Serkan TELYAKAR
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 9 Ağustos 2006
- Mesaj
- 857
- Tepki
- 1.479
- Şehir
- İstanbul-Altunizade
Kısa dingil mesafesi kullanan şasiler çabuk hızlanma(sprint), kolay yokuş çıkma,üstün viraj ve frenaj kabiliyeti kazandırırken düzlükte hızı korumak için daha fazla güç tüketimi, daha fazla denge kontrolü ihtiyacını size çok ciddi şekilde hissettirirler. Deryer içerisinde ise güç kullanımız tekrar avantaja dönüşür. Kısa şasinin kıvraklığı uzun şasilere göre ciddi şekilde üstündür. Uzun boylu insanların kullandığı kadrolarda bunu fazla göremezsiniz çünkü kadro boyu yükseldikçe istem dışı olarak dingil mesafesi uzamaktadır. 56cm kadroda yanlış hatırlamıyosam mümkün olan en dar mesafe 98,5 yada 99 cm'dir.51 kadroda bu mesafe 95cm ve altına kadar inebilir. Araba ile iki tekerin dengeleri hiç bir şekilde birbirine benzemez. Arabalar iki tekerli araçlar gibi viraja hızlı girip çıkamazlar.
Uzun şasilerin düzlük avantajları fazladır.İlk İvmeyi yükledikten sonra mukavemeti sabit tutmak için gerekli enerji kısa şasilere göre %20 oranları civarında daha azdır. Yokuşlarda ise bu avantaj dezavantaja dönüşür.Ataklarda da aynı şekilde. Dağ bisikleti uzundur neden düzlükte yol kadar gidemez diye soracaksınız, aerodinami ve sürtünme katsayıları etkeni sebebiyledir. Dağ bisikletinde merkez nokta yol bisikletine göre daha yukarıda kalmaktadır. Bu da dolaylı olarak rüzgar sürtünme katsayısını yükseltmektedir. Lastik etkeni,jant çapı ve dişli etkenleri v.s. her biri farklı etkenleri beraberinde getirir. Genel kullanımıza göre bu ölçüyü 97-100 cm de tutmanız allrounder bir bisiklet kullanmanızı sağlar.Tabi boyunuz yükseldikçe bu oranlarda artacaktır.
Uzun şasilerin düzlük avantajları fazladır.İlk İvmeyi yükledikten sonra mukavemeti sabit tutmak için gerekli enerji kısa şasilere göre %20 oranları civarında daha azdır. Yokuşlarda ise bu avantaj dezavantaja dönüşür.Ataklarda da aynı şekilde. Dağ bisikleti uzundur neden düzlükte yol kadar gidemez diye soracaksınız, aerodinami ve sürtünme katsayıları etkeni sebebiyledir. Dağ bisikletinde merkez nokta yol bisikletine göre daha yukarıda kalmaktadır. Bu da dolaylı olarak rüzgar sürtünme katsayısını yükseltmektedir. Lastik etkeni,jant çapı ve dişli etkenleri v.s. her biri farklı etkenleri beraberinde getirir. Genel kullanımıza göre bu ölçüyü 97-100 cm de tutmanız allrounder bir bisiklet kullanmanızı sağlar.Tabi boyunuz yükseldikçe bu oranlarda artacaktır.