Scudo Sports

Yol bisikleti için tubeless lastik

tunacalis

Aktif Üye
Kayıt
16 Ağustos 2008
Mesaj
163
Tepki
150
Şehir
istanbul
Arkadaşlar merhaba,

Yol bisikletime tubeless lastik takmak istiyorum. Forumda konu ile alakalı yazıları okuyorum. Fakat tam olarak anlayamadığım noktalar var aşağıdaki sorular için yardımcı olabilir misiniz ?

1) Şuan kullandığım jantın üzerinde şu yazıyor: Jalco DRX6000 Alloy 606I ETRTO 700C 622x14; tubeless'a geçersem bu jantıda değiştirmek zorundamıyım. (Bisikletim Scott Speedster S50, üzerindeki jant ve teker aldığımda var olan takımdır.)
2) Joe's ya da Stans's gibi sıvılar nasıl lastiğin içine dolduruluyor. 60 ml koyulacak yazılmış forumda, 60 ml koyduğunuzu nasıl anlıyorsunuz. Bu ürünleri sıkarken, özel bir gösterge mi var ürün içinde ?
3) Yol bisikleti için tubeless mı yoksa iç lastikli tekeri mi önerirsiniz ?
4) Yol bisikleti için önereceğiniz tubeless lastik hangisi ?
5) Tamir kiti için hangi markayı tavsiye edersiniz ?


Çok soru sormuşum,

Teşekkürler şimdiden...
 
Scudo
Yine ben atlamış olacağım ama :)

Yol bisikleti için tubeless lastik henüz cok yeni bir konsept. Hava haçmi cok az olduğu için herhangi bir kit ile dönuşüm yapamazsın. (Elbette yaparsın ama güvenilirlik cok düşük derecelerde kalır. Sürekli iner.) İllada yapıcam diyorsan yeni cıkan shimano road tubeless jantlardan ve yeni cıkan hachinson road tubeless lastiklerden alman gerekicek. Su anki sartlara göre profesyoneller için bile fantezi.

Eger cukur vs sebebi ile fazla yılan ısırıgı patlagı (jantın iç lastiği kesmesi) yaşıyorsan tubular lastik kullanman cok daha mantıklıdır. Ama ciddi maliyetlidir.

Yol bisikletini tubeless yapmakda pek mantık yok bence. Bu yazıda belirtilen avantajlardan sadece patlamama yol bisikletinde etkili. Diger tubeless avantajları yol bisikletinde yok. Normal iç lastikli sistemden cok farklı olmaz bence.

Sen boşver fantezi yapma kafan da rahat olsun cebin de :)
 
Bozcan Bey (sanırım artık forumda eskisi kadar yok) iki yıl önce malum soruya günün koşullarında muhteşem bir yanıt vermiş. Günümüzde acaba durum nedir? tubular jant seti sahipleri ne tür lastik kullanıyor? tubular lastiklerin bugün artık alımı zor değil, fiyatlar birbirine yakın fakat tubuları janta yapıştırıcı yapıştırmanın bedeli nedir? kendime yeni bir 700-23 dış lastik aradığım için bu sorunun cevabını bekliyorum.
 
Konu hortlamış. Ben iyice hortlatayım:). Bilgisi olan arkadaşlar , konu hakkında bilgi verebilir mi acaba?
 
konu 2 kez hortlatılmış fakat forum sakinleri bu hortlağı görmezlikten gelmeye devam ediyor ve ben de şansımı deniyorum çünkü 700*23 lastiğimle başım dertte, bu lanet lastiğe elimdeki zefal pompaya rağmen hava basamıyorum yani bugün hava güzeldi yola çıkmadan evvel lastiğin basıncını biraz daha artırayım dedim ama demez olaydım lastiğe hava vuramadım ve presta sibobun kılavuzu kırıldı ve sonra ..sonra işte burdayım ve derde deva olacak bir cevap bekliyorum.
 
Emir bey,bu kadar umutsuzluğa düşecek bir durum yok.Hava basarken klavuz kırıldıysa,ya iç lastiğiniz çok kalitesiz,ya hava basarken,pompa ile sbop arasındaki açıyı zorladınız ya da pompanızın presta'ya uygun adaptöründe bir sorun var.Bildiğiniz gibi presta 40-60 mm cıvarı sbop var.Öyle zannediyorum ki sorun iç lastiğinizin sbobunda.İyi bir iç lastikle bir deneme yapmanın vakti gelmiş.Yok öyle çözülmezse,pompanızın iç adaptötü (zaten çok nazik bir parçadır) zarar görmüştür.
 
  • Beğen
Tepkiler: emir yakup bulut
7 yıl sonra tekrar hortlatayım konuyu ?
Tubless jant kullanan varmı? Tubless lastiklerin , iç lastikli tekerlere göre avantajları ve dezavantajları nelerdir?Son olarak, Tubless jantlar , iç lastik ile ve normal lastikle kullanılırmı?
 
