Scudo Sports

Yokuş çıkacak olanlara altın değerinde tavsiyeler

Gökhan bey, mesela %8 civarı yokuştada 100 rpm kadansı tutturabiliyormusunuz? iyimiş valla... bu arada aynakol ve ruble ne kullanıyorsunuz acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Scudo
@ferhat köse

@Onur Demir CE


Eğlenceli anlatımı ve güzel tavsiyeleri için mehmet beye teşekkür ederim.
Bir de şu eğim konusu var ki iki arkadaş yanılmışlar yanlış bilgi vermişler. %100 eğim 90 derece değil, başka bir arkadaşın da dediği gibi 45 dercedir. Şöyle düşünün açıları 45 er derece olan bir dik üçgenin hipotenüsü boyunca rampa çıkarsanız ilerleriğiniz her metre için o kadar yükselirsiniz. Ama düz duvar benzetmesinde olduğu gibi 90 derecelik bir açıda sadece dikey hareket edersiniz ileri yol almazsınız ki bu da zaten duvar çıkmak denilen şey olur.
 
Yokuşu nasıl çıkacağınızdan ziyade yokuşa nasıl girdiğiniz de önemli.

Bazı yokuşlar çok dik ama çok kısadır.

Eğer bu yokuşun hemen öncesi iniş varsa; bu inişin sonuna doğru çok hızlanırsanız yokuşa çok hızlı girersiniz ve eğer kısa yokuşsa hızınız çok düşmeden ve yorulmadan rahatlıkla devirirsiniz.

Yokuş çok uzun ve dik olan eşek anırtan yokuşu ise de aynı şeyi yapın ama sadece yokuşun belirli yüzdesinde bu avantajdan faydalanıp geri kalan kısmını zorlana zorlana tamamlarız:)
 
@ferhat köse

Ben hayatımda %20'lik yokuş görmedim. Eğer %20'lik veya daha fazla yokuş olduğunu zannedenler buyursunlar önce öyle yokuş varsa bulsunlar sonra da arabayla çıkmaya çalışsınlar. Araba bile çıkamaz vallahi:)
 
Bende düşüncemi paylaşmak isterim. Evet kilo büyük etken..:(( Diyorum 7-8 kg versem cok daha rahat ve kendimi hafif hissedeceğim
Nabız ve kadans sürekli kontrol ediyorum. Benim kendimce tespit ettiğim bir limit nabız değeri var bu değeri geçmemeye çalışyorum..
Bunun için düzenli ağırlık çalışması (fazla zorlamadan ) özellikle hafif eğimli ve düz yolda sürüş ve kadans 100 civarı sürüşleri tercih ediyorum..
 
@yucel gulesenoglu

39-53 aynakol ve 11-28 ruble kullanıyorum.

E tabii ki öyle yokuşlarda tutturmak mümkün olmuyor. O nedenle zaten ayağa kalkmak ya da rahat olduğum kadansın altında kullanmak zorunda kalıyorum. Demek istediğim de oydu zaten.
 
energel sıvı içecek bana yarıyor, şöyleki rampaya gelmeden önce içiyorum ama az,
sonra giderken su içiyorum ve rampaya gelince faydası oluyor ,kana çabuk karışıyor, energel sıvı içeceğin bi zararını görmedim yalnız üzerinde tarih var onu geçirmemek lazım tarihe bakmak lazım ...diğer bi sıvı içeceği ise protein shake çukulatalısı var ve muzlusu var bi de genelde yollarda manavdan bi adet muz yerim bana faydası olur ,,,,
 
bu slx ayna kol 3 yaprak olması bana hep avantaj sağladı kartepenin rampalarında, 14 km, eğim 9 idi ve tek düz yol yok idi ,iki yaprak olsa idi valla işim acaip zor olurdu, şimdi 48 ayna kola geçme durumu tabi gene 3 yaprak valla durum daha iyi olacak rampada fazladan dişler olacak ...
 
@Özgür Türker

Özgür beye katılıyorum :)
 
@Gökhan Toros

Yaşam sevincimi kaybettim. O nasıl bi yokuş öyle yav. :D
 
@Kudret Kurtcebe

Abi senin kadro geometrisinden dolayı 3 yaprak kullanman daha doğru. Yol bisikleti olsa misal, ben bile 3 yaprak aynakolu gereksiz görüyorum. Kaldı ki performansım sana göre yerlerde sayılır.

Şuana kadar 3 yaprak aynakolu aradığım tek yer uçmakdere'nin çok dik yokuşlarıydı. :)
 
Yazdıklarınızı okumadan önce bu forumda eskilerden yazdığım bir başlık aklıma geldi. Birisi yine böyle überhuman bir iddaada bulunmuştu 90 km hızla gidiyorum diye ben de dayanamayıp ''bisiklet arabanın arkasında mıydı o ara?'' demiştim. Ohoohhoo görmeyin nasıl linç edildim. Bu atılıp tutulanlara bakarsak bir sürü TDF bisikletçimiz olmalı. Ciddiyim! 'ben bu hızla gidiyorum, böyle tırmanıyorum'' diyen arkadaşlar, emin olun pro. takımlardan biri 'hakkınızdaki bu gerçeği' bilse kapar. Ayrıca buraya yazdığınız 'biraz abartılmış' hızları bilen birileri çürütünce de lütfen onlara çemkirmeyelim. Sonuçta ben de '' akadaşlar bu gün yürüyüşe çıktım, dalmışım bir baktım 472 km yürümüşüm.'' desem herkes acaba neresiyle güler.

