Scudo Sports

Yol bisikleti mi alacaksın? Önce bunları öğren

@Morningstar Haklısın. Türk firmaları bazı firmalardan profili çaldığı için açıklama yapmaktan çekiniyor yada kaçıyorlar.

İşte bu karışıklığın içinde kim diye bilir, bacak boyu 76 gelen arkadaşa 56 kadro verilmeli diye? Maalesef bisiklet satıcısı arkadaş söylüyor bunu. Şimdi ise o mağdur kadrosunu yada bisikletini satışa çıkartmakta buldu yolu. Benim bu paylaşımdaki düşüncem ferdi değildir. Bu hesaba uyduğu sürece açısı geometrisi ne olursa olsun kullanamadığı için satmak zorunda kalmaz sıfır aldığı bisikletini.
 
Scudo
@Ahmet Fidancı Sizin verdiğiniz değere göre sonuç seat tube veriyorsa bende 51.66 çıkıyor,

şuan ki kullandığım kadronun seat tube 510mm hesaba göre tutuyor ama aynı yapıda (Endurance)başka bir markada 510mm seat tube olan kadronun top tube 561mm iken şuan kullandığım kadronun top tube 538mm baya fark var, arkadaşların dediği gibi top tube daha çok önem kazanıyor burada, buda kadro seçerken her markanın kendi değerlerine bakmaktan geçiyor.

Sizin vurguladığınız satıcı ''tavsiyesi''/zoru ile verilen kadrolara hepimiz karşıyız.
 
@Selami53 , @alpyese , kişiye özel bisiklet isteyen 300 Dolar verip fitbike yaptıra bilir. Ancak Türkiye'de bu paraları verip yaptırım diyen çok azdır. Ancak fitbike yaptırmakta çözüm değil size göre. Daha önceki yorumumda dediğim gibi Top tube (üst boru) Seat Tube (Dik boru) olarak bakıyorsunuz ölçüye. Aslında bu iki borunun birleşme açısı belirliyor kadro ölçüsünü. Açı azaldıkça Top Tube uzuyor. Açı çoğaldıkça Top tube kısalıyor. Yani ne kadar kısa olursa o kadar agresif, ne kadar uzun olursa o kadar agresiflik azalıp endurance kalıbını alıyor kadro. Cad 10 (alu) ile Snapse (Karbon) kadrolar zaten ayrı segmentte yer alıyorlar. Birisi endurance (60 dereceye daha yakın) iken snapse daha agresiftir ve Toptube ile seat tube birleşim açısı daha çoktur (yani 90 dereceye daha yakın)açısına bakarsanız. Buda aynı markanın hem endurance hemde road modelinde farklı kadrolar kullandığının kanıtı oluyor.
@alpyese sizin şu anki kullandığınız kadronun yarışlarda en yüksek verimi alması mümkün değil. 510x510 olması gerekiyor ki agresiflik en üst düzeyde olsun. Bu eşitlik ne kadar yakın olursa sprint o kadar kolaylaşacaktır.

Eklediğim Görsel anlattığım konuyla ilgili. ön açı aynı ama Toptube Ve seattube açısı farklı. Ölçülere dikkat.
değerlendirme.jpg
 
İlk başta yazilan hesaba göre 1.65 boyla 46 kadro kullanmam lazim. 50 kadro kullaniyorum. Gayet rahat ve bisiklet ustunde diz açılarım eğilme seviyem herşey ideal. Bisiklet kadrosu seçerken böyle motomod verilerden uzak durmak gerekir. Herkesin anatomisi bir olmadığı gibi her bisikletin geometrisi bir değil. Hatta bazı markalar seat tube kismindan beden ölçerken bazilari top tube kismindan ölçüyor. Ornegin tarmac sl4 52 kadronun top tube 53.7 cm iken seat tube 49 cm. Simdi ben buna aldanip gidip 49 cm lik kadroyu alsam dogru kadro mu olacak. Bisiklet kadrosunun en onemli ölçütleri reach ve stack mesafeleridir. Bu arada yukaridaki hesaba gore bana 4 cm buyuk olan kadroya drop mesafemi arttirmak için -17 gidon bogazi taktim :)
O yuzden boyle bilgiler verirken dikkatli olalim. Bu da bisikletim
image.jpeg
 
@Ahmet Fidancı tamamda benim kullandığım kadro zaten endurance :) yarışlara katılıyorum da demedim, dedim ki sözde aynı sınıfta Endurance sınıfındaki 2 markanın seat tube ölçüleri aynı yaparsak top tubelerin biri 51-52 diğeri 56 almış oluyoruz. Hesaba göre hangi kadro bana doğru ola ki?
 
