Scudo Sports

Yerli oto hakkında son tahminler

Tuşlu radyoyu çıkarıp, dokanmatik ekran koymuşlar. Biz severiz tabi büyük ekranları.
Made in Türkiye olmuş. :harika:
 
Scudo
Önce Türkiye'de yetişen ürünlerin dış alımını durdursunlar, yerli hayvanlara şans versinler, gülleri hollanda'dan değil de zamanında hollanda'nın tohumlarını aldığı Türkiye'den üretsinler vsvsvs... sıra yerli arabaya da gelir. Gerçi 1936'da yerli uçak da üretiyoduk. He bir de seçim ne zamandı?
 
Bence olumsuz birşey yok Koreliler de Çinlilerde ilk önce tasarım çaldılar. Şimdi kendilerine özgü başarılı ürünler yapıyorlar. Örnek kia ve hyundai
 
Şasi ve tip cadillac bls ancak saab ile de elektrik motoru hakkında işbirliği yapıldığını düşünüyorum.

Bu arada bu taklit vs değil bizzat lisansı satın almışlar, benzetme yok bire bir kalıpları aynı...
 
en tepedeki el-frenini indirmedikten sonra ülkecek hareket etmemiz yollara çıkmamız zor yani..
 
Genel anlamda hep olumsuz yazmışız, mevcut hükümetin zihniyeti ile kızgınlığımız ile birlikte çalmış, çırpmış, işçisi Türk olunca yerli mi olacak demişiz. Evet belki çok iyimser bakış açısına sahibim ama şunu sormak istiyorum sadece;

Diyelim ki bu araçlar üretildi, tasarımı A'dan, motoru B'den... Ve Türkiye'de birleştirilip satış için mağazada yerini aldı. Almayı düşünmez misiniz? Elektrikli Bmw i3 160km menzili ile 140.000TL den satılıyor. DMA firmasının 2015 Toyota Coralla elektrikli araçı 400km menzil ile 225.000TL den satılıyor. Üretiilecek araç i3'e benzer özelliklerde olsa 90.000TL vermez misiniz? yada Corollaya benzer özellikte olsa 150.000TL vermez misiniz?

Şimdi soruyu size sorarken ben verir miyim? diye kendime de sordum. Şu an bu bütçede araba alabilme lüksüm yok ama olsa idi 140.000TL yerine 90.000TL'yi düşünürdüm ve gerekli araştırma, yorum, deneyimlerden sonra alırdım diye düşünüyorum.

Eğer bir ürün ilk yapıldığında en iyisi olsa idi, yenisini yapmaya gerek kalır mıydı? Teknolojide ilerliyor, maliyetler de değişiyor, talepler de gelişiyor. Ben nereden olursa olsun başlamanın doğru olduğunu ve çok geç de olsa başlamanın ülkemiz için kazanç olacağını düşünüyorum ve özellikle üniversitelerde emek döken genç nesilin bu projeleri Dünya çapında harekete sokabileceğine inanıyorum.

Proje Yerel T1 lütfen inceleyin: Web Sitesi:(link) , Milat1453 Projesi: (link)
 
Hatırlarsanız 7 Haziran seçimlerinden önce de ''Yerli Uçak'' üretiyorduk; İtalyan-Fransız ortaklığında bir şirket, Almanya'da üretiyordu :komik::komik:
 
  • Beğen
Tepkiler: sabitkamera
bişeyler üretildiğinde veya üretilmeye çalışıldığında bunu küçümsemek hakir görmek gerici bir yaklaşımdır. İnşallah tez zamanda üretilir ülkemize ve milletimize hayırlı olur. Elbette bir başlangıç olduğu için hatalar eksikler olur bununda iyi niyetle aşılacağını umuyorum hayırlı olsun
 
@Sabri YILDIRIM 140.000 değerindeki i3'ün özellikleri olsa da 150.000 versek. Ya da en yeni nesil bi tasarım olsa da 150.000 versek. Ancak öyle olmaz tahminen. Çünkü; 9-3 (2000 yılından önce üretilmiştir. Aslı da herkesin bildiği Opel Vectra'dır.) şasesine üretimden kaldırılmış bir Cadillac kasası oturtulacak. Yani ne yeni ne özellikli olacak. Tahminen bu haliyle bile 200.000 isteyecekler. Yani pek umutlu değiliz.
 
Ya bunların geliştirdiği arabadan hiçbir şey olmaz. Cadillac'dan kopyala yapıştır yapmışlar. Bari yeni bir arabayı kopyalasaydılar neyse derdim de gidip 2005 model arabayı kopyalamışlar. :)
 
@Berke
En azından sağlam bir model olur. Teknoloji ise güncellenirse on numara olur. Bu ülkede Renault Fluence gibi bir araba satılıyorsa bu hayli hayli satılır.
 
@Volg Ben açıkçası tasarımını %100 değerlendirmiyorum, hele bu devirde, araç dediğinin ön plana çıkması gereken özellikleri ekonomiklik, sağlamlık ve güvenilirlik. Bu benim düşüncem tabi :) Stil olarak baktığımızda evet çok yaratıcı bir çalışma olmayacaktır, bunu iddia ettiklerini sanmıyorum. Ancak i3'ü ben radikal ve tarz olarak görsem de eşim hiç beğenmiyor mesela :) Tamamen göreceli kavram yani tasarım.

