Scudo Sports

Yokuş çıkarken bisiklet seçimi geometri ve tür

Kafam karıştı iyice :eek:ha::eek:ha::eek:ha:
 
Scudo
Forumu ve interneti amortisör konusunda biraz daha kurcaladım.
Bu arada bende iki tane eski bisiklet var ve ara sıra onları kullanıyorum
Şöyle bir düşündüm biri amortisörlü ama diğerinin amortisörlü olup olmadığını hatırlayamadım. İnip baktım değilmiş. Demek ki kullanırken bana amortisörsüz olmasına rağmen bu konu da hiç rahatsızlık vermemiş.
O kadar hassas bi şi değil demek ki İyice karıştı şimdi ?:kahve::kahve::kahve::kahve::kahve:
 
@SEL PER

Merhaba. Aslında kafa karışacak bir şey yok. Her yorumun ortalamasını alın. Mesela benim RockShox Tora SL yaylı maşam vardı. 2.200 gram ağırlığında. Ben yerine yaklaşık 730 gram daha hafif olan ve tepkimesi benzersiz olan Manitou Marvel maşa taktım. Kilit kolunu çevirdiğimde maşa hiç seneme yapmıyor enerji kaybım hiç olmuyor. Öteki taraftan eskisinden daha hafif olduğu için performansımı olumlu yönde etkiledi. Bozuk yollarda ve arazi yollarında, inişlerde de kilidini açıyorum. Havalı maşa olduğu için performans açısından oldukça tatmin edici.
Konunun linki aşağıdadır.. Kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.. :)

https://www.bisikletforum.com/f100/merida-manitou-144620/
 
  • Beğen
Tepkiler: SEL PER
Yokuş çıkarken şahsen tecrübe ettiğim en önemli etkenlerden biri ağırlık merkezi.

Dağ bisikletime riser gidon taktıktan sonra yokuşlarda çok yavaşladığımı farkettim (30mm rise). Vücut daha rahat bir pozisyonda olsa da çok farketmiyor. Önemli olan ağırlık merkezinin daha önde olması. Bu nedenle şehir bisikletlerinin yokuş çıkarken çok verimli olmadığını düşünüyorum.

İkisine de sahip olduğum için yol bisikleti ve dağ bisikletini de karşılaştırayım.

(link)

Bu yolda birbirine yakın aralıklarla ikisiyle de tırmanış yaptım. ( 6.5km %7 ort. eğim) Dağ bisikleti ile 40dk, yol bisikleti ile 32dk'da çıktım. İkisi de kilitli pedal ile. Dağ bisikletim 13kg, yol bisikletim ise 8.5kg.
 
  • Beğen
Tepkiler: SEL PER
Merhaba Arkadaşlar Bir Şey Soracaktım...Bazen duyuyorum Bisiklet Seçiminde Şehir Bisikletini Bir Beden Büyük Mtb'yi Bİr Beden Küçük Alın diyorlar(Tam Tersi'de Olabilir Hatırlayamadım:D) Doğruluk Derecesi Nedir?
 
@SEL PER

dediklerinize yakın aşağıda linkini verdiğim bisiklet var bütçenize de oldukça uygun hatta üstüne kalan para ile bir tane kilitlenebilir amortisör alabilirsiniz. geri kalanla da parçaları deore ve üstüne çekebilirsiniz rahatlıkla

(link)
 
@can akıncılar

Şahsi fikrim gerçeklik payının olmadığı yönünde. Çünkü ne tür bisiklet olursa olsun geometri ve ergonomiye dayalıdır. Yani alınacak bisikletin altınıza tam olması gerekiyor. Ayakkabı alırken bir beden küçük yada bir beden büyük almıyoruz..
 
@can akıncılar

Bu konuyu şöyle değerlendirmek lazım. Diyelim ki vucüt ölçüleriniz, kadro boyu seçimi için sınır bir bölgede bulunuyor. Bu gibi durumlarda bahsettiğin alıntı mantıklı hale geliyor. Tecrübe ettiğim kadarıyla da doğru bir seçim şekli. Tabii ki bu şahsi fikir ve deneyimim.
 
Erdoğanlar'dan Gıant Atx Kadro Aldım..Site'de 17 Yazıyor Parantez İçinde 16 İnç Furçlarla Beraber Diyor sonra'dan fark ettim...Şimdi ki Kullandığım Bisiklet 18 Kadro Büyük Demiyelim de Virajlarda sanki atacak gibi oluyor boyum 173 acaba doğru seçimmi yaptım? 16 mı 17 mi ne olduğu belli olmayan kadroyla Kadro'da S Yazıyor.
 
