Yol Bisikleti & Avrupa-Türkiye Seyahati

Kayıt
15 Nisan 2013
Mesaj
12
Tepki
4
Şehir
Mersin
Bisiklet
Atala
Merhaba forum üyeleri, aranıza yeni katıldım. Ben Almanya'da Erasmus öğrencisiyim ve dönem sonunda da ülkeye dönüş yapacağım tekrardan.
Türkiye'deki kardeşime bisiklet alınacağından, biraz araştırma yaparken forumu keşfettim. Gerek burası olsun, gerek yabancı forumlar olsun araştırırken bir de baktım kendime de bisiklet arayışı içerisine girmişim.

Hava alanına gidip uçağa binmektense, kendime bisiklet alıp 1 ay içerisinde ülkeye dönüş yapmak bana daha cazip geldi. Burada Ağustos'ta işim bitiyor ve Ağustos-Eylül süresince böyle bir seyahat yapmak istiyorum. 2 gündür araştırma içerisindeyim, kız arkadaşımdan fikir alırken neden bu konuda bilgili ve tecrübeli insanların fikrini almayayım diye düşündüm. Açıkçası Türkçe olarak fazla kaynak bulamadım bu tarz uzun yol seyahatleri ile ilgili ama bulduğum bir kaç tanesinin de faydası oldu.

Öncelikle yapmayı düşündüğüm seyahat Almanya/Hannover ile Türkiye/Edirne arası. 2.200 km olarak gözüküyor yaklaşık. Yaşım 25 ve kilo fazlalığım dışında çok hantal değilim, 1,78 boy ve 85 kilodayım. Günde 5-6 saat, ortalama 25 km hızla pedal çevirebileceğimi düşünmekteyim. Yol boyunca eğim nasıl olur çok bilgim yok açıkçası henüz, rota araştırma fırsatım olmadı daha. Bu şekilde 25 x 5 veya 20 x 6 ile günde 120-125 km arası yolu rahat kat edeceğimi düşündüm. Belki daha fazla da olur ama ben amatör olduğum için böyle hesaplamak daha doğru geldi. 2200 km günde 125 km yol alırsam 17 günde bitiyor teoride. Ancak psikolojik olarak da bu seyahati rahatça yapabilmem için, bazen düz yoldan ayrılıp etraftaki şehir ve kasabalara mecburi ihtiyaç haricinde de uğrayacak şekilde bir rota yapmayı düşünüyorum. Bu şekilde 17 gün değil de 1 aya kadar uzatabilirim süreyi, böylesi daha mantıklı geliyor. Yani o 2200 yolu düz gidebileceğimi düşünmüyorum psikolojik olarak, onun yerine 3000-3200 km yol alıp daha eğlenceli bir rota yapmak daha mantıklı geliyor.

Kamp kurma konusunda da çok tecrübeli sayılmasam da (izcilik geçmişim vs... yok), doğada kendimi yabancı hisseden birisi değilim. Zaten veteriner hekim öğrencisi olduğum için öyle börtü böcektir, köpektir bir korkum yok. Avrupa yollarında da insanlardan çok korkum yok tabi bu dikkatli olmayacağım anlamına gelmiyor ama beni bu seyahatten alıkoyacak bir korku değil yani.

Bisiklet tercihi olarak, çok profesyonel olmasa da böyle uzun bir seyahatte kendimi güvende hissedeceğim ve beni mümkün olduğunda az yoracak bir tercih arayışındayım. GPS cihazı, tulum, çadır vs... gibi malzemelere de masraf edeceğimden bütçem de çok fazla değil.
'' Ridgeback Platinum 2012 Bike '' adlı bisikleti 600£ gibi bir fiyattan alabiliyorum. Benim için uygun olacağını düşündüm. Specialized Allez 2012 veya 2013 modellerini almak istedim ama bu fiyata bulamadım, ikinci el olarak alabilirim ancak ama ona da cesaret edemiyorum açıkçası. Bisiklette bir sıkıntı varsa bunu anlayamayabilirim ve bu bana çok daha büyük sıkıntılara sebep olabilir. Link vermek yasak olabileceğinden sadece adını yazdım ama özellikleri de şöyle:

