Scudo Sports

İnceleme Yol bisikleti ve rahatlık? Cannondale Synapse 105

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.108
Tepki
4.649
Şehir
Antalya
Uzun zamandır yol bisikleti modellerine bakıyordum. Evdeki ikinci bisiklette gidince yeni bisiklet almak lazım geldi ve iyice araştırmaya başladım. O model senin bu model benim bakınırken özellikle dergi testlerine dikkat kesildim. Önce nasıl bir model alacağıma karar vermem gerekiyordu. Aero yol bisikletlerini seviyordum fakat almayı düşündüğüm model aero yol bisikleti olmamalıydı. Bu modeller sertlik bakımından isteneni verse de rahatlık bakımından geride kalıyorlardı. Cyclocrosslara baktığımda ise geniş lastik takma avantajının yanında çeşitli dezavantajlara sahip olduklarını gördüm.

Alüminyum ya da karbon ilk başlarda pek önemsemedim. Ancak daha sonra karbonda karar kıldım. Nihayetinde sürekli kullanacağım için karbona terfi etmek yerinde olacaktı. Her ne kadar hobi kullanıcısı olsamda karbon keyfi yapmanın zamanı gelmişti.

Sonunda endurance tarzında bir yol bisikleti almaya karar verdim. Bu modeller hızın yanında rahat sürüşü de vaad ediyordu. O inceleme senin bu test benim okurken Cannondale Synapse dikkatimi çekti. Oldukça fazla övülüyordu ve 2014'ten sonra yenilenmiş halinin memnuniyetsizine hiç rastlamadım. Ayrıca hız ve rahatlığı konusunda herkesin hemfikir olduğunu gördüm. Cannondale yanında Trek gibi bazı markaların endurance modellerine de baktım. Ancak ne yazıkki Türkiye fiyatları Avrupa fiyatlarına nazaran uçuyordu. Sonunda Cannondale Synapse modelini kafamda netleştirdim.

1.JPG

Buradaki satıcısına gittim ve denemek istedim. Elinde benim istediğim Synapse Carbon 105 6 modeli olmadığı için ön sipariş verdik ve beklemeye başladım. Ön sipariş beklemesi çok sıkıcı. Aylar sürünce çok çok sıkıcı. Neyseki kış sezonu olduğu için fazla bisiklet sürmüyordum. Sonunda kavuştuk ve bir süre kullandıktan sonra bu inceleme yazısını yazmaya karar verdim.

Buradan ilgili davranışları ve bir miktar indirimi için Antalya Delta Bisiklete tekrar teşekkür ediyorum.

2.JPG

Bisiklet malum olduğu üzere karbon. Üzerinde 105 set takılı. Bisiklet markaları fiyatı düşük tutmak maksatlı bir kaç yeri grupsetin dışında markadan takarlar. Cannondale de öyle yapmış. Arka fren tektro. Aynakol FSA Gossamer. Sele borusu, gidon ve gidon boynu Cannondale C3. Sitesinde C4 yazıyor ama Türkiye'ye C3 geliyor. Cannondale'de bunların iyilik sırası C1'den başlıyor ve C4'e kadar gidiyor. Gidon boynunu azcık uzun geldiği için (kadro boyu 56. Benim net kadro boyum 55) 1 cm daha kısa Token'le değiştirdim. Gidon bandı jel diye tabir edilen türde. Eldivensiz kullandığım halde ellerimde acıma yok.

Bunların dışında grupsetin tamamı Shimano 105 5800. 105 5800 hakkında bolca inceleme yazısı var. 5700'e göre iyileştirmeler yapılmış. Ağırlığı dışında gayet memnun kalınacak bir set olduğu söyleniyor. Nitekim ben de memnun kaldım. Bu arada aynakol kompakt 50-34, kaset ise alışılmışın dışında 11-32. Bu da geniş vites aralığı demek. Geniş vites aralığı benim gibi amatörler için sevindirici tabi.

3.JPG

Jantlar giriş seviyesi sayılacak Shimano RS 10. Bisikletle gelen herhangi bir yeri eskitmeden değiştirmeyi sevmediğim için değiştirmeyeceğim. Ama ilerde ilk yenileyeceğim yer sanırım burası olacak. Lastikler Scwalbe Lugano. Üzerinde minik dişleri var. Bence iyiki var. Ebat 622x25. Ben 28 isterdim lakin bundan da memnun kaldım. Bu arada Synapse'in bazı modelleri 25, bazılarıysa 28 lastikle geliyor.

