Scudo Sports

Yokuşlar hangisiyle kolay veya hızlı çıkılır? dağ, şehir, yol, katlanır.

kendi deneyimime göre ortalama ya da düşük kondisyonlu,kilolu ,yeni bisikletçiler için kısa ve dik yokuşlar mtb ile nispeten düşük açılı uzun rampalar ise uygun vites oranlarıyla yol bisikleti ile daha kolay çıkılır diye düşünüyorum
 
Scudo
@Ertan M.
ben yol bisikletiyle daha rahat çıklır diyorum, gerçek yokuş dediğiniz nedir tam olarak ? ya da siz o gerçek yokuşlardan MTByle çıkmayı denedinizmi, mtb sadece aşırı eğimde avantaj sağlıyor.
yokuş yukarı ayakta pedal çevirmek, asfaltta hangisinde daha kolay ?

*Tabi burada en önemli farkı dişli oranları belirliyor, aynı dişli oranlarıya denediğinizde, ergonomi ve ağırlık merkezi değişiyor bu iki farklı tür bisiklette, o yüzden hangi vites oranıyla ne yapabilirim daha yerinde bi soru olabilir.
 
Aylardir foruma girmiyorum. Sebeplerinden biri de iste böyle konular. Her bisikletin kullanim alani farkli. Her bisikletin cikacagi yokuslar da farkli. Her sürücünün cikis hizi da farkli olabilir. Konu " sütcü beygiri mi yaris ati mi, sütcü mü jokey mi?" tartismasina dönmüs.
Kimi insan büyük dislilerle daha hizli cikar, kimisi kücük dislilerle.. ayrica yokusun uzunlugu, egimi, kullanilan bisikletin özellikleri... O kadar cok faktör var ki. Her seyden önemlisi; bisikletcinin fiziki durumu.... Bazi yokuslari yol bisikleti-hangi disli oranini kullansaniz dahi- cikamaz. Cünkü bu yokusa uygun lastikleri yoktur. Buna karsilik bazi yokuslarda dag bisikleti eksozunu göremez... Tabi ayni bisikletcinin kullandigini varsayarak... Bu konu uzar gider.... Geyik muhabbeti olur sonunda...
 
mtb ile rahat çıkılır daha cabuk hızlanır ancak yol bisikleti ile daha zordur ama hızlı cıkılır.
 
Antreman yok ise ne çeşit bisiklet olursa olsun yokuş çıkmak zordur.Son model mtb de sizi migros mtb si sizi geçebilir,son model yol bisikleti ile siz rampada giderken sizi klasık yol bisikleti veya şehir bisikleti size fark atabilir derim.Benim gördüklerim canlı :)
 
dağdaki bir yokuş ise mtb,
şehirdeki bir yokuş ise şehir,
düz temiz bir asfalttaki bir yokuş ise yol,
katlanabilir yokuş işe katlanır diyorum.
 
Arkadaşımın hem yol hem dağ bisikleti vardı. Yol bisikletiyle hiç çıkmayı başaramadığım rampayı dağ bisikleti ile biraz zorlanarak ta olsa çıkardım. Açı fazlaysa kesinlikle dağ bence. Şehir ikisinin ortasında.
Dik yokuştan inerken de dağ... Yol ve şehir kaya kaya Allaha emanet inerken, dağı durdurabiliyorsunuz.
 
27 vites bir bisiklet alacağım ve en önemli kriterim yokuş tırmanma performansı olacak. Fakat 26" mtb mi yoksa 28" şehir bisikleti mi yokuşu daha kolay tırmanır emin olamadım.
26" jantın 28" janta göre yokuş tırmanma torkunun daha yüksek olduğunun farkındayım bu yüzden mtb almam yokuş performansımı kolaylaştıracaktır tahmin ediyorum fakat bisikleti çoğunlukla asfalt yolda kullanıcam bu yüzden de şehir bisikleti daha mantıklı bir seçim gibi duruyor.
Yardım ederseniz sevinirim arkadaşlar. Bisiklet seçimini de ona göre yapacağım.
Mtb alırsam yol lastiği taktırıcam, bu durumda asfalt yolda sürüş konforu şehir bisikletine biraz olsun yaklaşır mı?

Şehir bisikleti alırsam Salcano City sport 10 / Mtb alırsam da: Carraro crp 700 almayı düşünüyorum.
 
@MehmetAliB.
Watt güçxmesafe/zamandır yani on metrelik bir yokuşu 50 newtonla çıktığında yol bisikleti ile 50x10/10saniye sonuç 50 watt olur ama aynı yokuşu mtb ile 20 newton kuvvet ile çıkarsan 20x10/20(süre uzar) sonuç 20watt olur yani mtb daha kolay çıkar
 
@Brick3
27.5 bir mtb alabilirsin. 26 artık son yıllarını yaşıyor. Bir çok üretici çok az 26 üretiyor artık. Tork mork işin bu kadar kağıt üzeri fiziği ile uğraşmana gerek yok.
 
Arazi yapısını devre dışı bırakırsak. İnce tekerlekli ,hafif, düz maşalı bir bisikletle daha rahat çıkıyorum ben.
 
