gunerokn
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 14 Ekim 2021
- Mesaj
- 793
- Tepki
- 2.563
- Yaş
- 41
- Şehir
- istanbul
- İsim
- okan
- Başlangıç
- 2020—21
- Bisiklet
- Giant
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Uzun açıklama için teşekkürler. Fakat eleştiri getirdiğiniz konuların haricinde parkurun yapısının tam anlaşılabilmesi adına sormak istiyorum,Bursa'da, Mayıs'ta yapılması planlanan kısa ve uzun GF nin, Uzun parkurunu bugün ilk defa keşif için genel rotayı sürdük. Yarış rotası ilan edildiğinden beri zaten teorik ve pratiklerini kritik etmeye çalışmıştık... O gün hava sıcaklıkları ortalamaları, rüzgar yönleri ortalamaları, trafik ve muhtemel katılmcıların yaş ve performans profilleri ne olabilir gibi..... Şimdi , Yarışın başında zaten yaklaşık 400 m kadar- keza bitiş düzlüğü de aynı yerden geçilecek- örme sanayi taşlarının olduğu bir yarışın yaklaşık %50 kadar kısmı soğuk asfalt (ama öyle böyle değil, mtb ile geçilse yine de böbrek taşı döktürür.) ve gayet ciddi iniş ve çıkışların olduğu yolları kapsıyor. O titreten ve pedala basmasanız da ivmelendikçe ivmelenen soğuk asfalt yollardan geçtikten hemen sonra kısa süren bir temiz asfalta nihayet kavuşuyorsunuz. Kavuşuyorsunuz ama, bu olaydan sonra yarışta bile olsanız, hemen sağa çekip bisikletinizin bütün vidalarını, göbek ya da tellerini kontrol etme hissiyatınız oluşuyor. Hatta karbon bir kadronuz varsa, keçe ve reçinelerinden mikron mikron çözüldüğünü hissediyorsunuz resmen....Lastik havalarını biraz indirseniz belki daha konforlu şekilde bu süreci atlatabilirsiniz ancak bu sefer çıkışlarda daha fazla yorulmanıza sebep olacak.. Bugün yaptığımız bu sürüşü, güneş görmeyen ama çok da sıcak olmayan bir havada eldiven kullanmadan bitirdik lakin, ellerimiz rüzgarlı ve serin havaya rağmen hayli terledi... İnerken, pedal ve sele üstünde yükselmeniz ya da eğimlerde yapılacak atak ya da ayakta sürüşlerde, mutlaka gidon hakimiyeti düşüyor, düşecek de...Neticede, amatörler için böyle bir parkur fazla.... Bir de yetmiyormuş gibi olayın bir de medya tarafı var... Her yarışta ya da bisiklet organizasyonunda olduğu gibi TREK kullanıcıları hayrına ya da reklamına yapılan bir mevzu ya da onlara özelmişçesine, bu turda da sabah TREK akşam TREK içerikleri iyice insanın sinir ve sınırlarını zorluyor...Hayatları şov ve gösteriş olan (çok küçük bir yüzdesini tenzih ediyorum) bu marka ve kullanıcılarının tek elindeymişçesine biz bisikletseverlere kafamıza ve gözümüze soka çıkara bu ifade şeklini de hoş karşılamıyorum.... Elbette prolar için bu rota, eğimler, yol çeşitleri vs daha çok rekabet ve eleyici unsur gibi görülüyor olsa da sanki tam olarak düşünülmemiş ve programlanmamış bir organizasyon imajı oluşturdu kafamda...
Start ve finiş düzlüğü yaklaşık 400 mt'lik örme sanayi taş zemine sahip dediniz.
Bunun haricinde 98km'lik parkurun neredeyse yarısı yine soğuk asfaltta mı geçiyor?
Parkurun sonunda yer alan tırmanış etabında zemin durumu nasıl? çıkış ve iniş olarak.