Scudo Sports

Yol bisikleti jant seti tavsiyesi

İnanın ilanınızı önceden de gördüm, yakından ilgileniyordum. Burada sizi görünce hoş oldu.:)

jantın kendisi 450dolar + %18 vergi olarak hesaplamıştım. Başka hangi ücretler var acaba?
Yanlış bilmiyorsam wiggle AB ülkesinden yolluyordu.
AB ülkesine elbette yolluyor. Ben Türkiye den alacaksınız diye yazdım. Başka ülkeye yollatım yapacaksanız yukarıda yazdığımı dikkate almayın.
 
Scudo
AB ülkesine elbette yolluyor. Ben Türkiye den alacaksınız diye yazdım. Başka ülkeye yollatım yapacaksanız yukarıda yazdığımı dikkate almayın.

Bence orada kastettiği %30 değil de AB ülkesinden gönderildiği için %18 vergi olması
1701272132338.png
 
AB ülkesine elbette yolluyor. Ben Türkiye den alacaksınız diye yazdım. Başka ülkeye yollatım yapacaksanız yukarıda yazdığımı dikkate almayın.
Yanlış anladınız galiba, 'wiggle' AB ülkesinden ürünü yolluyor demeye çalışmıştım. Ayrıca wiggle %30 olan vergi oranına giriyor galiba. (İngiltere'nin AB den ayrılmasından)
 
jantın kendisi 450dolar + %18 vergi olarak hesaplamıştım. Başka hangi ücretler var acaba?
Yanlış bilmiyorsam wiggle AB ülkesinden yolluyordu.

Wiggle İngiltere firması olduğu için AB ülkesi oranları geçerli değil. Sanırım %20 vergi alınıyor.
 
Bence orada kastettiği %30 değil de AB ülkesinden gönderildiği için %18 vergi olması
312036 dosyayı görüntüle
Aynen yanlış okumuşum..
Yanlış anladınız galiba, 'wiggle' AB ülkesinden ürünü yolluyor demeye çalışmıştım. Ayrıca wiggle %30 olan vergi oranına giriyor galiba. (İngiltere'nin AB den ayrılmasından)
ingiltere den gelirse %30 vergi, avrupa deposundan gelirse %18 yada %20 vergi diye yazılıp çiziliyordu bir ara forumda. En azından öyle kalmış aklımda.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat ve y4vuzz
Bu arada 50 profil jantlar rüzgar sebebi ile çok savurur mu? prime rr-50 veya zonda arasında kaldım. Sizin düşünceniz nedir?
 
Bu arada 50 profil jantlar rüzgar sebebi ile çok savurur mu? prime rr-50 veya zonda arasında kaldım. Sizin düşünceniz nedir?
Çok aşırı rüzgar ve yüksek süratte başlarda belki,ama alışma süresini geçince pek farketmiyor.
 
Bu arada 50 profil jantlar rüzgar sebebi ile çok savurur mu? prime rr-50 veya zonda arasında kaldım. Sizin düşünceniz nedir?

Sadece rüzgar değil, yanınızdan hızlıca ve hacimlice geçen araçların da size olumsuz etkisi olacaktır.. vücut kütlesi fazlaca olanlar daha az etkilenme eğilimi gösteriyor ancak nispeten zayıf bir kullanıcı iseniz, bu bariz etkileyecektir.. Ayrıca yüksek irtifalarda normal rakıma göre esintiler daha güçlü gerçekleşir ve aniden, tokat gibi çarpar.. Özellikle de yokuş iniş ve açı değiştirirken böyle bir şeyin başınıza gelmesi istenmeyen bir durum olur.. Bence profili tekrar düşünün derim...En azından ön profili düşürün..
 