7 yıl sonra tekrar hortlatayım konuyu ?
Tubless jant kullanan varmı? Tubless lastiklerin , iç lastikli tekerlere göre avantajları ve dezavantajları nelerdir?Son olarak, Tubless jantlar , iç lastik ile ve normal lastikle kullanılırmı?
İç lastik kullanılabilir. En büyük artısı iç lastiksiz daha düşük basınçta kullanılıyor olmalarından dolayı daha konforlu bir sürüşleri var.
Eksisi ise aaasıra içindeki sıvıyı yenilemek gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adrenalin26
7 yıl sonra tekrar hortlatayım konuyu ?
Tubless jant kullanan varmı? Tubless lastiklerin , iç lastikli tekerlere göre avantajları ve dezavantajları nelerdir?Son olarak, Tubless jantlar , iç lastik ile ve normal lastikle kullanılırmı?
1) Mutlaka vardır.
2) Uzun bir konu, bunu anlatan GCN videosu falan vardır, onu seyretmenizi tavsiye ederim.
3) Evet, ancak "hookless" denilen tırnaksız çemberlerin clincher lastik ile kullanılması genelde tavsiye edilmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adrenalin26
@Murat B. Malesef yabancı dil olmayınca, o videoları YouTube nin çevirisi ile okumak zor oluyor.
 
7 yıl sonra tekrar hortlatayım konuyu ?
Tubless jant kullanan varmı? Tubless lastiklerin , iç lastikli tekerlere göre avantajları ve dezavantajları nelerdir?Son olarak, Tubless jantlar , iç lastik ile ve normal lastikle kullanılırmı?
Bu sene 8 ay kadar kullandım ve lastiklerin ömrü bitince elimde yedek olan clincher'a geçtim. Mavic ksyrium elite ust modelini kullanıyorum.
8 ay boyunca yaptığım tek şey sıvı ilave etmek oldu o da bir defa. artıları konfor (70psi ön 80psi arka kullanıyordum 25c lastik ile), düşük basınç beraberinde yol tutuşu arttırıyor ve tubeless'in en büyük artısı düşük yuvarlanma direnci.
Eksileri ise; iç lastiğe göre havayı daha az tutuyor dolayısıyla 3 günde bir hava basıyordum. patlak oluştuğunda sıvı kapatıyor ama kapatana kadar kadroya sıçrayıp yapışıyor, temizlemesi zahmetli biraz.
8 ayın sonunda sürüş esnasında ciddi bir patlak oluştu (lastikler artık erimişti zaten) iç lastik takıp devam ettim. Elimdeki clincher lastik ile bir süre devam edip tekrar tubeless'a geçmek istiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adrenalin26
2B2F8B6D-390F-49CB-BDD4-0E1B1D09F8A4.jpeg
Arkadaşlar bu yanda görülün delikten hava kaçırıyor. Sorunu nasıl çözebilirim. Lastik içindeki docblue azalmıştı ekledim. Yüksek hava bastım ilk yaptığımdaki gibi fakat bu delikten hava kaçırıyor şimdi hava tutumuyor lastik
 
246678 dosyayı görüntüle
Arkadaşlar bu yanda görülün delikten hava kaçırıyor. Sorunu nasıl çözebilirim. Lastik içindeki docblue azalmıştı ekledim. Yüksek hava bastım ilk yaptığımdaki gibi fakat bu delikten hava kaçırıyor şimdi hava tutumuyor lastik

Merhaba,
Janti kaplayan bant tam olarak oturmamistir. Lastigi cikartin, banti guzelce oturtup tekrar takin, takarken bantin oynamamasina dikkat edin.
 
Merhaba,
Janti kaplayan bant tam olarak oturmamistir. Lastigi cikartin, banti guzelce oturtup tekrar takin, takarken bantin oynamamasina dikkat edin.
Teşekkürler, 15liraya gri bant almıştım. Onunla yapmıştım şimdi o bantı söküp atıp aynı bantı sararak mı yapim yoksa 150lira verip gerçek bant mı alim
 
Teşekkürler, 15liraya gri bant almıştım. Onunla yapmıştım şimdi o bantı söküp atıp aynı bantı sararak mı yapim yoksa 150lira verip gerçek bant mı alim

Bahsettiginiz gri bant ile sorun cozulebiliyorsa daha dikkatli sekilde tekrar denemek mantikli. Bu sekilde tubeless yapilabilir mi bilgim yok ama, hic denemedim.
Olmuyorsa, jantlar icin ozel bant almaktan baska care yok gibi.
 
Hutchinson Galactik 5 Tubeless aldım çok başarılı.
 
Teşekkürler, 15liraya gri bant almıştım. Onunla yapmıştım şimdi o bantı söküp atıp aynı bantı sararak mı yapim yoksa 150lira verip gerçek bant mı alim
Tubeless bandı ayrı satılır. Her jant bandı tubeless olarak kullanılmaz. Dt swiss marka tubeless bandını Türkiye'de bulabilirsiniz ama jantınızın iç genişliğine göre almanızı tavsiye ederim.
 
Tubeless sıvısı olarak 1-2 tecrübe. DocBlue benim tecrübeme göre kötü. MucOff ve Formula X'in XCP çok başarılı. İlgilenenlerin bilgisine.
 
arkadaşlar bende tubeless kullanıyorum. jant setiyle beraber gelen mavic ykson lastikler ömrünü tamamladılar.
biraz baktım ve oldukça çok alternatif var. araştırmalarımdan geriye bu 3 lastik kaldı. kullanan arkadaşlar varsa fikirlerini almak isterim.
Continental grand prix 5000 tl
Swalbe pro one tubeless
pirelli Cinturato Velo TLR Tubeless
teşekkürler. :)
 
pirelli baya uzun ömürlü , pro one EVO serisi baya başarılı. Uzum ömürlü olsun istiyorsan pirelli . üst seviye yol tutuş için pro one EVO @sinobjk
 
Geri