Frame: ALX9 Triple Butted Aluminium
Fork: Carbon
Cranks: Shimano Tiagra 50/34
Bottom Bracket: Shimano External
Pedals: Road w/clips & straps
Front Derailleur: Shimano Tiagra
Rear Derailleur: Shimano Tiagra
Shifters: Shimano Tiagra Dual Control STI
Cassette: Shimano Cassette 12-28 10sp
Chain: 4601
Hubs: Shimano Tiagra
Rims: Alex Race 24 32h
Tyres: Continental Ultra Race 700x 25c
Brakes: Tektro R358 Dual Pivot
Brake Levers: Shimano Tiagra STI
Handlebar: 6061 Aluminium Ergo Audax 31.8mm
Headset: Sealed Intellaset
Stem: 6061 Aluminium Ahead
Grips: Microfibre
Saddle: Road SLX
Seat Post: Aluminium 27.2mm

Daha aklımda çok fazla şey var ama şimdilik çok ayrıntıya boğmak istemiyorum asıl amacımı. Şayet bu seyahat için kararımdan vazgeçmezsem bisikleti mayısa kadar alıp, 2-3 ay boyunca yakın şehir / ülkelere gideceğim (hala derslerim devam ediyor vakit durumuma bağlı olarak). Bu sayede hem tecrübe kazanırım hem de daha hazır olurum.

Bu konuda tecrübesi olan sizlerin önerilerinize açığım. Yukarıda belirttiğim bisiklet 500£ (1600TL) fiyatıyla iyi özelliklere sahip ve amacıma hizmet edecektir diye düşünüyorum. Bisiklet araştırmıyorum şu an daha fazla. Bisiklet bakımı ve onarımı hakkında araştırma yapıyorum, lastik onarımı ve zincir bakımı kolay şeyler ama daha ciddi sorunlarla karşılaşmak istemiyorum. GPS, kask, mayo, gözlük, tulum vs... gibi ekipmanları araştırıyorum. Gözüken o ki onlara da minimum 250£ bir harcama yapmam gerekecek; onları ikinci el alabilirim. Bisiklet kadar korkutmuyor beni.

Yardımcı olmak isteyenler dilerse yukardaki şekilde bütün olarak söyleyebilirler fikirlerini, dilerlerse soru-cevap olarak yanıtlayabilirler.
Biraz da olsa toparlamak için bu şekilde maddeleştirmek istedim çekincelerimi.
1. Sizce uzun yol tecrübesi olmayan birisi olarak bu yolculuğu gerçekleştirebilir miyim? Yoksa fazla hayale kapılmadan bu sevdadan vaz mı geçeyim?
2. Düşündüğüm 20-25 km / saat hız ortalaması ile günde 125 km yol alma hedefi ne kadar doğru?
3. 2.200 olarak gözüken rotayı, psikolojik olarak da bu seyahati gerçekleştirebilmem adına 3.000-3.200 civarına çıkarmam doğru bir tercih mi?
4. Günde 5-6 saat pedal çevirme, 10 saat akşam kampı kurma, uyku ve sabah toparlanma dışında nasıl bir vakit programım olabilir? 5-6 saatlik sürüş boyunca 2 saat dinlensem bile geriye 6 saatim kalıyor. İşte bu yüzden rotayı uzatmayı düşündüm, bazen bir yerleri ziyaret ederim bazen de o ziyaret ettiğim yerler hakkında düşüncelerimi yazarım bir kenara diye.
5. Almayı düşündüğüm bisiklet ile ilgili fikriniz var mı? Aynı fiyat aralığında alternatif önerileriniz veya?
6. GPS çok önemli, açıkçası biraz da o yüzden uygun fiyatlı yol bisikleti arayışındayım. Yani bisiklete 800£ verip kalitesiz bir GPS ile yola çıkmak hiç istemem.
Bu konuda tecrübesi olanlar var mı? Garmin Edge 800 almayı düşünüyorum ama nahoş yorumlar da okudum. Işıkta okunmuyor, sesleri duyulmuyor vs... gibi
7. Mayo gerekli mi? Yani öyle renkli olsun vs... değil de ter-performans açısından? Yoksa Tshirtle de aynı şekilde sürüş yapabileceksem benim için daha iyi. Hem masraf yapmamış olurum hem de en kötü 2 güne bir değiştirme imkanım olur.