Selesi oldukça konforlu. Üzerine oturunca aşağı doğru çöken bir yapısı var. Yastık kısmından bahsetmiyorum. Kabuk kısmı bildiğiniz aşağı doğru çöküyor ) Alt tarafına baktığımda orta kısmının 10 cm kadar yarık yapıldığını gördüm. Yumuşak yastıklı konformist ) bir sele.

Sele borusu alışılmışın dışında 25.4 mm tercih edilmiş. Tümsek çukur gibi yerlerden geçerken arkaya doğru hafifçe esneyerek arkaya yardımcı oluyor. İncecik selenin başka avantajı da aerodinami. Benim için önemli değil. Yalnız şekil olarak kadroya doğrudan monte edilmesini çok beğendim.

Endurance konusuna yabancı olanlar için ekleyeyim. Dayanıklılık tarzı yol bisikletlerinde geometri; kabaca 1 cm kadar daha kısa uzanma mesafesi, daha uzun ön yükseklikle sağlanıyor. Daha uzun ön yükseklik alın borusunu uzatıyor. Bunun yanında iki teker arasındaki mesafe kısmen artırılıyor. Ancak bu tarz bisikletlerde fark sadece geometriyle sağlanmıyor. Asıl farkı oluşturan şey kadro özellikleri.

jant.JPG

Kadroya gelirsek. Cannondale'nin Ballistec adını verdiği katmanları farklı hazırlanmış kompakt yapıda gövdeye sahip. Bir iddiaya göre askeri teknoloji içeriyormuş. Alın borusundan alt çeki borusunun damla şekline kadar her yerde aero özellik katılmaya çalışılmış. Elbette aero kadrolar kadar değil. Yalnız bu kadronun asıl farkı daha başka. Asıl farkı SAVE PLUS adını verdiği titreşim emme özelliği. Arka çeki boruları yukarıdan aşağıya doğru inerken bükümlü bir şekilde iniyor. Aynışey zincir borusu için de geçerli. Aynı zamanda karbon örümü sertlik gereken yerlerde sertlik; darbe emme, rahatlık gereken yerlerde de rahatlığa göre örüldüğü için ciddi manada işlevli bir hale gelmiş. Bu özellik maşada da var. Üzerinde Micro Süspansion Zone yazıyor. Adlandırmaya bak )

Orta kısımda Power Pyramid denen seat tube borusun alt kısmıyla göbeğe bağlanan yer ikili şekilde hazırlanmış. Bunu ilk fark ettiğimde rahatlık odaklı zannetmiştim ama tam tersine sertlik ve tam güç aktarımı için yapılmış. Nedenini ben anlayamadım. Anlayabilen varsa beri gelsin.

Göbek demişken göbek kısmı malum Cannondale buluşu BB30. Pardon, BB30A. BB30'un halkalarından (spacer) birini göbeğe entegre etmişler ve olmuş BB30 A.

powe pryi.JPG

Bisiklette beğenmediğim bir yer oldu. Gidon boğazındaki halkalar çok uzun kalıyor. Maşa borusunu kısalttırdım ve halkaların tamamını çıkardım. Şu anda bile furç kısmının çıkıntısı bir miktar uzun geliyor. Aksi gibi yarı entegre. Furç çıkıntısını kestirmek için iyi bir yer bulmam gerekecek.

Sürüşe gelince. Hızla konforun birleşimi dersem yeterli olur. Daha da açmam gerekirse bisikleti bir parçammış gibi yönlendirebiliyorum. Hız konusunda beklentilerimi karşıladı. Benim asıl beklentim rahatlık yönündeydi. Uzman veya yarışan biri değilim. Herhangi bir hobi kullanıcısıyım. Şimdiye kadar denediğim yol bisikletlerini rahatsız bulmuştum. Synapse ise harika bir şekilde rahat. Taş kaldırım, asfalt yol, toprak yol nerede sürersem süreyim yüzümde acı ifadesi yerine gülümseme oluyor. Hatta işi eğlenceye vurup bazen abartılı yerlere sürüyorum.

