Scudo Sports

Yol bisikleti tavsiyeleri

Genis lastik candir. Suan 28mm kullaniyorum birdahaki lastigim kesinlikle 32mm olacak. Hookless + tubelless 50psi basinc en fazla. Konfor o bicim.
Benim kadro en fazla 28 desteklediği için 28 kullanıyorum. Bisiklet el verse 32 hatta 34/35 bile kullabilirdim. Bulunduğum yer çoğunlukla soğuk asfalt + bir de extra kilo olunca geniş lastik şart oluyor. Haliyle 85 hatta 90 psi altına düşemiyorum xD
 
Scudo
Bir süre Bisan Grand Tour (Sora) kullandım. En fazla 28 mm lastik ile kullanabiliyordum ve şimdi kullandığım bisiklet Trek Domane'de 32 lastik var. Sadece konfor karşılaştırması yaparsam 32 ciddi bir fark verdi diyebilirim. Hız veya performans karşılaştırması yapamam çünkü Trek elektrik destekli bir yol bisikleti. Dolayısı ile Bisan 10 kg iken, Trek pil ve motor ağırlığı ile birlikte 14 kg.
 
Evet
700x28 tubeless standartlaştı gibi bir şey. Pogacar bile 700x30/700x32 kullanabiliyorr yarışa göre. Tabii çoğunluğun sıcak asfalt olduğu yarışlarda 700x25 de kulanan çok olabiliyor.
UCI, maksimum kullanılabilir lastik ebadını 31mm ile sınırlandırdı.
 
Olmaz diye bir şey yok hocam neden olmasın ama dişli oranları "maximum hız" için yol bisikletinde daha avantajlı. Yokuş aşağı gravel bisikletin dişli oranları yetmediği için gravel bisikletle boşa pedal çevirirken yol bisikleti olanlar daha büyük 50, 52 hatta 56 ön dişliyle 60-70 kmde bile hala pedal çevirebilir.

Düz yolda yada tırmanışta pek bir dezavantıjınız olmaz eğer bacaklarınız güçlüyse ve pozisyon almayı biliyorsanız.

Granfondolar daha çok normal insanların kendiyle yarıştığı bi etkinlik. Fazla rekabetçi olmamak lazım. Dünyanın "en hızlı ve en hafif" bisikletine sahip olsanız bile kondüsyonunuz yetersizse, bacaklarınız kuvvetli değilse, strateji bilmiyorsanız amatörlere karşı bile hiç bir şey yapamazsınız. Düz gidonlu bisiklet ile bile geçerler adamı :D

Mesela yukarıda gravelda ön en büyük diş 46T arka en küçük 11T ile 100 kadansta max 53 km hız yapabileceksen, normal yol bisikletinde ön 50T arka 11T ile max 58 yapılabilir.

Bu max speedin yokuş aşağı haricinde pek bir önemi yok tabii. Kimse granfondonun ortasında bu oranlarda sürmez.
Hocam maks speed düz yolda yol bisikletinin sonuncu vitesine gelmek bile imkansız gibi. Yokuş aşağı da çok gerek yok bence 60-70 riskli hızlar
 
Hocam maks speed düz yolda yol bisikletinin sonuncu vitesine gelmek bile imkansız gibi. Yokuş aşağı da çok gerek yok bence 60-70 riskli hızlar
Sprint atarak çok kısa bir süre için mümkün, ama tabiiki biz faniler için değil. Sayılı pro bisklletçiler yapabilir.

Risk Türkiye trafiğinde her zaman var, yokuş aşağı inmene gerek yok risk oluşması için.
 
Sprint atarak çok kısa bir süre için mümkün, ama tabiiki biz faniler için değil. Sayılı pro bisklletçiler yapabilir.

Risk Türkiye trafiğinde her zaman var, yokuş aşağı inmene gerek yok risk oluşması için.
Zaten düz o hızlarda bahsettim riskli hızlar
 
Hocam maks speed düz yolda yol bisikletinin sonuncu vitesine gelmek bile imkansız gibi. Yokuş aşağı da çok gerek yok bence 60-70 riskli hızlar
Imkansiz degil, ozellikle yaris sonunda son 200 metreye beraber girildiyse sprintte kullanilabilir. Takim olarak yarisanlar arada suruden ayrilmak icin atak yaparken kullanabilir. Tabii surekli yapilabilecek bir sey degil cunku en azindan yuksek kadans ile o oranlari cevirebilmek icin 1000-1500W gerekiyor. Bi yarista bir kac kez boyle sprint atak yapabilmek bile mucize cogu yarisci icin.

60-70 normal trafikte surerken riskli hizlar elbet ama yarisirken kimin umrunda olur. Yol duzgunse cok keskin viraj yoksa ben basarim sahsen :D
 
Imkansiz degil, ozellikle yaris sonunda son 200 metreye beraber girildiyse sprintte kullanilabilir. Takim olarak yarisanlar arada suruden ayrilmak icin atak yaparken kullanabilir. Tabii surekli yapilabilecek bir sey degil cunku en azindan yuksek kadans ile o oranlari cevirebilmek icin 1000-1500W gerekiyor. Bi yarista bir kac kez boyle sprint atak yapabilmek bile mucize cogu yarisci icin.

