Scudo Sports

yerli e-bisiklet varmı ki, arabayı yapabilelim..

soner kalaycıoğlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
12 Ekim 2011
Mesaj
528
Tepki
933
Yaş
68
Şehir
Ankara
İsim
soner
Başlangıç
1968—69
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Klasik
ilk yerli bisiklet (yerli yüzdesi şimdi bile kaç tabi) ne zaman yapıldı.ilk yerli motosiklet ne zaman yapıldı.ilk yerli motor hala yapılamadı zannedersem.benzinli arabadan vazgeçildi,kaç milyon dolar zarar çöpe.şimdi elektrikli araba ne olacak.bu konuda uzmanlar konuşmaya başladılar.bu işte bu kadar patron olmaz diyorlar.
üretim önemli değil ki,satmak önemli diyorlar.yüzde yüz yerli bisikletini yapamayan ülkeden,bu konuda ümitli değilim.selamlar,saygılar..

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Denizcagan
Scudo
@soner kalaycıoğlu Sanırım TV deki programı izledikten sonra açtınız bu başlığı. Aynı programı ben de izledim. Yıllarca otomotiv sektöründe söz (!) sahibi olmuş insanların yerli otomotiv gibi son derece can alıcı bir konuda siyasileri parlatma çabaları hakikaten mide bulandırıcı. Programı yapan, muhatabına bir kez "yahu neden bugüne kadar bu konuda bir girişimde bulunmadınız?" diye bir soru sormuyor, soramıyor. Sonra çıkıp "efendim yerli otomobil konusunda son noktaya gelindi" şeklinde bariz şekilde yalan haber yapıyorlar. Sona gelindi sözünden kasıt ne ona da bakmak lazım aslında. :) ÖTV ve KDV ve yatırımcının beklediği istikrar konularında gereken yapılmadığı sürece bisiklet, motosiklet ve otomobil hele hele elektrikli otomobil gibi konular bu ülkenin çoooook uzak olacağı konular olacaktır. Konu uzun da pazar pazar kısa keselim.
 
otomobil yapmanın ilgili sektör için çok zor olacağını sanmıyorum...1 ay içinde bir prototip çıkarırlar 1-2 ay içinde seri üretime bile başlarlar(olayı cahilce çok basitleştirdiğimi sanmamaktayım) ama güvenliği- aerodinamisi- yakıt tüketimi- sağlamlığı- ticari rekabeti - ürüne destek-fiyatı ne olur o şüpheli.hakkını vererek yapmak güç.
 
ekonomik olması ve vergi indirimi vb şekilde devlet tarafından özendirilirmesi yerli otomobilin piyasaya tutunmasını sağlar.kazançlı olmayan hiçbir işe özel sektör girmez
 
@bicyleizm

Türkçe bilmeden yazıp çizmek zor zanaat, siz de haklısınız.
 
Ben bunun hesabını (görece genç sayılabilecek yaşta olarak) başlığı açan beyefendi dahil olmak üzere forumun veteran babalarına sorarım;

Sizler bu yaşa kadar yerli bisiklet adına ne gibi girişimlerde bulundunuz, 60'larda 70'lerde, 80'lerde, 90'larda, 2000'lerde ?
 
Arkadaşlar işin içinde olan biri olarak söylüyorum emin olun bizim araba üretebilecek yerli teknolojimiz bundan 8 sene önce de vardı. Ama maalesef teknolojimiz var hadi maket toplar gibi araba toplayalım demekle olmuyordu çünkü gereken üretim teknolojileri, başta pazarlama problemleri nedeniyle bir araya gelemiyordu. Kimse karını garanti etmeden böyle büyük ve riskli bir yatırıma dahil olmak istemiyordu. Şimdi gözüken, devlet eliyle biraz iteleye kakalaya biraz da kamu oyuna yansıtılmayan garantilenmiş destekler, pazar payları ve karlarla bu şirketleri bir araya toplamayı başarmışlar gibi gözüküyor. İnşallah sonucu da güzel olur.
 
Hiiç zannetmiyorum işe yarar bir şeyler olcağını.Olmsa da fark etmez artık.Yerl araba diye övünürler.Anla anlatabilirsen...
 
Yerli benzinli - dizel - elektirikli motor yapmaları arabadan daha önemli ve hayatı konu. Kimin yaptığı ne kadar yerli olacağı önemsiz ayrıntılar. Istediğim zaman istediğim miktarda üreteyim o yeter bana. Bu konuyu sadece otomobil olarak görmüyorum ben. Inşaallah yapılır.

Birde bazı yapılmasın sektör kar etmez diyen arkadaşlar Altay tankı neden seri üretime geçemiyor bir baksınlar lütfen :(
 
aracın kökeni bisikletten gelmiyor ki. ikisi de farklı icatlar. yani araç yapman için bisiklet yapmış olman gerekmiyor.

benzinli araç ziyandı. elektriğe geçilmesi çok iyi oldu. zaten benzinin 5 tlye satıldığı bir ülkede bu işi 100 yıldır yapan köklü markalarla mücadele edemezsin. yani kendi vatandaşın bile senin arıza yapan daha fazla yakan aracını almaz. çünkü o motorları 100 yıldır geliştiriyorlar bu firmalar, sen yeni başlıyorsun. ve bunu ihraç da edemezsin. mercedes, ford dururken senin aracını kim neden alsın?

elektrikli aracın ise üretimi daha basit. elektrikli motor dizaynı 100 yıldır neredeyse değişmedi nicola tesla sağolsun. bu motorlar sanayide yıllardır kullanılıyor, üretiliyor. hem motorda sürtünme, yanma, patlama gibi şeyler olmadığı için daha dayanıklı, hem de ulaşım daha ucuz. elon musk (tesla'nın kurucusu) bu araçların 1.6 milyon km yapabileceğini iddia ediyor. bunun yarısını alsak bile benzinlilerden çok daha uzun ömürlü. 800.000 km eder. bizde millet 200.000'e yaklaştıkça sayacı indirip duruyor.

ulaşım fiyatına gelirsek 100km'de orta sınıf bir benzinli 40tl yakarken, çok daha yüksek performanslı ve sessiz elektrikli araç 10 tl'nin altında yakıyor.

kirlilik de var. hem gürültü kirliliği, hem de hava kirliliği olmuyor. özellikle biz bisiklet severler için çok iyi. yanıbaşımızda ciğerimize karbon üfleyen araçlar olmayacak. iddia ediyorum şu ülkede bugün tüm benzinlileri dizelleri yasakla, insanların ömrü uzar. bu gaz vücudumuzu yavaş yavaş kirletiyor haberimiz yok.

fiyatı da 30.000 civarında tutarsalar ve kaliteli birşey yapabilirlerse bu araçlar kapış kapış gider. o yüzden ben bu projeyi sonuna kadar destekliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan ve appendix
Geri