Bisiklette dişli oranlarından daha önemli iki direnç var. Biri sürtünme diğeri aerodinami. Birde ağırlık eklendimi, elbette yol bisikleti daha iyi çıkar
 
Aynı asfalt yokuşu kondisyonsuz halde önce 29 luk mtb ile, sonra yine kondisyonsuz olarak 26lık şehirleşmiş mtb ile denedim.. Mtb den daha az güç sarfederek çıktım.
 
jant çapı küçük olacak (mesela 26"), ruble ve aynakol oranı uygun olacak (mesela ruble 11-40/42/belki 46-50 ve aynakol 26/öncesinde lastik boşa dönebiliyor), hafif olacak (mesela 11 kg altı) ... kilolu (85kg altı, üstü için söz vermiyorum, tecrübem yok) ve antrenmansız da olsanız böyle bir bisiklet ile eğim olarak %10'a (bu eğimde 11-40 -26 olayı limitinde) kadar yokuşların çoğunu sorunsuz çıkarsınız.

yol bisikletinde ruble 34 aynakol 32 ruble 9kg bisiklet ile de biraz daha çabalayarak aynı %10 eğimli yokuş çıkılabiliyor ... mtb 14 kg (ince lastikli, mesela 26x1,5, maşa kilitli durumda) 22 aynakol 34 ruble ile de yola göre benzer enerji ile (az fazla) çıkılabiliyor ... garanti olsun meraklıyım diyorsanız ilk paragraf :)

sonuç:) antrenmansız ve kilolu iseniz aynakol/ruble/bisiklet ağırlığı etkili, en güzeli kilo verip forma girmek, o iş bedava, yukarıdakiler masraflı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yeni_kullanıcı
Bire bir aynı rotada MTB, Yol ve Katlanır bisiklet ile sürüş yaptım. MTB'nin dişli oranları sayesinde yürür gibi yokuş çıkabilmesi bence onu en fazla "kolay" kategorisine sokacaktır. Ama yokuşu hızlı çıkmak, yokuşun daha önce bitmesi demek. Bu sebeple konu yokuş çıkmaksa yol bisikletini tek geçerim. Daha ince lastikler, daha düşük ağırlık, daha yüksek güç aktarımı ile yol bisikleti tırmanmak için çok daha ideal geliyor bana. Dağ bisikleti ile Polonezköy mtb parkuruna sürdüğüm zaman işkence gibi geliyordu mesela o yokuşlar. Parkur öncesi pestilimiz çıkıyordu. Yol bisikletiyle kahvaltı etmeye keyfine tırmanıyorum şimdi aynı yerleri :D
 
Benzer konu açıp sorucaktım yokuşta MTB mi yoksa YARIŞ mı diye ? tüm yazılanları okudum. Cevaplar şaşırtıcı geldi. Yarış bisikleti zannediyordum ama ağırlıklı olarak yol bisikleti denmiş.
Edit: Arkadaş bilgilendirdi Yol=Yarış aynıymış moralim düzeldi :)
 
Çok ciddi eğimlerde ve bozuk yollarda MTB'nin vites avantajı öne çıkıyor. %18 eğimli ve kaldırım taşıyla döşeli bir yokuş en hızlı MTB ile tırmanılmış mesela :harika:
(link)
 
10 kg MTB ile 32x10-42 vites oranımla rahat bir şekilde çıkabiliyorum yokuşları :hhhhhh:
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Arkadaşlar naçizane bu konu hakkında ben de uzmanlık alanım çercevesinde (Makine Muhendisiyim) bir iki kelam etmek isterim. Öncelikle bisiklet sürüşleri fizikteki çok temel bir mantıkla şekillenir. Yoldan kazanırsan torktan (Çekiş) kaybedersin, torktan kazanırsan yoldan kayberdersin. 1. viteste çok yavaş gidersiniz ama dişli aktarım oranı sebebiyle en güçlü kalkışı bu vitesle yaparsınız. (Otomobillerde 2.vitesle kalkamazsınız motorun rölanti devri yeterli kuvveti vermediğinden). Fakat 7. viteste bisiklet çok iyi sürat kazanır, ayni oranda da çekişi düşer. Bu konuyu daha da detaylandırırım ama konuyu şişirmek de istemem. Şimdi aynı dik eğimli iki yol olsun ve tamamen temiz asfalt yol olsun ve tamamen aynı bisikletçi olsun. Fakat bisikletlerden biri MTB digeri de yol bisikleti olsun. Yolun kaymadığını ve lastiklerin tam kavradığını varsayıyoruz. Dağ bisikleti arka lastiginde sahip olduğu daha büyük dişliler sayesinde büyük çekiş kuvvetlerini aynakola çok daha küçük şekilde aktaracaktır ama çevirdiğiniz pedala göre epey yavaş gideceksiniz. Bu bağlamda dağ bisikletinin daha az eforla rampayı tırmanabileceğini söyleyebilirim. (Bisikletlerin ağırlığı aynı kabul edelim). Yol bisikletlerinde surata önem verildiğinden arka dişliler daha küçüktür, bu da rampada bir miktar zorlanabileceğiniz anlamına gelir. Ama süratını tam almış ve rampaya gelmiş bir yol bisikleti bu süratle çok daha kısa sürede rampayı tırmanacaktır. Fakat eğer ilk hızları 0 ise rampa girişinde bariz sekilde dağ bisikletinin pedallara daha az kuvvet aktardigini fakat daha fazla pedal cevirmesi gerektigi gorulmektedir. (Yol - Kuvvet ters orantısı) Şimdi gelelim gerçek dünyaya... Dağ bisikleti yol bisikletine gore orta kategori bir seri için 4-5 kg farkedebilir. Bu da eforunuzu bir miktar artırabilir. Öte yandan dağ bisikleti gercek sartlardaki bir yolu ince bisiklet lastigina gore cok daha iyi kavrayip belki kış şartlarında büyük avantaj sağlar. Sonuç itibari ile dağ bisikletinin bir miktar daha rampalara uyumlu olduğunu söyleyebilirim. Yol bisikleti eğimi cok olmayan, suratin on planda oldugu yerlerde sürülürse maks. verim sağlar...
 
Geri