  • Beğen
Tepkiler: y4vuzz ve Özcan
Sadece rüzgar değil, yanınızdan hızlıca ve hacimlice geçen araçların da size olumsuz etkisi olacaktır.. vücut kütlesi fazlaca olanlar daha az etkilenme eğilimi gösteriyor ancak nispeten zayıf bir kullanıcı iseniz, bu bariz etkileyecektir.. Ayrıca yüksek irtifalarda normal rakıma göre esintiler daha güçlü gerçekleşir ve aniden, tokat gibi çarpar.. Özellikle de yokuş iniş ve açı değiştirirken böyle bir şeyin başınıza gelmesi istenmeyen bir durum olur.. Bence profili tekrar düşünün derim...En azından ön profili düşürün..
Sadece ön profili düşürme gibi imkanım maalesef yok. 75kg 1.80 boyundayım, daha önce profil jant kullanmadığım için de nasıl tepki vereceklerine dair bir fikirim yok.
Kafamda zondayı da eledim. Duraace 9100(düşük profil) yada prime rr-50 alacağım. Sizi de çok yordum konuşa konuşa ama arasında kalsanız kişisel seçiminiz ne olurdu?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Sadece ön profili düşürme gibi imkanım maalesef yok. 75kg 1.80 boyundayım, daha önce profil jant kullanmadığım için de nasıl tepki vereceklerine dair bir fikirim yok.
Kafamda zondayı da eledim. Duraace 9100(düşük profil) yada prime rr-50 alacağım. Sizi de çok yordum konuşa konuşa ama arasında kalsanız kişisel seçiminiz ne olurdu?

Estağfurullah, yardımcı olmak için bilgim dahilinde paylaşım yaparım. Ben de sizin gibi biraz merak biraz da faydalanabileceğim ölçülerde karbon jant kullanmak istemiştim.. Ben reynolds assault 50 " ve zipp 454 nsw kullanıyorum.


Yüksek profillerde konuştuğumuz konu dışında, rüzgarı kesme / yönlendirme / yarma gibi faydaları ile birlikte - profil ölçüsüne bağlı olarak- daha yüksek hızlarda nispeten daha az güç ile o hızlarda kalma potansiyeli sunuyor.. Yüksek profilli jant ile solo sürüş de yapıyor olun, sanki pelaton içindeymişsiniz gibi etkisi oluyor .. Hızınızın üst limiti artıyor ancak buna bağlı olarak negatif yönlerinden biri de fren tansiyonu artıyor. .Düşük profilde biraz daha fazla güç ve watt kazanmanız lazım iken, profil arttıkça bu ters orantı olarak düşüyor.. Bendeki reynolds tan sonra zipp 454 kullanmaya karar verdim.. araştırdıkça gördüm ki çoğu profilli jant aslında aynı.. zipp 303 ler, dura ace 50 ler, cosmic ya da bontrager gibi aşağı yukarı aynı profil jantlar, göbek ve telleri hariç tutarsak, neredeyse aynı hizmeti sunuyor.. zipp in 454 nsw sinde ise balık sırtı dene bir özellik var ve bu sadece dikey değil yatay ya da yanal rüzgarlarda da havayı yönlendirme özelliğine sahip.. Çok araştırmamakla beraber princeton carbonworks ler de aynı forma sahipler... Hatta aynı banttan çıkıyorlar diyebilirim..

Sonuç olarak ; bir yol bisikletinden özellikle, alacağınız zevki katlamak istiyorsanız, herhalde selenin ardından en güzel ve en başta gelen yükseltme jant ve buna bağlı değişiklikler olur.. kilo ve boyunuz yüksek profil kullanımında, rüzgar konusunda oluşabilecek tehtidler ile mücadele edebilir kanaatindeyim.. bu arada ben de 185 boy ve 90 kilodayım 😁 açıkçası profil jantlardan kazanım, kaybımdan daha fazla olduğu için size de tavsiye ederim..
 

Dosyalar

  • IMG_20231111_113524_052.jpg
    IMG_20231111_113524_052.jpg
    122,5 KB · Okunma: 77
  • IMG_20230422_103628_664.jpg
    IMG_20230422_103628_664.jpg
    321,8 KB · Okunma: 77
  • Muhteşem
Tepkiler: y4vuzz
Bu arada 50 profil jantlar rüzgar sebebi ile çok savurur mu? prime rr-50 veya zonda arasında kaldım. Sizin düşünceniz nedir?
Sürdüğünüz rotalar üzerinde aşırı derece yanal rüzgar esmiyor ise pek sorun olmaz. @seko35.50 belirttiği gibi yüksek hızlarda eğimde (rüzgar varsa) sallıyor bisikleti. Şahsen 55mm jantlarımı rüzgar nedeniyle satmak zorunda kaldım. Yaşadığım yer konumu itibariyle çok rüzgar alıyor, geçen sene grup sürüşünde uzun bir eğim inişi sırasında (70-80 km/s) yüksek hızda sağlı sollu rüzgar vurnaya başladı. Yolun en sağından beni ortaya hatta diğer şeride kadar ittirdi, şansıma karşıdan gelen araç yoktu. Velhasıl zar zor toparladım şayet panik yapıp fren yapmaya kalksam düşerdim muhtemelen, ben ise fren yapmak yerine bisikleti stabil tutmak için pedal çevirmeye devam etmiştim (GCN videoları işe yaradı)