İnşallah bir şekilde yapılır ve zaman içinde eksikliklerinin giderilecek geliştirilebileceği bir yolda yürümeye başlarız biz de. Benim bu projeye değer vermemin tek nedeni ülke olarak üretim adına bir start vermemiz. Bugün motorunu üretemeyiz belki ama ileride neden üretemeyelim. Önceki yazı da üniversiteli kardeşlerimizin elektrikli araçını belirttim ve bu araçlar Dünya çapındaki yarışmalarda derece aldı :)

Karamsar olmayalım, evet kötü şeyler var ne yazık ki ama iyi gelecek için iyi gençlerimiz de var. Bir şeyi eleştirmek en kolayıdır ama bence eleştirmek o ürüne fayda sağlamak için yapılmalıdır. Bu gövdeye bu şase zayıf kalacak, elektrik motoru çok güç tüketecek menzil düşük tutulacak gibi. Tabi bu yorumu salladım ben bu konuları değerlendirecek teknik bilgiye sahip değilim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan Y. ve Volg
bunların hepsi halkı aldatmak amacıyla servis edilmiş haberler. apaçık görülüyor ki "yerli" diyebileceğimiz hiçbir şey yok bu arabanın içinde. arkadaşlar, bizim ülkede bilim ve teknoloji bu kafayla hiç ilerlemeyecek, faydalı bişeyler çıkma olasılığı da sadece bireysel başarılara bakıyor. devlet destekten ziyade köstek oluyor birçok düzgün bilimsel araştırmaya.
 
övünmek gibi olmasın ama dostlar;
kendimi 'hıyar' gibi hissediyorum..
hani ince kıyım doğrasalar beni,
akdeniz 'cacık' olur diyorum..
ve hatta atlas okyanusu..
ve hatta hint oykanusu..
ve, hatta hatta büyük okyanus bile, cacık olur diyorum.
böyle cacığa rakı mı dayanır..
"çivi çiviyi söker" derler, soğuktan donanı buzla ovarlar..
ben; zaten yanmışım dostlar.. peki, beni fırına mı koysalar..?
zeytin suyuna kuru ekmek,
böyle gelmiş,
böyle gidecek..



SADECE ÜZÜLÜYORUM...
 
Bu adamlar (tübitak) şarj makinası , adaptör gibi şeyler yapmalı otomobil birde, okyanus da salla gezmek gibi birşey. Bisiklete devam
 
Uzun yazacağım sanırım. başlayalım.

bu ülkenin planlamanın her ölçeğinde sorunu var. bu ülkenin başarılı olduğu herhangibir sektör yok. Emin Çapa'nın araştırmasına göre konuşuyorum, bu ülkenin en büyük 500 şirketi içinde sadece 12 tanesi yüksek teknolojili mal üretebiliyor. BİSİKLET ÜRETMEYİ BECEREMEYEN BİR ÜLKEDEN SÖZ EDİYORUZ. yerli marka diye övündükerimizin hepsi kadroları korede, çinde yaptırıyor.

Dünyada bugün silah sektöründen sonra en çok kazandıran şey medikal sektörü. şırıngalardan, topuk dikeni terliklerinden bahsetmiyorum. mr cihazı gibi şeylerden bahsediyorum. Yine Emin Çapanın araştırmasına göre 500ton mermer sattığımızda ancak 1 tane mr cihazı alabiliyoruz ve biz gerçekten mermeri satarak onu alabiliyoruz. almanyadan amerikadan japonyadan bunu ithal etmeye mecburuz.

yüksek teknoloji ürünlerini üretmek için gereken nadir elementler 40 yıl sonra dünya da tükenecek. 4 tane derin uzay madenciliği şirketi var dünyada ileride bunlar asteroit kuşağından parçaları dünyaya yaklaştırıp o parçalardan nadir elementleri toplayacaklar. bizde ülkece gökyüzüne bakıp seyredicez. amerikalı, rus, japon, hintli, çinli bunları işleyip bize satacak. bizde onlara mermer satıcaz. bide becerebilirsek çakma yerli otomobili satarız.

bu ülkede lisede sayısal bölüm okuyup üniversite sınavında en düşük puan çıkaran insanlar su ürünleri fakültesine gidiyor biraz daha fark açanlar ziraat fakültesine. kimse sormasın yani bu biz niye saman, nohut, patates, un ithal ediyoruz diye. başarısı en düşük insanların ziraati ileri taşımasını nasıl bekleyebilirsin?

otomobil sektörüyle gurur duyuyorlar. yaptıkları şeyler italyadan, amerikadan, fransadan gelen parçaları montajlayıp piyasaya sürmek. patentini ithal ettikleri şeyleri firmaların merkezlerinin onayıyla üretip satmak. yenisini geliştirmek çok nadir yapılan bir iştir. o yüzden türkiye' de üretilen araba euro kuruyla sokuluyor, pardon satılıyor.

