Scudo Sports

Yokuş çilesi bitti. Dahon Vitesse D16!

@burhan çetin Tebrikler 10 numara olmuş..

@burhan çetin teorik olarak aynakol iki diş küçülmüş ise zinciri de iki bakla kısaltmanız bahsettiğiniz zinciri toparlayamama durumunun önüne geçebilir ve aynakol küçük çarkta iken kasetteki 4.5.6. dişlileri kullanmanıza imkan sağlayabilir..
 
Scudo
Tebrikler gerçekten çok başarılı. benim anlayamadığım bir olay var.
Şimdi siz bunu 16 vites yapınca sizin 1inci vitesiniz mi daha kolay oldu yoksa 16ncı vitesiniz mi daha sert oldu. Daha düzgün sormam gerekirse normal d8'in 1. vitesi ve 8. vitesi sizdeki kaçıncı viteslere denk geliyor şu an ?
 
Elinize emeğinize sağlık. Çok güzel bir çalışma olmuş gerçekten.
Eli bu işlere yatkın bir iki matkap,spiral taşlama,kesme vs. kullanabilen gerçekten güzel şeyler ortaya çıkarıyorlar. :)
 
@K. Aydın
Bisikletimin teker çevresi yani bir tur attığında katettiği mesafe 149 cm.Arka rublem 11-32 diş.

Buna göre tekli 52'lik aynakol ve 8 vites haliyle;

1. viteste tekerin dönüş turu : 52/32=1,625 tur
1. viteste katedilen mesafe : 1.625x149 cm.=242,12 cm.
8. viteste tekerin dönüş turu : 52/11=4,727 tur
8. viteste katedilen mesafe : 4.727x149 cm.=704,36 cm.

İkili 50x34'lük aynakol ve 16 vites haliyle;

1. viteste tekerin dönüş turu : 34/32=1,0625 tur
1. viteste katedilen mesafe : 1.0625x149 cm.=158,31 cm.
16. viteste tekerin dönüş turu : 50/11=4,545 tur
16. viteste katedilen mesafe : 4.545x149 cm.=677,27 cm.

Sonuç olarak 1.viteste yaklaşık 84 cm.daha az mesafe katetmek gerekiyor.Yani son hız biraz düştü ama yokuş performansı arttı.Aradaki viteslerin benim için fazla önemi yok.
 
@burhan çetin Çok güzel açıklamışsınız hocam teşekkür ederim. Valla ben daha tekeri boşa döndüremedim. Döndüren arkadaşlar yürek yemiş olabilir zira ben o kadar güvenemiyorum bu bisiklete sanki en ufak şeyde takla atarım gibi geliyor. Yaptığınız değişiklik gerçekten yokuş çıkmayı çok rahatlatmış. Değerler arasında uçurum var.
 
  • Beğen
Tepkiler: burhan çetin
Bugün bisiklet ile Kızılaydan Eymir'e gittim.Bisikleti İran Caddesi ve Eymir Gölündeki TRT yokuşunda test etme imkanım oldu.Daha önce de bu yokuşları katlanır bisiklet ile çıkmayı denemiştim.Gerçekten çok fark etti.Bisikleti hiç elime almadan her iki yokuşu da çıktım.

İRAN CADDESİIMG_7170.JPG
TRT YOKUŞU IMG_7180.JPG IMG_7183.JPG IMG_7184.JPG
 
Azimli sıçan (kemirgen olan :D )betonu delermiş. Tebrikler cidden :harika::harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: hashus1099
Helal olsun, tebrik ederim. Güzel bir fikir ve çalışma olmuş. Katlanır bisikletlerin büyük bir çoğunluğu tekli aynakola sahip diye biliyorum. Aslında bu bisikletleri böyle imal etmelerinin sebebi, katlanır bisikletin kullanım amacından kaynaklanıyor olsa gerek. Katlanır bisikletler genellikle arabanın bagajına atılıp sahil, park gibi yerlere götürülüp kullanıldığından ve genellikle yokuşlara pek vurulmadığından bu şekilde tasarlanmamış. Ancak sizin bu projeniz, sizin gibi, bu tür bir bisikletle her yere gidip gelenler için ilham kaynağı olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: nonsteril
Çok güzel çalışma. Benzer bir çalışmayı Dahon Vitesse D8 ime mevcut aynakolu kullanarak öne ikinci dişli ekleyerek düşünüyorum. Mevcut 52 dişliden memnunum son hız için, ilave olarak 40 dişli sipariş ettim yurtdışından, bu da ilave 2 vites kazandıracak gibi olacak. Ben öne aktarıcı düşünmüyorum yalnız, katlanırın pratikliğini hafifiliğine etkisi olsun istemiyorum. Çok dik bir yokuşa denk gelince el ile aktarmak çok da zor olmayacaktır. Dik yokuşlar harici zaten orijinal oranları iyi bisikletin.

Benim oranlarım şöyle olacak;
mevcut 52 dişli oranları 1,62 - 4,72 arası
ilave 40 dişli ile 52/40 combo 1,37 - 4.72
 
@Önder Parıldamış
Ben de yapmak istediğinizin aynısını düşünüyordum. Dişli bulmaya çalışıyordum. Düşündüğümü harfi harfine yazmışsınız.
 
@Önder Parıldamış
Bir süre ben de aktarıcı olmadan kullandım.Aktarma işini elle yaptım falan ama bir süre sonra zor gelmeye başlayınca aktarıcı ve vites kolunu taktım.Ağırlık konusuna gelince;evet aktarıcı,vites kolu ve vites kablosu bir miktar bisikletin ağırlığını arttırıyor ama taktığım FSA Vero aynakolun orijinal tekli aynakola göre 200 gr.kadar hafif olması durumu biraz dengeledi.Kullanım rahatlığı için bir kaç yüz gram fazladan ağırlığa katlanacağız artık.

Bu arada orijinal aynakola 40'lık yaprağı nasıl bağlayacaksınız merak ettim.

Şimdiden kolay gelsin.Fotoğrafları koyarsınız artık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
Tebrikler @burhan çetin bey. Bu tür işlerde hiç bilgi ve tecrübe sahibi değilim. Sizin gibi yetenekli kimseleri çok takdir ediyorum. İyi iş çıkarmışsınız..
 
Tesadufen bugun saat 16 gibi yurtdisi disli siparisim ulasti. Montajini az once yaptim yaklasik 10 dk da tamamladim ve test ettim. Sonuc sorunsuz, yokuslar artik cok daha rahat tabiiki. Cektirme olmadigi icin disliler ters pozisyonda sonra ters cevirecegim artik ancak bu hali ile bile 40 disli arka ruble 32 disli ile surtme yapmadan calisti. Tabiiki terse donunce daha iyi olacak. Civatalari daha sonra mercimek kafali imbuslar ile degistirecegim. Ayrica ters donunce koruma plakasini da takabilecegim. Arka aktarici 40 disliyi sorunsuz topluyor, zincire hic dokunmadim.

Ileride istenirse orta aktarici da eklenebilir ama sehir ici kullanimda zaten isimi 40 disli fazlasi ile gorecektir. Zaten eski hali ile 7 ve 8nci vitesleri nadiren sahil yolunda filan kullaniyordum. Buyurun montaj sonrasi resimleri20160607_150506.jpg 20160607_150532.jpg
 
Geri