Scudo Sports

Yerli oto hakkında son tahminler

(link)


İkinci eli bile var arabanın şimdiden. Türk halkı bayılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg
Scudo
Allah Razı olsun yapanlardan hep Cadillaca binmek istemisimdir Birde kdv otv side olmaz inşallah Amerikalılardan Ucuza alıriz :)
 
Boyle toplamakla olmaz arkadaslar. Yapilir ama pazari olmaz. Bunu burada ucuza satabilmek icin yurtdisina da satabilmek gerekir. Bizim pazar diyecegimiz orta dogu ve kuzey afrikada ise su an sanirim arac namina sadece kamyonet satilabilir. Arkasina agir silah monte edilme opsiyonu vs...
Su an raporlar en uygun yaklasimin mevcut bir markayi toptan satin almak oldugunu soyluyor. Saab o yuzden dile getirilmisti...
 
@Sabri YILDIRIM Ah keşke eleştirmek bu ürüne faydalı olacak olsaydı. Keşke 9-3 yerine daha modern olan 9-5 şasesi kullanılsaydı. Ya da çirkin, "eski" bir tasarım kullanılmasaydı. Ancak gerçekten iyi bir şey olabilir bu araba. Pek güvenmiyorum ancak belki bu Türkiye'nin araba sektörüne yanlış bir adım olsa da adım atması manasına geliyordur.
 
@Sinan A. ne dolmuşsun be abim :)

ya hayır bir de anlamadığım kamuflajlı fotoğrafını neden koymuşlar
 
@Ozan k.
Parasıyla almak kolay abi. Amaç, kendi kendine yapıp, sonradan yapacağın arabaların parasıyla kar etmek olmalı. Ar-ge ve kendine özgü tasarım da ayrı bir mesele... Altyapıda olsa, dışarıdan aldıktan sonra yerli araba olmasının anlamı kalmıyor bence
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg
ve karşınızda yerli araç kamuflaj içinde şimdi çektim.aaaaa (1).jpg

aaaaa (5).jpg

aaaaa (3).jpg
 
bu proje a 'sından z 'sine kadar sizin olmalı,
arabanın motoru bizimmi ?
lastikleri bizmi üreteceğiz ?
ayrıca bu araç elektrik ile çalışacak ise yüksek teknolojisi size ait olacak
ne kadar üreteceksiniz ?
ne kadarını dış piyasalara satacaksınız ? ucuza satabilecekmisiniz ?
iç pazara ucuza satabilecekmisiniz ?
almanların şahaseri volksvagen gibi uzun yıllar dayanacakmı?
motor -45 'de çalışacakmı?

bu soruların cevabı evet olur ise şimdiden yandı japon ,alman, abd menşeyli araçlar
 
araç bir hatchback 2 sedan olarak üretilecekmiş. sedanın biri benzinli biri elektrikli olarak 3 tip hazırlanmış. birde arazi aracı tasarlanacakmış. 2020 yılında piyasaya çıkması bekleniyor.
 
Servis ve bayi ağını oluşturmak, marka olabilmek, pazarlamak vs vs. Bütün bunlar için hem deneyim hem de uzun bir zaman süreci gerekli ki bu süre zarfında işi sürdürebilmek neredeyse imkansız. Özellikle de Dünya da ekonomik durgunluğun başlangıcında yeni bir marka ile bu piyasaya girmek ticari açıdan bence bir intihar. Bana kalırsa önümüzde ki yıllarda Dünya da ki bu ekonomik durgunlukla beraber iyi fırsatlar çıkabilir. Dünya da söz sahibi otomobil markaları zor durumda kalıp satışa çıkartılabilir. Örneğin VW den böyle bir beklenti var, kendi grubunda ki markalardan birini satışa koyma ihtimali yüksek. Bastırırsın parayı, alırsın, teknolojisini de Ülkene transfer edersin ve ilk adımı atarsın. Diğer türlü jet fadılın durumuna düşmek kaçınılmaz.
 
yerli malı kullanmamaya özen gösteriyorum.
gavur kazansın daha iyi.
 
Elektrikli araçların daha piyasada kabul duyup duymayacağı bile belli değil. Ne yazık ki elektrikli araçların şarj sıkıntısı aşılabilmiş değil aşılsa bile biz görebilir miyiz o bile meçhulken biz elektrikli araç sevdasına düştük. Farkında mısınız bilmiyorum ama bundan önceki projemizde toyota corolla nın kopyasıydı. Bu işin olmayacağı başından belli arkadaşlar. Yok canım sen de diyorsanız bana dört sene önce yerli uçak yapıyorken son seçimdeki yerli uçak projesinin afiş afiş propaganda edilmesini açıklasın. Kaldı ki o proje bile yerli değilken.
 
