Yol bisikletinde lastik seçimi

makaram

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ekim 2015
Mesaj
1.874
Tepki
4.414
Yaş
37
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Murat B.

Murat bey schwalbe durano almaya karar verdim.
Yurtdışı sitesinden alacağım fakat hangisinden alsam daha ekonomik olur bilemedim ?
Merlin? Wiggle? Bunları duydum
Birde durano modelimin birkaç farklı türü var örneğin duble defance ,Durano plus performance Vs. Bunlardan hangisini önerirsiniz patlak performansı ve yuvarlanma direnci açısından.
Yazım hatalarımdan kaynaklı kusuruma bakmayın telefondan yazıyorum.
İyi akşamlar

merhaba,

ben geçen temmuz wiggle dan aldım bir çift durano. en ucuz orasıydı. 450 km oldu. çok yoğun bir binici değilim. beraberinde schwable iç lastik de aldım. yorumlarda iç lastiğin uzun süre aynı basıncı koruduğu şeklindeydi ama ben bi fark görmedim. en geç 2 haftada bir 10-15 psi düşüyor aşağı.

ben alırken sanırım 16 küsür pound idi. 50 pound üstüne ve bültene abone olanlara 5 pound indirim vardı. yeni üye ve ilk alış verişiniz ise 50 pound üzerinde 10 pound indirim var. 5 pound indirimin dağılımı ile 15 pounda geldi lastiğin tanesi.

ben düz durano aldım. duranodan başka birşey yazmıyor. plus falan değil. maxxis refuse den geçtim buna. inanılmaz farketti performans ve akıcılık olarak.

birebir şu ürün. şuan biraz daha uygun görünüyor.

(link)
 
Scudo

umutcelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2016
Mesaj
1.509
Tepki
8.048
Şehir
Amsterdam
Bisiklet
Trek
Murat B.
Hocam bu lastiklerden hangisini önerirsiniz, kuru ve ıslak zeminde sürülecek; patlak önleyici şeritle kullanılacak; yarış gayesi yok, çok uzun tur arayışı yok, genelde gezmelerde ve antremanlarda kullanılacak; önem sırasına göre yol tutuşu/ performans/ dayanıklılık( en az 3bin km gitmeli, şeritle kullanıcağından kelverın çok kalın olmasına gerek yok ama kolay şekilde dış yüzeyi de zedelenen bir şey olmamalı, sonuçta Türkiye'de sürülecek. :) )
-schwalbe durano
-P-Zero Velo
-Michelin Pro4 Endurance V2
-Vittoria Rubino Pro G+
Merhaba,
Ise gidip gelmek icin kullandigim yol bisikletine Durano aldim ben de ( bu baslikta da yardim istemistim, plus tercih etmedim lastik basina 150 gr daha agir ) asagi yukari 500 km surmusum. Genel olarak gayet memnunum. Daha once conti ultra sport vardi, hissedebildigim kadariyla lastigin hizi/akiskanligi ayni. Durano bariz sekilde islak havada daha cok guven veriyor, henuz patlakla da karsilasmadim. Simdilik gayet memnunum.
 
Son düzenleme:
Kayıt
11 Temmuz 2016
Mesaj
60
Tepki
43
Yaş
40
Şehir
Istanbul
İsim
Ersan
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bu lastik ağırlık,yuvarlanma direnci vs vs olan tabloyu paylaşabilecek birisi varmı ? Bütün sayfaları okudum sayılır ama denk gelmedi
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Kayıt
11 Temmuz 2016
Mesaj
60
Tepki
43
Yaş
40
Şehir
Istanbul
İsim
Ersan
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bana kalırsa patlağın en büyük sebebi doğru basınçta kullanmamak. Her yol bisikletçisi mutlaka ve mutlaka göstergeli bir ayak pompası edinip her turdan önce lastiklerini uygun basınca getirmeli. 2 gün ara bile verilse her sürüş öncesi lastiklerin basıncı kontrol edilmeli. İkinci önemli sebep hangi yollarda kullanacağımıza bakmadan lastik seçimi yapmak yumuşak hamurlu lastikle E-5 emniyet şeritlerinde sürüş yapmak bence kumar oynamaktan başka birşey değil. Üçüncü sebep her özelliği tek lastikte aramak ve uygun fiyatlı olması. Neticede patlak koruması fazla olsun, yuvarlanma direnci az olsun, hafif olsun bir de ucuz olsun böyle birşey ne yazık ki yok taviz vereceğimiz kıstası iyi belirlememiz lazım.
Ben genelde şile polenezköy git gel haftada bir gün 100 km yapmaya çalışıyorum. İş dolayısı ile malesef haftada bir gün sürebiliyorum
O taraflara giderken de genelde şile yolunu kullanıyoruz. Emnıyet şeridi vida,tel,şişekırığı dolu oldugu için zırt pırt patlayacak sürüş keyfimi kaçıracak diye tırsıyorum açıkcası.
Geçen gün iznik tarafına sürdük soğuk asfal da bile biraz hızlanınca patlıyo.çivi girmesine gerek yok :)
O yüzden bana uygun olan durano plus modeli galiba. Çok titiz birisi de değilim. Her turdan sonra çivi cam girdimi diye kontrol etmem.
Şuan giant scr lastik var üzerinde gelen lastik.o tek korkum bu lastiği alınca çok ağır olup yola beni yapıştırmasın hantallaşmayım.
Bisikletin üzerinde gelen lastikden daha kötü değildir heralde yuvarlanma direnci olarak durano plus??
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35

