Scudo Sports

Yol bisikleti tavsiyeleri

Selam pedaldaşlar;

Gerçekten çok arada kaldım 5000 TL bütçe ayırdım bisiklet için. 4800 e merida reacto 400 buldum 0 olarak. Kimsenin elinde benim istediğim scultura 400 kalmamış 2017.
Sizler bu bütçeye nasıl bir bisiklet alırdınız.
Not: Satış fiyatından %10 bi indirim yapıyor herkes, nakit alacağım.
 
Scudo
@masumane Scultra ile Reacto kullanım açısından farklı. Reacto aero kadroya sahip. Daha agresif kadro açıları var, scultra daki konforu reactoda bulamazsınız. Seçiminizi yaparken ne istediğinizi tam olarak belirleyin kafanızda derim ben...
 
  • Beğen
Tepkiler: masumane
Merhabalar. İlk yol bisikletimi alacağım. Bütçeme göre 2 model arasında kaldım. Haftasonları 50-60 km kullanmak için hangisini önerirsiniz?

(link)
(link)
Yakın fiyatlarda başka bisikletler de önerebilirsiniz.
 
Merhabalar,
Arkadaşlar ben bu ay içerisinde Specialized Diverge A1 bisikletini almaya karar verdim.
Fakat danışmam gereken son bir yer daha olduğunu düşünerek buraya yazmak istedim.
Şimdi benim istediğim yolda belli bir hıza çıkabileceğim, fakat yolun kötü olduğu yerlerde de (tam arazi şartları değil) rahatlıkla yol alabileceğim ve tabi az da olsa hız yapabileceğim bir bisiklet, bazende 80-90km ye varan uzun yol yapacağımı düşünüyorum.Genel olarak bir bisikletten beklentim bunlar.
Bütçe olarak ise 3500 liradan bir kuruş fazla veremeyeceğime karar verdim. (ekipmanlar için ayrı bütçem var)
Ve bu paraya da başta söyledim bisikleti buldum, ay sonu gibi almayı düşünüyorum.
Siz benim bu anlattığım bilgilerden yola çıkarak verdiğim bu karar doğrultusunda ne düşünüyorsunuz bana neler önerirsiniz bir de sizden duymak isterim, sevgiler :)

Bisikletin özellikleri ise şöyle;

MarkaSpecialized
Model Yılı2017
Kullanım AlanıYOL
KadroSpecialized A1 Premium Aluminum, threaded BB
MateryalAliminyum
Kadro Boyu (Stok)54cm
Kadro Boyu (üretim)52,54,56,58
Jant Ebatı700c
Vites Sayısı16
Amortisör / MaşaFACT carbon fiber, alloy steerer/crown, Zertz inserts, post disc mount, Plug + Play fender mount
Fren SistemiTektro Mira, mechanical disc
Fren KollarıShimano Claris 2400 STI
Ayna KolFSA Gossamer Pro, Direct mount ABS, MegaExo Integrated Interface, 68mm English BB, 9-/10-speed, forged 6066 aluminum, 144mm Q-factor-48/32T
Vites KollarıShimano Claris 2400 STI
Arka AktarıcıShimano Claris 2400, 8-speed
Ön AktarıcıShimano Claris 2400, braze-on
RubleSunrace, 8-speed, 11-32t
ZincirKMC Z7, 8-speed w/reusable MissingLink
Jant Ön GöbekAxis Sport Disc, QR
Jant Arka GöbekAxis Sport Disc, QR
GidonSpecialized Shallow Drop, alloy, 125mm drop, 70mm short-reach
Gidon BoğazıSpecialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise
ElcikSpecialized S-Wrap
SeleToupe Sport
Sele BorusuAlloy, 12.5mm offset, 2-bolt clamp, 27.2mm
Sele Kelepçesi31.2mm
Ön Dış LastikSpecialized Espoir Sport, 60TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700x28mm
Arka Dış LastikSpecialized Espoir Sport, 60TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700x28mm
 
@Serkan Mıstınoğlu teşekkür ederim, bende sizin gibi düşünüyorum ama tabi her şeye cevap/alternatif bulabildiğimiz bir forum, sormak istedim :) sizin de böyle düşünmeniz çok yardımcı oldu sağolun :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Merhabalar forumda yeniyim. Yol bisikletine başlayacağım ilk defa. 1500-2000 bandında bir bütçe uygun mudur? Uygun ise ne önerirsiniz?
 
@AlperA merida reacto 300 bence güzel bir model full tiagra donanımlı.Görünümü de hoş.... (link)
 
@Mustafamert mosso, salcano, bianchi (biraz daha pahali) ve btwin (decathlon'da) modellerine bakip seciminizi yapabilirsiniz

Reacto kadrolarinda aluminyum malzemeyle kalin borular yapmislar, bu da fazladan agirlik demek. Bu yuzden hantal buluyorum reactonun aluminyum kadrolarini. Ozellikle yokusta hem geometrileri (cok agresif) geregi hem de kalin borulariyla izdirap olabilirler :kötü:
 
  • Beğen
Tepkiler: samuelbeckett
@Hikmetbyz Öneriniz için teşekkürler. Reacto'nun görünüşünü pek beğenmiyorum. Kalın borular konusunda da @Serkan Mıstınoğlu ' na katılıyorum. Specialized Allez e5 ve Scott Speedster 30 u pozitif negatif taraflarıyla karşılaştırabilecek birileri olursa memnun olurum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Salcano xrs 030 apex ve btwin triban 540 db arasinda kaldim

Salcanonun eksileri
-Kadro kalitesi
-SalÇano olması
-R501 jant seti

Salcanonun Artilari
-agirlik (8.10 kg)
-ritchey comp komponentler
Continental grand prix 4000 lastik

