Scudo Sports

Yol Bisikleti Ergonomik Ayarlar (Kılavuz)

@trainspotting35, fotoğrafta bacağın duruşuna göre sele bir iki cm yüksek gibi görünüyor. Gidonu da bu ölçüye yakın aşağı alabilirsiniz. Normalde fotoğrafta ki pozisyonda ayağınızda ayakkabı varken ayak tabanı ya da ucu ile değil topuğunuz ile pedala basmanız gerekiyor ki doğru sele yükseklik ayarı olabilsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Scudo
Ayağınızda ayakkabı olmadığı için dizinizin açısı çok dik duruyor, muhtemelen yol ayakkabısını giyince o açı düzelecektir, yine de belirtmekte fayda var, 10 derece açıda olmalı diziniz, gidonda boğazında fazladan spacerlar mevcut bunlardan bazılarını gidon boğazının üstüne alıp gidonu alçaltabilirsiniz.
Sele yere paralel olmalı, bir de her iki pedal yere paralel durduğunda, önde olan dizinizden bir ip sallandırdığınızda pedal miline denk gelmesi lazım, selenin ileri geri ayarını da bu şekilde ayarlayabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@Yağız Gökmen Cevabınız için çok teşekkür ederim. Tavsiyelerinizi dikkate alacağım. Ayağımda ayakkabı yok ancak bisikletin selesindeyken yere temasım ayakkabılı olarak ancak parmak uçlarımla oluyor. Seleden indiğimde bacak aramda herhangi bir sıkıntı yaşamadan tam taban yere basabiliyorum. Amacım sürat yapmak olmadığı için bu duruş açısı bana rahat geliyor ama dediğiniz gibi tekrar deneyeceğim. İyi günler.

@Eser Sevinç Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.
 
Bende jel pedli tayt kullanmama rağmen 45-50 dakika düz yolda pedallama sonrası kalçamın seleye temas ettiği noktalarda ağrı hissediyorum ve aralıklı ayağa kalkmak ihtiyacı duyuyorum, seleyi yükselttikten sonra olduğunu farkettim, ilişkisi olabilir mi?
 
@MuratHan Bilgilendirmeler için çok teşekkür ederim. Turlarım biraz kısa olduğu için tam rahatsızlık veren noktalardan emin olamadım ama konfor odaklı kullanmayı düşündüğüm için biraz daha dik bir açıyla kullanıyorum. Tam ayarları zamanla oturtacağım inşallah. Asıl merak ettiğim nokta sele üst kısımla gidon üst kısımın hemen hemen aynı boyda kalması kafamı karıştırdı acaba bu kadro bana büyük mü diye.
 
@trainspotting35 arkadaşlar gayet doğru söylemiş ama ben de tekrar belirteyim. Fotoğraftan göründüğü kadari ile seleniz biraz yüksek. seleye oturup (iki ayağınız da pedalda olmalıdır, koltuğa dayanmayın bir diğeri ile:)) pedala topuğunuzla bastığınızda bacağınız düze yakın olmalıdır. hatta kitli pedal kullanıyorsanız ayakkabı ile yapın ölçümü.
Kadro size küçük değil. Bu kadro işi biraz da stil meselesi. Bir küçük kadro alıp daha agresif sürüş istemek ya da ölçüye göre kadro alıp daha rahat ve şehre uygun kullanımı hedeflemek hepsi birer tercih, doğru ya da yanlış değiller.
 
@trainspotting35, vücut zamanla esneklik kazandıkça gidon boğazını son kısma kadar indireceksiniz, o zaman bahsettiğiniz sele ile gidon arasında ki fark ortaya çıkacak. Kadro boyu tam size göre bu konuda şüpheniz olmasın. Sele boyu ayarını ayakkabı ile aynı pozisyonda fakat bu sefer topuğunuzu pedala koyarak alın. Seleyi ileri geri ayarı, Eser Sevinç yorumunda bahsetmiş, sele ileri geri ayarı yükseklik ayarı kadar önemli.
 
@Kazuya Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim bu işte biraz acemilik var ama ilerde atacağız üzerimizden inşallah.