Bazı sorularıma şayet bir aksilik olmazsa Mayıstan sonra kendim de yanıt bulacağım büyük olasılıkla, ne olursa olsun şimdiden fikir sahibi olmam gerekiyor.

Yardımcı olanlara şimdiden teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Huseyin Mercan
Scudo

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Konu çok güzel, düşünce de çok güzel. Ama şimdi yatmam gerek. Mesajım bulunsun. Yarın fırsat bulduğum zaman hepsini tek tek cevaplandırırım. Ayrıca gerekirse facebook vs. yardımcı olurum.
 

Koray Uzun

Daimi Üye
Kayıt
4 Mayıs 2011
Mesaj
260
Tepki
253
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Sedona
Fikir gerçekten güzel ve düşündüğün kadar karmaşık bir iş değil. Fransadan istanbula gelen arkadaşlarım oldu. Onlarla da tanıştırabilirim. Ama telefondan yazmak zor oluyor.

Başlangıç olarak euro velo6 rotasını inceleyebilirsin. Gps olmadan ucuz bir rota kitabıyla yolunu bulman mümkün. Aynı yolu yapan arkadaşlar bulup beraber kamp atabilirsin.

Gene yazarım.
 
Kayıt
15 Nisan 2013
Mesaj
12
Tepki
4
Şehir
Mersin
Bisiklet
Atala
Teşekkür ederim, haklısınız uzun mesaj. Haliyle bu kadar yeni birisi için bilinmedik bir derya bisiklet dünyası. Ama vakit bol, önümde 3-4 ay var hazırlık için.
Tabi bu 3-4 ay içinde beni bu 3.000 km yolculukta minimum şekilde zorlayacak, minimum ölçüde arıza çıkarıp sıkıntı çıkaracak bir bisiklet siparişi vermem lazım.
Aksesuarı zamanla temin edeceğim, daha çok ikinci el bulmaya çalışaraktan. Ama bu tarz bir bisiklet aldığımda, beraberinde gelen stok malzemelerinde değiştirmem gerekir mi?
Ne bileyim, daha zor patlasın diye dış lastik vs... gibi? Bunlar tek başına da olunca hem can sıkıcı şeyler hem de vakit kaybı. Günde 5-6 kere lastiği patlayanlar oluyormuş bazen.
Hem GPS olmadan yol bulabilirsem aslında çok da güzel olur çünkü ucuz değil yani 250-300€ civarı GPS'ler. Belirli bir rotaya bağlı kalmak gerekiyor tabi ama işte dalgınlıkla veya yanlışlıkla başka yola geçersen, zaten hali hazırda rotadan çıkmış olacağın için GPS de yoksa... Aman ya ne olabilir ki en fazla :) GPS olayını fazla abartıyorum sanırsam.
 
Kayıt
15 Nisan 2013
Mesaj
12
Tepki
4
Şehir
Mersin
Bisiklet
Atala
Bu arada (link) kitabı aldım, işime yarayacaktır diye umarak. Dediğiniz gibi GPS'e onca para harcamak yerine, rota belirlerken daha emek verip yol takibi ile tasarruf edebilirim.
Ebay'de birkaç arka ve ön çanta için teklifte bulundum. Bu Ortlieb markalı, su geçirmeyen çantalardan. Bunlar olmazsa olmayacaklar olduğu için çok zorlanmadım karar verirken. Daha çok eksiğim var, zaten 2 gündür araştıyorum ama olacaktır bir şekilde. Esas olan bisiklet siparişini de geçmek istiyorum ama emin olmam lazım. Sonuçta tecrübesizim.

Mesela baktığım '' Ridgeback Platinum 2012 Bike '' 570£ iken, '' Merida RACE LITE 903-COM '' da 700€. Ki aynı fiyat oluyor demek bu. Zaten amacım da 700€ civarı bir bisiklet ile 300€ civarında aksesuarla hazırlık aşamasını bitirmek. Neyse, aramaya devam edip aceleye getirmeyim. Bu Road bisikleti adı altındaki bisikletler de aslında Yarış - Konfor olarak ayrılıyormuş. Ben yol bisikleti diye bakıyordum hep. '' (link) '' buldum ki bu uzun yol içinmiş 574£ ' a ama gel gör ki sadece UK gönderimi yapıyor site, mail attım ama umudum yok pek.
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.627
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Erman Bey,