Profil jant görüntü olarak çok şey katıyor bisikete ama illaki profil olacak diye bir durumda yok, almadan önce sürüş yaptığınız rotaları gözden geçirin ona göre karar verin. Yada 35-45 mm arasi jant seti de düşünebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
prime 50 mm jantları yaklaşık 20.000km kullandım. oldukça sağlam fiyat performans olarak iyi bir jant. bana hiç bir sorun çıkarmadı. kötü koşullarda v fren olmasına ragmen fren yüzeyi deforme olmadı.

profil jantların en büyük sıkıntısı inişler. uzun inişlerde muhakkak savuruyor. daha pahalı jantlar bu konuda çok daha başarılılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: y4vuzz ve Özcan
Estağfurullah, yardımcı olmak için bilgim dahilinde paylaşım yaparım. Ben de sizin gibi biraz merak biraz da faydalanabileceğim ölçülerde karbon jant kullanmak istemiştim.. Ben reynolds assault 50 " ve zipp 454 nsw kullanıyorum.


Yüksek profillerde konuştuğumuz konu dışında, rüzgarı kesme / yönlendirme / yarma gibi faydaları ile birlikte - profil ölçüsüne bağlı olarak- daha yüksek hızlarda nispeten daha az güç ile o hızlarda kalma potansiyeli sunuyor.. Yüksek profilli jant ile solo sürüş de yapıyor olun, sanki pelaton içindeymişsiniz gibi etkisi oluyor .. Hızınızın üst limiti artıyor ancak buna bağlı olarak negatif yönlerinden biri de fren tansiyonu artıyor. .Düşük profilde biraz daha fazla güç ve watt kazanmanız lazım iken, profil arttıkça bu ters orantı olarak düşüyor.. Bendeki reynolds tan sonra zipp 454 kullanmaya karar verdim.. araştırdıkça gördüm ki çoğu profilli jant aslında aynı.. zipp 303 ler, dura ace 50 ler, cosmic ya da bontrager gibi aşağı yukarı aynı profil jantlar, göbek ve telleri hariç tutarsak, neredeyse aynı hizmeti sunuyor.. zipp in 454 nsw sinde ise balık sırtı dene bir özellik var ve bu sadece dikey değil yatay ya da yanal rüzgarlarda da havayı yönlendirme özelliğine sahip.. Çok araştırmamakla beraber princeton carbonworks ler de aynı forma sahipler... Hatta aynı banttan çıkıyorlar diyebilirim..

Sonuç olarak ; bir yol bisikletinden özellikle, alacağınız zevki katlamak istiyorsanız, herhalde selenin ardından en güzel ve en başta gelen yükseltme jant ve buna bağlı değişiklikler olur.. kilo ve boyunuz yüksek profil kullanımında, rüzgar konusunda oluşabilecek tehtidler ile mücadele edebilir kanaatindeyim.. bu arada ben de 185 boy ve 90 kilodayım 😁 açıkçası profil jantlardan kazanım, kaybımdan daha fazla olduğu için size de tavsiye ederim..

Selamlar. Zipp nsw v1 ve v2 freehub sistemi malum, özel bir ratchet sistemi kullanıyor. Mantık olarak dt göbeklere benzese de pratikte daha farklı çalışıyor. Yüksek hızlarda sürüklenmeyi azaltmak için ratchet dişlilerini ayırıyor göbek. Bundan dolayı da viskozitesi yüksek gres yağından ziyade özel ince bir yağ ile bakımının yapılması gerekiyor.

Zipp kendi sitesinde, nsw cognition göbekleri için iki adet yağ önermiş. Biri zipp cognition oil, diğeri de phill bio-lube. Bunlar aynı zincir yağına benzer hafif yağlar. İkisini de yurtiçinde bulamadım. Yurt dışı sipariş verecektim ki burayı gördüm. Siz nsw ratchet bakımını yaptınız mı ? Yaptıysanız hangi yağı kullandınız bilgi alabilir miyim ?
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Selamlar. Zipp nsw v1 ve v2 freehub sistemi malum, özel bir ratchet sistemi kullanıyor. Mantık olarak dt göbeklere benzese de pratikte daha farklı çalışıyor. Yüksek hızlarda sürüklenmeyi azaltmak için ratchet dişlilerini ayırıyor göbek. Bundan dolayı da viskozitesi yüksek gres yağından ziyade özel ince bir yağ ile bakımının yapılması gerekiyor.