Kısaca Ferhat bey, ben üşenmiştim bu rasyonel verileri yazmaya, ama yazan varmış.Kendi adıma teşekkürler.
 
@Tuncay Üner

Çok çok kısa yokuşlar. Biri 1km, biri 400 metre. Ama yine de zorluyor. Özellikle aynı yeri dönüp dönüp çıkınca...
 
ne kadar hesap yaparsan yap, başa gelen çekilir. varsa düz yol oradan gidicen, yoksa seve seve çıkıcan o yokuşu, ister dinlen ister dinlenme. bende ki mantık bugün çıkarım denerim, yarın başka bir şekilde çıkarım denerim, öteki gün başka bir şekilde denerim, olmadı zikzak yaparak çıkarım denerim, nasıl olsa zaman bol yarışdada değilim sonra oradan edindiğim tecrubeyle başka yerde karşıma yokuş çıkarsa orada uygularım. benim matematik sıfır şimdi ben yokuş çıkamıcakmıyım.? üzmeyelim kırmayalım mübarek ramazanda birbirimizi o atıp tutan tayfada aslında benim gibi matematik sıfır olanlar. bende yokuşun kaç derece eğim olduğunu bilemem, orada baya kanter dökersem o yokuş bana göre % 50 bile olur. yani yoksa prof yarışcıların eline su dökemem bile. demek istediğim anlaşılmışdır umarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakan çelik
ha bu konu sayesinde bilgilenmedik değil Allah razı olsun yoksa hayatım boyunca işe giderken çıktığım yokuşu hep %30 sanıcaktım. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hakan çelik
tartışma olduğu için kusura bakmayın gereksiz mesajları siliyorum. matematiksel eğim veya haritacılıktaki eğim hesabı ile bisiklet yol eğimi farklıdır kimseye ahkam kestiğim filan yok ama konuyu toparlamak adına tüm pro bisiklet sitelerindeki yol eğimi hesabı ve güç hesabı yoldaki düzlüklerin ve virajlarında olmasından kaynaklı aşağıdaki resimdeki formül ile hesaplandığını söyleyip kendi adıma konuyu bitiriyorum.Yatay uzaklık olarak bisiklet ve yol eğiminde alt düzlük değil gidilen yol hesaba katılır.(garafiği de kendim çıkarmadım rast gele google da çıkan bir eğitim sitesinin verdiği grafik)

http://www.bilgicik.com/wp-content/egim_hesaplamalari.png

Hakan senın olayın ise farklı bu kadar bisikletçinin olduğu bir forumda yüzde 20 eğimli 13 km yol tırmandım bir buçuk saatte yazarsan işimiz gücümüz yol ve eğimler olduğu için oturup hesaplarız.Senin söylediğin yokuş Türkiyede pek olmadığından ve verdiğin süre de hiç birimizin yapamayacağı değer olduğu için sorgularız.Bu gayet normal. aynı durum 40-50 ortalama yapan mtb kullanıcıları için de geçerli oluyor bu forumda.

Son olarak da başlığa faydası olsun diye başlık ile alakalı yorum ve fikir yazan 2-3 kişi varken(nasıl daha iyi rampa çıkılır adına tavsiyeler üzerine) işin magazinsel boyutu ile ilgilenen onlarca kişi olması da forum adına içler acısı.
 
Tartışmalar bir yana(herzaman olabilir elbet, bende bir çok kez tartıştım.) konu gerçekten faydalı. Ayrıca burada ortaya şu gerçek çıkıyor. En azından yol bisikleti kullanıcıları kadans ve kalp ritmi ölçen bir alet edinmeli. Çünkü buradaki tavsiyeler ve tüyoların çoğuna ancak şekilde uyulabiliyor.

Mesela yokuş çıkarken rahat hissettiğiniz kadans, kalp ritmi çok önemli. Hani bazen yokuş çıkarken birden fazla zorlanmadığımızı falan farkederiz. "aa zorlanıyordum bak şimdi ne güzel çıkıyorum" falan deriz. İşte ozamanlar bizim limitlerimiz dahilinde pedalladığımız zamanlar oluyor. Bunları tespit edip uygulamak içinde cihaz şart.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
Merhaba,

Fethiye Babadağ yolunu bilen vardır. 18 km saf tırmanış 2100 mt civarı rakıma cıkılıyor. Tepeye kadar tek bir noktada Sarnıç var. Baska su alınabilecek yer yok.(tur jeepleri işe yarar :) ) benim 95 kilo olduğumu söylesem yokuslardan nefret ettiğim anlaşılır. 4 saat 20 dakikada tirmandim irtifa arttıkça basınç oksijen farklılıkları vs daha da etkiliyor. En zorlandigim yoldur sona doğru eşek bağıran midir nedir öyle bir yer var arabalar cekmedigi için toprak olan yol orada parkeye dönüyor. 1. Vites geçilmiyor arabada bile. Vw Crafter lar stop ediyor sona doğru aşırı dik. Yuzde 20 ye yakın kesinlikle vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Geri