SerdarCYCoo2Bursa
Jiroskopik Kararlılık
- Kayıt
- 4 Nisan 2021
- Mesaj
- 1.234
- Tepki
- 3.278
- Yaş
- 34
- Şehir
- Bursa
- İsim
- Serdar
- Başlangıç
- 2009—10
- Bisiklet
- Pinarello
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Yarışı düzenleyen organizasyon başındaki kişi Samsun da ki yarışın da organizasyonunu yapıyor. Su , kola , muz vs olacak dedi bana. Enerji jeli ile ilgili olarak firmalar ile görüşmüşler ama enerji jeli üreticileri sıcak bakmamışlar. Ama belli olmaz bir sponsor çıkar enerji jelleri bizden diyebilir.Ben bursa uzun a katılacağım.. Ayağımıza kadar gelmiş, neredeyse kapımın önünde başlama noktası 😇 verdiğim para, piyasanın haline göre büyük değil ama acısını parkurda keyif alarak çıkarmayı düşünüyorum... Beslenme ve su noktalarında içerikler ne olacak acaba ?
Teşekkürler abi, duruma göre kendi bar ve jellerimizi yanımıza alıp hem ağırlık hem de taşırken, açarken stresinden kaçmak adına güzel olabilirdi.. yani ücreti düşünüldüğünde, bireysel katılımcıların kazancı ya da tatmini nasıl sağlanacak, bu da merak konusu.. Bildiğini düşünüyorum, suluğunu seyir halinde alamayan insanlar da olacak, seyir halinde su içip tekrar yarışa odaklanmayı başarmak, diğer katılımcıları riske atmamak da önemliYarışı düzenleyen organizasyon başındaki kişi Samsun da ki yarışın da organizasyonunu yapıyor. Su , kola , muz vs olacak dedi bana. Enerji jeli ile ilgili olarak firmalar ile görüşmüşler ama enerji jeli üreticileri sıcak bakmamışlar. Ama belli olmaz bir sponsor çıkar enerji jelleri bizden diyebilir.
Aslında aldıkları ücretlerin büyük bölümü organizasyona harcanıyor.Misal bizim yarışta Cumhurbaşkanlığı turunun foto ve videoları çeken ekip olacak bu paranın bir kısmı bunlara gidiyor , diğer yandan 8 hakem ve motorize ekipler olacak bir kısmıda buraya gidiyor.Suyu bir firmanın sponsorluğunda verecekler.Diğer işte kahve dağıtılması , makarna partisi, yada diğer yiyeceklere bu para yetmiyor bile.Bunları da biz ve diğer organizasyon düzenleyenler sponsor bularak halledeceğiz.Valilik ve belediyenin de katkıları olacaktır tabiki de.Burada katılımcıların rahat bir ortamda ,kazasız belasız bir yarış içinde olmaları için tüm çalışmalar yapılıyor.Kazanç yarışı kaza belaya karışmadan güzel bir şekilde bitirebilmektir.Yoksa işte şu , muz vs vs bunlar yarışmacılara verilecektir.Burada alacağımız haz birazda bize bağlıdır.Güzel bir yarış olması temennisi ile saygılar….Teşekkürler abi, duruma göre kendi bar ve jellerimizi yanımıza alıp hem ağırlık hem de taşırken, açarken stresinden kaçmak adına güzel olabilirdi.. yani ücreti düşünüldüğünde, bireysel katılımcıların kazancı ya da tatmini nasıl sağlanacak, bu da merak konusu.. Bildiğini düşünüyorum, suluğunu seyir halinde alamayan insanlar da olacak, seyir halinde su içip tekrar yarışa odaklanmayı başarmak, diğer katılımcıları riske atmamak da önemli
Doğru, üstelik bitiş bölgesi de örme taşlı, sanayinin içinde.. ince lastikle gelen olabilir ve orada nasıl olacak ? Başlangıç da yine aynı yol, taşların arasına yer yer 23 mm lik ler girebilir...Bursa GF 'de ozellikle koy yollarinin bozuklugu ve buyuk cukurlarin olsugunu soyledi bazi arkadaslar. hatta ozellikle inislerde cok dikkat edilemsi gerektigi ve keskin virajlarin oldugunu anlattilar. biz takim olarak yaristan once hem bir parkur testi yapmak hem de gezinti olsun diye gelmeyi dunuyoruz. umarim yollari bir sekilde yaristan once kontrol edip kotu yerlerini duzekltirler , aksi halde bri cok kazaya sebebiyet verebilir
Bu konuda hakkında bursa gf ile konuşmuştum. Yarıştan önce iyileştirmeler yapılacağı söylendi. Bekleyip göreceğiz.Bursa GF 'de ozellikle koy yollarinin bozuklugu ve buyuk cukurlarin olsugunu soyledi bazi arkadaslar. hatta ozellikle inislerde cok dikkat edilemsi gerektigi ve keskin virajlarin oldugunu anlattilar. biz takim olarak yaristan once hem bir parkur testi yapmak hem de gezinti olsun diye gelmeyi dunuyoruz. umarim yollari bir sekilde yaristan once kontrol edip kotu yerlerini duzekltirler , aksi halde bri cok kazaya sebebiyet verebilir
bu cok tehlikeli olacaktir , umarim degistirirler , malum yarisin son anlari ve sprint vs acacaklar olacaktir ve en hizli gidilen bolumdur finish duzluguDoğru, üstelik bitiş bölgesi de örme taşlı, sanayinin içinde.. ince lastikle gelen olabilir ve orada nasıl olacak ? Başlangıç da yine aynı yol, taşların arasına yer yer 23 mm lik ler girebilir...