Zipp kendi sitesinde, nsw cognition göbekleri için iki adet yağ önermiş. Biri zipp cognition oil, diğeri de phill bio-lube. Bunlar aynı zincir yağına benzer hafif yağlar. İkisini de yurtiçinde bulamadım. Yurt dışı sipariş verecektim ki burayı gördüm. Siz nsw ratchet bakımını yaptınız mı ? Yaptıysanız hangi yağı kullandınız bilgi alabilir miyim ?

Söylediğiniz detaylar , dönüşlerde hubta meydana gelen kayıpların düşürülmesi ile ilgili.. Kazanılmış tork deniyor , direnç düşürme gibi düşünülebilir..Aynı muhabbet diğer göbeklerde de var artık başka şekilde isimlendiriliyor.. DT swiss lerde, R13 Smith göbeklerde kullanılan ruble kasasında / taşıyıcısında da benzer özellikler var..bu arada Zipp göbek kombinasyonu ile alınacak bir nsw serisi astronomik rakamlara çıkıyor , nitekim hala da öyle ..Benim göbekler novatec d792sb-cl.. versiyon siyah göbekler.. Özel yağ konusunda size yardımcı olamam çünkü o zaman yazlık ya da kışlık ya da irtifa farklarını da hatta girdiğiniz detaylara bakarsak, (jant göbeği konusunda her şeyi paylaşıp da hangi yağı kullanacağınızı bilmiyor oluşunuz inandırıcı değil 😄 ) ne diyordum, heh, dünyanın dönüş yönü ve kuvvetini de hesap edip ona göre bir derecede, akışkanlığını koruyabilen su itici ve aynı zamanda da conta görevi görecek , hem yağ olarak akışkan özellik taşıyacak hem de gress gibi kıvama sahip gibi incik boncuk bir yağ bilgisi bende malesef yok..Ama samimi söylemeliyim ki yardımcı olmak isterdim ...
 
Söylediğiniz detaylar , dönüşlerde hubta meydana gelen kayıpların düşürülmesi ile ilgili.. Kazanılmış tork deniyor , direnç düşürme gibi düşünülebilir..Aynı muhabbet diğer göbeklerde de var artık başka şekilde isimlendiriliyor.. DT swiss lerde, R13 Smith göbeklerde kullanılan ruble kasasında / taşıyıcısında da benzer özellikler var..bu arada Zipp göbek kombinasyonu ile alınacak bir nsw serisi astronomik rakamlara çıkıyor , nitekim hala da öyle ..Benim göbekler novatec d792sb-cl.. versiyon siyah göbekler.. Özel yağ konusunda size yardımcı olamam çünkü o zaman yazlık ya da kışlık ya da irtifa farklarını da hatta girdiğiniz detaylara bakarsak, (jant göbeği konusunda her şeyi paylaşıp da hangi yağı kullanacağınızı bilmiyor oluşunuz inandırıcı değil 😄 ) ne diyordum, heh, dünyanın dönüş yönü ve kuvvetini de hesap edip ona göre bir derecede, akışkanlığını koruyabilen su itici ve aynı zamanda da conta görevi görecek , hem yağ olarak akışkan özellik taşıyacak hem de gress gibi kıvama sahip gibi incik boncuk bir yağ bilgisi bende malesef yok..Ama samimi söylemeliyim ki yardımcı olmak isterdim ...
Yazdığımı dikkatli okuduysanız hangi yağı kullanmam gerektiğini biliyorum. Özellikle de belirttim. Bu iki ürün de Türkiye’de yok. Ben size incik boncuk sormadım. Yukarıda zipp 454 nsw kullanıyorum yazmışsınız. Eğer Türkiye’de bu yağlar yok ise, kullanan kişi mutlaka alternatif bulmuştur diye düşündüm. Bu jantlar fabrikasyon nsw göbekler ile çıkıyor ve sadece çember olarak satılmadığı için de, sizin novatec göbek kullandığınızı bilme ihtimalim yok.