Ölçüler arasında kaybolduk yine
Verdiğim linkte yapilan ölçüme göre bana 55.6 çıkıyor oysa boy x 1.09 x 0.66 hesabında 53 kadro çıkıyor şu an salcano xrs 030 54 kadro kullanıyorum,tabiki kendime göre gidon + boğaz + ruble değişimi yaptım diğer ufak ayarları da yaptım şu an aramız iyi ama ileride ne olur bilemem :) bike fit işini araştırdım bilgisayarlı yöntemi kullanan istanbul da bir trek bayi vardı onlar bike fit yapıp öyle satıyorlardı ama fiyat uçuk geldi bana birde ömer hayta ismine ulaştım mesuro ile ölçüm yapıyor ve fiyat uygun paraya kıyıp yaptırdım mı şu an hayır :) ileride belki
Not 1.72 boy 82 iç bacak

ASUS_T00I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@alpyese Konuda verdiğim hesapta bahsettiğim 1,09 road kadrolar için geçerli. Dünyaca ünlü bir çok marka takımları üst ve dik boru ölçüsünü eşit olan kadroları yarışlarda tercih ettikleri gibi bu hesaba da uyarlar. Bir kaç yıl önce 1.09 'un fazla olduğunu düşünen bir takım (Qhubeka diye hatırlıyorum Cervelo ile) 1,07 denedi ama bu ölçüden kısa sürece vazgeçti. Endurance kadro bir bisiklet düşünen kişi daha kısa gidon boğazı ile 1,07 deneye bilir hesapta.

@Aspirin bence de bisikletiniz ve kadro ölçüsü size ideal. güle güle kullanın. Ömer Hayta kaliteli replica kadro ile tanındı. Ancak bu sıralar çok kaliteli makinalar sattığını takip ediyorum. Sanırım bir süredir replicadan da uzak duruyor. Hi-Ride bisiklet kulübünün başında iyi işler çıkarıyor. Bunun sebebi de tecrübe ve bilgisi olsa gerek.
 
@Ahmet Fidancı hocam,

Race ve Endurance kadro ayrımı stack ve reach uzunluklarına göre yapılır. Stack/Reach oranı belirleyici olarak kullanılır. Bu oran küçüldükçe kadro agresifleşir ve aerodinamisi artar.
upload_2016-4-18_19-4-9.jpeg

Bazı marka ve modeller için aynı boy (54cm) kadrolar için Stack/Reach oranları.

Canyon Aeroad1.363Race
Canyon Ult. cf slx1.418Race
Canyon Ult. cf sl1,456Race
Specialized Tarmac1.403Race
Orbea Orca1.433Race
Cannondale CAAD101.425Race
Canyon Endurace1.49 Endurance
Specialized Roubaix1.484 Endurance
Cannondale Synapse1.513Endurance

Görüldüğü gibi marka ve kadro açıları bağımsız şekilde Stack/Reach oranı büyük olan Endurance kadro olup daha dik duruş anlamına geliyor.

Kadro boyu hesabı içinse top tube (genelde efektif değer verilir) ve seat tube uzunluğu kullanılabilir.
 
