Scudo Sports

Yol Bisikleti için yardım lütfen.

@Gökhan Toros

Hakılısınız, çok karşınca kötü gözüküyor. Ayrıca kadronun da biraz uyumlu olması gerek bence. Sky takımının yaptığı gibi Pinarello kadrolara Shimano grupset ve jant takılmasına karşıyım mesela.
 
Scudo
@Murat B.

Murat B. sizin bisiklette çok iyi ondan mı alsam ne :D

şu an bu bisiklete fena kafayı takmış durumdayım. Sıkıntı şu donanımlarından almamıyorum. Kac kılodur bu bısıklet.
(link)
 
@Murat D.

Pedalsız 8.1 kg. Şurda güzel bir incelemesini bulabilirsiniz:
(link)
Ağırlığı çok fazla kafanıza takmayın, bisikleti 2 kilo hafifletirseniz bisiklet + sürücünün toplam ağırlığı %2 bile azalmayacak demektir...

Benim bisiklet de (profil resmindeki değil, şurdaki: https://www.bisikletforum.com/f157/...-fotograflari-110081/index39.html#post1767885 ) iyidir. 2015 modeli daha da iyi, Türkiye'ye geldiği zaman Venge'in yarı fiyatına alabilirsiniz...
 
(link)

105 li tiagra aynakolu evet biraz düşük özellikte fiyatına göre merida veya sedona 4 bine full 105 li satıyor bunun fiyatı 1920 euro

çakma pinarello satıyorlar 2 .el bu fiyata ben olsam 5 bin küsür çakma pinarello alacağıma bunu alırım
 
Fiyat / Performans acısından su an en mantıklı yol velosu secımı kesınlıkle Canyon..

(link)


Gitmekle ilgili sıkıntı olmaz.
Pasaport/vize
Pegasus
Koblenz dışında pansiyon
----------------------------
 
Koblenze bir iki, hemen kalkıyor!

Konuda hiç çakma replica olayı geçmedi Cem, nerden çıkardın pinarelloyu?
Ayrıca, gördüğüm kadarıyla sadece Dogma modellerinin çakma veya replikaları yapılıyor, Paris, Marvel, Uno vs Pinarellolar o kadar da pahalı değiller.
http://i59.tinypic.com/219tiqh.png
Ultegra 6800 donanımlı, fiyatı Venge civarı.
 
@ebubekir sözbir

Canyonlar da çok iyi ustadim ama almak için istanbulda hir yer olmasını istiyorum. Bir görmem lazım. Yabancı dilim pek iyi değil bu işler nasıl olur yurt dışından nasıl gelir bilmem. Çevrede yok bu tarz konularda yonlendirebilecek
 
@Raşit S

Raşit abi konuya ne olmuş böyle ya Murat beyin kafası çorba olmuştur... :)
 
@berke k.

yok aslinda cok iyi takip ediyorum konuyu :) aslinda kararimi vermistim. Venge pro 2014 alacaktim bugun gidip malesef ellerinde yokmus :d en azindan benim icin iyi oldu daha cok arastirmak. Belki yurtdisindan getirtirim. Venge kadro set alip toplamak daha cok maliyetli olacak sanirim. Pek de donanimdan anlamadigim icin. Venge pronun kadro seti ni alsam birde o yolladiginiz jantlari. Kalan parcalar nekadar tutar acaba :d simdibu soru var aklimda
 
@Murat D.

Ultegra 6800 grupset 1800TL civarı tutacak vergisi ile.
Sele, gidon, gidon boğazı, lastikler vs. de 500TL tutacak en azından, ucuzlarından aldığınız zaman.
 
@Murat D.

Bence Specialized alın Venge çok sağlam ve bana göre çok karizma bir kadro.
Daha çok araştırmak daha iyi demişsiniz ama daha kötü olabilir donanım hakkında pek bilgi sahibi değilsiniz o yüzden kafanız daha çok karışacaktır. Toplama ile uğraşmayıp doğrudan Venge almanızı öneririm pişman olmazsınız dediğiniz gibi bir kere alıp tam almış olacaksınız.
 
Ben olsam o bütçe ile bisiklet toplama yoluna giderdim. Komple bisiklet alıp da jantları değiştirmek anlamlı bir hareket değil çünkü pahalıya gelecektir. Benim toplayacağım model Tarmac olurdu. Aynı sitede Tarmac Pro kadroset indirimde. Venge kadro ile aralarında neredeyse 3.000 tl var. Venge ile tamamen aynı seviyede ama farklı özelliklerde bir kadrodur. Tarmac kadro ile daha hafif ve daha konforlu bir bisiklet toplayabilirsiniz. Tabii ki zevktir, sırf çok beğendiğiniz için Venge almak isteyebilirsiniz. Göz önünde bulundurmanız gereken bir kaç konuyu size sıralayayım:

Venge kadronun hünerinin asıl odak noktası düz yolda ip gibi gitmektir. Kadronun aero yapısının rüzgar direncini azaltarak daha hızlı gitmeyi sağladığı iddia edilir. Ancak bilmelisiniz ki, bu kazanımlar 40 km üzeri gibi çok yüksek hızlarda anlamlı hale gelir. Ha, 25 km hızda da fark olmaz mı? Olur illaki ama minimaldir. Diğer yandan, bu dizayn bazı kayıplara sebep olur. Birincisi ek ağırlıktır. Diğer konu konfordan verilen tavizdir. Bence çok önemli diğer bir mevzu rijitliktir. Şimdi burada "bırak ya sallama" diyen fanatikler çıkacaktır. Şu testte tam da bahsettiğiniz kadronun güç altında esnemesinden şikayet ediliyor: (link)

Venge modelinde rijitlik konusunda verilen tavizi yanılmıyorsam zamanında Specialized da kabul etmişti. Tarmac modelinde kadrodaki tüm borular esnemezlik ve konfor gözetilerek şekillendirilir. Kadro farklı bölgelerde daralır, genişler, ovalleşir veya kare şeklini alır. Aero tasarımda buna pek imkan olmadığı için bahsettiğim kayıplar gerçekleşir. Bu yüzden, başıma bir şey gelmeyecekse şunu da belirtmek istiyorum; Venge hem daha ağır hem daha esnek olduğundan, yokuşlarda daha yavaş kalacaktır ve boşa harcadığı güç daha fazla olacaktır.

Lafın özü, şahsi görüşüm Venge gibi aero modellerin hobi kullanıcıları için fonksiyonel olmadığıdır. Düz yolda bir ileri bir geri yardırmayı düşünüyor olabilirsiniz tabii, o ayrı. Benim tavsiyem şöyle olacak;

Kadro: 5.500 tl (link)
Set: Gümrük vergisiyle beraber yaklaşık 2.000 tl. Bu sitenin stoğunda yok ama aşağı yukarı fiyatı bu (link)
Jant: Marka ve kalitesine göre büyük bir fiyat yelpazesinde modeller bulabilirsiniz ama gerçekten kaliteli karbon aero jantlar bayaaa pahalıdır. Bütçeyi aşacak ama benim çok beğendiğim bir model: Gümrüğüyle beraber yaklaşık 4.000 tl (link)

Sonuçta sele, gidon vb. malzemelerle 12.000 lirayı geçecektir muhtemelen ama sonuçta çok hafif, şurası da şöyle olsa denilemeyecek, türünün ciddi örneklerinden olan bir bisiklete sahip olursunuz. Hafif ve rijit kadrosu ve aero özellikteki ama oldukça da hafif jantlarıyla her koşulda muazzam performans alabilirsiz. Bütçeyi geçemiyorsanız da daha uygun fiyatlı jantlarla toplayabilirsiniz. Tabii bu bisikletin keyfini azaltacaktır.

Son olarak, böyle bir yola girerseniz, Specialized kadrolarda her aynakolun kullanılamadığını unutmayın. Orta göbek BB30 olduğundan, Shimano set kullanacaksanız setin kendi krankını kullanamazsınız (Bir takım adaptörlerle kullanılabiliyor gerçi ama bu tip uydurmasyon işlerin getirisinden çok götürüsü olur). Ya Specialized'in kendi üretimi BB30 krankları kullanacaksınız (tavsiye ederim), ya da BB30 krank üreten FSA, Rotor vs. diğer firmalardan bir model seçmeniz gerekecek (tavsiye etmem). Sram toplarsanız sorun yok, BB30 krank seçeneği mevcut. Campagnolo da en son BB30 uyumlu bir krank çıkarmıştı ama bu setlerde fiyatlar uçtuğundan hiç girmiyorum.
 
@Murat D.

(link) 2015 de yok muymuş ellerinde?

Kadro aynı, grupset Ultegra yerine bir alt seviye olan 105.
 