Dediğiniz şey yapılmayacak bir şey değil..
Naçizane tavsiyem şu olacaktır size.. Kısa sürede bisikletinizi alıp üzerinde bakım çalışmalarına başlarsanız, hem bisikleti bu süreç içinde tanımış olur, hem de yolda çıkabilecek sıkıntıları çözmek için elinizi bu işe alıştırabilirsiniz.. =)

Bu arada seçtiğiniz bisikletlerin ikisinde de ne ön ne de arka bagaj için uygun delikler yok..
Bunları çözmek için alternatif yöntemler bulunabilir ama hiç uğraşmadan direk takılabilmesi daha iyi olur tabii =)

Belki tur bisiklet özellikleri taşıyan Kros yol (cyclocross) bisikletlerini düşenebilirsiniz..
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer
Kayıt
8 Nisan 2013
Mesaj
7
Tepki
1
Şehir
Konya
Bisiklet
Mosso
Ben epey uzun tur yazısı okumuştum. 125 km günde çok geldi açıkçası avrupa yollarını bilmiyorum ama 100 max km tutmak daha mantıklı gibi sanki
 
Kayıt
15 Nisan 2013
Mesaj
12
Tepki
4
Şehir
Mersin
Bisiklet
Atala
@Edip Dinçer

Teşekkür ederim cesaretlendirdiğiniz için, yapılmayacak bir şey değil biliyorum tabi. Onca insan yapıyor pek ala, çocuğuyla benden daha uzak rotalar gidenler var. Gıpta etmemek elde değil onlara. Sadece çekiniyor insan tabi haliyle tecrübeli olmayınca.
Bu uygun delik olayını daha önceden de okudum tabi ama resimlere bakarak anlayamıyorum ne de özellikler de bu tarz bir şey okuyorum.
(link) bisiklet için mail attım, mağazada gösterimde durmuş bir ürünmüş ve o yüzden benim karşılayabileceğim miktarda bir indirimden satışa sunuluyor. 56cm de bana uygun bir boy olduğu için durumu hakkında detaylı bilgi vermeleri (kozmetik olarak sıkıntı olsa da sorun olmaz ama başka risklere girmek istemem) konusunda ricada bulundum. Bu tarz bir bisiklet ile dediğiniz bagaj sorunlarını alternatif yöntemlere başvurmadan halledebilir miyim? Ex Display bir ürün tabi 0 değil ama gene de ikinci el kadar riskli değildir diye düşündüm. Gene firma garantisi altında oluyormuş ürün. Yanıt bekliyorum bakalım mağazadan.
 
Kayıt
15 Nisan 2013
Mesaj
12
Tepki
4
Şehir
Mersin
Bisiklet
Atala
@Alperen Boybeyi

İşte benim de tecrübem okuduğum kadar şimdilik. Ama okuduğumuz pek çok tur yazısı, gerçekten ''tur'' amaçlı oluyor. Yani çok daha fazla gezip görmeye odaklı oluyor. Ben o kadar çok ağırlık vermeyeceğim. Tek olacağım için yol almaya daha çok önem vereceğim diye 125 km gidebileceğimi düşündüm. Ama zaten emin değilim ki zaten sordum.
 

Bilal Demir

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Haziran 2011
Mesaj
438
Tepki
214
Şehir
İstanbul Esenkent
Bisiklet
Scott
Merhaba,

Çok güzel, heyecanlı bir konu olmuş. Takip edeceğim...
Öncelikle benden tecrübelilerin affına sığınarak birkaç şey söylemek istiyorum. Bence yol bisikleti yerine tur bisikletlerine bakmalısınız. Uzun turculara bakarsanız çoğunluk tur bisikleti kullanır, bu bisikletler turlar için ve yük taşımaya müsait şekilde tasarlanırlar. Ama yol bisikletiyle de tur yapan var, hatta bunlara mahsus forum sitesi bile var.. Yol bisikletinde vites oranları daha sert olduğu için dişlileri değiştirmeniz gerekebilir. Bir de çanta takmak için uygun delik olmaz çoğunlukla.

Yol konusunda çok bilgim yok ama Avrupa'dan Türkiye'ye gelen turcuların genelde Tuna nehrini takip ettiklerini duymuştum. Nehir boyunu takip ederseniz pek yokuş görmezsiniz. 20 kilo yükle en zayıf noktanız yokuşlar olabilir.