@Ahmet Onur Çakmak Bacak boyundan hesap yapılıyor, sen bacak boyunu hiç yazmamışsın. Dikkat edersen 2 sayfa yorum var ve hiç birimiz boydan söz etmemişiz. Neden? Paylaşım konusunda ilk sırada yazıyor. Bak şçyle yazmışım; Biliyorsunuz ki insanlar farklı yapılara sahiptir. Dolayısıyla aynı boyda olsanız da aynı boy kadro uymaya bilir.
@NKurtuldu aslında aynı şeyi söylüyoruz ama farklı açıdan bakıyoruz. Endurance kadroda Toptube ile Seat tube ölçüsünü eşit olarak gördün mü? Gördüğün Road kadrodur. Üstteki çizim görselinde zaten açıklayıcı. Roda kadroda agresifliği yakalamak için gidon aşağıya inerken sele yukarı kalkar. Selenin yukarda olması için TT-ST açısında daralma şarttır. Bir diğer açıdan bakalım. TT ölçüsü büyük olan kadroda düşük olan gidonda alta inme olasılığı nedir sence? Düşmek için bahane ararsın. Bisikletin kontrolü zorlaşır. Neden? Çünkü gidona uzaksın, yatamazsın uzanırsın. O kadar yazıyoruz ama sanırım kimsenin aklına gelmedi bir andurance kadro ile road kadronun açılarını karşılaştırmak. TT-ST açısı arttıkça sele yukarı çıkar ki, yukardaki iki ST ölçüsü ayno olmasına rağmen sağdaki yani Road daha yüksektir.
Dolayısıyla Her endurance kadronun alın borusu uzun demek yanlış olur ki Stack/Reach ölçeğini TT-ST açısı belirler.
 
@Ahmet Fidancı yukaridaki mesajimda yazmamamisim ama 46 cm ciktigini soyluyorum :) bu arada dogru bir bike fit yapildigi zaman Orta gobek merkezden sele ustune kadar olan mesafe pedal çevirme tekniginize göre degisir. Yere paralel çeviriyorsaniz başka, topuk yukarida çevirirseniz başka, topuk aşağida çeviriyorsaniz başka değerler çıkar. Ben ısrar ediyorum böyle kesin bilgiler vermekten kaçınmalıyız.
 
  • Beğen
Tepkiler: C. Tiryaki
@Ahmet Fidancı Ahmet bey road kadro dediğiniz için söylüyorum ben bilmediğim için, biraz araştırdım da specialzed venge canyon ultimate slx pinarello dogma trek madone kadrolar race sınıfı hiçbirinin top tube ile seat tube ölçüsü aynı değil, yakın bile değil nedir bu tezatlık
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa ç
@Ahmet Onur Çakmak bir çok makalede yere paralel pedal çevrilmesi gerektiği yazıyor. Topuk yukarı çevirenler, topuk aşağı çevirenler diye ayrım yaparsak ne biz bisiklet buluruz nede firmaların buna uyacak yapısı. Bu hesap kilitli pedal kullanan Yol-Yarış bisikleti kullanıcıları için geçerlidir. Kilitli pedal kullanıp ayağını emme basma tulumba gibi oynatanı görmedim. Ben de ısrar ediyorum böyle kesinlikle bisiklet ile alakasız yazılar yazma.

@alpyese sizden ricam ulusal olarak yarışan kulüplerin bisiklet ölçülerine bakın. Önümüzdeki hafta güzel yarışlar olacak. Finişte metre ile bekleyin ve ölçün bu eşitliği bir çoğunda göreceksiniz. Fiziki olarak bacağı vücuduna oranla kısa olan Cavendish gibi parmakla sayılır kişiler hariç. Road - Yol, Race - Yarış anlamını taşır. Uluslar arası yarışlarda Road kadro kullanıyorlar. Ölçmesi Denemesi bedava.

Farklı birşey daha eklemek istiyorum. Kriteryum gibi her dönüşte sprint gerektiren yarışlarda, aynı koşulda antrenman yapsalar dahi Road kadro yapısına sahip bisikletçilerin daha çabuk hızlanarak ivme yakaladıkları biliniyor. Bisiklet takasında ise durum yine değişmiyor. Yani bir önceki yarışta geride kalan bisikletçi daha iyi zamana imza atıyor.
 
@Ahmet Onur Çakmak hiç bir şekilde topuk önde pedallama topuk altta pedallama kelimesini sen yazana kadar duymadım. Ancak uzun yollarda ayak uyuşmasına bağlı durumlarda ayak parmaklarını hareketlendirmekle uyuşmanın geçeceğini söylüyordu hocamız ve doğruluk yanı da vardı. Hatta bu yöntemle kalp ritminin daha yavaş yükseldiğini iddia etmesi de cabası. Ben ısrar ediyorum böyle kesin bilgiler vermekten kaçınmalıyız sözünüze ithafen yazdığımın farkındasınız. Bu hesaplama sistemini ben uydurmadım. Lakabı Abdullah Zaimoğlu olan, Alman ordu milli takımında da yıllarca görev almış Yardımcı Teknik Direktör konumundaki zattan aldım bu bilgiyi ve uzun süredir arkadaşlara yardımcı olmak amaçlı da bisikletlerine uyguluyorum. Şimdiye kadar yararı olmadı diyene rastlamadım. Yanlışlık varsa söyleyin düzeltsin hatasını.
 