Btwinin eksileri
-agirlik (9.40)
-Tektro frenler
-Btwin komponentler

Btwinin Artıları
-105 grupset
-Mavic aksium jant seti

İki bisiklet arasinda kararsiz kaldim sizin degerli görüşlerine ihtiyacim var :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@AlperA

Scott daha agresif, daha performans olarak geciyor. Kablolarin iceriden gecirilmis olmasi gorsel olarak daha iyi (E5'te kablolar disarida)

Specialized E5 (sport) modeli tirmanis icin iddiali, oyle ki 32 ruble ile geliyor (Scott 30'du) jantlari da tel sayisi olarak scotta gore daha iyi gorunuyor, 20/24 (Scott 24/28 kilolu biriyseniz scott daha guven verici)

Her iki bisiklet de alu kadro karbon masa, sora 18 vites ile geliyor. Eger yokus konusunda iddiali olmak istiyorsaniz Specialized dusunulebilir. Aksi durumlarda Scott daha tercih edilebilir geldi bana. Her iki bisiklet de 50/34 aynakol kullaniyor, yani yaris icin her iki bisiklete de aynakol terfisi gerek. (Jant terfisi de iyi olur)

@samuelbeckett

Attain GTC forumda da zaten birkac kullanicisi olan ve memnun kalinan bir bisiklet, modern bir granfondo bisikleti. Guncel, yeni bir kadrosu var ve uzun yolda rahatlik, yokusta kolaylik vaad ediyor. Pisman olmayacaginiz bir bisiklet. Tabiki aero kazanimlari daha geri planda

@YunusXL

540'ın kadro işçiligini hic begenmedigimi ve bu yuzden o paraya degecek bir bisiklet oldugunu dusunmedigimi soyleyerek baslayayim;
btwin-triban-540-bottom-bracket-welds.jpg


İncelemelerinde "Bu paraya bu bisiklet cok iyi!" yazma sebeplerinin de 105 set ve aksium jantlardan kaynakli oldugunu dusunuyorum. Bunun disinda kadroda tur icin kullanilabilecek ekstra delikler oluşu degerlendirilebilir. Aynakol bilgisinden emin degilim ama, 50/34 oluşu bir dezavantaj (XRS 030 tam bir yaris canavari: 53/39)

Salcanonun geleneksel kadrosunu kullanan XRS 030'un goze carpan ilk artisi sizin de belirttiginiz gibi GP4000 lastikler. R500 jant seti Aksium ile kiyaslandiginda arada cok buyuk fark yok elbet ama Aksium'un daha iyi oldugunu biliyoruz.
11-26 ruble yine cok iddiali bir yaris rublesi, fakat en kucuk vites kombinasyonu olan 39/26 yokuslarda üzücü gorunuyor. Ruble keske biraz daha buyuk olsaymis. (540 rublesi 11-28'di)

Aradaki 1 kiloya yakin farkin ciddi bir kisminin Apex setten (2300 gr, Ultegra ile neredeyse ayni hafiflikte) geldigini dusunuyorum. Geri kalan agirlik farki da kadrodan kaynaklaniyor, 540 hantal bir kadro cunku.

Son düzlükte, Triban 540'ın 11 vites, XRS 030 Apex'in ise 10 vites olusunun ciddi bir fark olabilecegi önyargisina kapilir gibi olsak da, XRS 030'un, 540'ın aksine 'full setli' oldugunu ve tüm ekipmanlarinin Apex oldugunu goz onune aldigimizda (540'in aynakol, fren kaliperleri alt seviye) olasi bir kapismada XRS 030'un, Triban 540'a nal toplatacagini dusunuyorum! :naslyany:

Ve ekliyorum; 540'a o parayi asla vermem!
 
@samuelbeckett

Gerek maşa, gerek kadronun diger borularinda akiskanlar mekanigine cok fazla odaklanilmamis. Bisiklet dilinde 'aero degil' diyoruz. Fakat buna ragmen tipik bir peloton, yani grup surusu bisikleti. Fakat yalniz kacislar icin, zamana karsi etaplar icin öne cikan bir kadro degil, bu konuda iddiasi olan bir kadro degil. Yani ozetle hizli olmasiyla degil de, rahat olmasiyla ovunen bir kadro, yormayan bir kadro, enerjiyi korutan (endurance) kadro.

Benim asil merak ettigim ise bu kadronun sprint (rijitlik diyelim) performansi. Cunku rahatligiyla bu kadar ovunen bir kadronun kaya gibi sert olmasi mantiken beklenemez. Ve bu yuzden performans odakli olup olmadigini acayip merak ediyorum :naslyany: Yine de, yeni nesil bir kadro oldugundan, ozellikle BB(orta gobek) bolgesinde rijitlik anlaminda ciddi gelistirmeler yapildigi barizdir tabi
 
@samuelbeckett Cube Attain Gtc; endurance kadrolu bir bisiklet olduğundan sürüş pozisyonu diğer yol bisikletlerine oranla daha diktir.Bu nedenle diğer yol bisikletlerine oranla aerodinamik kuvvetlere(drag etkisi daha fazladır) daha çok maruz kalırlar.Bu tarz bisikletlerde kadronun aerodinamik olması çok istenmez.Aerodinamik avantaj sağlanmak istenseydi sürüş pozisyonu bu kadar rahat ve nispeten dik olmazdı.
 
Herkese merhabalar 5000 Tl ye kadar 105 setli yol bisikleti önerir misiniz yarış amaçlı kullanıcam ayrıca bulunduğum şehirde mağazalardan birisi Peugeot markasının yeni model yol bisikletlerini getirtecekmiş sizce performans açısından falan nasıldır yurt dışında yaşayanlar belki rastlamıştır görüşlerinizi bekliyorum
 
Geri