dünyanın geldiği şu noktada başkası adına veya kendi adına otomobil üreterek bişey kazanacağını sanmak kadar aptal bişey yok. otomobil üretmeyin, otomobil üretmeyi sıradan benzinli motorlarda 14:1 sıkıştırma oranını üretebilen partikül filtresiz dizel motor yapabilen japon, kademeli kam milini geliştiren alman ve japon, ölü dizel motorları yüksek basınçlı enjektör ve turbo sistemleriyle deli gibi yürütebilen italyan, 1 milyon km' de sadece yağ değişimi ihtiyacı duyan motoru üretebilen isveçli zaten çoktan başardı. önce bir herkesin yaptığından daha iyi bir enjektör, turbo, direksiyon kutusu gibi küçük bişey yap kardeş sen nereye araba üretiyosun ya. sen önce bisiklet üretebilmeyi becer bisiklet. sen önce önüne gelen projelerin ne olduğunu anla tubitak, türkiye!

birşey üretmek için tutku ve hırs gerekir. yenilik öyle gelir. şu da şöyle yapmış bizde öyle yapalım diyerek yaşayan bir halk olduk biz. nerde var tutku? tutku olsa kim takıyor? 6 yaşından beri okullarda hepimize iyi bir okul kazan rahat et denmedi mi? biz rahata erip götümüzü kaşıya kaşıya ölüme hazırlanan bir halkız heey?! sen okulda resim çizdiğinde haşırt diye annen baban ya da sınıf öğretmenin alır o kağıdı elinden matematik çalış adam ol memur ol sigortalı bi işe gir der sana. bana 5 yaşımda annem okuma yazma öğretti evde. okula gittiğimde de öğretmenim bunu kimseye belli etmememi söyledi. ben mi dünyada adı geçen bişey üreten bir birey haline gelebilirim şimdi, elin japonu mu? Kaçınız bilim fen teknoloji ile uğraştı okulda. pc leri söküp bişeyleri çözmeye uğraşırken bana matematik çalış dediler sadece. yardımcı olan bana burdan bi yol açan olmadı. ben lisede her hafta çatır çatır araştırıp panoya makale hazırladım bir tane allahın kulunun okuduğunu görmedim biyoloji hocasından başka. bu okul mu seni dünyanın en büyük 10 ekonomisi içine sokacak 2023te. kardeşini, çocuğunu vs artık bi küçüğünüzün okul toplantısına gittiniz mi hiç? kaçında eğitimden bahsediliyor. hangi okulun toplantısı kızların etekleri, çocuklarda ki cep telefonları, hayali uyuşturucu satıcıları, okul aile birliğine gereken para dışında bir konu içeriyor?

neden bu ülkenin insanı türkiye de değil dünyanın başka yerlerinde bilime adını yazdırıyor. neden burada değil? neden tubitak'ın s...ettiği kız amerikada bilim ödülü alıyor. cevabı çok açık değil mi?

illa bişey üretecekse illa bişey ithal edecekse bu ülke önce eğitim ithal etsin. 65 ülkede ortaöğretim kurumlarında yapılan pisa testinde ancak 45. olan çocuk seni dünyanın en büyük 10 ekonomisi içine sokamaz. dünyanın saygın otomobil üreticilerinden biri yapamaz, sağlıkta çığır açamaz, bilimde çığır açamaz, o çocuk sokaklarda senin güvenliğini sağlayamaz, polis politikacı asker öğretmen memur olamaz, çiftçi olup et süt ve yan ürünülerini, sebzeyi, meyveyi, tahılı üretemez çiftçide olamaz. olmuş halini bugün görüyoruz heryerde ben olmuş bişey göremiyorum o yüzden olamaz diyorum.

tüm bu olamazlarla araba üretmeye kalkarlarsa da böyle eşi benzeri görülmemiş çakma bir otomobil ortaya çıkar işte. çin' de hindistan' da çakma otomobil üretti de bu kadarını ilk defa biz üretiyoruz sanırım.

adama derler ki cin olmadan adam mı çarpıyosun? senin yakaladığın fare kadar benim s... kedi var. sen kimsin? der yarın öbür gün elin ecnebisi. önce insan üretin. önce insan yetiştirmeyi öğrenin. çocukların hayallerinin rüyalarının içine sıçmamayı öğrenin önce. Doğru yetişen çocuk neler yapıyor görüyoruz bugün. Bu sebeplerden dolayı adanalı hasan değil hollandalı bilmem kim kendi garajında koeingsegg i üretip ferrariye, lamborghini ye kafa tutabiliyor.

İyi uykular Türkiye.
 
Jet fadıl'ın imza'sı çok daha saygın bir projeydi. O kadar söyleyeyim yani. En azından copy paste yapmamışdı böylesine fadıl. Seçim öncesi ülkemin belli saf kitlelerinin gözünü boyama görevi görecektir, o kadar. Bir de dalga geçer gibi kamuflaj giydirmişler. Sanki çalınma ihtimali olan orjinal bir dizayn var ortada. Cadillac amblemi bile bantla kapatılmış. Tam bir komedi.
 
Geri