7.JPG

Daha fazla bilgi için güzel bir tanıtım sayfası hazırlamışlar
(link)

Tasarımdan üretime kadar öyküsü için (Enter)
(link)

İşte böyle. Yazmak uzun sürdü. Şimdi bisiklete binme zamanı. :)Yüzünüzden gülümseme eksik olmasın.
 
Scudo
Böyle bir inceleme bekliyordum uzun zamandır.Bana göre bisikletlerin Maseratisi, Cannondale.Hayırlı olsun kazasız belasız kullanın.Heyecanlı bir şekilde okudum neden bilmiyorum :D
 
Yalnız sormayı unuttum da, bisikletin ağırlığı ne kadar acaba? Yabancı forumlarda biraz ağır olduğunu söylüyorlardı
 
Güzel bir inceleme yazısı olmuş. Bilgiler için teşekkürler.
Yüzünüzdeki gülümseme eksilmeden kullanın hep:harika:
 
Eline sağlık harika bir inceleme olmuş.Fiyatı ve ağırlığını yazarmısın ?
 
Hayırlı olsun, hemen kendinizi kaleiçine mi attınız :p:harika::)
 
Hayırlı oldu güzel bir inceleme bu zamanlara kadar pek yol bisikleti incelemesi yoktu umarım daha da artar.
 
Çok güzel bir inceleme olmuş fikir açısından her ne kadar klasikci'de olsam almayı düşünenlere bir rehber olmuş güle güle kullanın kazasız belasız günler dilerim.
 
hayırlı olsun, güle güle binin.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihaniz
Hayırlı olsun..Çok güzel bir bisiklet.:harika: Kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim..
 
güzel ve açıklayıcı bir yazı olmuş
 
Öncelikle inceleme için teşekkürler. Bisikletiniz de hayırlı olsun, güle güle kullanın. Benim de önümüzdeki yıl için almayı düşündüğüm modellerden birisi Synapse. Kullandıkça uzun soluklu yorumlarınızı paylaşırsanız çok faydalı olur.

@MehmetAliB.

http://www.thewashingmachinepost.net/cover_images_48/bbright_3.jpg

Power Pyramid konusunda yapmaya çalıştıkları bence öncelikle BB genişliğini artırmak, Cervelo gibi diğer üreticiler de sertliği/esnemezliği sağlamak ve güç aktarımından ödün vermemek için benzer yollara başvuruyor. Ancak kırmızı ile gösterilen BB bölgesi genişledikçe, üstündeki "seat tube" yani alt sele borusu da buna ayak uydurmak durumunda. Kendi ilkel çizimlerimle anlatmaya çalışayım:

http://i.imgur.com/GHxq6Cc.jpg

Şekil-1'de standart BB genişliğini görüyoruz diyelim. Şekil-2'deki gibi BB shell genişliğini arttırdığımızda hem sağ ve sol bölümde kalan uçlar üstteki boruya direk bağlı olmadığından sağlamlık azalıyor, hem de seat tube tek ayak üzerinde durmaya çalışan bir insan gibi dengesiz bir şekil alıyor. Bunu dengelemek ve sağlamlaştırmak için seat tube genişletiliyor.

Tabi böyle olunca da boru şekil-3'deki gibi şişkin bir hal alıyor, hem aerodinami, hem de görsellik bozuluyor. Ayrıca seat tube dip kısmının sağlamlığını arttırmak gerekiyor çünkü o kısım genişledikçe zayıflıyor ve fazladan karbon fiber katmanları uygulanıyor. Tek bir gazete yaprağının kolayca yırtılmasına rağmen, 5-6 yaprak üst üste geldiğinde yırtmanın zorlaşması gibi - o bölgedeki karbon da bu şekilde güçlendiriliyor (tabi burada benim katman olarak ifade ettiğim yapı uygulamada farklı bir şekilde gercekleştiriliyor).

Son olarak da bazı estetik ve fiziki kaygılar sebebiyle ortadaki kısım boş bırakılıyor. Bu, aynı zamanda sağlamlığa da katkı sağlıyor (katkı sağlamasa da herhangi bir zararı olmuyor diyebiliriz). O bölge tek bir geniş boru yerine, iki tane daha sıkı boruya dönüşmüş oluyor.