@MuratHan Çok sağolun kadro boyunun tam bana göre olduğunu duymak içimi rahatlattı. Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: MuratHan
@trainspotting35 kadro boyu size uygun brincisi gidon spacerları altta yanı sportif surus ıcın degıl ayrıca kadronuz da agresif degıl rahat kullanım ıcın bu yuzden size oyle gelmıs spacerları cıkardıgınızda bıraz daha yatay pozısyona gelırsınız

bende eski bir peugeot yol bısıkleti var arkadaslar bunun gidonunu aşağıya alma ıhtımalım var mıdır? biliyorsunuzdur spacer lı falan degıl dırekt atax gıdon bogazı var L şeklınde
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Yol bisikletinde belli uzun km gittikten sonra sol koluma ağrı giriyor, uyusuyor resmen, bunun nedeni ne olabilir acaba?
 
@ToffieBoi Konu inanılmaz faydalı :) Sağ dizimde ağrı yaşıyordum, konuyu okuduktan sonra ayakkabıları kontrol ettim. Farkettim ki sağ kal, olması gerekenin 1-2 cm gerisinde. Doğru şekilde ayarlamaya çalıştım, henüz uzun sürüş yapmadım ama yürürken bile ayakkabı baya rahatladı. Çook teşekkür ederim :)
 
çok değerli bilgiler içeren bir konu, özellikle hortlattım ki millet bilgilensin :)
 
Kol-bacak vs ayarlarında sorun yok ama sele....asıl sorun orada diye düşünüyorum en zoru o. Sele kişisel bir konu , tamam anladık da doğru seleyi nasıl bulacağımız ile ilgili cidden yol gösterici bir şey bne bulamıyorum. Deneye deneye alacak harcayacak param da yok doğrusu en ucuz sele zaten -150-250 den başlıyor. TUR cu olsaydık alırdık bir b17 sonra da oturup üstüne 1000km sonra bizim.neticenin o şekli almasını beklerdik (o bize mi uyar biz mi ona emin degilim) kilolu da degiliz ancak sivilcelerden de agrılardan da çekiyoruz kardeşim. Ne zaman binmezsen sorun yok

@KUTAY67 boyun fıtıgı var mı sizde? ara sıra seleden kalkarak ara sıra ayakta durarak rahtlamanız mümkün. Bende var ve mutlaka yaparak rahatlıyorum yoksa ciddi uyuşmalar vs olmaya başlıyor
 
@furkangezer Bir çok şey okuyup izleyip siteye yazıp araştırdıktan sonra kemik ölçümünü en iyi yapan şeyin KÖPÜK-STRAFOR olduğunu keşfettim. Bisiklete ne agresflikle (nasıl bir açıyla) binmenizin de önemli olduğunu, bunun seleye olan etkilerini çağrı terzioğşu nun videosundan öğrendim.

Çok video var ama köpük ile kesin ölçümü yapmak, sonra biniş tarzımıza uygun sele almak mümkün. Ben çok eğilen aşağıdan çok tutan ve beli çok esnek biri değilim o yüzden içinde kıvrımı olmayan sele almam gerekti. Şimdilik iyiyim.

Ancak sele nasıl olursa olsun, sivilce hatta çıban problemleri asla bitmiyor, üst üste bindiğim günlerde de bu sorunlar dayanılmaz şekilde devam ediyor. Binmemek, aşırı yumuşak koltuklarda oturarak diğer günler dinlendirmek ve antibakteriyel kremler olayı azaltıyor.

bunu izlediğimde çok net anladım olay oturma kısmının denk geldiği yer, yoksa boy- oran degil
 
  • Beğen
Tepkiler: furkangezer
IMG_20200730_224339.jpg
176 boy 54 kadro bisikletimde duruşum bu şekilde. Sanırım biraz kambur duruyorum. Düzeltilmesi gereken şeyler nelerdir?
 
Son düzenleme:
@Türko Merhaba, seleniz biraz yüksek sanırım. Pedala topuğunuzla bastığınızda bacağınızın bu şekilde düz durması gerekiyor. Pedal kilitli iken diz çok hafif kırık olacak şekilde durması diz sağlığınız ve performansınız açısından daha faydalı olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Demir Atlı
Geri