Scudo Sports

Yol bisikleti jant tavsiyesi

Arkadaşlar 2 gün önce Camp.Zonda C17 jant seti geldi. Şu iki sürüş arasındaki bariz farkın sebebi Jant seti olabilir mi? Arada 3 Km/s'lik ortalama hız farkı var. Malum, sadece tek bir sürüş yaptım merak ediyorum.

(link) (Mavic Aksiyum jant seti ile)
(link) (Camp. Zonda C17 jant seti)
Hava ve yol şartları aynı.
Not: Eskinin, yani Mavic setin arka çemberi arkadan çarpma sonucu düzgüne çok yakın ayarlanmış halde sürüyordum.
Bir not daha ITT yazdığıma bakmayın. Kendimi eğlendiriyorum. 😄 İkisi de solo sürüş ama.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Scudo
Arkadaşlar 2 gün önce Camp.Zonda C17 jant seti geldi. Şu iki sürüş arasındaki bariz farkın sebebi Jant seti olabilir mi? Arada 3 Km/s'lik ortalama hız farkı var. Malum, sadece tek bir sürüş yaptım merak ediyorum.

(link) (Mavic Aksiyum jant seti ile)
(link) (Camp. Zonda C17 jant seti)
Hava ve yol şartları aynı.
Not: Eskinin, yani Mavic setin arka çemberi arkadan çarpma sonucu düzgüne çok yakın ayarlanmış halde sürüyordum.
Bir not daha ITT yazdığıma bakmayın. Kendimi eğlendiriyorum. 😄 İkisi de solo sürüş ama.

rüzgar? PM olmadan konu hakkında sadece fikir yürütebiliriz.
 
rüzgar? PM olmadan konu hakkında sadece fikir yürütebiliriz.
İki sürüş arasında o kadar az zaman geçti ki rüzgarın yönü ve hızı dahi her şey aynı. Ayrıca iki sürüşüm için hava durumu uygulaması da aynı değerleri göstermişti.

PM nedir?
 
İki sürüş arasında o kadar az zaman geçti ki rüzgarın yönü ve hızı dahi her şey aynı. Ayrıca iki sürüşüm için hava durumu uygulaması da aynı değerleri göstermişti.

PM nedir?

hocam ben aşağı yukarı her gün sürüş yapıyorum , 4gün önce havada 24km hızla esen rüzgar vardı dün 10. klimat diye app kulanıyorum strava ile senkroize sürüş sonunda hava ile ilgili bilgiler veriyor.

(link)

PM= powermetre
 
  • Beğen
Tepkiler: utksn ve asibol
Arkadaşlar 2 gün önce Camp.Zonda C17 jant seti geldi. Şu iki sürüş arasındaki bariz farkın sebebi Jant seti olabilir mi? Arada 3 Km/s'lik ortalama hız farkı var. Malum, sadece tek bir sürüş yaptım merak ediyorum.

(link) (Mavic Aksiyum jant seti ile)
(link) (Camp. Zonda C17 jant seti)
Hava ve yol şartları aynı.
Not: Eskinin, yani Mavic setin arka çemberi arkadan çarpma sonucu düzgüne çok yakın ayarlanmış halde sürüyordum.
Bir not daha ITT yazdığıma bakmayın. Kendimi eğlendiriyorum. 😄 İkisi de solo sürüş ama.

Böyle bir farkın sebebi jant olamaz. İki jant arasında performans farkı olur ama daha çok tırmanış, ya da hızlanma sırasında farkı hissedersiniz. Böyle uzun düz bir sürüşte fark çoğunlukla "aero" kazanımlardan gelir. Aksium ve Zonda'nın profilleri arasında pek fark yok. O yüzden ciddi bir aero kazanım söz konusu olamaz. Görünen o ki sizinki yeni jant gazı, insan daha bir hevesle sürüyor yeni ekipman alınca.
 
