Scudo Sports

yokuş mtb ilemi yoksa 28 tur bisikleti ilemi daha rahat çıkılır?

Kayıt
21 Eylül 2009
Mesaj
19
Tepki
0
Şehir
MUGLA
yokuş ince teker mtb ilemi yoksa 28 tur bisikleti ilemi daha rahat çıkılır?
 
Scudo
bianhci trekking bisikleti olan birisi vardı kondisyonla ilgili tabi ama yuvacık aytepeye cıkarken zorlanıyordu :D
 
Megarange varsa rublede güçlü kaslarada gerek yok yüksek kadans ile zorlanmadan çıkarsın :).
 
@erdinc ince

Yokuş,sürekli antrenman ile güçlü bir kalp ile ve zamanla kuvvetli bacaklar oluşunca çıkılır.... :harika:
 
Çok küçük vitesle yokuş çıkmak beni öldürüyor, zira bacaklarım çok kuvvetli değil. Biraz yüksek vites lazım oluyor benim için, tabi bu sefer de zorlanmadan ötürü uzun rampalar veya hızımı alamadan geldiğim dik rampalar biraz sıkıntılı.

Onun dışında aynı kişi için, 1, bisikletin hafif olması, 2, zeminle temas eden yüzeyin sürtünmesi önemli. Lastiklerin standart lastikler ve zeminin ortalama bir asfalt olması durumunda eğer aynı kişi aynı kiloda iki farklı bisiklet kullanacaksa ince lastikli olanla daha rahat olmasını beklerim ben teorik olarak.
 
3ve 4 en az viteste çıkarım her zaman oturarak cikarim yokuslari 1.vites ve ayakta çıkmak çok zorluyor beni
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH
yokuş işi mtb'nin alanıdır. Ayna kol bu işteki en büyük etkiye sahip parçadır! iki bisiklet ilede yokuş çıkıyorum ikiside çok aşırı farklı değil ama dağ bisikleti biraz daha hafifi vitese sahip olduğu için(ayna kol sayesinde) daha bi rahat. benim önerdiğim iste şehir içinde şehir yada hibrit bisiklet kullanımıdır. bacakların alışıyor 4-5 zorlanmadan sonra ;) Alıştıktan sonra yokuşlara şehir bisikletinin +ları başlar. Kısaca 28" bir şehir/tur bisikleti diyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: pilot
Sehir bisikletinde de mtb ekipmanı olduğu için sehir bisikletiyle daha rahat çıkılır bence. Tabii en onemli sey kondisyon. :)
 
ben hem 26 mtb hem yol bisikleti hemde 28 jant şehir bisikleti ile çıktım kartepeye. en rahatı 28 jant bisikletti tabi bu senin bacaklarına ve sağlam ciğerine bakar yol bisikletide aslında yol bisikeltide rahat ama çok fazla güç istiyor bir basıyon 5 gidiyordu :)
 
çıkmasını bilmem de mtb ile daha rahat inilir.:krsn:
 
En temizi 52-36 aynakol 11-23 rubleli (yarışçı kombinasyonu) bir bisikletle yapmak. çok iyi performans yaparsınız buna alıştığınızda :)

Başta yokuşun yarısında indirir sizi. Hatta ne yarısı, başında. Sabuncubeli'ni, Kaz Dağları'nı yürüyerek çıktığımı hatırlarım bunun yüzünden :D
Sonra alışınca Aydın-Muğla arasındaki rampalarda hiç durmadan (yaklaşık 40 kilometre) çıktığım oldu.
Tamamen bu duruma adapte olma işi. Fakat arazi tırmanışı için tabiiki de dağ bisikleti, fakat asfalt benzeri yolda performansa göre aşağıdaki gibi:

Başlangıç seviyesi kondisyon: Dağ bisikleti
Orta seviye kondisyon: Trekking bisikleti (Dişli oranlarından, 26-36-48 / 11-32 veya 11-34)
Yüksek seviye kondisyon: Yol bisikleti (50-34 / 11-25 veya 52-36 / 11-23)
 
Her ikisi ile de cikilir ve gorecelidir. Temel olarak 4 noktaya baglidir yokus cikma performansi:
1. Yol yapisi ve hava kosulu
2. Lastik kalinligi, dis yapisi ve lastik hava basinci
3. Vites araligi
4. Kadans ve performans

Yol yapisi: yolun malzemesine gore tutunma avantaj ve dezavantaji olacaktir. Asfalt yolda ince slick tarzi lastikler, gevsek zeminde kalin disli lastikler avantaj saglar.
Hava koşulları: zeminin kuru, islak, buzlu/karli olmasi, ruzgar direnci (ruzgarsiz, onden, arkadan) surus kalitesi ve hizinizi ve harcadiginiz enerjiyi etkiler
Lastik kalinligi: surtunme ve lastigin yuvarlanma direncine etkisi yine surus kalitesi ve hizinizi ve harcadiginiz enerjiyi etkiler
Lastik Dis yapisi: yolun malzemesine gore tutunma avantaj ve dezavantaji saglayacaktir.
Lastik hava basinci: surtunme ve lastigin yuvarlanma direncine etkisi yine surus kalitesi ve hizinizi ve harcadiginiz enerjiyi etkiler. Islak ve gevsek zeminlerde basinci dusurmeniz gerekebilir. Aksi takdirde ya tutunamayip patinaj yapan lastiklerle, yada yola yapisip sizi yoran lastiklerle ugrasirsiniz bir yandan.
Vites araligi: Bisikletinizin aynakol ve ruble dislilerinin boyutlari, disli sayilari cekis kolayligi ve daha az gucle daha dik yokuslari cikma konusunda size avantaj ve dezavantaj saglayabilir. MTB de daha kucuk aynakol ve daha buyuk ruble dislileri yokuslarda avantaj saglarken, yol bisikletinde tam tersidir.
Kadans: Ideal kadans ve vites araligina gore surus yapabilirseniz max. verim ile yokusu alirsiniz altinizdaki bisiklet ve kendi gucunuze gore.
Performans: Tamamen sizin kondisyon, kas gucu, nefes teknigi ve dayanikliliginiz ile ilgilidir. Ayni bisiklette iki ayri surucu farkli kas gucune gore farkli vites secenekleri ile farkli sonuclar alacaktir.

Mantik olarak ince tekerli bir yol bisikleti kondisyonlu bir bisiklet surucusu ile daha hizli gececektir rampayi.
Ancak genis vites araligi olan ortalama bir surucu icin MTB ile dogru kadans korunursa (rubleyi en buyuk, aynakolu en kucuk disliye alip deli gibi pedal cevrilmezse) daha az yorucu ve kolay, bir o kadarda yavas bir tirmanis olacaktir.
 
@suat akman
Arkadaşın dediğine katılıyorum Gürkan Genç neden Mtb tercih etti ? (link) Serkan taşdele'nin yorumunu inceleyin
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Geri