Scudo Sports

Yol bisikleti tavsiyeleri

Herkese merhaba,

Önümüzdeki aylarda bir yol bisikleti almayı planlıyorum. Şu an yurtdışında olduğum için amacım burdan almak ve Türkiye'ye getirmek.

Türkiye'de Carraro Sportive 328C şehir bisikleti kullanıyorum. Buraya (Belçika) geldiğimde ise hem geçici olması hem de dropbara alışmak için Triban GRVL 120 aldım. Dropbar, flatbara göre bana daha uygun geldi, sürüş pozisyonu açısından kendimi daha rahat hissediyorum. Bu nedenle de yine dropbarlı bir model ile devam etmek istiyorum. Türkiye'ye dönmeden fiyat avantajını kullanarak Belçika veya Almanya'dan bir yol bisikleti almak istiyorum. Gravel bisikletler nedense aynı segmenteki yol bisikletlerine göre 200-300 Euro daha fazla ve sanırım bir gravel bisiklete de çok fazla ihtiyacım yok.
Kısıtlı bilgim ile yaptığım araştırmalar sonucunda aşağıdaki gibi bisiklete karar verdim gibi. İkisi de CUBE. CUBE Attain SLX ve CUBE Attain C:62 Race. İkisi 105 setli ve nerdeyse tamamen aynı özelliklere sahipler. Sadece birisi carbon. Sizce bu carbon bisikleti almak aradaki fiyat farkına değer mi veya giriş seviyesi için gereksiz mi? Yine bu fiyat aralığında önerebileceğiniz başka bir bisiklet var mıdır?

Link paylaşmama izin verilmediği için paylaşamıyorum. Aşağıda özelliklerini ekliyorum.Şimdiden teşekkürler.

Ekran Resmi 2025-04-06 21.10.37.png
 
Scudo
Merhaba,

Hem antreman yapmak hem de yeni yerler keşfetmek amacıyla bir bisiklet edinmek istiyorum. Herhangi bir bisiklet yarışına katılmak gibi bir amacım yok. Beklentim, konforu ve sağlamlığı maksimum olsun, keyifle bisikletimi kullanayım. Yokuşları bol bir yerde oturuyorum mümkünse amatör biri için yokuşları çıkabilecek bir dişli oranına sahip olsun. Bütçe olarak bisikletler kaç liradır bir fikrim olmamakla beraber 40 bin tl kadar bir bütçe koyabilirim ancak bu fiyata istediğim gibi bir şey bulamazsam arttırabilirim. Bursada yaşıyorum. Bursadan alabileceğim ve mümkünse boyuma göre bir kadroyu bana önerecek tecrübede bir dükkan varsa çok daha memnun olurum. iyi akşamlar.
 
Herkese merhaba,

Önümüzdeki aylarda bir yol bisikleti almayı planlıyorum. Şu an yurtdışında olduğum için amacım burdan almak ve Türkiye'ye getirmek.

Türkiye'de Carraro Sportive 328C şehir bisikleti kullanıyorum. Buraya (Belçika) geldiğimde ise hem geçici olması hem de dropbara alışmak için Triban GRVL 120 aldım. Dropbar, flatbara göre bana daha uygun geldi, sürüş pozisyonu açısından kendimi daha rahat hissediyorum. Bu nedenle de yine dropbarlı bir model ile devam etmek istiyorum. Türkiye'ye dönmeden fiyat avantajını kullanarak Belçika veya Almanya'dan bir yol bisikleti almak istiyorum. Gravel bisikletler nedense aynı segmenteki yol bisikletlerine göre 200-300 Euro daha fazla ve sanırım bir gravel bisiklete de çok fazla ihtiyacım yok.
Kısıtlı bilgim ile yaptığım araştırmalar sonucunda aşağıdaki gibi bisiklete karar verdim gibi. İkisi de CUBE. CUBE Attain SLX ve CUBE Attain C:62 Race. İkisi 105 setli ve nerdeyse tamamen aynı özelliklere sahipler. Sadece birisi carbon. Sizce bu carbon bisikleti almak aradaki fiyat farkına değer mi veya giriş seviyesi için gereksiz mi? Yine bu fiyat aralığında önerebileceğiniz başka bir bisiklet var mıdır?