  • Hahaha
  • Beğen
Tepkiler: edstrkkn ve asibol
Böyle bir farkın sebebi jant olamaz. İki jant arasında performans farkı olur ama daha çok tırmanış, ya da hızlanma sırasında farkı hissedersiniz. Böyle uzun düz bir sürüşte fark çoğunlukla "aero" kazanımlardan gelir. Aksium ve Zonda'nın profilleri arasında pek fark yok. O yüzden ciddi bir aero kazanım söz konusu olamaz. Görünen o ki sizinki yeni jant gazı, insan daha bir hevesle sürüyor yeni ekipman alınca.
Doğru olabilir. Ama baya iyi gazmış ki 1 KOM, 2 tane de Overall almışım. 6 dakikalık segmentte 2 saniye ile KOM'u kaçırmışım.
Ama umarım dediğin gibi plasebo etkisi değildir. 😄
 
Yeni olduğum için link paylaşamıyorum.

chainreactions
prime-blackedition-50-carbon-tubular-wheelset/rp-prod166635

tavsiye edilir mi? hiç tubular kullanmadım
 
Genel kullanım olacak. Çok nadir yarışırım. Antremanda da yarışta da kullanırım. Görüntü özentisi de var biraz.
 
Tekirdağ çok rüzgarlı diye biliyorum 50 mm profil eziyet olmasın sonra.
 
istanbulda çok rüzgarlı , klimattan kontrol ediyorum aya vursak 10km hız altında rüzgar 1-2 kere olmuştur en fazla.
 
@srdrmrs Hocam biz faniler diyorum hala gelip bu tip yorumlar yapıyorsunuz. 😂 😂 😂 Kıyafet konusunda da bir yorumunuz vardı siz yorum yapmayın o yorumlar uymuyor bize. :):)
 
Genel kullanım olacak. Çok nadir yarışırım. Antremanda da yarışta da kullanırım. Görüntü özentisi de var biraz.
Genel kullanım için, çok fazla kilometre (senede 10 bin ve üstü) yapıyorsanız patlak önleyici sıvı ile kullanabilirsiniz. Yedek lastik taşıyacaksanız tubuların ağırlık avantajının ortadan kalkacağını, taşımazsanız da sıvının kapatamadığı patlaklarda yolda kalacağınızı unutmayın.

Tubuları yapıştırmak zor gelecekse, veya lastiğe çok para vermek istemiyorsanız (aynı lastiklerin tubular olanları daha pahalı oluyor, çoğu zaman tubuları ömrü bitmeden atmak gerekiyor) uzak durun.

alternatifim var. olmadı rüzgarlı havalarda bunu kullanmam.
Alternatifi karbon değilse, teker ile beraber fren pedlerini de değiştirmek gerekeceği için havaya bakıp teker değiştirmek çok uygulanabilir bir plan değil.
 
Teşekkür ederim.

bildiğimiz yoldan şaşmasak daha doğru olur belliki.

Alternatifim komple bisiklet.
 
Arkadaşlar 2 gün önce Camp.Zonda C17 jant seti geldi. Şu iki sürüş arasındaki bariz farkın sebebi Jant seti olabilir mi? Arada 3 Km/s'lik ortalama hız farkı var. Malum, sadece tek bir sürüş yaptım merak ediyorum.

(link) (Mavic Aksiyum jant seti ile)
(link) (Camp. Zonda C17 jant seti)
Hava ve yol şartları aynı.
Not: Eskinin, yani Mavic setin arka çemberi arkadan çarpma sonucu düzgüne çok yakın ayarlanmış halde sürüyordum.
Bir not daha ITT yazdığıma bakmayın. Kendimi eğlendiriyorum. 😄 İkisi de solo sürüş ama.

İki sürüşün arasında 4 atım nabız farkı var, yani yeni jantınızla olan sürüşte kendinizi daha fazla zorlamışsınız, çoğu segmente de yansımış zaten:

Yavaş sürüş nabzı:
nabız 2.png

Hızlı sürüş nabzı:

1 nabız.png

İkinci bir karşılaştırma ise "Kozbeyli Descent" segmentinden (1.2 km):

5.png

6.png

Bu karşılaştırmadan nabızlarınız iki sürüşte de tamamen aynı: 153/156 vs 153/155
Yavaş sürüşünüzde daha fazla pedal çevirmenize rağmen daha hızlı gidememişsiniz o_O Yavaş sürüş kadans 81 ortalama 101 max. Hızlı sürüş kadans 79 ortalama 89 max.
Ortalama hızlar arasında ise 3.4 km/h fark var! Yavaş sürüş 43.0 ortalama 49.3 max. Hızlı sürüş 46.4 ortalama 50.8 max.