Ertan M.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Şubat 2015
Mesaj
1.037
Tepki
1.438
Şehir
İstanbul /Göztepe
İsim
Ertan
Bisiklet
Merida
Murat B.
Hocam bu lastiklerden hangisini önerirsiniz, kuru ve ıslak zeminde sürülecek; patlak önleyici şeritle kullanılacak; yarış gayesi yok, çok uzun tur arayışı yok, genelde gezmelerde ve antremanlarda kullanılacak; önem sırasına göre yol tutuşu/ performans/ dayanıklılık( en az 3bin km gitmeli, şeritle kullanıcağından kelverın çok kalın olmasına gerek yok ama kolay şekilde dış yüzeyi de zedelenen bir şey olmamalı, sonuçta Türkiye'de sürülecek. :) )
-schwalbe durano
-P-Zero Velo
-Michelin Pro4 Endurance V2
-Vittoria Rubino Pro G+
Durano kullandım ıslak yolda iyi değildi bana pek güven vermemişti ama aldığım zaman uygun fiyatlıydı ve yol tutuşunun da çok iyi olmadığını söylemeliyim , pirelli p zero kullanmadım ama sizin amacınıza uygun değil yarışmayacaksanız gerek yok ,pro 4 endurance kullandım çok iyi lastik ancak yeni serileri çıktı gidipte eski model lastik almak mantıklı mı bilmiyorum üretim tarihlerine bakmak lazım , rubino pronun g+ serisini denemedim ama yol tutuşunun iyi olduğunu söylüyorlar ben naylon lastik tavsiye etmiyorum bunun yerine michelin power endurance öneriyorum.Yol tutuşu mükemmel , yuvarlanma direnci bu önerdiklerinizden sadece Pirelliden daha fazla , dayanıklılık konusunda bir şey diyemem daha yeni aldığım için ama endurance lastik olduğuna göre en az 6000 km götürür gibi geliyor üzerindeki delikten lastiğin eskiyip eskimediğini anlayabiliyoruz.
 

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.141
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Michelin power endurance İle Michelin Pro4 Endurance V2 arasındaki fark nedir?
 

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.141
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Ertan M.
(link)
Buraya göre aralarında öyle ahım şahım bir fark yok, hatta pronun delince direnci 15, power 13 diyor?
 

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Mesaj
8.155
Tepki
23.455
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
O kadar çok araştırıyorsunuz ki kafanız iyiden iyiye karışıyor. O kadar watt kayıpları falan bizim için hikaye. Ben tüm lastiklerimde tek kıstas belirledim fiyat :) sonra yorumlarına baktım. Tek lanet olsun dediğim lastik Conti Ultra Sport oldu zaten kendisi yarılarak bana veda etti. Birde mecburiyetten (Allah'tan para verip almadım) Kenda lastiklerle yağışlı hava deneyimi yaşayıp aman ha almayın dediğim lastik oldu.Bu lastiklerin dışında bütün lastiklerimden F/P orantısına bakarak memnun kaldım.
 