Bir yol arkadaşı bulabilirseniz çok avantaj yakalayabilirsiniz, hem emniyet, yardımlaşma hem de keyif bakımından.

Kıyafet olarak pamuklu şeyler terin buharlaşmasını zorlaştırdığından pek tercih edilmiyor. Bu yüzden bisiklet forması (futbol vs) gibi sentetik spor formaları sizi daha rahat ettirir. Teri hissetmezsiniz. Yıkaması kurutması daha kolay olur.
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.627
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Verdiğiniz bisiklet bagaj konusunda sıkıntı yaratmayacak bir bisiklet ama sanırım onun çekiş sistemi de "Alfine" (göbekten vitesli sistem)..
Daha önce hiç bu çekiş sistemine sahip bir bisiklet kullanmadım bu yüzden uzun turda ne tür artısı / eksisi olur bilemem..

Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlar vardır eminim..

Ama bisiklet çelik olması, tur için uygun olması açısından güzel bir bisiklet.. =)

edit: Aynı serinin (link) varmış.. =)
 

Bilal Demir

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Haziran 2011
Mesaj
438
Tepki
214
Şehir
İstanbul Esenkent
Bisiklet
Scott
Eğer koşu, yüzme gibi bir sporla uğraşmıyorsanız kondisyonunuz düşüktür muhtemelen. Bence bisiklet alana kadar beklemeyin, tempolu yürüyüş ve hafif koşu antremanları yapabilirsiniz. Bel çevrenizi güçlendirecek egzersizler de yapın. Bunları yaparsanız kondisyonunuz hızlı bir şekilde gelişecektir.

Bu arada bisiklette öncelikle emniyete önem vermenizi tavsiye ederim. Lastikler ve sağlam bir fren sistemi önemli. Ayrıca vites ve fren ayarlarını yapmayı da öğrenmelisiniz. Emniyet için kask aynasını da özellikle tavsiye ederim. Patlaklarla uğraşmak istemiyorsunuz, bunun için patlamaya dayanıklı lastikler var. Ama hiçbiri kesin çözüm değil tabi ki. Patlak her zaman olabilir. Biraz tecrübe kazanmaya çalışın.
Bir de uzun saatleri üzerinde geçireceğiniz sele çok önemli. Sele ağrısı yola devam etmenizi engelleyen bir sorun olabilir. İyi bir seleniz olmalı.

Yakın zamanda bir bisiklet alıp 80-100km'lik turlara bir an evvel başlamanızı tavsiye ederim.
 
Kayıt
15 Nisan 2013
Mesaj
12
Tepki
4
Şehir
Mersin
Bisiklet
Atala
@Edip Dinçer

Evet vites sistemi değişik, daha teknolojik bir şeye benziyor. Youtube'da videolarına falan baktım. Bu modelleri uzun yol için tasarlanmış. Gerek benim gösterdiğim Journey, gerekse de sizin söylediğiniz Voyage. Mesela Voyage da normal fiyatıyla benim alabileceğim bir aralıkta. Ama tecrübesizliğimden işte özellikle aynı markaysa, modellerde fiyata bakıp daha uygun / değil diye düşünüyorum. Aslında bir nebze doğrudur çünkü şimdilik anladığım kadarıyla bisiklet fiyat piyasası oldukça katı. Yani fiyatı yüksek olan bir ürün muhtemelen düşük olandan daha kaliteli oluyor. Bu sebeple ki Voyage yerine bu gösterimde olan Journeyi düşünmüştüm. Ama ben de bu göbekten vitesli sistem hakkında bilgi sahibi değilim açıkçası.

Edit: Pardon alta da kopyalamıştım tek mesaj olsun diye ama bunu düzeltmeyi unutunca böyle oldu. Silemedim de :eek:
 
Kayıt
15 Nisan 2013
Mesaj
12
Tepki
4
Şehir
Mersin
Bisiklet
Atala
@Edip Dinçer

Evet vites sistemi değişik, daha teknolojik bir şeye benziyor. Youtube'da videolarına falan baktım. Bu modelleri uzun yol için tasarlanmış. Gerek benim gösterdiğim Journey, gerekse de sizin söylediğiniz Voyage. Mesela Voyage da normal fiyatıyla benim alabileceğim bir aralıkta. Ama tecrübesizliğimden işte özellikle aynı markaysa, modellerde fiyata bakıp daha uygun / değil diye düşünüyorum. Aslında bir nebze doğrudur çünkü şimdilik anladığım kadarıyla bisiklet fiyat piyasası oldukça katı. Yani fiyatı yüksek olan bir ürün muhtemelen düşük olandan daha kaliteli oluyor. Bu sebeple ki Voyage yerine bu gösterimde olan Journeyi düşünmüştüm. Ama ben de bu göbekten vitesli sistem hakkında bilgi sahibi değilim açıkçası.