43 km/h ile 46.4 km/h arasındaki güç farkı, sürtünme farkı gerçekten az değil. Bunu tek başına jant gerçekleştirmiş olamaz, kaldı ki yavaş sürüşünüzde daha fazla pedal çevirmiş olmanıza rağmen daha yavaşsınız.

Benzer bölgeden, kadanslarınızın ve nabızlarınızın aynı olduğu bir başka kesit (5.5 km):

3.png

4.png

Kadanslar neredeyse aynı, nabızlar neredeyse aynı, fakat ortalama hızlarda 4.8 km/h fark var o_O Bu işte kesinlikle rüzgarın bir parmağı var :harika:

Sonuç:
101 km'lik bu iki sürüş arasında temelde 3 fark var ve bu 3 fark, yeni jantlı olan sürüşünüzü 3 km/h daha hızlı hale getirmiş:
1- Daha yüksek nabız ve daha fazla güç üretmeye bağlı hız
2- Özellikle dönüş yolunda ilk sürüşe göre arkadan daha fazla rüzgar almanız
3- Daha üst seviye, daha kaliteli göbeğe, daha kaliteli çembere ve jant tellerine sahip, sıfır kilometre bir jant kullanmanız

Bu üç etken birleşerek sizi 3 km/h daha hızlı yapmış :harika: Yeni jantın bu sürüşte size katkısının 1 km/h'den daha az olduğunu düşünüyorum. Fakat iki jant arasındaki tek fark kalite farkı değil. Yani bu bir aksium vs zonda kıyaslaması olamaz, çünkü zonda yepyeni, tertemiz ve tam yağlı, %100 performansta. Aksium ise kullanılmış, göbek akıcılıkları %100 performansta değil, üstelik tamir görmüş ve çemberdeki yamukluk düzeltilmiş. Bu fren performansında da kayıp demek. Aksium'un fren yüzeyinin de zonda kadar temiz olmadığını varsayarsak şu çıkarımı bile yapabiliriz, "bu iki jantın fren performansı arasında bariz bir fark var". Peki bu neden fark etsin ki? 0.1 0.2 km/h farkeder bu sürüşte. Çünkü Aksiumda fren yaparak yavaşlamak daha uzun zaman alacağı için daha erken yavaşlamaya başlayacaksınız, zonda ise daha yüksek fren performansına sahip olduğu için frenleme daha geç başlasanız bile viraja girene kadar hedeflenen hıza yavaşlamış olacaksınız. 101 km'lik bu sürüşte 30 kez viraj öncesi frenleme yaptığınızı varsayarsanız ve her bir virajda frenleme sayesinde 1 saniye bile kazansanız bu sürüş sonunda size 30 saniye olarak döner o_O (2 sürüş arasında 19 dakika zaman farkı var)

Bonus:
İrtifa farkının olmadığı ve uzun bir segmente de bakalım:

seg2.png
seg1.png

Nabız daha düşük olmasına rağmen 3 km/h daha hızlı, sürüşlerin yapıldığı günün rüzgar durumu kesinlikle farklıymış :harika: Zaten bu en kolay maksimum hızlardan fark edilebilir. (35.3 vs 40.3) Strava, rüzgardan bihaber olduğu için 40 watt fark göstermiş bu segmentte (151w vs 191w) bu kesinlikle rüzgardan kaynaklı bir fark.
 
Son düzenleme:
@Serkan Mıstınoğlu gerçekten inanılmaz güzel analiz. Teşekkür ederim. Şu anda işlerimin yoğunluğu yüzünden çok detaylı inceleyemedim. Daha detaylı inceleyeceğim. Tekrar teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Geri