dünyanın ar-ge liderleriyle prestijli ortak otomobil projelerinde yer alabiliyor muyuz? teknoloji birikimli bir süreçtir, sadece montaj üssü olmak, araçların yazılımını hazırlayamamak, patent hakkı satın alarak üretim yapmak, üretim aşamasında kendi teknolojilerini geliştirmeme ve kullanmama taahhüdü veren engelleyici sözleşmelere imza atmak teknolojide geliştiğimizi göstermez. cumhuriyet ilan edildikten sonra çağa ayak uyduran bir rüzgar tüneli imal edilip sabote edilmiş. tersine mühendislik içeren uygulamalarla milli otomobil üretilip yine sabotaja uğramıştır. patent satın alarak teknoloji geliştirdiğini iddia etmek ülkedeki işsiz genç kitle bonzai içerken yurtdışından sporcu satın alarak altın madalya kazanmaya benzer.
 
Bir yerden başlamamız lazım. Şimdilik bazı şeyleri satın alıp üzerine kendi ürettiğimizi koysak ve yerlilik oranını artırsak da olur bence.

Ancak 2006'da piyasaya çıkmış, ağır büyük bir otomobili seçmek niye?

Şasi, süspansiyon, şanzıman, iç mekanı komple alıp, elektrikli motoru da saab'dan alınca yerli mı olunuyor?

Yerli otomobil olarak lanse edeceklerine dürüst olsalar muhalefetin de desteğini alırlar, alamazlarsa da muhalefet halktan tepki görür. Ama dertleri o değil gibi görünüyor. Bir şeyler yapalım eleştirirlerse kutuplaştırırız, eleştirmezlerse zaten hiç bir şey yapmadan yerli oto yapmış olacaklar...
 
@Kudret Kurtcebe Hocam %100 yerli hiçbir marka yok kaldı ki onu da bekleyen yok,pek mümkün de değil diye biliyorum fakat benim kızdığım nokta seçimler yaklaşınca kopyala yapıştır araçları sanki kendileri özgün bir şey ortaya çıkarmış gibi millete sunup,milleti keriz yerine koymalarıdır..Bu projeye karşı bir tavrım yok inşaallah kopyala yapıştır olsa da bir şeyler çıkar ortaya..Çinliler kopyalarken öğrendi mesela :)
Şahsi fikrim ise elektrikli otomobil üzerine yoğunlaşmak..Şimdi başlarsak elektrikli araç argesine ve en kısa zamanda da üretime, ileride elektrikli araçlar popüler olduğunda bayağı yol katetmiş olup dünya pazarında da iç pazarımızda da söz sahibi oluruz.Saab satın alınsaydı zamanında keeeeşkeee...
Hayırlısı bakalım...
https://i.hizliresim.com/V6L2Vn.jpg :D:D
 
  • Beğen
Tepkiler: gmfaruk
Opel Astra 1.3 Turbo dizel arabam var. Motoru İtalyan-Amerikan ortak yapımı. Hava filtresi İspanyol, Yağ filtresi Polonya, Rulmanlar Malezya malı.(Bunlar hatırladıklarım) Aracın üzerinde "Made in Germany" yazan parçaya henüz rastlamadım. Ama bütün dünya sanır ki OPEL=Made In Germany! Mercedes A sınıfında kullanılan CDI motorları Fransız Renault firması yapıyor. Volvonun yarısı uzak doğuda...VW hariç dünyada "yerli oto" kavramı kalmadı. Otomotiv dünyasında kimin eli kimin cebinde belli değil. Bu saatten sonra yerli otomobil diye ısrar etmeyi doğru bulmuyorum, hele ki 3-5 oy fazla toplamak için milletin böyle aptal yerine koyulmasını komik buluyorum.

Memleketimizde "Made in China" etiketinin üzerine "Made in Turkey" etiketi vuran C***ER diye bilgisayar firması var. Mahalle bakkalı yerine geçen falanca marketler, ithal markalara 2. ve 3. kalite özel ürün yaptırıp "bakın çok ucuza veriyoruz" diye alanın 3 gün sonra elinde patlayan ürünler satıyorlar. Sağlık ocaklarında "sağlık bakanlığı tavsiye etti" diye yeni doğan bebelere kanserojen katkılı vitamin damlalarını bedava dağıtıyorlar.

Kapitalizmin etkisini iliklerimizde hissederken bizi böyle kandıramazlar. Önce diğer meseleleri halletsinler sonra yerli otoyu düşünelim, Amerika' yı yeniden keşfetmeye gerek yok!

YERLİ OTO ÇOK YERSİZ OLMUŞ KANIMCA!!
 
Daha seçime kadar bunun elektriklisi, uçanı, yüzeni, kömürle çalışanı, suyla çalışanı çıkar hiç merak etmeyin. seçimden sonra herkes havaya bakıp ıslık çalar.
 
yayın camiasında en çok beğenerek takip ettiğim iki yapıdan biri AA diğeri de zaytungdur. bazen zaytung'taki haberler gerçek çıkıyor öyle bir fark var.
 
Geri