@Berk Karaca

katılıyorum sızede berk bey ama amator oldugum ıcın korkularım var. Acıkcası ben garıp bır adam oldum bısıklet ıle. Ise gıdıp gelmek ve zayıflamak ıcın bır bıanchı almıstım. Cok agırdı yruyordu dag bısıkletı sattım 500 tl zarar :D Gıttım merıde aldım bısıklete bakıs acım degıstı. Gunluk 40 km yol 110 km bır ınsan ıcın ezıyet olur belkı ama ben acayıp zevk almaya basladım. Gozlerım 2,5 numara mıyoptu gozluk takamıyordum surerken 2 hafta once sırf bısıklet kulanmak ıcın lazer amelıyat oldum. Bugun de ılk kez ıse gıdıp geldım tekrar cok ozlemısım cıdden :D Bıanchı ıle merıda arasında bukadar farkl var ıse bır karbon yol bısıkletı almalıyım ben dedım. Hafta sonu sakın ve duz yollarda performans yapmak ıstedım cunkı. Venge fotografı koymus bır arkadas jantlara ve bısıkletın kadrosuna hayran oldum. Istedım kı benım de olsun surmedıgım zaman karsına gecıp ızlıyeyım. ertesı gun bınmek ıcın sabırsızlanayım kı surerken yorgunluk almıyayım. Maddı durumu cok ıyı olan bırı degılım aslında. Sıgara bırakma kararı aldım ve bısıklet ıcın bunu da yaptım. aylık 450 tl cebıme para kaldı fazladan. Sımdı bukadar ugrasmısken en ıyı bısıklet benım olsun dıyorum hak ettıgımı dusunuyorum. Ama sızlerın nacızane fırkırlerınıze ıhtıyacım var cıdden. Her bırınızın yorumu benım ıcın okadar onemlı kı bılemezsınız.

Aklımda ılk olarak bır venge var. Cok bunalırsam alacagım (link) o olacak :d
ama hanımın benı vurmasını ıstemedıgım ıcın. ortaklaasa karar aldıgımız bır lımıt dogrultusunda bır bısıklet ıstıyorum. Pek acelem yok yaza kadar 15 kılo en az vermem lazım ve dogru kararı ozamana kadar vermem lazım.
Ilgınız ıcın cok tesekurler onerılerınızı beklıyorum. (klavyem bıraz kotu alısamadım daha buna kusura kalmayın yazım hataları ıcın af ola)

@Murat B.
var abı aslında hatta ben bı ust modelı olan http://www.aktifpedal.com/specialized-bisiklet/yol-bisikleti/yol-bisikleti-venge?product_id=3799#.VHdvnDGsVK8 begendım.
benım ıstedıgım aslında 2015 model galıba siyah venge pro ama oda tr de yok sanırım. 5500 dolar yazıyor sıtesınde. bıze gelene kadar baya artar o :d
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Karaca
@Murat D.

Anladım hocam. Aslında hepimizin ortak meseleleri yazdıklarınız. Bir yanda hayaller bir yanda para, para, para...:) Konuya uzağım dediğiniz için ben bildiklerimi yazdım. Gerisi beğenilerinize kalmış. Sizi en mutlu edecek bisiklete sahip olmanızı dilerim.
 
@M.atay

yurt dışına gidip almam daha mı mantıklı olur ki. pasaportum bıle yok daha :)

@Berk Karaca

ınsallah berk bey. Olmadı butceı arttırmak ıcın bısıkletımı satacagım yapacak bısı yok :) ama ıste hayaller hayaller.
 
@Murat D.

İlk sorunuz "Bsiklete zarar verir miyim" Hayır,bisiklet size zarar verir.110 kilo ile kısmen aero pozisyonda zorlanırsınız.
ikinci sorunuz,merida td2 şehir bisikletidir.Drop bar stı kollarla yol bisikleti olmaz,drop barlı şehir bisikleti olmaya devam eder.

Ek sorularınız ise bisiklet için ayırdığınız bütçe düşünüldüğünde detay olmaktan öte değil.9 lu sistem uzun bacak arttırıcı ile çalışıyor.En azından tiagra ile çalışıyor.Ama o sistem de disk frenle çalışmaz.
Açıkcası o bisikleti drop barlı bir şehir bisikletine dönüştürmek için gereğinden çok harcama çıkar.

Tavsiyem,bisikletinize o haliyle binerek 4-6 aylık bir hedef belirleyin ve 90 kg'a indiğinizde-ki buradan da inmeye devam edersiniz-yol bisikleti sizin için bir seçenek olur.En azından cebinde bisiklet için 10 000 tl olan biri olarak bisiklet sizi değil,siz bisikleti seçersiniz.

@Murat B.

Sanırım üste kat çıkacak :)
 
Sayın Derya Keçeci'nin dediklerine katılıyorum. 110 kg ile aero pozisyonda zorlanmak konusunda. 99 kilo ile yol bisikletine başladım. Şuanda 88 e indim. Retül (size özel bisikletin ayarlanması kabaca) yaptırdım ama hala tam olması gereken pozisyonu alamadım. 80- kg ye in gel dedi yine.:rolleyes:
Bence elinizdeki mevcut bisiklet ile zaman geçirin. Hatta bir trainer alın ( ki ben oyle yaptım 1 yıldır haftada 3 gece aktif kullanıyorum) hem hızlı kilo verin. Hem bacaklarınız güçlensin. Bu esnada forumlar web siteleri bisiklet gruplarına takılın. İşin tekniğini de öğrenin. o zaman kendiniz daha doğru kararlar vermeye başlayacaksınız. Sadece "görüntüsü güzel" seçeneği buyuk ihtimalle 10. seçeneğiniz olacaktır.
 
Geri