@Bilal Demir
Ciddi bir uğraşım yok sporlarla, atletik değilim yani. Ama bu endurance veya (tahammül diye mi çevirsem bilemedim) denilen olaydan sıkıntı yaşayacağımı sanmam. Tabi 3-4 günden sonra hamlamalardan korkmuyor değilim. Onu da işte önceden hazırlanarak aşabilirim. Spor önerilerinizi dikkate alacağım zaten hali hazırda yapıyorum keyfi olarak ama sıklaştırmam lazım.
Lastik, fren sistemi tabi önemli. Ben o yüzden fikir soruyorum işte. Mesela (link) lastikler '' Continental Contact 700 x 32c '', kullanılan fren ise '' Shimano R550 '' seti. Yani çok bilgim olmadığı için iyidir, kötüdür diyemiyorum. Sadece kıyaslama yaparak araştırıyorum. Lastiklerin sıklıkla patlaması beni her açıdan yoracaktır, gerek fiziki gerekse de psikolojik açıdan. O yüzden bunun önemini tecrübem olmasa da kestirebiliyorum. Hali hazırda gelen lastikte kaliteli sanırım, bunu değiştirmeli miyim yoksa ek bir uygulama yaparak daha az patlamasını sağlayabilir miyim emin değilim. Vites ayarı için videoları izledim, bu almayı düşündüğüm bisiklet Alfine serisi vites kullanıyor ve ayar yapması çok kolay gözüküyor. Tabi tercihim değişirse ona göre araştırma yaparım. Sele için acele etmiyorum, bisiklet geldikten sonra şayet sıkıntı hissedersem o zaman değiştirebilirim. O turlara başlamayı ben de dört gözle bekliyorum.

Teşekkürler tekrardan.
 

Bilal Demir

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Haziran 2011
Mesaj
438
Tepki
214
Şehir
İstanbul Esenkent
Bisiklet
Scott
Bu arada ilk başta ben almayı düşündüğünüz bisikleti yol bisikleti zannettim (yol tarzı da var sanırım bunun) ama linkte gösterdiğiniz tur bisikleti zaten, pardon... :)

Bu vites sistemini uzun turlarda kullananlar var. Sıkıntı olacağını sanmıyorum. Hatta bu sistemde zincir yerine kayış kullanan vardı, süper birşey, yağlama temizleme derdi yok...
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.627
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
@Bilal Demir

Benim kafama takılan da şu, eğer yolda sorun çıkarırsa tamir imkanı zor olur diye düşünüyorum.. Sonuçta kapalı sistem..
Ama dediğim gibi hiç bir bilgim yok bu konuda, belki de çok kolaydır =).
 
Kayıt
15 Nisan 2013
Mesaj
12
Tepki
4
Şehir
Mersin
Bisiklet
Atala
@Bilal Demir

Yok hocam belki de siz ilk gösterdiklerime bakmışsınızdır. Road Bicycle diye baktığımda mağazalara tabi yol bisikletleri çıkıyordu, ben de onlardan seçim yapıyordum ilk başta. Ha gerçi onla da uzun yol yapılıyormuş evet ama bana göre değil. Muhtemelen çok az yükle, daha planlı ve profesyonelce yapılıyordur. Sonra normal tur bisikletlerine yöneldim.