@can akıncılar

aynı boydayız. 16-17-18 inçte kullandım (şu an 17 inç var). 16inç hakimiyeti, tırmanışı çok iyiydi ancak kadro üst boru kısa kaldığı için sürüşte sorun çıkarıyordu çok fazla dik durmak gerekiyordu. 18 inçte öne fazla eğilme sıkıntısı yaşıyordum ve hakimiyet biraz zordu. Şimdi ki 17 inç ise tam ortası. Sizde eğer üst boru uzun ise yapacak iki şey var onlarda seleyi öne çekmek veya gidon boğazını kısaltmak.

Edit: Ne olursa olsun kadro boyu seçiminde tam ayarı tutturmak hepsinden önemliymiş ben bunu anladım.
(160-170 cm 16 inç, 170-175 cm 17 inç 175-180 18 inç olmalı bence.)
 
@Hasan Kılınç

Kaptan İnternette 170-175 İçin 16-17 Yazıyor...Tek Sorun Gidon Gidon Boğazı ise o önemli değil zaten toplama aşamasında olduğumdan kolay halledebilirim...Kadroları Cm cinsinden ölçtüğümde 1 2 cm fark var...Sadece Sele borusunun olduğu yer 1 2 cm küçük..
(link)
 
@can akıncılar

Özel mesaj gönderdim. Konunun kaldığı yerden devam etmesi için:

@Hasan Kılınç
 
Sonunda kararımı verdim ve bisikletimi aldım

Specialized sirrus elite

Bisiklet seçimi için uğraşan arkadaşlarla kendi tecrübemi paylaşmak isterim:

Uzun bir aradan sonra tekrar bisiklete başladığım için keyfi alacağım iyi bir bisiklet olsun istedim. Bu da karar verme süremi uzattı. İnternette çeşitli siteleri ve özellikle bu forumu uzun uzun inceledim.
Gördüğüm bisiklet seçimi tavsiyeleri 3 grupta toplanıyordu:
1. Grup seçimde; kadronun malzemesinin ve geometrisinin önemli olduğunu; donanımın sonra düşünülmesi gerektiğini zaten gerekirse donanımın sonra da değiştirilebileceğini söylüyordu. Bu gruba göre karar vermeyi kadronun kalitesi belirlemeliydi.
2. Grup seçimde; donanımın önemli olduğunu ve akışkanlığı ve sürme zevkini onun sağladığını problem yaşamamak için kaliteli bir donanıma sahip bir bisklet almak gerektiğini söylüyordu
3- Grupta ise bisiklet deneyerek alınmalı diyenler vardı.
Ben ilk iki grubu dinleyerek yola koyuldum bisikletlerin geometrilerine, açılarına kadar araştırdım, sonuçta işin içinden çıkamadım. Çünkü asfaltta kullanacaksanız başka bir geometri ve kadro, parkede kullanacaksanız başka, dağda kullanacaksanız başka özellikler olması gerekiyor ben bazen orada bazen orada kullanacağım ve hepsini toplayan bir şey de yok. Ayrıca amortisörlü amortisörsüz vs derken bir çok kriter çıkıyor, seçim giderek zorlaşıyor.
2. grupta donanımlara bakmaya başladım ama hoşuna giden bir bisiklet te tam aradığın donanım olmuyordu vs.
Bu arada tavsiye edilen tüm bisikletleri de denedim. Meridadan başlayıp Trek, Cube, Giant, Kron, Orbea, Scott vs. Taa ki Specialized a kadar. Bu arada şunu söyleyeyim tüm bisiklet firmaları denemenize müsaade ediyor hiç çekinmeden talep edin.
Specialized ı denediğimde ise benim aradığım bu dedim (reklam gibi oldu ama değil=). Ondan sonra ne donanımını sordum ne kadrosunu ne ağırlığını.
Bu uğraşımdan sonra ben de denemeden bisiklet almayın derim. Sanırım insanların eskiden beri sürdükleri bisikletlerin yapılarına bir alışkanlıkları oluyor veya vücut yapıları ile bisikletin uyuşması gerekiyor, keyif almak için onu yakalamak lazım.
Burada bana yardımcı olan tüm arkadaşlara ve Specialized ismini ilk defa ondan duyduğum ve benim bu keyifli bisikletle tanışmama vesile olan SedatT beye teşekkür ederim
@SedatT
 
Geri