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.141
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
O kadar çok araştırıyorsunuz ki kafanız iyiden iyiye karışıyor. O kadar watt kayıpları falan bizim için hikaye. Ben tüm lastiklerimde tek kıstas belirledim fiyat :) sonra yorumlarına baktım. Tek lanet olsun dediğim lastik Conti Ultra Sport oldu zaten kendisi yarılarak bana veda etti. Birde mecburiyetten (Allah'tan para verip almadım) Kenda lastiklerle yağışlı hava deneyimi yaşayıp aman ha almayın dediğim lastik oldu.Bu lastiklerin dışında bütün lastiklerimden F/P orantısına bakarak memnun kaldım.
Hocam tabi ki de para unsuru önemli ama önce elimizde paranın alabileceği sınıfına göre, klasmanına göre lastiklerin kılavuzu olması gerek. Sonra fiyat performansı hangisi iyiyse ona yönelmek gerekiyor. Kişisel deneyimler, sadece seçim için bir kriter, bunun yanına test sonuçlarını da ekleyip bütçeyle harmanlayınca mümkün mertebe en doğru sonucu alırız diye düşünüyorum. Bizler bunları incelemezsek, mahalle bisikletçisine gidip şu tekeri değiştirir misiniz diyen arkadaşlardan nasıl farkımız olacak, nasıl bilinçli bir tüketici olacağız ve aynı camiadaki arkadaşlara örnek olacağız değil mi? Ha dersen en iyi tekeride alsan en kötüsünüde alsan, süreceğin yer, asfaltın tüm pisliklerinin biriktiği köşe olacak, cam kırıkları, metal parçaları, taş, toz, pet şişeler, çeşit çeşit hayvan ölüleri, enterasan enterasan yollar vs olacak, diyecek bir şey yok malesef. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Mesaj
8.155
Tepki
23.455
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Çok araştırınca kafa karışıyor ve lastik işi gerçekten şans işi birazda benim lanet olsun dediğim Conti ultra sportlara süper lastik diyenler var. Demek o ki kriter paraysa para, kullanım koşuluysa kullanım koşulu olmalı bizim için yok watt değeri buymuş, yok efendim yuvarlanma dirençleri arasında 10 da 1 fark varmış olmamalı.
 

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.141
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Tabi aşırıya girmemek gerek, sonuçta bu testleri teknik ortamda yapıyorlar sonuçlar ne kadar doğru, ne kadar gerçeği yansıtıyor tartışılır.
Ama dediğin gibi bazen kafa karışabiliyor, misal iki veri farklı kaynaklarda farklı ifade edilmiş:
Screenshot_1.jpg
2.jpg
3.jpg
İlk veriye göre Power, prodan daha sağlam gözüküyorken,3. veriye göre tam tersi bir durum söz konusu.
:okyrm:
 

BayCicik

Daimi Üye
Kayıt
28 Aralık 2017
Mesaj
233
Tepki
465
Şehir
Antalya
İsim
Özer Cicik
Bisiklet
b'Twin
Durano Plus'ları sıfır patlakla 8000 km'dir kullanıyorum. (Hala takılılar bisikletime, 10-15 bin görürler diye düşünüyorum)
Bu arada her sabah lastiklerimi doğru basınca getiririm, lastik yüzeyini sıklıkla kontrol eder temizlerim. Ama cam kırıkları yüzünden o kadar çok patlak sorunu yaşadım ki mecburen böyle bir yola gidip durano seçtim.
(Önceki lastiklerim Pro4 Endurance ve Conti 4 season / ufak camlar dışında bir sebeple patlamadı hiç lastiğim)
- Patlak rekorum 4 season'da. Ufak bir cam sebebiyle patlamadan 100 km aralıksız süremedim hiç.
Hemen her gün bisiklet üzerindeyim. Yaz - kış, yağmur çamur sürüşlerimi aksatmıyorum. Bu sebeple patlak koruması kadar kullanım ömrü de benim için kritik. Mesela pro4 kullanırsam yılda 2 çift almam gerekecek. Bu sebeple benim açımdan oldukça pahalı bir seçenek oluyor. Hem ulaşım hem antrenman amaçlı kullanıyorum bisikletimi.
Durano kullandığım için geri kaldığım falan olmadı hiç. Daha öncede yazmıştım. Yol kenarında kaybedeceğim vakit benim için lastikten kazanacağım 5-10 sn'den değerli. (antrenman ve ulaşımda)
Bu mesajı okuduktan sonra lastik tercihimi durano plus'tan yana kullanıyorum öyleyse.
Triban520'nin üzerinde gelen Michelin var bende. 3000 km'yi geçti veyalnızca 1 kez patlattım ki onda da kaldırıma girdim zaten. Onun dışında yolun cam kırıklarında görünmediği bi yerden de geçtim, dağ bisikletiyle girmeye çekindikleri yere de girdim.. Şanslıyım belki de.. Memnunum ama yağmurlar tedirgin ediyor beni. Durano Plus'ın yağmur olayı nasıl sizce? Antalya'da yaşıyorum, malum yağmurlar. Her gün biniyorum bu arada, işe bisikletle gelenlerdenim. Ağırlık vs vs hep ikinci planda benim için.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.190
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
Bu mesajı okuduktan sonra lastik tercihimi durano plus'tan yana kullanıyorum öyleyse.
Triban520'nin üzerinde gelen Michelin var bende. 3000 km'yi geçti veyalnızca 1 kez patlattım ki onda da kaldırıma girdim zaten. Onun dışında yolun cam kırıklarında görünmediği bi yerden de geçtim, dağ bisikletiyle girmeye çekindikleri yere de girdim.. Şanslıyım belki de.. Memnunum ama yağmurlar tedirgin ediyor beni. Durano Plus'ın yağmur olayı nasıl sizce? Antalya'da yaşıyorum, malum yağmurlar. Her gün biniyorum bu arada, işe bisikletle gelenlerdenim. Ağırlık vs vs hep ikinci planda benim için.
Bahsettiğim 8000 km'de bol bol yağmur altında sürüş var. Hemen her miktarda yağmurda sürüş yaptım. Ben ıslaktaki gidişinden ve kontrolünden gayet memnunum açıkçası. Yağmurda hiç bir çekincem olmuyor arnavut kaldırımlı yolda bile sürerken. :harika:
 

Ertan M.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Şubat 2015
Mesaj
1.037
Tepki
1.438
Şehir
İstanbul /Göztepe
İsim
Ertan
Bisiklet
Merida
@-Skynet- test laboratuvarı maalesef gerçekleri pek yansıtmaz o yüzden o değerlere aldanmak lazım dışarıda sürdüğümüz yollar çok farklı bir ortam , yuvarlanma direncine de fazla kapılma aralarında dağlar kadar fark yok , yol tutuşu ve dayanıklılık ilk tercih edeceğin şey olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

BayCicik

Daimi Üye
Kayıt
28 Aralık 2017
Mesaj
233
Tepki
465
Şehir
Antalya
İsim
Özer Cicik
Bisiklet
b'Twin
Bahsettiğim 8000 km'de bol bol yağmur altında sürüş var. Hemen her miktarda yağmurda sürüş yaptım. Ben ıslaktaki gidişinden ve kontrolünden gayet memnunum açıkçası. Yağmurda hiç bir çekincem olmuyor arnavut kaldırımlı yolda bile sürerken. :harika:
Süper, bu durumda Marathon Plus almaya gerek yok.

Bunu alıyorum;
1569408146455.png
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

Pawcraft

Daimi Üye
Kayıt
27 Haziran 2018
Mesaj
392
Tepki
520
Şehir
Istanbul
o sitenin patlak koruması testleri direkt yalan.
yuvarlanma direncini ise asfalt değil düzeneğin metal zemininde ölçüyorlar yani aşağı yukarı bir bilgi sağlasa da aslında güvenilir olmaktan çok uzak. iki lastiğin o testlerde çıkan rakamlar ve gerçek performansları karşılaştırıldığında gerçeği yansıtmadığını pek çok yerde okudum.

evren'in söylediği duranı plus gerçek bir şampiyon. Sadece patlak koruması değil, ıslak zemindeki tutuşu da dillere destan. Bunu geçen sene bu zamanlar durano plus kullanırken şu anki bisikletimde conti gp4000sII kullanıyor olmam ve dün akşam bisiklete binmekten ziyade iki teker üstünde buz pateni yapmam yoluyla anladım. Islak zeminde tutsun diye asgari 15psi düşürünce zaten geriye düşük rolling resistance da kalmıyor.

patlak koruması tek odağınız ise z liner'ı düzgün takarsanız, dış lastik yarılsa bile tyre boot görevi görüyor ve iç lastiğiniz çiçke gibi hayatına devam ediyor. 2bin km'den fazla oldu şuanki lastiğimde (gp4000sII) sıfır patlakla, önceki lastiğimde de 1000km kullanmıştım patlaksız sonra lastik bedeni değiştim zaten. Bu şekilde kullanmanın dezavantajı, dış lastiğiniz narin ise cayır cayır yarılıp kesilmesi ve eninde sonunda değişmeniz gerekmesi. yani lastikleri aynı hızda yiyeceksiniz ama yolda kalmayacaksınız.

Durano plus gibi dayanıklı bir lastiğin tek avantajı iç lastiğinizin patlamasını önlemesi değil, aynı zamanda dış lastiğin kendinin de uzun ömürlü olması. Rahat 3-4 contilik ömrü olur. 10binden az yapmanız için bir sebep yok yani.

2020 durano pluslar'da artık 28c katlanır da var. talep artınca çeşitlendirdiler herhalde. bir de addix diye bir compound kullanıyorlar artık:
(link)

şu aşamada bulmak kolay olmayacaktır ama özellikle alman sitelerine bakıp yakında temin edilebilir bence.

alternatif olarak güzel tubeless lastikler var. Mesela pirelli cinturato velo TLR bu işin zirvesinde şu anda ama tubeless seçeneğiniz varsa bunlara bakalım.
 
Son düzenleme: