Scudo Sports

Yol bisikleti jant seti tavsiyesi

@Ertan M. Farkındayım o yüzden satanı bulsam diyorum =) Hani bir umut temiz kullanılmış ya da alınıp kullanılmadan boşa çıkmış bir set denk gelir diye :) Acelesi yok bakalım kısmet :) Şu seramik rulmanları da biri demiş bak o da kafama takıldı şimdi :D
 
Scudo
@Migel
Seramik rulman cidden çok fark ettirir mi bilemem ama adam şu videoda pedala bir basışta jant baya bir dönüyor.Tabi boşta dönmesi bir anlam ifade ediyor mu işte onu kullanan birisi varsa söyleyecek:)
 
Seramik rulman hiç görmedim lakin testlerini inceledim.Daha pürüssüz yüzeyinden dolayı sürtünme doğal olarak daha az.Aslında boşta dönmesi karşılaştırma yapmak için bir fikir verir.Gördüğümüz testte ekipman kullanılmasa da etkenler hava sürtünmesi ve rulmanlardaki sürtünme.Ufak tefek etkenlerde vardır lakin en büyük iki sürtünme bu ikisi.Yoldaki sürtünme yok.Aynı hızda döndürebilsek iki rulman arasındaki farkı aşağı yukarı anlarız.
 
@Yağız Gökmen Set olsa aslında düşünülebilir ama hem öne hem arkaya alınca 200 euro oluyor.
 
@Oğuzhan Y. ama olayda orda bitiyor.Tekerin performansını etkileyen en önemli parça olduğunu düşünüyorum
 
@mutlu07 evet dan hasta olmama ramen dayanamayıp attım kendimi dışarı:)

değerlendirmeyi eski jantlarıma göre yapacağım (alexrims s500). lastiklerim michelin pro3.

Öncelikle akıcılığı inanılmaz. Benim eski jantlarım eskidiğinden ve arka göbeğin baya bakımsız kalmasından(sökünce bisikletçinin söylediği) da olabilir ama gerçekten çok farketti. İşe giderken sürekli kullandığım bir yol var, hafif negatif eğimli, bisikleti yavaşlatmakta zorlandım resmen, birden 58km hıza çıktı. Bana mı öyle geldi bilmiyorum özellikle büyük çarkta iken sankı bu unicycle bisikletlerdeki gibi tekerleği direk ben çeviriyoryormuşum gibi geldi.

Eski jant setime göre baya hafif bu jantlar, yanıma su da almayınca hissedilir şekilde hafifledi bisiklet. Eski setim 1950g dı, bunlar 1660(kendim tartmadım)

Sonra hep çıktığım%8-9 eğimli bir yol var bir de orada göreyim dedim... evet jantlar yokuşu kendi kendine çıkmıyormuş:) beklediğim kolaylığı elbette sağlamadı ama bu normal sanırım. Biraz ayağa kalkınca yokuşu da halletim. Jantların akıcılığı yokuşta da çok yardımcı oluyor. Ayakta çıktığım bir yokuş vardı, orayı hiç kalkmadan çıktım ama yeni jantın verdiği gaz da olabilir, çok güvenmeyin:)

Bu arada psikolojik de olabili ama, yolu çok daha az hissettiriyor sürüşte, özellikle arka teker. Bu da daha konforlu bir sürüş sağlıyor.

Özellikle aynakol büyük dişlideyken eşşek arısı etrafında dolanıyormuş gibi bir vızıldama oluyor:) buna alışmak biraz vakit alacak sanırım. Ben tek kulaklıkla müzik dinliyorum ama sessizliği sevenler biraz zorlanabilir.

Genel olarak jantlar hoşuma gitti. Kesin bir şey söylemek için 1000km yi bi görmek lazım, uzun bir tur yapmak lazım ama, şuan bir pişmanlık yok.
 
@Kazuya tamamdır hocam çok tşekür ederim bende hep olumlu yorumlar okuyorum içimi ferahtaltın,zaten aldım siparşi verdik geri dönüşümde yok sonuçta
 
  • Beğen
Tepkiler: Kazuya
Şu zonda ile vento arasinda kalanlar napsin? Amatör kullanici hangisini tercih yapmali?

Bende shimano wr501 mevcut. Janti değiştirmek istiyorum. Para biriktirip zonda mi almali, yoksa vento bana yeterli mi bilmiyorum.

501'den zonda yada vento ya gecenler tecrübelerini aktarabilir mi?
 
501'den gecis yaparken en az zonda almak lazim bence. Tabi tirmanis yapiyorsaniz.

Hic yapmiyorsaniz o zaman 35mm civari profilli jantlara bakin derim.
 
@Ozan k. Karma bir kullanım tarzim var. Tirmanis da oluyor düz yol da.

35mm derken scriocco'yu mu kast ettiniz?
 
35mm civari cok jant var. Acikcasi me kadar cikabilirseniz cikin. Çünkü parasini hak etmeyen jant yok, stilinize uymayan jant vardir.
Birbde En cok nerede gelismek istediğinize bagli. Yokuslarda kotu duzlukte iyiyseniz alabildiginiz kadar hafif ve rijit alin.

Yokuslari cikiyorum düzlükte ortalama hizimi gelistirmek istoyrum. Diyorsaniz profilli jant alin.

Benim derdim yokus oldugu icin zonda aldim memnunum. Düzlükte gelismek istesem cosmic, durace c35 veya 50 alirdim.

Acele etmeyin alabildiginiz kadar iyisini alin derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Helen
Merhaba arkadaşlar,

Geçen yazın aldığım bisikletim gelen Mavic Aksium One jant setini değiştirmeyi düşünüyorum. Şu ana kadar yaklaşık 3000 km kullandığım Aksium One jant setinden memnun değilim. 21 mm profilli bir jant setine göre de oldukça ağır (1825 g). 59 kg olmama rağmen sürekli jantın akordu bozuluyor. Yokuşta ayakta giderken esnediğini dahi hissediyorum.

Genel olarak performans amaçlı sürüşler yapıyorum ve yokuşçuyum. Belli bir seviyeye geldim ve kısmetse yaklaşık 3 sene sonra yarışlara katılmayı planlıyorum.

Dolayısıyla, bu 3 senelik gelişme döneminde kullanabileceğim olabildiğince hafif, rijit ve akıcı jant setlerine bakıyorum. Yarışlarda kullanmaya yönelik jant setini ise yarışlara katılabilecek ortam hazır olduğunda almayı düşünüyorum. Onun için çok pahalı alternatiflere bakmıyorum şimdilik.

Fulcrum Racing 3 ve Fulcrum Racing Quattro Carbon arasında ikilemdeyim.

Şu anda Merlincycles'ta Racing 3 Jant Seti üzerinde Conti GP4000S II lastiklerle beraber 417 Dolar gibi oldukça cazip bir fiyattan satılıyor. Fiyatın düşük olması sebebiyle bu jant setini bir ay içerisinde alabilirim.

Racing Quattro Carbon ise en uygun Evanscycles'ta 972 Dolar fiyatında. Fiyattan dolayı bu jant setini almak için bir süre para biriktirmem gerekecek. En erken temmuz ayı gibi hazır olur maddi durum sanırım.

Sizlerin fikirlerinizi ve önerilerinizi de bekliyorum,

Teşekkürler.
 
@Ahmet.KOÇ madem yarış kosucaksin ilerisi için o zaman bir set tubular jant seti almani tavsiye ederim,yarış için,antrenman ve günlük turlar için mavic setlerden uzak durmani tavsiye ederim,mavic kadar salak saçma jant yok,easton,fulcrum,campy,bunlardan orta sınıf bir set almani tavsiye ederim,ve küçük bir tavsiye daha,mutlaka yedek telde al set alırken
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@mutlu07 Abi ben de Zipp, Easton, Reynolds ve özellikle Fulcrum markalarına yoğunlaşmış durumdayım (Shimano grupsetle Campagnolo jant karıştırmayı sevmediğim için Campylerin Fulcrum muadillerini tercih ederim). Kesinlikle Mavic almayacağım. Fakat, tubulara geçiş şimdilik bana uzak bir ihtimal. Sürüş yaptığım bölgede patlak olayı kaçınılmaz. Halihazırda ortalama 200 km de bir lastiğim patlıyor. Clincher ile uğraşmak dahi angarya gelmeye başladı. Sık sık patlayan bir tubular lastikle cebelleşmekten kaçınıyorum açıkcası.

Dediğim gibi önümdeki birkaç yılı idare edecek kalitede clincher jantlara bakıyorum. Racing Zero Carbon, Quattro Carbon, Racing 3 beni en çok cezbeden jantlar oldu. Zero Carbon 1350 g, hafiflik konusunda mükemmel fakat, seramik göbeğe fazladan para vermekten vazgeçtim ve Zero Carbon'u eledim. Quattro Carbon'un 40 mm ile hem düzlükte hem yokuşlarda avantaj sağlayacak optimum profil yüksekliğine sahip olması ve 24.2 mm çember genişliğinin olması öne çıkan yönleri. Bisiklette estetiğe önem verdiğim için görünüş açısından da oldukça başarılı bir jant seti. Racing 3 ise alüminyum jantlar içerisinde övgüyle bahsediliyor. Zonda'nın Fulcrum muadili aslında. Çember genişliği eski tarz 20,8 mm. Profil yüksekliği önde 24, arkada 30 mm ve Quattro Carbon ile aynı ağırlıkta (1550 g). Ona göre de fiyat farkı var tabiki. İki jant arasında beni düşündüren bir diğer nokta da Quattro'ların göbeklerde "industrial bearings" denilen bir sistem kullanılırken Racing 3'te "Cup and Cone bearing system" kullanılması. Bu iki sistem arasında ne gibi farklılıklar olduğunu tam kavrayamadım. Akıcılık, bakım vs. yönünden ne gibi avantaj, dezavantajları vardır merak ediyorum.
 
@Ahmet.KOÇ Quattro carbon, normal quattro ile aynı göbeklere sahip o yüzden bana pek çekici gelmiyor. Yani Racing 3'ün göbekleri Quattro Carbon'dan daha üst seviye.
 
@Oğuzhan Y. Teşekkürler, aradığım cevaplardan biri de buydu. O halde ikisi arasında tercihim Racing 3 olur.


Edit: Arkadaşlar ani bir kararla Racing 3 jant seti ve GP4000S II lastiklerden oluşan siparişi 397 dolardan vermiş bulunuyorum: (link)

Jantlar hayırlısıyla elime ulaşırsa performansıyla ilgili deneyimlerimi buradan yazarım. Bakalım Aksium'dan sonra ne gibi bir değişim bizi bekliyor...
 
Arkadaşlar biliyorum yeri burası değil ama jantları aldıktan sonra olduğu için buraya yazıyorum.

Şimdi sorun meşhuuur çıt sesi.

Yeni jantları taktıktan sonra birkaç tur yapmıştım ama hep kulaklıkla olduğumdan dikkat etmemiştim. Dün farkettim. Semptomları yazıyorum;

1. tekerlek dönerken çıt sesi geliyor, (sanırım her turda)
2. pedal çevirmesem de ses geliyor.
3. bisikletin üstünde olduğum zaman geliyor, askıda tekerleri döndürdüğüm zaman hiç ses yok
4. yokuş aşağı giderken çıt çıt çıt ses gelirken frenleri sıktığımda ses yok oluyor. buarada hangi freni sıktım hatırlamıyorum:(

Gece olduğu için çok uğraşamadım evde bakarım dedim ama evde askıda ses olmayınca da acaip huylandım. Fikri olan varsa çok makbule geçer. Jantlara bir zara gelir mi diye de tedirginim
 
Geri