Scudo Sports

Yol bisikleti jant seti tavsiyesi

Evet onu eklemedim rim brake kullanacağım.Bunun bir de fren papuçları var haklısınız :) Dura ace çemberinin üstü video da gördüm karbonla kaplanmış neden böyle bir şey yapmışlarsa sırf hafiflik için değer mi :) Tel başından karbon olan kısım kopmuş ama çember de bir şey yok gibi duruyordu.Bu durum düşündürdü beni dura ace almakta.

Shimano yanal frenli clincher jantları bildiğim kadarıyla full karbon yapmıyor. Fren yüzeyleri aluminyum oluyor. Bunun sebebi de muhtemelen fren yüzeyi çok yüksek sıcaklıklara çıktığında fren yüzeyindeki karbonu bağlayan epoksinin eriyip şeklini kaybetme riski. Böyle bir durumda lastiğin janttan çıkma ihtimali oluşuyor. Aluminyum fren yüzeyi bu riski sıfırlıyor. Bu jantların tubular ve disk fren versiyonları full karbon mesela, ordan anlayabiliriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: özgür duygu
Scudo
Shimano yanal frenli clincher jantları bildiğim kadarıyla full karbon yapmıyor. Fren yüzeyleri aluminyum oluyor. Bunun sebebi de muhtemelen fren yüzeyi çok yüksek sıcaklıklara çıktığında fren yüzeyindeki karbonu bağlayan epoksinin eriyip şeklini kaybetme riski. Böyle bir durumda lastiğin janttan çıkma ihtimali oluşuyor. Aluminyum fren yüzeyi bu riski sıfırlıyor. Bu jantların tubular ve disk fren versiyonları full karbon mesela, ordan anlayabiliriz.
Evet full karbon değil onu biliyorum yanal yüzeyler alüminyum.Çemberin üst kaplaması karbondan yapılmış onu neden yapmışlar bilen varsa yorumdan eklesin lütfen.Campy'nin jantını 11 yıldır kullanan birisini gördüm forumdan.İkisi arasında gelip gidiyorum hala :)
 
Evet full karbon değil onu biliyorum yanal yüzeyler alüminyum.Çemberin üst kaplaması karbondan yapılmış onu neden yapmışlar bilen varsa yorumdan eklesin lütfen.Campy'nin jantını 11 yıldır kullanan birisini gördüm forumdan.İkisi arasında gelip gidiyorum hala :)

Sadece üst kaplaması karbon değil. Jant çemberi bildiğin karbon, sadece fren yüzeyleri aluminyum.
 
Sadece üst kaplaması karbon değil. Jant çemberi bildiğin karbon, sadece fren yüzeyleri aluminyum.
(videonun 4.45 dk)
Şu video da kopan karbon yüksük kısmı sanki alüminyum çemberin üzerine fosforik asit anotlama yöntemiyle yapıştırılmış gibi duruyor yada ben yanlış yorumluyorum.Diğer bir ihtimal bir önceki r9000 modeli böyledir r9100 de tamamen karbona geçmiş olabilirler.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Veto8
Shamall daha önce kullandım şahane gider nefis durur. Rim brake tercih edecekseniz özel fren pabuçları birazcık pahalı.
Selam, shamal için ayrı fren pabucu mu kullanmak gerekiyor? Evet ise sebebi nedir? Kullanılmaz ise etkileri ne olur? Rica etsem bilgi verir misiniz? Teşekkürler
 
(videonun 4.45 dk)
Şu video da kopan karbon yüksük kısmı sanki alüminyum çemberin üzerine fosforik asit anotlama yöntemiyle yapıştırılmış gibi duruyor yada ben yanlış yorumluyorum.Diğer bir ihtimal bir önceki r9000 modeli böyledir r9100 de tamamen karbona geçmiş olabilirler.

Vidyonun belirttiğiniz yerinde evet, dediğiniz gibi görünüyor. O şekildeki gibi karbon uygulamadan ne gibi bir yarar gelir bilemiyorum. Beni de Shimano'nun kendi ithamları yanılttı. 0.7mm kalınlığında aluminyum bir iskelete karbon örme diye okumuştum.
 
Anotlama yöntemiyle daha mı sağlamlaştırmak istemişler acaba.Free body titanyum telleri çelik papuçları nispeten daha ucuz Campy göre bu da beni Dura ace almaya yaklaştırıyor..Yine de kullananların bilenlerin yorumlarını almak istiyorum
 
FSA Vision Team 30 Centerlock
hakkında kullanıcı yorumları, tecrübeler vs. varsa paylaşırsanız çok memnun olurum.
G2'lerin orjinal jantları yerine gelecek.
Yaklaşık 600 700km oldu kullanalı. Suan için çok memnunum. Anı hızlanma ve rampada çok rahatladım. Eski jantlar çok ağırdı gerçi benim ondan buna geçince çok fark hissettim. Tek elestirecegim konu fren pabuçlarinin bastığı yer yavaş yavaş silinmeye başladı ilerleyen zamanlarda kötü görünür diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Yaklaşık 600 700km oldu kullanalı. Suan için çok memnunum. Anı hızlanma ve rampada çok rahatladım. Eski jantlar çok ağırdı gerçi benim ondan buna geçince çok fark hissettim. Tek elestirecegim konu fren pabuçlarinin bastığı yer yavaş yavaş silinmeye başladı ilerleyen zamanlarda kötü görünür diye düşünüyorum.
Hangi janttan geçtiniz? Ben disk fren ile kullanacağım
 
Selam, shamal için ayrı fren pabucu mu kullanmak gerekiyor? Evet ise sebebi nedir? Kullanılmaz ise etkileri ne olur? Rica etsem bilgi verir misiniz? Teşekkürler

Kendi fren pedleri çok yumuşak. Sanırım kaplamaya zarar vermemesi için o şekilde yapılmış. Cole c27 ve ultegra rs700 diğer kullandığım jantlar. Fren performansında ciddi fark var bu jantlarla.. Kendi pedinin bunda etkisi büyük diye düşünüyorum. Dezavantajı çok pahalı ve uzun km ler yapıyorsanız sezonda 2 3 takım eskitebilirsiniz. Ama o kadar akıcı ve frenleme performansı iyi ki ben göz ardı ediyorum bu dezavantajı...
 