@Edip Dinçer
Zor değil imkansız olur hocam benim için. Çıkarmasın sorun falan mümkünse =) Hayır zaten acemiyim, ben normal vites sistemini gördüm şimdiye değin. Bu dedim ya teknolojik geliyor epey. Çıkarmaz sorun ya, öyle düşünürsem hiç yola çıkamam ben.
 

olgun şenel

Forum Demirbaşı
Kayıt
14 Eylül 2011
Mesaj
569
Tepki
223
Şehir
İzmit/Burdur/Mozambik
Bisiklet
Specialized
Merhaba. Öncelikle fikriniz gerçekten çok hoş. Bisiklet noktasına ben değinmeyeceğim fazla, derin mevzuu. 26-28 inc muhabbetleri falan siz bir şekilde karar verirsiniz elbet. Yol bisikleti dışında tur bisikleti olarak nasıl bisiklet alırsanız alın belli markalar dahilinde bir sorun teşkil edeceğini sanmıyorum. En kötü ihtimale binaen ön ve arka jant tellerinden de yanınıza ikişer üçer adet alabilirsiniz. Ben madde olarak sıraladığınız sorulara cevap vereyim deneyim ve yaşadığım şeyler çerçevesinde.

1- Bu yolculuğu çok rahat gerçekleştirirsiniz, hiç endişe etmeyin. Psikolojik ve donanım hazırlığınızı yapın ve yola çıkın gerisi sorun değil-ki başlamışsınız zaten hazırlıklara :)

2- Km hesabına fazla girmenizi önermem. Yer yer yokuş olur, lastik patlar, o olur bu olur o kilometreyi tutturamayabilirsiniz. Varma odaklı yol alırsanız hırpalanırsınız ve moraliniz bozulur. Ben yokuşlarda yeryer 6-9 km hız ile gidiyorum. Bazı dümdüz uçsuz yollar oluyor, ufku görüyorsun ama hissedilemeyen eğimi oluyor, bassan gidersin sanıyorsun ama rüzgar vb. durumlarda 20'yi zor buluyorsun. Kalan sürede ilk önce bisikletini alır fırsat bulduğun her an yola çıkarsan bunu biraz anlarsın. Rakam değerini esnek tut. Günlük 70-120 km arası olsun mesela. 70 km çok bir rakam olmadığı için bu rakamı görünce alt sınıra ulaştığın için moral bulursun. Bazende yol, rüzgar müthiş olur 140 km yaparsın sürpriz olur, ödül olur. Ama her zaman 125 km yapamayabilirsin. Bununla ilgili bir söz var: Varmak için değil yolda olmak için pedalla. Sen tabii ki varacaksın ama psikoloji çok önemli. Anlatabilmişimdir umarım :)

3- Yukarıda da dediğim gibi araçların gittiği transit yollarda deli gibi evine varmak için basarsan zaten hafakanlar basar, şevkin kırılır, mahvolursun. Yolu uzatıp daha eğlenceli yerlerden gitmek her zaman daha iyidir. Moralin iyi olduktan sonra ve vaktin varsa bu yollardan iyi ki gitmişim diyeceksin mutlaka.

4- Yine aynı meseleye değinmiş oluyorum ama Km hesabı gibi bu şekilde bir zaman hesabı da mantıklı değil. Yolda beni muhakkak anlayacaksın. Ama her halukarda 4-5 saat yol alırsın. Dinlenmeler senin göreceğin, ilgini çeken şeylerin ve yorgunluk, ihtiyaç durumlarına göre kendiliğinden olacak. Hava kararmadan kamp kuracağın yeri mutlaka belirle ve gece mümkünse yol alma. Bu şekilde zaten erkenden yatacağın için sabah ilk ışıklarla yola koyulabilirsin. Ve unutma ki en iyi yolculuk öğlene kadar yapılandır. Öğlen itibari ile sıcak, yoğunluk vb. herşey başlar.

5- Başta bisiklet meselesini söyledim. Bir kitap aldığını söylemişsin. Bisiklet ve yol anlamında buraya bakabilirsin. Kitap satışı da var sanırım. İngilizcen varsa burası faydalı olacaktır sana. (link) (link)

6- GPS elbette önemli. Alabilirsen mutlaka al ve mapmyride ve bikemap'ten rotanı çizip içine atarak iz takibi de yapabilirsin. En sağlamı bu olur ve eğlenirsin, zaman kaybı olmaz. Yerleşim yerleşim bir kağıda yazmakta, yolda bir sonraki yerleşimi sorabilmek anlamında etkilidir. Alacağın GPS dokunmatik olmasın. Bisiklet gibi etkinliklere narin cihazları bulaştırma!