Link paylaşmama izin verilmediği için paylaşamıyorum. Aşağıda özelliklerini ekliyorum.Şimdiden teşekkürler.

326036 dosyayı görüntüle
Yol bisikletine başlamak için alüminyum model gayet yeterli. Şahsi görüşüm aradaki farkı karbon modele vermek yerine daha iyi bir jant ve lastik seti alarak değerlendirirdim. Ancak karbon model 700gr daha hafif olduğu için çok yokuş çıkıyorsanız veya aklınız karbonda kalacaksa bunu şimdiden yapmanız daha mantıklı. İkisininde dezavantajı rakiplerine göre biraz ağır olmaları. Ama alüminyum model bence fiyat performans olarak uygun.

Attain karbon liste fiyatı olarak bile uygun sayılır ama yine de ben olsam almazdım. Daha iyisini almak için ise biraz araştırma yapıp indirimli ürün kovalamak gerek ve sezon açıldığı için biraz daha zor şu anda. Liste fiyatı olarak eli yüzü düzgün modeller 2000€ üzerinde.
 
Son düzenleme:
eyy ahali radon bisikleti nasıl bilirsiniz(yurtdışından alınacak yol bisikleti)
 
Merhaba,

Hem antreman yapmak hem de yeni yerler keşfetmek amacıyla bir bisiklet edinmek istiyorum. Herhangi bir bisiklet yarışına katılmak gibi bir amacım yok. Beklentim, konforu ve sağlamlığı maksimum olsun, keyifle bisikletimi kullanayım. Yokuşları bol bir yerde oturuyorum mümkünse amatör biri için yokuşları çıkabilecek bir dişli oranına sahip olsun. Bütçe olarak bisikletler kaç liradır bir fikrim olmamakla beraber 40 bin tl kadar bir bütçe koyabilirim ancak bu fiyata istediğim gibi bir şey bulamazsam arttırabilirim. Bursada yaşıyorum. Bursadan alabileceğim ve mümkünse boyuma göre bir kadroyu bana önerecek tecrübede bir dükkan varsa çok daha memnun olurum. iyi akşamlar.
Boyunu yazsan daha iyi olur. Alacağın bisikletin 11-34 ruble desteklediğinden emin ol. Arka aktarıcının GS yani uzun bacak olması gerekiyor.
İkinci el de olur diyorsan görerek alabileceğin illeri de yaz.

Yol bisikletinde konfor ve sağlamlık seçilebilir bir şey değil genelde. Endurance kadro bi bisiklet bakabilirsiniz agresif yarış geometrisi yerine. Disk frenli bulabilirseniz onların desteklediği lastik genişliği daha fazla oluyor böyleye 700x25/28 den daha geniş lastik takılabiliyor ve konforu biraz arttırmış olursunuz.
 
eyy ahali radon bisikleti nasıl bilirsiniz(yurtdışından alınacak yol bisikleti)
Ben iyi bilirim. Sadece online Bike-discount satıyor. Çok fazla yol bisikletini yollarda görmedim ama Sunset trekking modellerini biraz inceledim gayet iyi duruyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: erman karabaş
eyy ahali radon bisikleti nasıl bilirsiniz(yurtdışından alınacak yol bisikleti)
Ben de bike-discount sitesinde gravel modeline rast geldim. Açıkçası yol ve gravel ürettiğini bilmiyordum çevremde dağ bisikleti modellerinin kullanan 3-4 kişi var o kadar hor kullanmalarına rağmen herhangi bir problemleri olmadı (doğrudan markaya ait kadro vs parçalar ile) İçinde her ne kadar sponsorluk olsa da Burak Uzun'da Radon kullanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: erman karabaş
Ben iyi bilirim. Sadece online Bike-discount satıyor. Çok fazla yol bisikletini yollarda görmedim ama Sunset trekking modellerini biraz inceledim gayet iyi duruyordu.
Ben de bike-discount sitesinde gravel modeline rast geldim. Açıkçası yol ve gravel ürettiğini bilmiyordum çevremde dağ bisikleti modellerinin kullanan 3-4 kişi var o kadar hor kullanmalarına rağmen herhangi bir problemleri olmadı (doğrudan markaya ait kadro vs parçalar ile) İçinde her ne kadar sponsorluk olsa da Burak Uzun'da Radon kullanıyor.
fiyat donanım oranınına baktığımda gayat ii biyerde örneğin spire9.0 ultegra di2 2700euro bu fiyata hiç biyerde görmedim ultegra di2 setli ama gözüm vaillant 9.0 da :)
 
Boyunu yazsan daha iyi olur. Alacağın bisikletin 11-34 ruble desteklediğinden emin ol. Arka aktarıcının GS yani uzun bacak olması gerekiyor.
İkinci el de olur diyorsan görerek alabileceğin illeri de yaz.

Yol bisikletinde konfor ve sağlamlık seçilebilir bir şey değil genelde. Endurance kadro bi bisiklet bakabilirsiniz agresif yarış geometrisi yerine. Disk frenli bulabilirseniz onların desteklediği lastik genişliği daha fazla oluyor böyleye 700x25/28 den daha geniş lastik takılabiliyor ve konforu biraz arttırmış olursunuz.
Boyum 1.80, 2.el düşünmüyorum.
 
Boyum 1.80, 2.el düşünmüyorum.
Yol bisikleti değil de "yeni yerler keşfetmek" gibi hedefleriniz de varsa gravel alsanız nasıl olur? Toprak çamur taşlı yollara da girebilirsiniz daha rahat bir şekilde.

Sonuçta yol yarışlarına katılmak gibi bir hedefiniz yok. Antreman zaten her bisikletle yapılır yol bisikleti olmasına da gerek yok.

Mesela bu modelin tırmanış oranları çok iyi. Önde 30 dişli arkada 42 diş canavar gibi tırmanır.
(link)

Biraz pazarlık ve internet araştırmasıyla 40 bine bulursunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: DonQuijote1605
Yol bisikleti değil de "yeni yerler keşfetmek" gibi hedefleriniz de varsa gravel alsanız nasıl olur? Toprak çamur taşlı yollara da girebilirsiniz daha rahat bir şekilde.

Sonuçta yol yarışlarına katılmak gibi bir hedefiniz yok. Antreman zaten her bisikletle yapılır yol bisikleti olmasına da gerek yok.

Mesela bu modelin tırmanış oranları çok iyi. Önde 30 dişli arkada 42 diş canavar gibi tırmanır.
(link)

Biraz pazarlık ve internet araştırmasıyla 40 bine bulursunuz.
Peki bu modeli alıp yol bisikleti lastiği alıp performans istenilen günlerde o lastik takılırsa nasıl olur?
 
Peki bu modeli alıp yol bisikleti lastiği alıp performans istenilen günlerde o lastik takılırsa nasıl olur?
"Performans"tan kasıt ne? Yarışa vs katılmaksa olabilir ama çok fazla farkettirmez ama gravel bisiklet alıp sürekli lastik değiştirmemek için 2 tane JANT SETİ ile kullanan çok kişi var. Sadece asfalt rotada sürecekleri zaman yola uygun lastikli jant setini, bozuk yollarda sürecekleri zaman gravel/Dağ lastiği takıp kullanıyorlar.
 
"Performans"tan kasıt ne? Yarışa vs katılmaksa olabilir ama çok fazla farkettirmez ama gravel bisiklet alıp sürekli lastik değiştirmemek için 2 tane JANT SETİ ile kullanan çok kişi var. Sadece asfalt rotada sürecekleri zaman yola uygun lastikli jant setini, bozuk yollarda sürecekleri zaman gravel/Dağ lastiği takıp kullanıyorlar.
Ben mesela granfondo yarışlarına katılmayı düşünüyorum ama hedefsiz. Etkinlik amaçlı
 
Ben mesela granfondo yarışlarına katılmayı düşünüyorum ama hedefsiz. Etkinlik amaçlı
Olmaz diye bir şey yok hocam neden olmasın ama dişli oranları "maximum hız" için yol bisikletinde daha avantajlı. Yokuş aşağı gravel bisikletin dişli oranları yetmediği için gravel bisikletle boşa pedal çevirirken yol bisikleti olanlar daha büyük 50, 52 hatta 56 ön dişliyle 60-70 kmde bile hala pedal çevirebilir.

