Scudo Sports

Yol bisikleti lastik önerisi

Scudo
@Mert E.

Corsa'lar, bildiğim kadarıyla, tubular lastikler. Open Corsa diye clincherlarını da üretiyorlar ama.
Bunun dışında Corsa hiç kullanmadım ama iyi yorumlar okudğumu hatırlıyorum bu lastik hakkında.
 
arkadasim ben michelin dynamik sport kullaniyorum salcano xrs 300 bisikletin de hemde ona ragmen yag gibi gidiyor kendi gorusum
 
Bende lastik sorayım mevcut lastikler daha götürecek gerçe luganolar ama yinede fiyatıda indirmde görüş almak istiyorum mıchelin lithion hakkında kaç kmde yıpranır nasıldır luganolar 2000 oldu ön arka yapmacağım bi 500 km sonra gerçe baya lastikte kesikler var bugun cam girmiş dikişleri meydana çıktı yan tarafta 2 cm kadar

(link)
 
Pro4'ler eski Pro3'ler kadar hızlı erimiyorlar. Yine de bir continental gibi uzun ömürlü değiller. Ancak Pro4 Endurance (service course değil) modeline bakabilirsiniz. Aşınma konusunda continental modelleri kadar olduğu söyleniyor. Bende kullandım ve memnun kaldım. Michelin'lerin iyi yanı hamuru yumuşak ve harika yol tutuyor olmaları.

Veya direk olarak Continental GP 4000 S deneyebilirsiniz.

GP 4000 S ile Pro4 Endurance arasında patlamaya karşı koruma olarak fazla fark olduğunu sanmıyorum ancak GP4000S bir adım önde olabilir. GP 4 Seasons ise tarşışmasız çok daha iyidir. (patlak koruma, uzun ömürlülük vs.)

Kullandığınız rotaya bakılırsa, sıvılı iç lastikler belki mantıklı olabilir. O sahil yolunda lastiği patlatabilecek bir çok şey var. Bir günde 2-3 kez iç lastik değiştirmek zorunda kalabilirsiniz belki. Tabi bu sadece varsayım, o rotayı kullananlar daha iyi bilir. Böyle bir durum varsa sıvılı iç lastik mantıklı olur. Aksi takdirde kaliteli, yeterli şişirilmiş bir yol lastiği patlamaya pek hevesli değildir. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem oktar
Türkiye yollarına uygun, yağışlı hava, güneşli hava demeden kullanabileceğiniz lastiklerden bir tanesi de, continental grand prix 4 season dur. bir çiftini eskitmiştim, tekrar yine aynısını aldım.
 
Pro4 Endurance la GP 4000 S karşılaştırıldığında (sadece yol tutuş ve patlamaya karşı direnç) hangisini öneririsiniz?
 
@turgutcakmak

Yol tutuşta Michelin daha önde. Patlamaya karşı dirençte gp 400 s daha iyi olabilir. Ancak bu iki lastikte belli bir çıtayı aştığı için çok fark edeceğini zannetmem.

Ben GP 4000 S öneririm. Sahil yolunda vb kullanacağınız için daha uygun olabilir. Çünkü hamuru daha sert.
 
Bende (link) şu bisiklet var aldığımdan beri hiçbir şeyini değiştirmedim. Bu hafta sonu İstanbul Bisiklet Gezisi'ne katılıcam. Öğrendim ki yol lastiği veya yarış lastiği alırsam asfaltta kullanmak daha rahat oluyomuş. Ben de dış lastik değiştirmeye karar verdim. Ama bu konuda hiç bir bilgim de yok. Bütçem biraz kısıtlı malum ekonominin durumu. Hem dış lastik önerisi hem de bunu nasıl değiştirebileceğimle ilgili yardım bekliyorum. Zaten bisikleti değiştiricem ileride ama bu tarz etkinlikler için lazım. Bisiklet zaten dandik. Ucuz bir şeyler olsun beni kısa süre idare etsin.
 
Evet arkadaslar konuyu tekrar hortlatiyorum, bisikletime yeni yol bisikleti lastigi alacagim Evanscycles'dan, 700x25 olacak, su anlik 1. tercihim Continental Grand Prix 4 Season 700x25. Bu lastigi kullananlar ve baska yol bisikleti lastigi onerisi olanlar lütfen yardimci olabilir mi? Tesekkurler.
 
Ben de yeni lastik almak için araştırma yapmıştım. Araştırmalarım sonucu GP4000s II'nin en iyi performansı veren lastiklerden biri olduğuna kanaat getirip ondan siapriş verdim, 700x28 reflex. Henüz yoldalar.

4 Season yanlış hatırlamıyorsam çabuk yeniyor diye yorumları vardı. Ya fazla yumuşaktı ya fazla sertti, yani o tarz bir sorundu tam hatırlamıyorum hangisiydi.
Diğer alternatif gatorskin'di. Patlak karşıtı koruma gerçekten işe yarıyormuş, lastiğin ömrü boyunca hiç patlak yaşamadığını söyleyenler vardı. Tek dezavantajı yuvarlanma direnci daha fazla GP400s ii'ye göre, ama bu nispeten. Yoksa yine de güzel bir yuvarlanma direncine sahipmiş.
Bir de bu continentallerin genelinde olan kronik bir sorun varmış, yanak veriyormuş lastikler. Tabi düşük bir ihtimal, şans işi. Umarım öyle bir sorun yaşamam. Amazon'dan yorumlara bakın 4000s ii'nin orda bahsediyorlar, resimleri de var sorunun.

