Yol bisikletinde 1x11 sistem

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.655
Şehir
İstanbul
1 kadans çok önemli bir veri. Rahat konforlu be en önemlisi sürekli çevirmek için kadans 70-90 arası bir değerde olması yeterli. Herkesin kondüsyonu ağırlı ve wattı belirler tam sayıyı.
2 Vites her yol koşulunda şürekli bu değerlerde kalmanızı sağlar. Öndeki vitesi sadece yoldaki dramatik değişikler karşısında kullanırızı yani çok ağır bir yokuş görünüyorsa %30 watt tasarrufu veren ön küçük dişliye geçer. Daha sonra rampada arka dişli ile istenilen hız bulunur.
Ben şahsen fixie kullanıcısı olduktantan sonra ön attırıcıyı daha az kullanmaya başladım basit kısa yokuşlarda vites değiştirmeden gitmeye başladım. 60-70 km lik turda 3-4 defa vites değiştirir oldum.
Dişliler kullanılmayabilir ama sonuç olarak size kondüsyona bağlıdır ayrıca gereksiz bir sürü kas yapar ağırlığınızı artırırsınız. 80 kadans cıvarında değilseniz egzersiz sporundan ticari spora geçersiniz yada geçmiş olmamız lazım.
1x 3 mümkün ki zaten temel odur ilk ruble 2 li idi. Aradaki vitesler yol koşullarına tam uyum sağlar. 3 lü rublede hafif yokuşta aşırı kadans olur orta dişliye alsanız bu sefer watt tüketimi artar ve daha yokuş bitmeden bitersiniz aynı şekilde düz giderken sprint e dengeli bir secenek yerine zorlayıcı bir ağırlıkta bitersiniz. Seçenek varken kullanın ama 11 de çok 10 yeter.
 
Scudo

Hasan Tunalı

Daimi Üye
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
284
Tepki
173
Yaş
41
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cube
Yokuşları çıkmayı çok seven biri olarak ama yeterli kondüsyonu olmayan biri için 50/34 - 11/32 sistem kullanıyorum. Bundan önce 53/39 - 11/25 li sistem de yokuşlarda aşırı yoruluyordum. Ve dizimde felaket ağrılar oluşmaya başladı belkide kendimi sakatlama aşamasına gelmiştim.
Şimdi ise yokuşlara direk dalıyorum vitesi en hafife alıp dizleri yormadan az güç uygulayarak kadansı yüksek tutuyorum ve rahat bir sürüş sağlıyorum.
Aslında yol bisikletlerinde 53/30 gibi bir ayna kol olsa daha iyi olurdu hem yokuşlar rahat çıkılır hemde düz yolda büyük ayna kol ile hızlı gidilir. Ama sanırım 2 dişli arasında belli bir oran olması gerek yoksa aktarıcı zinciri küçükten büyüğe aktaramıyor diye düşünüyorum. Bu konuda daha bilgili arkadaşlar yorum yapabilir. Çünkü oranlar arasında hep 14 dişli var 50/34,53/39,52/36 gibi..
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
sene 2015, zincirin yamulacağını ve performans kaybı olacağını birtek biz düşünüyoruz, sram bunu düşünüp zincirde geliştirme yapamıyor. zincirin yanal esnekliğini sağlayamıyor sram. 1x11 sistemde aynakol ve ruble dişlilerinin eriyeceğini sram düşünemiyor. çok dandik firma cidden ya. halbuki sana bana sorsa söyleriz "bak sram'ciğim zincir esner, kopar, hem çapraz vites kullanımı soğru değil, ah be sram'ciğim" diye. akıllarına da gelmiyor sormak. peh.
 

Cem Unden

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Şubat 2010
Mesaj
3.436
Tepki
5.370
Şehir
İzmir
Fransa turunda da görmüştüm. Tt bisikletlere etaba göre tek aynakol takıyorlar. Bu model kriteryum koşanlar için ideal. Ama bunu aldınız mı bir yol bisikletiniz daha olmalı. Uzun yokuşları bunla çıkamazsınız.

1980 yılında italya turunda bir bisikletçi önde üç yaprak kullanmıştı. 53 / 38 / 30 diye hatırlıyorum. Nerden nereye.
 

lealtad

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Aralık 2014
Mesaj
1.604
Tepki
1.597
Şehir
İstanbul
İsim
Hüseyin
Bisiklet
Diğer
Genelde tek vites kullanan biri olarak bence mantıklı bi yaklaşım. Ben ekseri olarak 50-13 kullanıyorum. Yokuşta eğim fazla olursa 15'e geçiyorum ama 13'ü zorlamayı deniyorum kısmen. Özellikle daha az ağırlık, fiyat ve bakım kolaylığı açısından 1*11 iyi olurdu. Hem kozmetik görüntü bile daha hoş olurdu sanki..