organizasyonlarda çip maliyetini kimler karşılıyor ,bu yarışlar çipli yapılıyor anladığım kadarı ile,çip firmaları ile organizasyon anlaşması nasıl çözümleniyor,yarışmacı sayısı kadar çip dağıtılıyorsa bu çipler kiralanıyormu, öğrenmek istediğim konu bunlar,verdiğiniz biligiler için teşekkür ederimAslında aldıkları ücretlerin büyük bölümü organizasyona harcanıyor.Misal bizim yarışta Cumhurbaşkanlığı turunun foto ve videoları çeken ekip olacak bu paranın bir kısmı bunlara gidiyor , diğer yandan 8 hakem ve motorize ekipler olacak bir kısmıda buraya gidiyor.Suyu bir firmanın sponsorluğunda verecekler.Diğer işte kahve dağıtılması , makarna partisi, yada diğer yiyeceklere bu para yetmiyor bile.Bunları da biz ve diğer organizasyon düzenleyenler sponsor bularak halledeceğiz.Valilik ve belediyenin de katkıları olacaktır tabiki de.Burada katılımcıların rahat bir ortamda ,kazasız belasız bir yarış içinde olmaları için tüm çalışmalar yapılıyor.Kazanç yarışı kaza belaya karışmadan güzel bir şekilde bitirebilmektir.Yoksa işte şu , muz vs vs bunlar yarışmacılara verilecektir.Burada alacağımız haz birazda bize bağlıdır.Güzel bir yarış olması temennisi ile saygılar….
RFID Timing işi yapan firmalardan hizmet alımı yapılıyor, çip (transponder)/anten (okuyucu) /decoder + personel + yazılım + raporlama vs. paket olarak kiralanıyororganizasyonlarda çip maliyetini kimler karşılıyor ,bu yarışlar çipli yapılıyor anladığım kadarı ile,çip firmaları ile organizasyon anlaşması nasıl çözümleniyor,yarışmacı sayısı kadar çip dağıtılıyorsa bu çipler kiralanıyormu, öğrenmek istediğim konu bunlar,verdiğiniz biligiler için teşekkür ederim
Yollar kesinlikle bakım istiyor. Bu konuda birçok sefer konuştuk bakımları yapılacak ve süpürülecek denildi. Umarım dedikleri gibi olur. Parkuru deneyimlemek isteyen en az 1 gün önceden gelmesi lazım ki gezip görebilsin. Ama 1 günden fazla konaklama pahalıya patlayacaktır. Kesinlikle yakın çevrede ki otel vb. araştırmak gerekir. 2300 tl çok fazla. Bunun 1500 tl seviyelerine inmesi gerekirdi. 1 yarışa katılmanın toplam maliyeti bireysel bir sporcu için 10k tl yi bulabilir veya geçebilir.Katılım ücreti verenler karşılığında düzgün bir iki fotoğraf alabilir umarım. Zira geçen yılki Beykoz fondosunda 1.5 saatte hepi topu bir finishte bir de öyle grubun arkasında iken fotoğrafımız çıkmış. Akra bu konuda başarılı mesela. Start/finish zemini sıkıntılı ; kısada Dereköy inişi çok çok tehlikeli. Kısa ve uzun parkurda kapatılması çok güç Mudanya - Kurşunlu arası gibi yollar var. Merak ediyorum yarışa para verip başka şehirden gelenler varken suyu tutacak bir - iki gönüllü bulamazlar mıydı ? İki tane devlet üniversitesi var şehirde ; bunların toplulukları ile iletişime geçseler zibilyon tane bu ortamı koklamak adına çalışabilecek genç arkadaş var. Tamam organizasyon zahmetli ama ben kayıt olan adam yerine düşünüyorum 1000tl + otel parası + yemek + yol masrafı bunların karşılığında umarım karşılığını alır ve memnun ayrılır da bizde şehrimizde gerekli olan bu granfondoyu her yıl görürüz. Konaklama en büyük dert , daha ekonomik otellerle anlaşması lazım organizasyonun. Herkesin altında madone , s-works yok. Tamam belki yaz arefesinde yapılması hasebiyle yurtlardan faydalanılamıyacak ama kesinlikle daha ulaşılabilir alternatifler sunmalı organizasyon ekibi. Bu arada Bursa'nın yerel yönetiminin değiştiğini yeni başkanın belki bu organizasyondan henüz haberinin olmadığını hatırlatmak isterim.
