Scudo Sports

Yol bisikleti tavsiyeleri

Scudo
İyi akşamlar.. Karar vermekte zorlandığım iki yol bisikletinden birinde 105 set ve karbon jant var. Diğerin de ise Ultegra set ve alü jant var. İkisi de karbon kadro. Diğer değişkenlerin haricin de, bu iki değişken üzerinden karar vericek olursanız hangisini seçmek daha doğru olabilir ?

Ultegra, acaip bir şey :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kongar
İyi akşamlar.. Karar vermekte zorlandığım iki yol bisikletinden birinde 105 set ve karbon jant var. Diğerin de ise Ultegra set ve alü jant var. İkisi de karbon kadro. Diğer değişkenlerin haricin de, bu iki değişken üzerinden karar vericek olursanız hangisini seçmek daha doğru olabilir ?
Karbon jant iyi bir karbon jant ise 105-ultegra farkından daha çok katkısı olur bence.
 
Bana göre ;

Jant≥jant göbeği≥dış/ic lastik≥pm≥kadro≥grup set≥.....

Şeklinde bir önem sıralaması var ... Yükseltme ve yeni satın almalarda en verimli harcamalar bunlar denebilir ..
 
Merhaba, bisiklet sürmeye geçen yıl başladım. Aslında bisiklet sürdüğüm söylenemez, evde trainer üzerinde takılıyorum ve birkaç kez de granfondolara katıldım. Geçmişte motosiklet kazası geçirdiğim için bisikleti dışarda sürmekten çekiniyorum.

Carraro 042 kullanıyorum, sadece granfondolarda kullanmak için bir bisiklet yükseltmesi yapmam elzem mi? FTP değerimi arttırmaya yönelik antrenmanlar yapıyorum, yavaş yavaş da sonuç alıyor gibiyim ama bisiklet ürettiğim gücü tam olarak yansıtıyor mu emin değilim.

Mevcut bisiklet yerine bisan reload gibi karbon kadrolu, zonda jantlı bir sistem mevcut ftp değerim ile ne kadarlık bir hız artışı yaşatır? Ya da yaşatır mı?

Kafam biraz fazla karışık, eğer sorularımı yanıtlamak isteyen olursa sizlerin de yönlendirmesi ile daha rafine ve sorulması gereken sorular sorabilirim sanırım.
 
Merhaba, bisiklet sürmeye geçen yıl başladım. Aslında bisiklet sürdüğüm söylenemez, evde trainer üzerinde takılıyorum ve birkaç kez de granfondolara katıldım. Geçmişte motosiklet kazası geçirdiğim için bisikleti dışarda sürmekten çekiniyorum.

Carraro 042 kullanıyorum, sadece granfondolarda kullanmak için bir bisiklet yükseltmesi yapmam elzem mi? FTP değerimi arttırmaya yönelik antrenmanlar yapıyorum, yavaş yavaş da sonuç alıyor gibiyim ama bisiklet ürettiğim gücü tam olarak yansıtıyor mu emin değilim.

Mevcut bisiklet yerine bisan reload gibi karbon kadrolu, zonda jantlı bir sistem mevcut ftp değerim ile ne kadarlık bir hız artışı yaşatır? Ya da yaşatır mı?

Kafam biraz fazla karışık, eğer sorularımı yanıtlamak isteyen olursa sizlerin de yönlendirmesi ile daha rafine ve sorulması gereken sorular sorabilirim sanırım.
Merhaba, sadece gf Ler için bisiklet yükseltmesi yapmanız , doğru olmaz.. Nitekim o bisikletle bütünleşmek gerekiyor, her an, virajda/yokuşta/inişte/duzde limitlerini ve kendi dinamiklerinizi anlamak adına çokça sürüş yapmalısınız..Hatta lastiklerinizi sıfır kullanmamali, zincir/dişli uyumunu dahi sifirlayip yarışta kullanmak yerine en az 300-400 km kadar yapmış halde yarışlara girmenizi tavsiye edebilirim...Bazı bisikletliler, sadece yarışlara özel bisiklet veya jant/ruble/kıyafet kombinasyonları yapıyor. Yarışta da doğru sonuçlar elde edilemiyor malesef . 55 kadro farklı iki markanın , aynı modeli dahi(örn:endurance), bisiklet üstünde farklı duruşa sebep olur. Çoğu kişi bu tek tek lerin anlamliligini dikkate almaz iken , kafayı sadece lastiklere ya da grup setine takarlar.. Bu cok boyutlu bir konu..