7- Mayo yolda ziyaret ederek, çeşitli ortamlara girerek gideceksen bence çok şart değil. Avrupa da olsa bir restorana tayt/mayo değilde şort ile girmek daha sizi rahat hissettirir. Mayo ve tayt daha çok sporcu kimliği katar. Ama günde 5-6 saat yol alacağınızı hesaba katarak size şiddetle, altınıza pedli tayt giymenizi öneririm. Yoksa tüm bu hesaplar poponuzun ağrı ve acısından suya yatar. Yol işkence olur. Koltuğa bile oturamazsınız. Tabi kalan 3 aylık zamanda poponuzu alıştırmanız da önemli.

Benim söyleyeceklerim bunlar. Bunun yanında en önemlisi bisikletinizin sele boyu, gidon ayarları ve yükleyeceğiniz yüke paralel kendinizi zorlamamanız. Çünkü ben 2 defa hiç farkına varmadan sakatlandım ve yola devam edemedim. Kadansınızı yüksek tutun ve sele boyunu olması gerekenden fazla yüksek tutmayın. Yokuşlarda çok yüklenmeyin. Bu tarz sakatlıklar farkına varmadan olur. Allah korusun yolda kalmak en kötü şey bu durumda.

Umarım dileğinizi gerçekleştirirsiniz. Kalan zamanda en azından 1 gecelik kamplı 2 günlük bir tur yapıp dönerseniz anlatılanlardan ziyade bir çok şeyi numune anlamında kavramış olursunuz. Hoşçakalın...
 
  • Beğen
Tepkiler: Bilal Demir
Kayıt
15 Nisan 2013
Mesaj
12
Tepki
4
Şehir
Mersin
Bisiklet
Atala
Madem öyle ben artık şu bisiklet siparişini geçeyim. Gerçi yarın bankaya gidip havale yapmam lazım. Karşıdan mail bekliyordum onu da atmışlar, mükemmel kondisyonda ancak tek kozmetik sorunu üst boruda ufak bir çentik var demişler. Sıkıntı olacağını hiç ummuyorum o konuda, şayet olursa bile burada epey zamanım olacak ilgilenebileceğim.

Diğer yazılanların da hepsini okudum, kesinlikle dikkate alacağım. Bu pedli şortları ben de düşünüyordum mayo olmasa bile ondan alacaktım. Çünkü çok faydası olduğunu okumuştum. GPS şimdilik bir kenarda kalsın, araştıracağım. İşime yarayan, uygun fiyatlı bir şey bulurum umarım. Kadro boyu alacağım bisiklette 56cm, sanırım benim için uygun bir ölçü, 178 boyundayım. Kadansı yüksek tutmak hakkında bir konu vardı, onu bir daha okuyayım.
 

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Mesaj
1.590
Tepki
3.579
Şehir
Federal Almanya
İsim
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
Eger hala bir siparis vermediyseniz, biraz gec olmasina ragmen bir limon sikayim;:)

Hannover -Edirne arasi otoyollari filan kullanirsaniz 2200 km. Bisiklet ile 2500 km. ye yakindir.

Bisiklet secimi konusunda; diger tavsiyelerin disinda, tamamiyle safkan yol bisikleti tavsiye ederim. Compact disli-aynakol sisitemi veya 3 lü ayna disli olursa, yokuslar icin daha iyi olur. Bagaj konusunda, her bisiklete takilabilen(istisnasiz) tek tekerli römork, bence en iyi cözümdür. Hem aerodinami acisindan, hem de bisikletin yol kullanma serbestisini fazla etkilememe acisindan su asagida rsmini verdigim model sizin icin yeterli ve en ekonomiktir. Bu yolculuk sonrasinda da, daha iyi ve hafif bir bisiklet sahibi olursunuz, sadece bu seyahatte isinize yarayacak olan baglanti yerleri, bagaj tasima elemanlari gibi seylerden kurtulursunuz.

Günde 150 km. ortalama bence cok akilcidir. 20 km/h x 10 = 200 km. 5 saat ögleden önce 5 saat ögleden sonra. 4 saat ögleden önce + 4 saat ögleden sonra = 160 km.


http://bilder.afterbuy.de/images/44459/taschefahrradanhanger6.jpg

sadece 50 €

Hangi yoldan gideceginiz konusunda yeterli bilgi ve yardimlari yapmislar zaten. Sahsi tercihim harita ve daha önce bu yolu gidenlerin deneyimleridir.