60-70 normal trafikte surerken riskli hizlar elbet ama yarisirken kimin umrunda olur. Yol duzgunse cok keskin viraj yoksa ben basarim sahsen :D
Yani o kadar profesyonel yarış yapacak adam bu forumdan 1 elin 5 parmağını geçmez
 
  • Beğen
Tepkiler: onuRide ve Amanita
Bende lastik takintisi var diye takilmistim en cok. suan genis lastik moda malum. Ama 10 sene önce herkes pasa pasa 28 takip suruyodu, tcrde bile. Kimse de ah vah lastik dar mahvoldum diye aglamiyordu. Bence alin gitsin
şuan kullandığım bisikletimde 28 var ki giriş seviyesi bir bisiklet 30mm beni üzmez diye düşünüyorum all rounder bir geometrisi var yarış odaklı bir bisiklet kendimce yeterince tecrübe edindiğimi düşünürsem sorun yaşayacağımı sanmıyorum bende
 
şuan kullandığım bisikletimde 28 var ki giriş seviyesi bir bisiklet 30mm beni üzmez diye düşünüyorum all rounder bir geometrisi var yarış odaklı bir bisiklet kendimce yeterince tecrübe edindiğimi düşünürsem sorun yaşayacağımı sanmıyorum bende
Türkiyedeki yol kalitesini göze alirsak suanki bisiklet teknolojisinde minimum 28 30mm kullanmaliyiz.Ideal olan ise 32mm dir bence.
Eskiden 30mu vardi diyenleri ciddiye alma eski eskide kaldi.

28mm herseye gider yarışırsınızda optimum bir konfora sahip. 30mm daha konforlu granfondolarda sikinti cikarmaz. 32mm hakikaten konforlu ve amatör bir kullanici icin bence ideal lastik 32dir.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: erman karabaş
58-60 kadro hidrolik frenli ve 32-35 lastik takabileceğim yol endurance veya gravel önerebilir misiniz? Arada köy yollarına dalıyorum. Çok elzem değil ama arka bagaj bağlantı yeri olursa güzel olur. İç bacak boyu 86, boy 189.

Ülkede büyük kadro bisiklet bulamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Türkiyedeki yol kalitesini göze alirsak suanki bisiklet teknolojisinde minimum 28 30mm kullanmaliyiz.Ideal olan ise 32mm dir bence.
Eskiden 30mu vardi diyenleri ciddiye alma eski eskide kaldi.

28mm herseye gider yarışırsınızda optimum bir konfora sahip. 30mm daha konforlu granfondolarda sikinti cikarmaz. 32mm hakikaten konforlu ve amatör bir kullanici icin bence ideal lastik 32dir.
Çok yerinde bir tespit: Hali hazırda 25 mm lastik kullanıyorum, ancak yıldım. Bir sonraki bisikletim %90 gravel olacak; alacağım 35 mm Pirelli lastiği, gerisini umursamayacağım. Bir çukur ya da kesiden kaçarken diğerine düşüyoruz. Hali hazırda merkezden çok değil, 30 km uzaklaşınca normalde düşmesi gereken asfalt kalitesi aksine yükseliyor; tecrübeyle sabit, hep aynı.
 
58-60 kadro hidrolik frenli ve 32-35 lastik takabileceğim yol endurance veya gravel önerebilir misiniz? Arada köy yollarına dalıyorum. Çok elzem değil ama arka bagaj bağlantı yeri olursa güzel olur. İç bacak boyu 86, boy 189.

Ülkede büyük kadro bisiklet bulamıyorum.
Bütçeni belirtmelisin.
 
Bütçeni belirtmelisin.
Yurtdışından alma ihtimalim olduğu için yurtdışı fiyatlarında 800-1200 euro. Türkiye için ise sanırım 35-45 bin arası.
 
Yurtdışından alma ihtimalim olduğu için yurtdışı fiyatlarında 800-1200 euro. Türkiye için ise sanırım 35-45 bin arası.
Biraz daha çıkabilirsen şu çok güzel

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve -Deniz-
58-60 kadro hidrolik frenli ve 32-35 lastik takabileceğim yol endurance veya gravel önerebilir misiniz? Arada köy yollarına dalıyorum. Çok elzem değil ama arka bagaj bağlantı yeri olursa güzel olur. İç bacak boyu 86, boy 189.

Ülkede büyük kadro bisiklet bulamıyorum.
Hocam siz kesinlikle 60 kadro degilsiniz. 58 siniz. O boya gore ic bacaginiz kisa. zorlasaniz 56 olur mu diye de dusunuyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve -Deniz-
Geri