Sizin saf gücünüzün açığa çıkmasını sağlayacak pek çok etken var... Örneğin pedal krank uzunlugunuzu, buyutmeniz/küçültmeniz dahi yani +/-2.5 cm bile , gücünüzün değerlerini , Max değerlerini etkileyecektir. Başka bir konu da kadro ve jantların , grup setin kompenentlerinin gücünüzün büyük kismini emiyor olduğu. Hatta uzun veya kışlık kıyafetler, belki boxer giymeniz bile, bacaklarınızın pedala uygulayacagi max güçten calacaktir..

Sonuç olarak, sizin saf gucunuz,-otomobil tuningcilerinde bu ifade, motorda değil tekerde kaç beygir?kaç tork?- şeklinde konuşulur- sizin de FTP degerlerinizden çalacak , yani bisiklet üzerinde pedal hareketinizi, tekerdeki harekete aktarilma sürecidir bütün mesele...
 
Son düzenleme:
Kilitli pedal yeri gelmişken, o kadar kafa karıştırıcı ki benim için. Buyrun aşağıdaki videoya :

 
Seyredebildiniz mi videoyu ?


Bisikletçi, kilitli ve kiltsiz pedal ile hemen hemen aynı sonuçları alıyor.
Katılmıyorum.

Kilitli pedala geçtiğimden beri bacak yanmam nerdeyse hiç olmamaya başladı. Yokuşlarda dehşet yanıyordu. Şuan enerjim tükeniyor sadece, onu da beslenme ile çözebilirsiniz. Ayrıca yüksek süratlerde ayakları itme çekmeye düzgün senkronize ettiğinde çok daha verimli oluyor.

Bizzat kendi tecrübelerim bunlar. Ben bisiklete ciddi manada bu sene baslamis bir kullanicı olmama rağmen böyle farklar gördüm
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Seyredebildiniz mi videoyu ?


Bisikletçi, kilitli ve kiltsiz pedal ile hemen hemen aynı sonuçları alıyor.
Hemen hemen aynı mı? Arada 100 watt üzerinde fark var. Pro pelotonda damlar 3-5 watt fazla çıkartmak için neler yapıyor senin haberin yok sanırım. 😀
 
Seyredebildiniz mi videoyu ?


Bisikletçi, kilitli ve kiltsiz pedal ile hemen hemen aynı sonuçları alıyor.
Kal rengine göre bile performans değerleri değişirken, bu video çok da mantıklı gelmiyor, bazen GCN böyle videolar yapıp güvenirliğini zedeliyor.
 
Arkadaşlar, videoyu çeken ben değilim :) İddia sahibi de ben değilim. Dünyanın en meşhur kanalı :)

Ben cahilim, öğrenmek için soruyorum. Aradaki fark %10 diyor adamlar.
 
Arkadaşlar, videoyu çeken ben değilim :) İddia sahibi de ben değilim. Dünyanın en meşhur kanalı :)

Ben cahilim, öğrenmek için soruyorum. Aradaki fark %10 diyor adamlar.
Maalesef çok da güvenilir bir video değil, dediğim gibi belki de izlenme için bazen GCN bunu yapıyor.
 
Arkadaşlar, videoyu çeken ben değilim :) İddia sahibi de ben değilim. Dünyanın en meşhur kanalı :)

Ben cahilim, öğrenmek için soruyorum. Aradaki fark %10 diyor adamlar.

GCN işin bilimsel yaklaşımında olmayan daha çok magazinsel bir kanaldır.Gidip de kontrollü deney vb yapmaz,düzenli sistemli bilgi toplamaz işin daha çok ''hisler'' kısmındadır.
 
Yol bisikletinde tırmanış için gerekli dişli ve ruble kaç olmalı arkadaşlar?
 
Geri