Karbon malzemedeki bu tip dönüşlerin ve ayrılmaların da titreşimleri emme özelliğine sağladığı katkı göz önüne alındığında, tam da Synapse'in Save özelliğine uygun olarak o görev de yerine getirilmiş oluyor. Ortaya da şekildeki güzellik çıkıyor diyelim ve bitirelim :)

http://www.cycle-heaven.co.uk/userfiles/Image/bikes/extra_large/20130902113228_synapse-power-pyramid-copy.jpg
 
@Uptown Cyclist
Teşekkür ederim. Heyecanlı ve acele yazmıştım ondandır. Dar vakte denk geldi:D

@Erdem Yıldırım
Teşekkür ederim. Amatörce olsa da incelemelerin artması dileğimle.

@Uptown Cyclist
Evdeki baskülle bakmıştım. Pedallarla 8.6 kg. Cannondale'de dikkatimi çeken Ultegra'ya kadar ağır jant kullanması oldu. Jant, aynakol, gidon, gidon boğazı normalden ağır. Buralar değişken parçalar olduğu için sorun değil.
Bazı markalar gidon, gidon boğazı, sele ve sele borusunu hafif tutuyor. Böylece yarım kilo hafiflik;) sağlıyorlar. Parça kalitesi belli değil. Cannondale'dekilerin iyi olduğunu söyleyebilirim. Ömür boyu garanti...

@VeyselKobal
Teşekkür ederim.

@OsmaniyeRehber
Teşekkürler. Fiyatı aldığımda daha ucuzdu. Bisikletforum vs. sohbet ettik, biraz indirim yaptırdım. Şu an 7000 TL. Ağırlığını yukarıda yazdım.

@taner07
Sabahları Kaleiçi'ni seviyorum. O saatlerde tenha oluyor. Kaldırımlarda ve taş yollarda bu bisiklet bambaşka. :harika::cool:
En sevdiğim yarış Paris Roubaix;)

@ertanmrtz
Teşekkürler. Bilgi paylaştıkça güzel.

@redwolf
Teşekkürler. Klasik bisikletlerin estetik yapısını ben de seviyorum.

@eness
Teşekkürler.

@Gökhan Toros
Teşekkür ederim.

@Özgür R
Peter Sagan beceriksizine bile klasik kazandırdı.:cool::D Teşekkür ederim

@Hami Bulut
Teşekkürler

@9magiko
Açıklayıcı yazınız için çok teşekkür ederim. Gayet bilgilendirici oldu.

Bisiklet özelliklerine meraklı biriyimdir. Almayı düşündüğünüz Synaps'i bu açıdan kesinlikle tavsiye ederim. Yazımda bütün özellikleri yazmadım ama daha farklı küçük ama faydalı detaylarla dolu. Mesela SI (sistem entegrasyonu) yapılan bazı yerler var. Yahut göbek altındaki kabloların ustaca yönlendirilişi...
Kullandıkça yorumlarımı eklerim.
 
Ayrıntılı bir inceleme olmuş. Konudaki mesajlar da epeyce bilgilendirici. Kazasız belasız güle güle kullanın inşallah
 
Açıklayıcı incelemeniz için çok teşekkürler.. Bisikletiniz hayırlı olsun.
 
@MehmetAliB.
İnceleme için teşekkürler.
Elemeleri yaparken canyon modelini de değerlendirmiş miydiniz? Merak ediyorum da.
 
@Ahmet Faruk Eğit
İnşallah. Teşekkür ederim.
@özgür duygu
Teşekkürler
@Onur Ali İmren

Evet tabi. Speci, Domane, Canyon, Cervelo R2... Canyon hakkında düşüncelerimi çeşitli defalar dile getirmiştim. Beğendiğim bir firma.
CANYON'dan Yeni Kadrolar - BisikletForum
Bike of The Year 2014/15 - BisikletForum
Canyon mu, Cannondale mi?
Cannondale her ne yaparsa kendine özgü yapıyor. Ar-ge'ye çok açık bir firma. Uzun geçmişini de bir kenara bırakalım... Benim için bisiklet önce kadrodur. Donanım ise sonra gelir. Bu yüzden (bence) Cannondale.
 
hayırlı olsun abi bisikletin inceleme yazında çok güzel olmuş
 
Geri