Sipariş edeceğim yağ da bu. Niye böyle bir şey yazma ihtiyacı duydunuz insan hayret ediyor.
IMG_2791.jpeg
 
Yazdığımı dikkatli okuduysanız hangi yağı kullanmam gerektiğini biliyorum. Özellikle de belirttim. Bu iki ürün de Türkiye’de yok. Ben size incik boncuk sormadım. Yukarıda zipp 454 nsw kullanıyorum yazmışsınız. Eğer Türkiye’de bu yağlar yok ise, kullanan kişi mutlaka alternatif bulmuştur diye düşündüm. Bu jantlar fabrikasyon nsw göbekler ile çıkıyor ve sadece çember olarak satılmadığı için de, sizin novatec göbek kullandığınızı bilme ihtimalim yok.

Sipariş edeceğim yağ da bu. Niye böyle bir şey yazma ihtiyacı duydunuz insan hayret ediyor.
312380 dosyayı görüntüle
Tamam ,ben de diyorum ki,mevcut yağınız kalmamış ki hangi yağı kullanacağınızı bilmiyorsunuz sonuçta ve çok güzel, bunu sordunuz..peki bu yağınız bittiğinde ne yapıyorsunuz ? Bisikletinizi kullanmıyor musunuz? Çünkü kullanılması gereken yağ tipine dair de bir takım bilgiye sahipsiniz sonuçta... İnş aradığınız yağı bulursunuz ama eski yağlar yok artık 😁
 
Son düzenleme:
nswlerdeki sistem dtswissin ratchet sistemden baya farkli gibi. Gres yagi sanirim kullanilmaz. Yapiskan olmayan ince bi yag lazim gibi duruyor. Ben 2 sene dtswiss 240s te mucoff ceramic dry lube kullandim. Hic kararmiyordu. Ekstra bir asinma durumuda olmadi. Belki iş görür denemekte fayda var. Ayrica nsw serisi jant cemberini nereden buldunuz merak ettim. Sram jantlara omur boyu garanti sagladigi icin cember tedariki yapmiyor diye biliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: theGenius
nswlerdeki sistem dtswissin ratchet sistemden baya farkli gibi. Gres yagi sanirim kullanilmaz. Yapiskan olmayan ince bi yag lazim gibi duruyor. Ben 2 sene dtswiss 240s te mucoff ceramic dry lube kullandim. Hic kararmiyordu. Ekstra bir asinma durumuda olmadi. Belki iş görür denemekte fayda var. Ayrica nsw serisi jant cemberini nereden buldunuz merak ettim. Sram jantlara omur boyu garanti sagladigi icin cember tedariki yapmiyor diye biliyorum.

Siki eagle sarl isimli , Fransa / 1 Esplanade Miriam Makeba Villeurbanne Auvergne-Rhône-Alpes 69100 firması üzerinden tedarik ettim ben.. Singapur , Tayvan , çin de fabrikaları olan ve küresel çalışan bir limited şirketi.. Zipp göbek için söz veremem ancak DT swiss180,240,350 , novatec 411 12, Smith seramik göbeklerle kombinlenebiliyor.. Pillar ya da sapim cx-ray aero tellerle örülebiliyor ..

(link)

(link)

(link)

(link)

Daha fazla test ve jant içeriği mevcut.. niyetiniz ciddi ise detay için özelden ulaşabilirsiniz
 
Son düzenleme:
Öncelik ile cevap yazan herkese çok teşekkür ederim. Genelde Bostancı-Tuzla güzergahı arasında gidip gelmeyi düşünüyorum. (Bisiklete alışmak için şu ara velodromda kendimi deniyorum(32km/h-65km)) Forumda yüksek profilli jantların sadece rüzgar bariyeri niyetine diğer kişileri öne çıkartmak için takımlar tarafından kullanıldığını söyleyen bir kaç yazı var, ne doğruluğunu bulabildim ne de yanlışlığını.
("Hafif jant mı, aerodinamik jant mı" konusu)

Şu anda önümde 2 tane seçenek var:

1.Yüksek profilli (50mm) jant takımı (PrimeRR-50 v3 veya PrimeRR-50 se)
2.Düşük profilli Dura-Ace 9100 C24

Son bir görüşlerinizi almayı çok isterim.
(Xrs001 kullanıyorum)
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Geri