Scudo Sports

Yokuş aşağı hız yapmanın sonucu

Videodaki arkadaş halinden pek de memnun gözüküyor. Bakın nasıl da kırdım oramı buramı dermiş gibi pozlar vermiş. Güvenlik düşüncesi insanın kafasında başlamalı. Otomobil ya da bisiklet ne olursa olsun kullandığınız aracın limitlerini bilin, tanıyın. Gerisi inananlar için tevekkülden ibarettir.
 
Scudo
@hogutmen hahaahh :D Yok hocam bana ekipmana ya da bisiklete güvenerek bir güven gelmedi gelmez de, 8 yaşından beri dövüş sanatları eğitimi alıyorum bize öğretilen şeylerden birisi de gereksiz - aşırı özgüveni yok etmek. Herkesin Ego'su boyu kadar olmalı diyor ustam :)

Kaldı ki zaten ben downhill'ci değilim. Sadece iniyorum, atlama, zıplama, uçma için yeterli tekniğim ve bisikletim yok. 32 yaşındayım 16 senedir MTB kullanıyorum. 2001 yılında yamaha yzf r6 aldım bir süre de onu kullandım. Düştüm, yatırdım motoru, o zamanlar da ekipmanlarım tamdı ufak tefek sıyrıklarla atlattım. Ama oo ekipmanlarım iyi o zaman 250 ile makas atayım derdine hiç düşmedim. Ama dediğiniz gibi 2 tekerlekte hasar alma ihtimaliniz çok daha yüksek 4 tekere göre.

Fizik kurallarını ve sınırları aşmaya çalıştığınızda iyi bir araçtan da kurtulamazsınız yanlışınız var onu hemen belirteyim. (Bkz Susurluk kazası zırhlı mercedesi ve yeşil lamborgihini içinde geçen sene ölen 2 arkadaş.)

Ayrıca dövüş sanatlarıyla uğraştığım için orada ilk düşmeyi öğretiyorlar bize. Senelerin birikimi, reflekslerim, içgüdülerim bana nereden inmem, nereden inmemem gerektiğini zaten söylüyor. Hangi hızla nerede duracağımı da az-çok kestiriyorum artık (fren marka model değişince bu hesaplamalar da değişiyor)

Kimisi mobilet ya da scooter ya da elektrikli motosiklet alıp işe-okula gidiyor. Kimisi 125lik motor alıp pide-pizza dağıtıyor ya da motorlu kuryelik yapıyor.
Kimisi de chopper alıp ağır ağır takılırlen, bazı insanlar da motocross alıp uçuyor - atlıyor - takla atıyor - zıplıyor. Bazıları yarış motoru alıp 300-360 km/s hızlara ulaşıyor.
İnsanların neye binmeleri gerektiğini söylemek hiç birimize düşmez. Adam alır 5-25.000 TL aralığında downhill bisikletini uçar da zıplar da.
Bir başkası aynı paralara yarış bisikleti alır 100 km/s hıza çıkar.
Kimisi katlanır bisikletini alır işe-okula gider efendi efendi.
Bu herkesin kendi tercihi ve ben saygı duyuyorum.

Tek dediğim şey şu "SINIRLARI ZORLAMAYIN - AŞMAYA ÇALIŞMAYIN yok yapacam abi diyorsanız da bari KORUMA EKIPMANI KULLANIN"
 
Sabuncubelinden İzmir'e gelirken kontrolünü kaybedip bariyerlere giren bir arkadaş vardı, vefat etmişti. Annesinin babasının, sevdiklerinin halini düşünün...

Bir de yokuş aşağı inerken, yer çekimi ivmesi bisikleti sürekli hızlandırmaya çalıştığı için zaten dezavantajlı durumdayız. O yüzden yokuş aşağı 80'le gitmek ile düz yolda 80'le gitmek arasında da fark var. Hele bir de biraz ağır bir sürücüyseniz bisiklet durmak bilmiyor. Yokuş aşağı yapılan hız sizin yaptığınız hız değil, statik ağırlığınızın yaptığı hızdır. Marifet değildir. Kendinizi denemek istiyorsanız düz yolda ve rampa yukarı idman yapın. En azından kondisyonunuzu geliştirirsiniz ve kaza riskiniz çok çok daha azdır...
 

benzer olay bizim de başımıza geldi. geçen aylarda ıslak zeminde bi abimiz ön tekerinin kaymasıyla düştü. geçici hafıza kaybı yaşadı olayı hayırlamıyordu. şükür ki o anda avdan dönen adamların arabasına bindirip acile gönderdik. yukarıda kaza anının linkini paylaştım. 3. dakikadan sonra kaza oluyor.
 
Yüksek hıza çıkmak bazen güzel mesela birgün bisiklet turunda alanya-gazipaşa arası yolda yokuş aşşağı bizim bir abi ile motor ile yarıştık bildiğiniz motoru geçtik 24. vitese atmıştım bayağı zevkliydi ancak eğer bir aksilik çıksa kolu bacağı kesin bırakırdım :). bir kerede dağ yolu inişinde virajı tam alamadım teker bir kaydı yüreğim ağzıma geldi teker biraz daha kaysa tepetaklak olurdum bir kaç ay hastanede yatardım kesin buradan eski rubena flash lastiklerime sesleniyorum sürekli patlayıp durdunuz ama o yolda beni iyi korudunuz emektarlar elinize sağlık :)

Sözün özü hız iyidir hojdur ama benana :).
 