Esas buyuk kaza kisada yasandi cok suratli bir sekilde inerken nasil oldugunu anlamadigim bir sekilde pelotonun ortasinda biri dustu ve herkesi de dusurdu ilk dusenler cok kotu dustuler ben grubun sonundaydim ben bile dusmekten kurtulamadim malesefAkra uzunda zayiat çokmuş. O parkurda fondo yaparsan sonuç bu olur. Biz Eskişehir'de benzer bir parkurda federasyon yarışı bile yapamıyoruz... Yazık...
Bursa'da, Mayıs'ta yapılması planlanan kısa ve uzun GF nin, Uzun parkurunu bugün ilk defa keşif için genel rotayı sürdük. Yarış rotası ilan edildiğinden beri zaten teorik ve pratiklerini kritik etmeye çalışmıştık... O gün hava sıcaklıkları ortalamaları, rüzgar yönleri ortalamaları, trafik ve muhtemel katılmcıların yaş ve performans profilleri ne olabilir gibi..... Şimdi , Yarışın başında zaten yaklaşık 400 m kadar- keza bitiş düzlüğü de aynı yerden geçilecek- örme sanayi taşlarının olduğu bir yarışın yaklaşık %50 kadar kısmı soğuk asfalt (ama öyle böyle değil, mtb ile geçilse yine de böbrek taşı döktürür.) ve gayet ciddi iniş ve çıkışların olduğu yolları kapsıyor. O titreten ve pedala basmasanız da ivmelendikçe ivmelenen soğuk asfalt yollardan geçtikten hemen sonra kısa süren bir temiz asfalta nihayet kavuşuyorsunuz. Kavuşuyorsunuz ama, bu olaydan sonra yarışta bile olsanız, hemen sağa çekip bisikletinizin bütün vidalarını, göbek ya da tellerini kontrol etme hissiyatınız oluşuyor. Hatta karbon bir kadronuz varsa, keçe ve reçinelerinden mikron mikron çözüldüğünü hissediyorsunuz resmen....Lastik havalarını biraz indirseniz belki daha konforlu şekilde bu süreci atlatabilirsiniz ancak bu sefer çıkışlarda daha fazla yorulmanıza sebep olacak.. Bugün yaptığımız bu sürüşü, güneş görmeyen ama çok da sıcak olmayan bir havada eldiven kullanmadan bitirdik lakin, ellerimiz rüzgarlı ve serin havaya rağmen hayli terledi... İnerken, pedal ve sele üstünde yükselmeniz ya da eğimlerde yapılacak atak ya da ayakta sürüşlerde, mutlaka gidon hakimiyeti düşüyor, düşecek de...Neticede, amatörler için böyle bir parkur fazla.... Bir de yetmiyormuş gibi olayın bir de medya tarafı var... Her yarışta ya da bisiklet organizasyonunda olduğu gibi TREK kullanıcıları hayrına ya da reklamına yapılan bir mevzu ya da onlara özelmişçesine, bu turda da sabah TREK akşam TREK içerikleri iyice insanın sinir ve sınırlarını zorluyor...Hayatları şov ve gösteriş olan (çok küçük bir yüzdesini tenzih ediyorum) bu marka ve kullanıcılarının tek elindeymişçesine biz bisikletseverlere kafamıza ve gözümüze soka çıkara bu ifade şeklini de hoş karşılamıyorum.... Elbette prolar için bu rota, eğimler, yol çeşitleri vs daha çok rekabet ve eleyici unsur gibi görülüyor olsa da sanki tam olarak düşünülmemiş ve programlanmamış bir organizasyon imajı oluşturdu kafamda...Akra uzunda zayiat çokmuş. O parkurda fondo yaparsan sonuç bu olur. Biz Eskişehir'de benzer bir parkurda federasyon yarışı bile yapamıyoruz... Yazık...