, her şey sabit olmak koşulu ile hız ne kadar oynayabilir? Standart şartlarda Power ile 30km/sa giderken bu hız durono veya durono plusta kaç olur? 1-2km/sa hız kaybı önemli değildir ama 4-5km/sa fark olursa orada düşünmek gerek.
 

krank

Aktif Üye
Kayıt
29 Mayıs 2018
Mesaj
190
Tepki
293
Şehir
Bremen
İsim
Onur G.
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Canyon
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yuvarlanma direnci düşük bir lastiğin hıza etkisini göstermek için Michelin Power Comp lastiğin sayfasından bir görüntü aşağıda yer alıyor. Sabit hızlı sürüşlerde yuvarlanma direncinin ortalama hızınıza etkisi pro değilseniz pek önemsenecek düzeyde değil .

Ancak bir konu var ki ağır lastiğin ivmelenmeye etkisi fazla olacaktır. Lastik dönen parçalar arasında en dış çapta yer alıyor ve atalet momenti etkisi yüksek. Sık sık hızlanma ve yavaşlama içeren rotada sürüş gerçekleştiren sıradan bir sürücünün bile ağır ve hafif lastik arasındaki farkı hissedebileceğini düşünüyorum. Bahsettiğim konu bisikletin toplam ağırlığı değil dönen parça ağırlığı.

FF528A77-F990-43C9-BCFC-7247B4D82CD8.jpeg
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Özcan

umutcelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2016
Mesaj
1.507
Tepki
8.025
Şehir
Amsterdam
Bisiklet
Trek
Durono Plus olarak önerdiğiniz lastik bu mu?
(link)
Genelde çok sağlam bir lastik olduğuna değinilmiş, hızlı bir lastikle (P-Zero Velo) kıyaslanırsa, aynı şartlar altında ne kadar bir hız düşüşü olur?
Olayı basite indirgersek, durono da, durono plusta, Michail power endurance da, her şey sabit olmak koşulu ile hız ne kadar oynayabilir? Standart şartlarda Power ile 30km/sa giderken bu hız durono veya durono plusta kaç olur? 1-2km/sa hız kaybı önemli değildir ama 4-5km/sa fark olursa orada düşünmek gerek.
Durano 250 gr. Durano plus ise 400'e yakın. Yuvarlanma direnci vs aynı olsa da lastik/jant üzerinde bu kadar fark özellikle hızlanmada hissedilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: krank
Kayıt
11 Temmuz 2016
Mesaj
60
Tepki
43
Yaş
40
Şehir
Istanbul
İsim
Ersan
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
durano kullanıp (plus değil) patlak sorunu vs yaşayan varmı ? aradaki 150 gram için değer mi ? plus olmayan modelini almaya acaba..??
 

umutcelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2016
Mesaj
1.507
Tepki
8.025
Şehir
Amsterdam
Bisiklet
Trek
durano kullanıp (plus değil) patlak sorunu vs yaşayan varmı ? aradaki 150 gram için değer mi ? plus olmayan modelini almaya acaba..??
(link)

Ise gidip gelmek icin kullaniyorum, yolun %80'i bisiklet yoludur kalani da parke tas. Benim durumum patlak korumasi icin referans degil.
 

krank

Aktif Üye
Kayıt
29 Mayıs 2018
Mesaj
190
Tepki
293
Şehir
Bremen
İsim
Onur G.
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Canyon
Bisiklet türü
Yol bisikleti
durano kullanıp (plus değil) patlak sorunu vs yaşayan varmı ? aradaki 150 gram için değer mi ? plus olmayan modelini almaya acaba..??
Ne tür bir kullanıcı olduğunuza göre değer mi değmez mi sorunuzun yanıtı çok değişir. Eğer dönen bir parçadan bahsetmiyor olsaydık toplam ağırlığa 300gr etki normalde çoğumuzun anlayamacağı düzeyde olur. Mataranızın yarı boş veya dolu olması kadar farkdan bahsediyoruz.

Ama mevzu lastik olunca ağırlaşması hızlanmanıza hissedilir ölçüde etki eder. Dönen parça olduğu için genelde yol bisikleti kullanıcılarına ilk tavsiye edilen performans yükseltmesi de bu gibi sebeplerden jant setidir. Tabi jant setinde tek etken ağırlık değil başka mevzularda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ersanozturk37

makaram

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ekim 2015
Mesaj
1.865
Tepki
4.398
Yaş
37
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Yol bisikleti
ben de durano kullanıyorum. 450 km yi geçti. henüz patlat yok. istanbulun bol çukurlu ve mazgallı yollarında kullanıyorum. cam parçalı emniyet şeritlerinden de defalarca geçtim. inşaat önleri vs. sorun yaşamadım henüz.
 

MakRo

🤘Forever Metal🤘
Kayıt
5 Temmuz 2015
Mesaj
2.843
Tepki
9.125
Yaş
32
Şehir
Denizli
İsim
Alperen Atman
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Yorum yapanların çoğuna katılarak (link) linkteki üründen 2 tane 700x25c katlanır modelinden aldım. 57 $'a mal oldu. Yol bisikletine yeni geçmiş birisi olarak performans çokta önemli değil, bakalım 1-2 haftaya gelir. Ülkemizde maalesef tanesi 430 lira olunca wiggle gerçekten daha karlı oluyor.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: bitinya_s

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.140
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yorum yapanların çoğuna katılarak (link) linkteki üründen 2 tane 700x25c katlanır modelinden aldım. 57 $'a mal oldu. Yol bisikletine yeni geçmiş birisi olarak performans çokta önemli değil, bakalım 1-2 haftaya gelir. Ülkemizde maalesef tanesi 430 lira olunca wiggle gerçekten daha karlı oluyor.
(link)
Onlar, milleti yolunacak kaz olarak görmeye devam ettiği müddetçe yurtdışından alışverişe tam gaz devam. Devletin bize yaptığı, gümrük vs sıkıştırmalarınada seçimlerle cevap vermeye devam. Yıl olmuş 2020, öyle ağam, paşam devri,tekelliğiydi,tefecisiydi geride kaldı...
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.140
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@umutcelik
(link)
Şunlar arasında hangisi daha iyidir?
 

burcinhan

Forum Demirbaşı
Kayıt
6 Temmuz 2017
Mesaj
552
Tepki
1.373
Yaş
47
Şehir
Ankara
İsim
Burçinhan Doğan
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
700x28 e geçmek için neden bu kadar beklediğime yanarım. Konforsa konfor, akıcılıksa akıcılıkmış.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan

BayCicik

Daimi Üye
Kayıt
28 Aralık 2017
Mesaj
233
Tepki
465
Şehir
Antalya
İsim
Özer Cicik
Bisiklet
b'Twin
700x28 e geçmek için neden bu kadar beklediğime yanarım. Konforsa konfor, akıcılıksa akıcılıkmış.
Hangi lastiğin 28'i ?
Ben şimdi Durano Plus'ı alacağım. Bugün yarın siparişvereceğim. Aklımda sadece bi soru kaldı; linkini verdiğim çamurluk sorun olur mu?
(link)
Bisiklet Triban 520
Lastik Durano Plus 25 veya 28
Çamurluk SKS Longboard

Fikrim sorun olmayacağı yönünde ama sipariş vermeden gene desorayım istedim.
 

burcinhan

Forum Demirbaşı
Kayıt
6 Temmuz 2017
Mesaj
552
Tepki
1.373
Yaş
47
Şehir
Ankara
İsim
Burçinhan Doğan
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti