Scudo Sports

Yol bisikletinde 1x11 sistem

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.091
Tepki
11.602
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Sram'ın dağ bisikletinden sonra cyclocross bisikletleri için de 1x11 sistem çıkardığını gördükten sonra aklıma geldi, neden yol bisikletlerinde de bu tip sistemler kullanmıyoruz?

Kendi adıma konuşayım, 52/36 aynakol ve 12-28 ruble kullanıyorum. Yarışlara katılan, ya da eğlence olsun diye sprint atan birisi değilim, genelde yokuş inerken de pek pedallamıyorum; dolayısıyla 52 dişli aynakoldayken arkadaki 12 ve 13'lü dişlileri neredeyse hiç kullanmıyorum, 14'ü de ancak rüzgar arkamdan esiyorsa kullanıyorum. Yani 20 vitesin 3'üne aslında pek ihtiyacım yok, ilaveten 4 vites oranı da aynakolun her iki dişlisinde de sağlanabildiği için tekrar eden oranlar. Demek ki 20 vitesin 13ünü kullanıyorum, bu 11'e düşerse çok fazla kaybım olmaz. Daha somut konuşmak gerekirse, 40'lı bir aynakol ve 11-32 ruble ile hem yokuşlar için 36/28'den daha düşük bir vites oranı elde ederim, hem de 52/14'e oldukça yakın bir en yüksek vites. Vitesler arası aralıkların biraz artması söz konusu, fakat buna katlanılabilir diye düşünüyorum; 12-28'de vitesler arasındaki ortalama fark %9,9 en yüksek fark ise %13,3, 11-32'de ortalama fark %11,3 en yüksek fark %15,8.

Öte yandan vites kolları grupsetin en karmaşık parçalarından birisi; dolayısıyla hem ağırlar, hem de pahalılar. Bunların birinden, ön aktarıcıdan ve kocaman bir dişliden kurtulmak hem toplam ağırlık hem de fiyat yönünden çok ciddi avantaj sağlar; %20-30 gibi bir fiyat ve 200-300 gram gibi bir ağırlıktan bahsediyoruz, neredeyse bir alt setin fiyatına bir üst setin ağırlığını elde etmek gibi bir durum. Sistemin basitleşip bakımının kolaylaşması, bütün viteslerin sıralı olması da cabası.

Öyleyse başa dönelim, neden böyle sistem yok?
 
Scudo
Rubledeki dişli farkları kadansı etkiler,ritmi bozabilir kanaatimce.Düz yolda hızlanırken atak yapar gibi daha fazla güç harcarsın,12 25 rublye alışık birisi olduğum için kendimce yorum yapıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: NKurtuldu
@Murat B.


merhabalar uzun süredir 1x5, 53-13/24 kullanıyorum gayet memnunum. yokuş da çıkıyorum pek etkilenmiyorum 53/24 gerekli desteği veriyor, düz yolda zaten 53/13 atak haricinde grup içinde çevirmiyorsanız pek mümkün değil, atak ve hafif aşağı için de yeterli desteği veriyor.

zincir daha uzun mesafede yer değiştirireceği için burkulacaktır bu da güç kaybı demek, kısa ömür demek vs.. ben sıcak bakmıyorum 11'e. 5 vitesi kesinlikle tavsiye ederim.

elbette ben alanya'da yaşıyorum yayla tarafı haricinde ciddi yokuştan bahsedemem, istanbul için aynakol 48 civarı olabilir

(link)

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=122461&page=4
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur S.
1x11'de çapraz kullanım olacaktır. Zincir kısalığından ve ön yaprak tekliğinden dolayı hem zincir zorlanması hem de dişlilerin yıpranması kaçınılmaz görünüyor. Zincir atması ise daha fazla yaşanır gibi.
1x11 var aslında. Hem de yukardaki dezavantajlar olmadan...
Shimano Alfine 11
Adı üstünde 11 vites. 3x9 hız bile veriyor. Yol bisikletine ağır kaçabilir yalnız
http://i.imgur.com/NOnnWcc.jpg
Bak şimdi benim Shimano Nexus 8'i daha çok sevdim:D
 
mehmet ali beye katılıyorum, çok çaprazlanmadan dolayı, zincir ve dişli aşınması artabilir. buna bağlı zincir sorunlarından yolda kalma falan olabilir. 1x11 yerine 1x5 ya da 1x6 daha makul olabilir. Tabi o zaman da değişim oranları artıyor, arka aktarıcı bu yüksek mesafelerde verimli çalışabilir mi emin değilim. Ayrıca rublede 32 ye çıkmaya da gerek olmayabilir, 12-28 yetebilir bence. ama maliyet ve ağırlık tasarrufu hakikaten epey cazip, sadeleşme de cabası. fakat gidonda asimetrik bi görüntü olacak, o biraz garip durabilir. Bence deneyip görmek lazım.
 
Bugun bisikletcide karsima cikan 2015 Specialized Venge 1x11 Lunch Race Modeli. $5,500 dolar. Acikcasi hem renkleri hem de basitligi/ hafifligi cok cazip geldi. 52 Aynayi bisiklete daha da yaklastirip 11x28 rubleye ortalamislar. Dislileri de zincir atmasini engelleyecek sekilde yeniden tasarlamislar. Duzlukte ve kisa, 1 saatlik, tam gaz turlar icin ideal gozukuyor.

(link)

https://farm8.staticflickr.com/7510/15813460461_c118fe1198_c.jpg


The Venge is fast. Plain and simple. So is the Specialized Lunch Ride—often called the Specialized Lunch Race. This Venge LunchRace (LR) bike is inspired by our Friday ride and built for anyone looking for a simply fast ride. It's built with a 1X11 drivetrain saving more weight and aero drag than a traditional double crankset. Tested in our Win Tunnel so you can win your own LunchRace. Ride Hard, Earn Lunch.

TECHNICAL SPECIFICATIONS
FRAMESpecialized FACT 10r carbon, FACT construction, aero-shaped tubing, compact race design, tapered 1-1/8" to 1-3/8" headtube, internal cable routing, carbon OSBB
FORKSpecialized FACT carbon, full monocoque
HEADSET1-1/8" upper, 1-3/8" lower, stainless steel cartridge bearings, w/ custom 15mm Venge top cap
STEMSpecialized Pro SL, alloy, 4-bolt
HANDLEBARSS-Works Aerofly
TAPESpecialized Roubaix
FRONT BRAKESRAM Force
REAR BRAKESRAM Force
REAR DERAILLEURSRAM Force 22
SHIFT LEVERSSRAM Force 22 CX1
CASSETTESRAM PG 1170, 11-speed, 11-28
CHAINSRAM PC 1170, 11-speed
CRANKSETSpecialized Pro FACT carbon, OSBB, 1X 52T XSYNC
PEDALSNylon flat test ride, loose-ball, w/ reflectors
FRONT WHEELRoval Rapide CL 60
REAR WHEELRoval Rapide CL 60
FRONT TYRESpecialized Turbo Pro, 127TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x23c
REAR TYRESpecialized Turbo Pro, 127TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x23c
INNER TUBESStandard, presta valve
SADDLEBody Geometry Romin EVO Expert, hollow Ti rails, 143mm
SEATPOSTSpecialized Venge, FACT carbon, flippable 20/0mm offset
SEAT BINDERSpecialized Venge
Specifications subject to change without notice.
 
@Ilker E.

Çok ekstra bir bisiklet. Sadece kriteryum yarışları hedeflenmiş gibi. Normal antrenmanlarda, bunu kullanacağım bir yerde, gider TT bisikletimi kullanırım.
 
Evet, cok ozel durumlarda kullanilabilecek bir model olmus.
Fotografda o kadar belli olmuyor ama renk uyumu muhtesemdi.:)

https://farm6.staticflickr.com/5602/15813578121_d7f1c9c3fd_b.jpg
 
@Murat B.

evet bende bi duyum almıştım önümüzdeki zamanlarda 1X11 çıkacak diye, ancak daha çok hangi tarz yollarda kullanılacak onu zaman gösterecek.
 
@Gökhan Toros

Bence çok ekstra bir bisiklet değil, Specialized'ın piyasadaki boşlukları görme başarısı... Kriteryum yarışlarına katılıyor olmak, yol bisikletine 3-4 bin dolardan fazlasını harcamak için en yaygın nedenlerden birisi; ayrıca sadece kritler için değil kısa mesafe triatlon için ve düz parkurlu yol yarışları için de çok uygun bir bisiklet. Ayrı ayrı yol ve TT bisikleti yerine tek bisiklet kullanmak isteyenler, düz bölgelerde oturanlar ve "Sur La Plaque" fanatikleri için güzel bir seçenek.
 
@MehmetAliB.

merhaba :) bisikletiniz oldukça hoşuma gitti doğrusu. fotoda görüldüğü haliyle kaç kg olduğunu öğrenmek isterim. mesajımı görüp yanıtlarsanız sevinirim, hoşça kalınız...
 
@erphan
Merhaba. Benim göbekten vitesli bisiklet fotoğraftaki değil. Scott SUB 35:)
http://i.imgur.com/8AODoqE.jpg
Fotoğraftakine benzer, tur bisikleti, cyclocross veya gravel bike denen türler var. Göbekten viteslilerini Genesis, Spot Brand falan satıyor.
 
SRAM, 1x11 vitesli Rival 1 ve Force 1 grupsetlerini duyurmuş:

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Ali İmren
Biraz mühendislik ile her şey tamamdır. Yalnız ben fiyatların uygun olacağını düşünmüyorum 2 yaprak gitti diye. Yine üst orta ve alt segmen olarak sıralarlar.
 
38 ile 54 arası seçenekler var demiş, ortalama 170 gr tasarruf için bu sisteme ancak yarışçı geçer, fakat o da 54 alsa yokuşta dizini mahfeder, 38 alsa hızdan kaybeder.

Ya ben anlayamıyorum bu ürünün amacını, ya da pazarlama oyunu olarak dahiyane bir çözüm gibi sundular, bir süre satılacak sonra randımansız olduğu için piyasadan silinecek bir ürün gibi geldi bana.
 
cahilce sorayım ben de... acaba tekli aynakol ve arkada 3 dişli ile olur mu? basitçe orta dişli normal kullanım, küçük dişli sürat ve büyük dişli de yokuş için kullanılacak şekilde.
ben de genelde arkadaki dişlilerin 2 veya 3 tanesini kullanıyorum.


acaba bu mümkün mü? 1x3
 
@aligüler

Bir zamanlar beldesan'in cobra diye bir bisikleti vardi 3 vitesli. Hayatinda ilk kez vites gormus bizler,uzay mekigi gormus gibi bakardik.
 
Geri