Düz yolda yada tırmanışta pek bir dezavantıjınız olmaz eğer bacaklarınız güçlüyse ve pozisyon almayı biliyorsanız.

Granfondolar daha çok normal insanların kendiyle yarıştığı bi etkinlik. Fazla rekabetçi olmamak lazım. Dünyanın "en hızlı ve en hafif" bisikletine sahip olsanız bile kondüsyonunuz yetersizse, bacaklarınız kuvvetli değilse, strateji bilmiyorsanız amatörlere karşı bile hiç bir şey yapamazsınız. Düz gidonlu bisiklet ile bile geçerler adamı :D

Mesela yukarıda gravelda ön en büyük diş 46T arka en küçük 11T ile 100 kadansta max 53 km hız yapabileceksen, normal yol bisikletinde ön 50T arka 11T ile max 58 yapılabilir.

Bu max speedin yokuş aşağı haricinde pek bir önemi yok tabii. Kimse granfondonun ortasında bu oranlarda sürmez.
 
Olmaz diye bir şey yok hocam neden olmasın ama dişli oranları "maximum hız" için yol bisikletinde daha avantajlı. Yokuş aşağı gravel bisikletin dişli oranları yetmediği için gravel bisikletle boşa pedal çevirirken yol bisikleti olanlar daha büyük 50, 52 hatta 56 ön dişliyle 60-70 kmde bile hala pedal çevirebilir.

Düz yolda yada tırmanışta pek bir dezavantıjınız olmaz eğer bacaklarınız güçlüyse ve pozisyon almayı biliyorsanız.

Granfondolar daha çok normal insanların kendiyle yarıştığı bi etkinlik. Fazla rekabetçi olmamak lazım. Dünyanın "en hızlı ve en hafif" bisikletine sahip olsanız bile kondüsyonunuz yetersizse, bacaklarınız kuvvetli değilse, strateji bilmiyorsanız amatörlere karşı bile hiç bir şey yapamazsınız. Düz gidonlu bisiklet ile bile geçerler adamı :D

Mesela yukarıda gravelda ön en büyük diş 46T arka en küçük 11T ile 100 kadansta max 53 km hız yapabileceksen, normal yol bisikletinde ön 50T arka 11T ile max 58 yapılabilir.

Bu max speedin yokuş aşağı haricinde pek bir önemi yok tabii. Kimse granfondonun ortasında bu oranlarda sürmez.
Yani benim anladığım olabilir bu bisikletle
 
Olur tabii. Çoğu pro yarışçı 700x32den bile kalın lastik kullanıyor artık özellikle yolların bozuk olduğu yarışlarda.
Yol yarışlarında mı kullanıyor prolar 32mm den fazla ?
 
Yol yarışlarında mı kullanıyor prolar 32mm den fazla ?
Evet
700x28 tubeless standartlaştı gibi bir şey. Pogacar bile 700x30/700x32 kullanabiliyorr yarışa göre. Tabii çoğunluğun sıcak asfalt olduğu yarışlarda 700x25 de kulanan çok olabiliyor.
 
Evet
700x28 tubeless standartlaştı gibi bir şey. Pogacar bile 700x30/700x32 kullanabiliyorr yarışa göre. Tabii çoğunluğun sıcak asfalt olduğu yarışlarda 700x25 de kulanan çok olabiliyor.
Genis lastik candir. Suan 28mm kullaniyorum birdahaki lastigim kesinlikle 32mm olacak. Hookless + tubelless 50psi basinc en fazla. Konfor o bicim.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Amanita
Geri