Çok karışık şeyler bunlar. :kötü:

Ama bir o kadar da gerekli.
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa ç
Şimdi burada okuyup ta denemiş olan yada deneme imkanı olan arkadaşlara soruyorum. Bacak ölçüsünü 1,09 ile çarparak elde ettikleri sonucu kilitli pedal ile deneyip bacak gerilme açısı 10-15 dereceden farklı gözlemleyen var mı? Yoksa bu derecede yanlışlık var diyen birisi? Bizim amacımız paylaşım. Uzun süredir yol bisikleti kullanıyorum ve kendine özel bisiklet yaptırana rastlamadım. Ama kendisine uymakta uzak bisikletlere binenleri çok gördüm. Yol bisikleti almayı düşünen arkadaşlar arasında buradaki paylaşımı görüp kendisi için nasıl bir bisiklet alması gerektiğini öğrenecek arkadaşların olduğuna inanıyorum. Tek gayem de bu.
 
@Ahmet Fidancı zamaninda bike fit olayini biraz araştirmis, hatta yurtdisinda retül yapmis biri olarak. Kesin dogru denilecek bir bike fit olmadigini biliyorum. Kisinin anatomisine, esnekligine hatta kaval kemiginin uzunluguna bagli olarak degisir. Boyle matematiksel formuller asagi yukari ortalama bir deger verecektir. Yani kesin dogru olmadigi gibi kisiye bagli olarak sakatliga bile yol açabilir. Yabanci diliniz var mi bilmem ama "ankling" tekniğini araştirirsaniz topuk asagida pedal cevirmek dedigimde ne demek istedigimi anlayacaksiniz. Pist bisikletçileri genelde bu tekniği sık kullanir. Bu arada size bazi kaynaklardan ankling teknigi ve topuk asagi pedal cevirme konusunda link vereyim
(link)
(link)
Benim için dogru bir kisinin verdigi formül değildir abdullah zaimoglunu tanimam. Retül de kesin doğrudur diye bir iddiam yok. Niyetiniz iyi arkadaşlara yardimci olmaya çalisiyorsunuz fakat hala doğrusu olmayan bir konuda kesin bilgiler vermekten kaçınmak gerek. Sizin verdiginiz degerler dogru bike fit degerlerine ulasmak icin yaklasik bir nokta verebilir.

ayrica bike fit yaptirmakla kendine custom bisiklet yaptirmak farkli seyler. Daha agresif bisiklet kullanimi icin kendine 1 hatta 2 beden kucuk bisiklet alanlar mevcut pro yariscilarda. Onlar da 13-14 cm lik gidon bogazlariyla yarisiyorlar. 14cm gidon bogaziyla viraj alabilmekde ayri bir yetenek ister :) agresif surmek icin kucuk beden almak dogrudur. Ama dogru beden bisiklet almak daha dogrudur (bence) sizin formülünüzle kendime çok büyük kadro almisim gibi duruyor. iç bacak boyum 71-72cm sizin hesabiniza gore 46 cm kadro kullanmam gerekiyor ama 50 kadro kullaniyorum. Bilmem anlatabildim mi? Niyetinizi sorgulamiyorum. Formulunuzun insanlari yanlis yonlendirebilecegini soyluyorum.
 
@Ahmet Fidancı Şimdi hocam; tam ilk posttaki formül güzelmiş derken iş biraz raydan çıkmış. Evet, mesela ben 54 kadro kullanıyorum ve bana 53,85 gibi bir rakam çıkardı. Klasik beden ölçülerine göre doğru rakam çıkıyor ama günümüz kadrolarında geometriler oldukça değişti malum. Kadroyu rakam ile değil M, L gibi bedenler ile satan firmalar da var. Mesela Canyon. Ya da mesela bana 53,85 cm. çıktığını göz önüne alırsak Tarmac kadroda L almam lazım çünkü seat tube (sele dikmesi) 53 cm. Ama bu durumda aslında 56 kadro almış olacağım. Çünkü bu kadro slope denilen eğimli üst boru geometrisinde ve sele borusu normalden kısa.