Her ne kadar Türkiye'de beton mikseri çıkmış olasada yarışlarlar genelde önünüze pek bir şey çıkmaz. Yol-parkur uygun kondisyonda seçilir. Yani hız yapmak istiyorsanız yarışa katılın.
Bisiklet pahalı, ekipman süper herşey kalite ama havada uçarken bunların hiç biri işe yaramaz. Mtb yapıyorsanız tabiki mıcır çamur çukur olacak asfaltta tabiki ıslak yaprak olacaktır yada mazot damlamış bölge yeterki enkötüsüne hazır olarak ilerlemek en doğrusu.
 
Einstein da kullanırdı diyorsunuz ama neden kullandığını sorgulamıyorsunuz, sonrasında sonuç malum (Fren tutmuyo yeaa)

arkadaşa ise çok geçmiş olsun.

Garibim bir başına ormanlara ölüme terk edilen köpekler ile ilgili olarak toplum sağlığından bahsedip kopuk uçurtma gibi yokuşlardan salınan, toplum sağlığına tehdit oluşturan arkadaş, sana da selam olsun..
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
Ölüdeniz rampasında bende yasadım ama dengemi iyi saglamıstım :) Ayaga kalkıp agarlıgımı arkaya uzatmıstım ... Ve bir ATV araca carpıyordum nerdeyse ortalama hızım 60 dı... Allahtan agır bir düşüş yapmadım :) Gecmiş olsun...
 
böyle şeyler görüyoruz hız yaparken aklımıza geliyor. o daha kötü :D
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
Motorla kaza yapmıştım büyük badere atlattım bu arkadaşı görünce beden de kötü duruma düşmüş saatte kaç km hızla gidiyormuş merak ettim. Acil şifalar diliyorum..
 
@master06



Peki tamam fizik kurallarını aşmayalım. Diğer koşullar sabit olmak üzere lüks bir araçtan daha az hasarla çıkılabilir. Susurluk kazası vb. istisna olabilir.
Haklısınız yani, orada tank olsa gene ölüm olurdu belki.

Yapmayın, etmeyin derken tabii ki burada benim dememle kimse tercihlerini değiştirmez. Samimiyetimden yazdım. Emir kipi kullanmış olabilirim kastım o değildi kesinlikle.

Herkes kendi tercihlerini yaşar, ölüm ya da bilinç kaybı şart değil, 1-2 kırık bile -ki siz yaşamışsınız- daha sonra uzun süre, belki ömür boyu, sizi etkileyebilir.
Hatta iyileştim sanarsınız.

60'ından sonra o kırılan kemiklerin, zorlamanın olduğu kasların en ufak bir hava değişiminde veya darbede neler hissettirebileceğini bir düşünün diyeceğim hadi demiyorum düşünelim. :)

Yoksa bence bisikletle 50 km/h ile gitmek bir araba ile 150 km/h gitmek gibi bence ya da ben öyle hissediyorum.

30 km/h'yi otomobilde 90 km/h, 20 km/h 50 km/h gibi hissediyorum yada telakki ediyorum.

Böyle bir karşılaştırma yapılabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
Valla ben fizik kuralı falan anlamam. tek anladiğim sey bu olayin insanin kafasinda sekillenmesi ile olusan bir sey. yani ozetle ne ekersen onu bicersin.

Bir animi anlatayim daha da aciklayici olmak icin.
Ben ise bisikletimle gidenlerdenim hava musait oldukca. katlanir oldugu icin cok hassas hele bir de 16" oldugu icin istanbulun mogadişu gibi yollari zaten epey korkutucu.
Neyse bi aksam yine isten ciktim, bagdat caddesinden sahile baglanmak icin Gallery diye bi oto galeri var ordan sola dogru donunce epey bi yokus var ciftehavuzlara giden ve kap karanlik bir yol. o gun orda inanilmaz limitlerimi zorlayan bi hizla assagi indim ustelik bisikleti yeni aldigim icin aydinlatma sifir. kask falan hak getire. neyse sag salim inanilmaz hizla indim assagi ve kendime inanamadim. aldigim zevk bambaska ama o an direk sunu soyledim kendime, bi daha böyle sürersen ölursun, bu en iyi ihtimal. sakat kalmak %100.

O günden sonra o yokuştan asla ama asla o hizla inmedim. yani demek istedigim insanin icin de olacak once. sonra mtb iyi lastik iyi fren vs..
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
@Alizee


Hocam, Frodo'nun yüzüğü taktığı anda hissettiklerini anlatmışsınız resmen. O geldi aklıma.
Ben de Gollum'un yüzüğü sevdiği gibi seviyorum bisikletimi ancak, bisiklet beni bitirmiyor, ben bisikleti bitiriyorum hor kullanarak.
 
Geri