Kendi fren pedleri çok yumuşak. Sanırım kaplamaya zarar vermemesi için o şekilde yapılmış. Cole c27 ve ultegra rs700 diğer kullandığım jantlar. Fren performansında ciddi fark var bu jantlarla.. Kendi pedinin bunda etkisi büyük diye düşünüyorum. Dezavantajı çok pahalı ve uzun km ler yapıyorsanız sezonda 2 3 takım eskitebilirsiniz. Ama o kadar akıcı ve frenleme performansı iyi ki ben göz ardı ediyorum bu dezavantajı...
Selam, bilgi için çok teşekkür ederim. Zahmet olmazsa link gönderir misiniz? Bir değerlendireyim.
 
Merhaba,
ufak bir kaza geçirdim ve bisikletin 2. Ve 1. viteslerine geçmiyor arka aktarıcı.
Ayar vidalarını kurcaladım ama değişen bir şey olmadı.
Diğer viteslere bir şekilde geçebiliyor ama,1 ve 2'ye geçiş olmuyor.

Vites ayarı mı bozulmuştur acaba?Yarın bir tamirciye baktırtacağım bu hususta.
 
Selam, shamal için ayrı fren pabucu mu kullanmak gerekiyor? Evet ise sebebi nedir? Kullanılmaz ise etkileri ne olur? Rica etsem bilgi verir misiniz? Teşekkürler
2 çeşit shamal var. Biri shamal ultra, biri shamal mille. Ultra için özel bir pabuç gerekmiyor, klasik fren yüzeyine sahip. Mille için özel pabuç gerekiyor, pabuçlar jant ile beraber geliyor. Ayrıca da satılıyor, sanırım 25-30 euro civarında bir fiyatı var. Bu arada emin olmamakla birlikte shamal mille artık üretilmiyor diye biliyorum. Ultraların ise hem tubeless hem de clincher modelleri var.
 
Son düzenleme:
Merhaba,
ufak bir kaza geçirdim ve bisikletin 2. Ve 1. viteslerine geçmiyor arka aktarıcı.
Ayar vidalarını kurcaladım ama değişen bir şey olmadı.
Diğer viteslere bir şekilde geçebiliyor ama,1 ve 2'ye geçiş olmuyor.

Vites ayarı mı bozulmuştur acaba?Yarın bir tamirciye baktırtacağım bu hususta.
Kadro kulağı yamulmuş olabilir,onuda dikkate alın,
 
Merhaba,
ufak bir kaza geçirdim ve bisikletin 2. Ve 1. viteslerine geçmiyor arka aktarıcı.
Ayar vidalarını kurcaladım ama değişen bir şey olmadı.
Diğer viteslere bir şekilde geçebiliyor ama,1 ve 2'ye geçiş olmuyor.

Vites ayarı mı bozulmuştur acaba?Yarın bir tamirciye baktırtacağım bu hususta.
Arka aktardığınız yamulmuş olabilir.
 
Kadro kulağı yamulmuş olabilir,onuda dikkate alın,
Hocam bisikletçiye gittim ve arka aktarıcı tel tutucu gibi bir şey dedi o kırılmış mı zarar görmüş gibi bir şey dedi.Tel bundan dolayı salma yapmış falan dedi.Ufak ayarlar yaparak geçmiyor dediğim viteslere geçirtti bisikleti.

Bu kırılan şeyin sorun yapıp yapmayacağını sordum giderken falan,yapmaz dedi.Teli gerdirterek idare eder gibi bir şey dedi.

Siz ne düşünüyorsunuz bu konu hakkında?
 
2 çeşit shamal var. Biri shamal ultra, biri shamal mille. Ultra için özel bir pabuç gerekmiyor, klasik fren yüzeyine sahip. Mille için özel pabuç gerekiyor, pabuçlar jant ile beraber geliyor. Ayrıca da satılıyor, sanırım 25-30 euro civarında bir fiyatı var. Bu arada emin olmamakla birlikte shamal mille artık üretilmiyor diye biliyorum. Ultraların ise hem tubeless hem de clincher modelleri var.
Selam, çok güzel açıklamışsınız, teşekkürler. Ben shamal ultra kullanıyorum.

Padler, mille için çıkıyordu sadece, ultra için gerek yok diye düşünmüştüm, sizin yazınız ile netleşti şimdi kafamda:harika:

Masraf olmaması da sevindirici oldu..
 
  • Beğen
Tepkiler: özgür duygu
Ağırlıktan ziyade biraz daha akıcı olmasını planlıyorum. Lastikleri de değiştireceğim, onlara da panaracer gravel king düşünüyorum.
Akıcılığın (yani sürtünmesizliğin) jantla pek bir alakası yok. Kaliteli, az sürtünmeli rulmanların düzgün montajlandığı her jant akıcı olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve sspl
Geri