Bir de bike-components.de ve bike-discount.de sitelerinden fiyat kıyaslaması yapmanızı tavsiye ederim. Almanya üretimi bu lastikler, o yüzden daha ucuz olabiliyorlar Almanya'da. Ben aldığımda en ucuzu bike-components.de sitesindeydi, ordan sipariş ettim. Üstelik daha çabuk geliyor almanya'dan gönderiler. Takip numarası da veriyorlar.
Hatta önce evanstan sipariş ettim aynı lastikleri. Bir ay oldu gelmedi, ticket açtık. Biraz daha bekle dediler, bekledik gene gelmedi. Kargo takip numarası da vermiyor bu site niyeyse. Verin paramı dedim, verdiler onlar da. Yani parayı geri iade verince mağdur etmediklerini sanıyorlar. Benim acil ihtiyacım yoktu o zaman ama olabilirdi de. İlk siparişim böyle sonuçlanınca evans'a bakmadım bir daha.
Ondan sonra da takip numarası vermeyen hiç bir siteden alışveriş yapmadım, yapmam da(bknz:wiggle). (Aliexpress hariç)
 
Merhaba arkadaşlar,

lastik önerisi çok kez forumumuzda işlenmiş, konuyu açmadan önce hepsine baktım ancak yine de kendim için bir öneriyi tam olarak bulamadım (eski başlık ve cevaplar sonrası yeni marka/modelller çıkmış olabilir vb) , gözden kaçırdıysam da kusuruma bakmayın lütfen.

Konu başlığındaki gibi, lastik önerisi istiyorum.

Bisikleti bir hafta önce aldım ve bugün ön lastik kötü bir şekilde patladı. Ben taş çiziği olduğunu sanıyorum.
Bisikletimin lastiği schwable (çokça öneriliyor ama ben soğudum) , evet belki çok iyi bir lastik-bu patlama da 1000 km'de de olmayabilirdi, ilk metreden de olabilirdi ama ben bu lastiklerle güvenip de uzun yola biraz zor çıkacağım gibi.

Ağırlık gibi hususlar -söz konusu lastik olunca- benim için çok önemli değil.
O sebeple bana performansından ziyade dayanıklı olan, Türkiye'de -Ankara olsa daha da iyi - mağazada bulunabilen (çünkü yurtdışı alışveriş yapmıyorum/kredi kartı kullanmıyorum) bir lastik önerebilir misiniz?

Bir de yeri gelmişken, bazı sıvılar var, patlama önleyici, onlar gerçekten işe yarıyor mu, ya da sürüşte konforu bozabiliyor mu?

Şimdiden teşekkür ederim...
 
Lastik havanız yeterlimiydi? Lastik değiştirmek gereksiz olabilir.
Ayaklı pompa ile kaç psi basıyorsunuz, lastiğiniz tam modeli nedir?
 
Hava yeterliydi, zaten bisiklet birkaç.günlük ve Delta'nın yetkilileri çok iyi şekilde elden geçirip ayarları yapıp öyle verdiler bisikleti bana.
Schwable Lugano,.lastik.
Cannondale CAAD 10'un üzerindeki orijinal lastik.
 
yol bisikleti lastiği yüksek basınçlı olduğundan durduğu yerde basıncı kolayca inebiliyor, 1 haftalık sürede hiç kontrol etmediyseniz 2-3 bar inmiş olabilir evde ayaklı bir pompa bulundurup her sürüşten önce düzenli kontrol etmenizi öneririm ben de lugana kullanıyorum 6000 km yi aştım tabii ki patlak sorunları yaşadım , pahalı lastikle yaşanmayacağının da bir garantisi yok ama hava basıncı çok önemli
 
Taş çiziği nedir?

Dış lastikte bir şey yok ama iç lastik yarılmışsa bu ya lastiğin havasının az olduğunu ya da jantta koruma bandı olmadığından jantın iç lastiği kestiğini gösterir.

Dış lastik de yarılmışsa o zaman lastiğin havasının düşük olması büyük ihtimal.

Lugano modeli ise patlaklara karşı özel dayanıklılığı olan bir model değil dolayısıyla shwalbe'den soğumanız gereksiz.

Lastik almadan evvel basınç göstergeli bir pompa edinin. 110psi basıp öyle gezin ve sıklıkla basıncı kontrol edin.

İçiniz rahat edecekse...
Her markanın farklı ihtiyaçlar için farklı modelleri olur. Siz kendinize uygun bir model bakın marka değil.

Mesela schwalbe maraton plus. Veya conti gatorskin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Kesinlikle lastik basıncını istenilen seviyede tutmazsanız en iyi lastiği bile patlatırsınız. Tecrübeyle sabit. Ben daha önce patlattım ve lastiğin havasının inik olduğunu biliyordum. Bir şey olmaz demeyin sakın ve lastik havanızı ihmal etmeyin.
 
@Ahmetgitar Alacağınız lastiğe karar verdikten sonra size tek önerim, yurt dışı sitelerine bakarak fiyat karşılaştırması yapmanızdır.
Yurtdışından alacağınız 2 lastik fiyatına, Türkiyeden nerede ise sadece tek lastik alabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmetgitar
@Ozan k.
Dün sürüşte çok sert sivri ve büyükçe bir taşın üzerinden geçtim,sonrasında lastiğin patlamış olduğunu farkettim.
zaten dış lastikte de tırnak ucu genişliğinde bir iz var ,yarık gibi bir yıpranma.
 
Lastiğin havasının az olması veya tam olsa bile lastiğin hacminin yetmediği anlarda iç lastik taş ile jant arasında sıkışır ve yarılır. Bu çok doğal, ve patlamaya karşı zırhlı olan lastiklerin de bu durumda yapacağı bir şey yok. Patlamaya dayanıklı lastikler aslında delinmeye dayanıklı lastiklerdir. lastiğin havasına dikkat edeceksiniz o kadar. bu arada sürekli bozuk yerlerde gidecekseniz 28c bir lastik bakmakta fayda var.
 
Geri