yol bisikleti kadro sorunu

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında mutlu07 tarafından paylaşıldı.

  1. mutlu07

    mutlu07 Bisikletkolik

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    24 Mart 2015
    Mesajlar:
    1.053
    Beğeniler:
    646
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    arkadaşlar konuyu nereye açacağımı bilemedim.benim kadromun üst borusu sanırım top tube deniyor
    bana çok uzun geliyor.gidon boynunu hadinden kısa takmak bir soruna sebep veririmi acaba,bu konuda bana fikir bilgi verebilicek arkadaşların yorumlarına ihtiyacım var,seleyi en uca en öne kadar çektim,yinede rahat değilim fren kolarından sağlıklı tutamıyorum 5 cm lik gidon boynu almayı düşünüyorum ne derisniz acaba
     
  2. Yağız Gökmen

    Yağız Gökmen sen kapatma ben seni areyceğim

    Kayıt:
    23 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    970
    Beğeniler:
    2.556
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Yağız GÖKMEN
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Olur tabi kısa gidon boynu,hiç bir sorun olmaz.

    Seleyi eski konumuna getirin gidona yaklaşmak için sele ile oynanmaz sele ile sadece crank koluna bacağınızı konumlandırmak için ayar yapılır.
     
    mutlu07 bunu beğendi.
  3. ahmtayd

    ahmtayd Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Mart 2015
    Mesajlar:
    522
    Beğeniler:
    398
    Şehir:
    Sakarya
    Adı:
    Ahmet
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Düzeltme için teşekkürler.

    Benim de merak ettiğim bir konu bu. Örneğin 52 kadro almak yerine 54 alsam bacak sorun değil sele yüksekliği ile ayarlanır, fakat gidona uzanma sıkıntı olur mu, gidonu değiştirmek mi gerekir acaba
    Teşekkürler
     
  4. Samet POLAT

    Samet POLAT Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    325
    Beğeniler:
    368
    Şehir:
    KOCAELİ
    Bisiklet:
    Eddy Merckx
    Seviye:
    52 kadro varsa onu alın. 52 yerine 54 almayın. Gidon uzunluğu omuz genişliği ile alakalı bir durum. Yağız Gökmen'in dediği gibi kısa gidon boynu kullanabilirsiniz.
     
  5. ahmtayd

    ahmtayd Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Mart 2015
    Mesajlar:
    522
    Beğeniler:
    398
    Şehir:
    Sakarya
    Adı:
    Ahmet
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
  6. UtkuK

    UtkuK Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Kasım 2009
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    149
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Utku Karaarslan
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Selenizin yatay konumunu orta göbeğe göre doğru şekilde ayarladıktan sonra, dirseğinizi selenin ucuna koyup ön kolunuz yere pararel olaca şekilde elinizi gidona doğru uzatın . Parmaklarınız ile gidon arasında 1-2 parmak boşluk kalacak şekilde gidon boğazı uzunluğu belirleyin. Bu yöntem ile yaklaşık olarak uygun gidon boğazı uzunluğu belirleyebilirsiniz.
     
  7. Aytaç Ç.

    Aytaç Ç. Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Mart 2014
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Mtbden yeni yola geçmiş biri olarak benzer bir problem bende de var. Gidon a ya da fren kollarına yetişmekte problem yaşamıyorum ama yol bisikleti nin doğasında olan o öne biraz fazla eğilme beni rahatsız ediyor. Daha dik bir sürüş pozisyonu yakalamak için yapabileceğim bir şey var mı? Hangi parça ya da parçaları değiştirmem gerekir?
     
  8. ozgur908

    ozgur908 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    745
    Beğeniler:
    1.175
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Aytaç Ç.

    furş yatağındaki spacerların bir kısmı gidon boynunun üstündeyse o halkaların tamamını gidon boynunun altına alın. yetmediyse gidon boynunu söküp 180 derece döndürün (boyun eğer yere doğru bakıyorsa aynı açıyla yukarı doğru bakmasını sağlarsınız). bu sayede sele boyu, açısı, ileri-geri ayarını öne eğilme kaygısı olmadan yaptıktan sonra yavaş yavaş daha alçak bir sürüş pozisyonuna geçebilirsiniz. gidonun açısı ve sti kolların pozisyonunda da belki sorun vardır. bu arada bisikletinizin üstünde profilden çekilmiş, değişik tutuş pozisyonlarındaki (düz kısımdan tutma, hoodlardan tutma, droplardan tutma) fotoğraflarınızı, videolarınızı foruma gönderirseniz bu işin ehli olan birçok insan sevine sevine katkıda bulunmaya çalışır bence (başkalarının adına konuştum ama olsun). bike fitting denen ve boyunuza uyan bisikletin vücut yapınıza göre son ayarlamalarını içeren kavram çokça ihmal ediliyor ve muhtemelen birçok bisiklet dükkanı bu hizmeti yeterince veremiyor. bu konuyu çok iyi bilseniz bile kendinize faydanız dokunmayabilir çünkü bisikletin üstündeyken kendinizi göremiyorsunuz ve dışarıdan bir gözün bunu yapması gerekiyor. insanlar ciddi anlamda bütçe ayırıp sağlıklı yaşamak adına bisiklet alıyorlar ama geometri ayarları gereğince yapılmadığında elde edilen performans yetersiz kalıyor ve bu ayarlarda ciddi hatalar olduğunda sakatlık bile söz konusu olabiliyor. geometrisi binicinin vücuduna uyarlanmış ve ayarları iyi yapılmış ucuz bir bisiklet, geometrisi ve ayarları kötü olan hafif ve pahalı bir bisikletten daha iyidir.
     
    Aytaç Ç. bunu beğendi.
  9. Aytaç Ç.

    Aytaç Ç. Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Mart 2014
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Cevap için teşekkürler. Daha önce de söylediğim gibi aslında öyle aşırı da bir eğilme söz konusu değil ama agresif bir sürüş tarzim olmadığı icin mümkünse daha dik açıyla kullanmak istiyorum. Bunun için ilk önce dediginiz gibi spacerlara bakayım. Yeterli gelmez ise açılı gidon boğazları oluyormuş sanırım onlardan alırım.
     

İlginizi Çekebilir

IMG_20160426_171815.jpg
Merhaba arkadaşlar , bugun istanbul tıp fakültesinde halk sağlığı dersime girdim. Dersin bir kısmında su depolamak icin kullanilan plastik kaplarin hangi maddeden yapildigini ve bunu nasil...
upload_2016-6-14_16-59-6.png
Soru böyle: "yokuşta daha iyi çıkmak için tek çözüm yokuş antrenmanı mı?" ve benim yaşayarak öğrendiğim bir cevabı var. Yıllardır beni tanıyanlar bilirler "yokuş özürlü" birisiyim. Bunda nispeten...
Ekran Görüntüsü (7).png
[ATTACH] Profesyonel gibi inin Tekrar selamlar. Geçen hafta İngiltere'de yayınlanan Get into Road Cycling isimli dergiden "profesyonellerden tırmanma teknikleri" ile ilgili bir makale...