Bunun dışında ilk gözüme çarpan endurance kadrolarda üst boru uzar demiş olmanız. Bu yanlış maalesef. Yukarıda paylaştığınız görselde (seat tube ölçüleri aynı olmasına rağmen) road ve endurance kadro bedenleri eşit değildir. Biraz karışık olacak muhtemelen ama düzeltmek açısından yazmak istiyorum; road olarak nitelendirdiğiniz kadro 50 cm üst boru ile ancak XS bir kadro olabilir. Bakınız; C.dale SuperSix XS kadro geometrisinde üst boru 51 cm'dir. Ancak 54,5 cm. üst borusu olan endurance kadronuz bırakın XS'i, S bile değil, M bedendir. Bakınız; Spe. Roubaix veya Canyon Endurance M beden üst boru uzunlukları. Görselinizdeki kadroların sele dikmesi (ST) uzunlukları aynıdır, çünkü endurance kadrolarda üst boru (TT) uzamaz, sele dikmesi kısalır. Bkz; 54 kadro Tarmac'in sele dikmesi 51 cm. iken 54 cm Roubaix 49 cm'dir. Hatta bazı endurance kadrolarda üst boru uzamayı bırakın kısalır. Bkz; 54 kadro SuperSix 54,5 cm. iken 54 kadro Synapse 54,1 cm. Durum böyle olmasına rağmen bu iki kadro da aynı boylar için tavsiye edilir. Amaç endurance kadroda daha relax bir duruş yakalamaktır.

Bir diğer konu; sele yüksekliği ile üst boru ve sele dikmesi arasındaki açının bir bağlantısının olmamasıdır. Hatta bu açının bisiklet geometrisinde geçtiğini dahi duymadım. Çünkü bazı markalar düz üst boru kullanırken bazıları oldukça eğik üst boru tasarlar. Bu yüzden de, atıyorum; bahsettiğiniz açı C.dale'de 85 derece iken Spe.'de 70 derece olacaktır. Bunun da bir anlamı olmaz. İsmi geçen açı sele dikmesi açısıdır. Bu da üst boruya göre değil, 90 derecelik dik eksene göre hesaplanır. Bu açının değiştireceği parametre sele yüksekliği değil, sürücünün krank merkezine olan konumudur. Yine karışık olacak ama; mesela TT bisikletlerinde sürücü maksimum derecede öne eğiktir biliyorsunuz. Sürücünün bu pozisyonda maksimum güç üretebilmesi için yol bisikletine göre daha önde oturması gerekir. Bu yüzden TT bisikletlerin sele boruları dik bir açıdadır (75 derece civarı). Ancak normal yol bisikletlerinde bu açı 73,5 derece civarlarındadır. Yani daha geriye yatıktır. Çünkü sürücü 90 derece eğilmez. Yarışlarda normal yol bisikletinde dirseklerini gidona koyarak TT pozisyonuna geçen sürücüler görürsünüz. Bunlara dikkat ederseniz popoları selenin ucundadır. Çünkü o kadar eğik iken kadro üzerinde öne gelmeniz gerekir.

Selenin gidona göre yüksekliğini head tube, yani alın borusu belirler. Endurance kadrolarda bu boru uzundur. Gidonu yukarı kaldırır, sele yüksekliğine yaklaştırır. Race kadrolarda bu boru çok kısadır. Gidon seleye göre oldukça aşağıda durur.

Fark etmeden çok uzatmışım yahu :) Merak etmeyin fazla uğraşmadım, bir solukta yazdım :cool:
 
Hangi konu başlığına girsem tatlı tatlı başlayan forum yazıları yavaş yavaş gerilmeye başlıyor. Anlam veremiyorum açıkcası. Burada da rastlayınca yazma gereği duydum.
 
  • Beğen
Tepkiler: pilot
Evet belki tartışan arkadaşlar heyecanlanıyor olabilirler, bilgilerini yarıştırıyor da olabilirler ama biz yeni öğrenmekte olan sessiz dinleyiciler gerçekten bu durumdan çok rahatsız oluyoruz. Lütfen bilgilerinizi net, imasız ve göndermesiz bir şekilde aktarırsanız daha çok istifade edeceğiz.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri