Scudo Sports

Yeni Yol Bisikleti İçin Tavsiye ve Sorularım.

Melih Bey carraronun bisikletleri hoş bisikletler. Ben kendim 1 1.5 sene kadar Carraro d1ambiez 916 kullandım. 032 ve 022 modelleri de özellikle görünüm olarak çok hoş. Ancak bilmiyorum compagnolo set kullandınız mı kullanmadınız mı. Compagnolo vites sitemine yanaşmanızı tavsiye etmem. Daha doğrusu compagnolo nun alt seri parçalarını tavsiye etmem. Çalışmalrı falan iyi hoş ve kullanımı da kolay. Ama hem shimano kadar dayanıklı değil. Hem yedek parça bulmak zor ve pahalı. Hem de ruble jant seti olarak uyum sorunu ortaya çıkıyor. Kullanacagınız set compagnolo chorus record Athena olsa kullanın derdim ama zamanında bu xenon parçalar baya uğraştırdı beni. Zaten o bisikletlerin üzerindeki parçaların hepsi xenon da değil sadece arka aktarıcı ve kollar xenon.

Bu arada Berke 1903 söylemiş Salcano xrs30 apex jant seti olarak üstün diye. Evet güzel bisiklet ve jant seti yönüyle mosso dan iyi. xrs 30 un tek sıkıntısı kadro konusu. Kadrosu özenilip düşünülüp yapılmış aerodinamisi hesaplanmış bir kadro değil. Şunu söyleyeyim o mosso daki sadece kadro salcanoda olsaydı ben şuan xrs30 kullanıyor olabilirdim.

Seçim konusunda nihai kararı siz vereceksiniz ve listenize koyduğunuz bisikletlerden neredeyse hepsi iyi ve güzel bisikletler. Sadece whistle modoc bana bu listenin en son sırasında yer alıyor gibi geliyor. Bence kötü bir tercih yapmak gibi bir durumunuz yok. Alacagınız bisiklet size göre gayet güzel olacak ve yeni yol arkadaşınız olacak. Şimdiden hayırlı olsun. İnşallah gönlünüzdeki bisiklete sahip olursunuz.
 
Scudo
Bu arada mavic aksium teker seti de çok aşırı dayanıklı istediğiniz parkurda taş gibi kullanabileceğiniz bir teker seti değil. Mosso üzerinde gelen teker setinden daha çok dikkat gerektiren ön 18 arka 20 telli bir teker seti. İster istemez 32 telli bir teker setine göre daha özenli ve dikkatli kullanım gerektirecek. Yorumlara bakıp o şekilde bir düşünce oluşmasın aklınızda. Evet akıcılığı güzel. Görünümü hoş. Biraz da dayanıklı ama jant seti aksium olunca o bisikletin jantlarına hiç bişey olmayacak diye bir şey yok. Mosso nun üzerindeki jant setini en azından acemiliğinizi atmak için kullanabilirsiniz.
 
Konuda çok garip, anlamakta zorlandığım mesajlar var.

İlk olarak karbon maşa ile ilgili. Karbon daha rijit bir malzemedir. Fakat titreşim önlemede çok daha başarılıdır. O nedenle, karbon bisikletler aluminyum bisikletlerden hem daha rahat hem de daha performanslıdırlar.

İkinci olarak ise aksium jant seti var. Önce belirteyim, Mavic markasını pek sevmem. Devam edersem eğer, hem göbek olarak, hem tasarım olarak (görsel değil, teknik), hem ağırlık olarak, hem yedek parça olarak hiç bir artısı olmayan bir set bu. Aerodinami olarak kötü. Rahat değil. Sorunlu bir freehub yapısı var. Hafif değil.
Nasıl oluyor da bu seti bu kadar büyütüyorsunuz anlamıyorum.
105 göbeği ben her şekilde mavic göbeklere tercih ederim. Kullanılan çember ve telleri bilmiyorum. Fakat düzgün malzemelerle örülen, 32 telli bir set her şekilde aksium'dan daha iyidir derim ben. (burada muhtemelen düşük kalite parçalar kullanılmıştır)

Üçüncü olarak aerodinami konusu var. Salcano da Mosso da, standart boru kullanan bildiğiniz aluminyum yol bisikleti... Hiç bir artısı yok birbirine karşı. Nasıl oluyor da biri "süper" ayrodinamikken diğeri çok kötü diyebiliyorsunuz anlamıyorum. Merak ettim Mosso kadro, 40km/h hızla kaç W tasarruf ettirecek bize.

Apex set ve 105 set karşılaştırırsak, 105 çok daha rahat ve kaliteli bir set. Apex'in ağırlık avantajı var sadece, o da önemli değil. Kalite bence her şeyden önce gelir. Kullandığım parçanın her an kırılacakmış hissi vermesini ben istemem.

Uzun lafın kısası, iki bisikletin de birbirine karşı artı ve eksileri var. İki bisikletin de genel olarak eksileri var, ki maalesef o bütçe ile her şeyi tam bir bisiklet almak imkansız.
Ben zamanında, benzer bütçe ile yol almaya karar verdiğimde, "iyi kadro, kötü ekipman" demiştiim. Pişman olmadım.
Benim tavsiyem de o yönde olacak size. Gerekirse sora set kullanın. Zaten 1 sezon sonra en kötü, parçalar değişmeye başlayacak. Ama kadronuz size hem keyif hem güven veren bir kadro olsun.
 
Yol bisikleti takoz gibidir mtb gibi konfor arama incecik lastikler rahatsız sürüş pozisyonu amörtisörsüz çatal yüzünden kendini rodeo kovboyu gibi hissedebilirsin hatta düşebilirsin bile. Bozuk yol için kasis çukur vs uygun değildir lastiğin patlar jantın yamulur. Sonuç olarak sürat amaçlı tasarlanmış herşeyden feragat edilmiş agresif bir kimliğe sahip bisiklet. Ama kim ne derse desin sen yine içine sineni alacaksın canlı görmeden neyi istediğine karar vermen kolay olmayabilir fuarı bekle istersen.
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Çolak
@Gökhan Toros
Gökhan Bey bir çok dediğinize katılıyorum. Güzel açıklamalar getirmişsiniz konuya. Şahsım adına Teşekkür ederim. Sadece kadro konusuna ufak bi değinmek istiyorum. Bilemem belki iki modeli de görmüş kullanmış olabilirsiniz. Sizde gayet iyi bilirsiniz ki zaten bu fiyat aralığındaki bisikletin kadrosunda çok yüksek bir aerodinami beklemiyoruz zaten Eğer benim yazdıklarım için diyorsanız mosso yu aerodinami kralı ilan etmeye çalışmıyorum yani :). Ancak En azından alt borunun su damlası haline getirilmesi bile çok göz ardı edilmeyecek bir durum bence. 2 bisiklete de sahip arkadaşım oldu fiyat aralığı için ikisi de iyi bence ama mosso kadro bence salcano kadro dan daha başarılı. En azından kadro düşünülüp tasarlanarak yapılmış. Alt boruya şekil verilmeye çalışılmış. Arka bacaklar inceltilmeye çalışılmış. açı ayarlanmaya çalışılmış. Kadro bazında incelersek en azından düz yuvarlak borular kullanılarak yapılmamış. Artı olarak Mosso nun esnememezliği bence daha yüksek salcano dan. Ve hafiflik konusunda daha iyi. Salcano nun ful alüminyum 1280 gram kadrosunu göremedim. Ama mosso da gördüm. Kısa süre de kullandım. O yüzden sadece bu iki kadro arasında mosso diyorum. Ha yok mu mosso dan baba ne kadrolar var. Bkz: Tarmac :) ama fiyat aralığının dışında. Arkadaşın verdiği liste içinde bence en iyi kadro mosso. Teker seti konusunda da size katıldığımı söylemek istiyorum. Muhabbetim olan birisiniz. Düşünce yapınızı az çok biliyorum. Bildikleriniz ölçüsünde söyleyebilecekleriniz varsa söylerseniz sevinirim. Bu arada bir aksilik olmazsa bir kaç gün içinde sizden aldığım kablo kılıfını kullanacağım. Performansını merak ediyorum açıkçası.
 
evet mtb nin rahatlık konusunda yerini tutmaz ama artık hız istiyorum zati ben bisikleti bizim burda kullanmıyorum çünkü kullanılcak yer yok sürekli şehir merkezine gidiyorum sahil kenarına yada tepelere tırmanıyorum hafta sonlarıda turlara katılıyorum :)

@Gökhan Toros çok güzel yazmışsın aydınlatıcı bi açıklama olmuş :in: zati yazdan sonra ekipmanları değiştiririm daha üst seviye parçalar alırım ben başlangıç için alıyorum bisikleti zamanla daha iyileri olacaktır :)
 
Söz konusu Mosso kadronun bu kadar iyi olduğundan kimsenin haberi yoktu sanırım. Damla şekilli alt ve üst borular xrs30'dan çok daha ucuz olan Astro mtb serilerinde bile kullanılıyor. 600 liralık bisikletin kadrosu için 2000 küsür liralık olandan daha iyi bir tasarım yapılmış demek ki(!). Bunun kadro kalitesi ile bir alakası yok. Sadece tasarım tercihi. Zamanında Focus Variado kadro kullanmıştım ve tüm boruları yusyuvarlaktı. Tartışılmayacak kadar da iyi bir alü kadrodur. Ayrıca her kadronun açıları farklı olabilir. Bir kadro açılarına göre diğerinden daha iyi olmaz. O açılarla bir kadro bir sürücüye göre daha uygunken, diğer kadro başkasına göre uygundur. Kısacası, bir kadronun açıları çok iyi veya kötü den(e)mez, bu kadronun açıları bana uygun veya değil denir.

Bir kadronun hafif olması onu daha iyi kılmaz. Daha önce kullandığım Salcano mtb kadrosu, sonrasında sahip olduğum Scott kadrodan bariz şekilde hafifti. Salcano kadro dahamı iyi oluyor bu durumda?

Set meselesinin zevk meselesi olduğunu düşünüyorum ancak kalite ayrımına katılmıyorum. 105 set Apex'ten daha kaliteli değildir. Ben şimdiye kadar normal kullanım koşullarında kırılan bir Apex fren kolu veya aktarıcısı görmedim, duymadım. Ama aynalar arası geçiş yaparken bir Tiagra ön aktarıcı kafesi yamulttum. Olabilir, bu da Shimano'nun daha kalitesiz olduğunu göstermez. Yabancı forumlar/magazinler vs. dahil bisiklet ile ilgili ciddi platformlarda böyle bir kalite farkından (tutarlı bir şekilde) bahsedildiğine de rastlamadım. Aksine Shimano'dan Sram'a geçip Double Tap fonksiyonunu öven kullanıcılar çoğunlukta. Biraz değişik bir yaklaşım olacak ama, 105 ve Apex'i, Range Rover ve Lotus marka araçlara benzetmek bence alakasız olmaz (Apex=Lotus, 105=Range olsun). İkisi de yüksek fiyatlı ve kaliteli araçlardır. Range'in amacı ortalama bir hızda, yaylana yaylana gitmektir. Lotus ise doğası gereği hızlıdır ve nettir ama rahatlık konusunda Range'den çok uzaktadır. Kullanımı sert olduğu için herkese hitap etmez. Range'i ise çoğu insan beğenerek kullanır. Ayrıca kullanımı daha yumuşak olan ürünler/araçlar vs. tüketiciye daha kaliteli bir his verir. Range'in içinde bir ton yalıtım malzemesi vardır, Lotus'da yoktur. Bu onu daha kalitesiz yapmaz. Range'e göre daha konforsuz, gürültülü ama aynı zamanda hafif, net ve hızlı kılar. Daha direkt bir sürüş deneyimi yaratır. Onu kullanmayı sevene/tercih edene verdiği keyif çok daha yüksektir. Benzetme ile ifade etmem biraz uzadı, kusura bakmayın :)

Jant meselesine de girersem baya destan olacak bu post ama dayanamıyorum :) Mavic bir Fransız markasıdır. Kalitesiz ve sorunlu değildir. Aksium, aero teller ve güzel rulmanlar kullanan, giriş seviyesinin üstünde bir settir. Kardeşim 2 sene önce bu set ile 10 bin km üzerini devirdi ve lastiğin yarılmasına sebep olan bir darbede bile akort kaçırmadığını hatırlıyorum. Freehub dahil hiç bir sorun yaşamadan satmıştık. 32 telli, normal yuvarlak tellerle örülmüş bir jant zaten pek yol bisikleti jantı sayılmaz. Hybrid bisikletlerde kullanılabilir belki. O yüzden daha sağlam olabilir, bilemiyorum. Ancak Aksium da fiyatına nazaran gayet güzel ve kötülenmeyi hak etmeyen bir settir.

Alacak arkadaşın bütçesi bu rakamlara çıkarmı bilemiyorum ancak konu Salcano ve Mosso kıyaslamasına gittiği için bunları yazdım. Mosso'nun Salcano'ya göre kadro dahil bir avantajı yoktur. Bilakis, xrs030 üzerindeki maşa, jant seti ve full Ritchey ekipman ve hatta lastikler ile (hadi grup seti geçtim) bariz öndedir. Fiyatları da bunu işaret etmektedir. İki bisikleti yan yana koyup inceleme imkanınız olursa zaten mantığınız da bunu size söyleyecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Çolak
@Berk Karaca

Yukarıda kalın ile gösterdiğim yerde yanılıyorsunuz.
Bütün, ama bütün yabancı magazinler, forumdaki kullanıcılar, karşılaştırma yapmış herkes (ben de dahil) Sram'ın hem his olarak, hem de malzeme olarak kalitesiz olduğunu söylüyor. Özellikle kablo seti başta olmak üzere, kolların tutuşu, malzeme kalitesi, iç aksamı (yepyeni sram kolların içeride dişli bitirmesine rağmen 10 yıllık shimano kolların çatır çatır çalışması) gibi nedenlerden dolayı Sram pek sevilmez. Sram grupseti kalitesiz yapan da budur. Kalitesiz olmasıdır. DoubleTap sistemini sevmek vs. kullanıcı tercihidir.

ekleme;
Jant seti ile ilgili bölüm gözden kaçmış. Kusura bakmayın fakat yol bisikleti ile ilgili hiç bir deneyiminiz yok. Kimseyi yanlış yönlendirmeyin.

@ömer karan

Benim demek istediğim, bunun pek de bir etkisi olmayacağı.
Venge kadronun, standart bir kadroya göre sürtünmeden kazancı %5-6 olarak ifade ediliyor. Ona göre düşünün işte bu iki kadro arasındaki farkı :)
 
iyice kafam karıştı :) ne zormuş yahu yeni bisiklet almak :)
 
@Gökhan Toros

Jant seti ile ilgili kişisel tecrübelerimin ağırlıklı olduğu bir yorum yapmam beni deneyimsiz yapmaz. Aksine ben zaten deneyimimi özetledim. Sram'ı bu kadar kullanışsız, kalitesiz vs. şeklinde tanımlamaya çalıştığınıza göre bence asıl siz piyasadan oldukça uzaksınız veya marka fanısınız. Ben zaten Sram'in kaliteli bir his verdiğini söylemedim (Apex üzerinden konuşurken Sram olarak genellediğiniz için ben de o şekilde devam ediyorum). Lotus-Range örneği de bu durumu betimliyordu. Setin özünde kalitesiz olmadığıydı bahsettiğim. Ki değildir. Ben şunu şu kadar, bunu bu kadar kullandım diye anlatmayacağım.

Bir çok hi-end makinada, ciddi kullanıcılar tarafından övülerek kullanılan bir markanın bu kadar kalitesiz ve sorunlu olması mantığa aykırıdır.
 
@Berk Karaca

"Jant seti çok telli, yol bisikletine olmaz" diyen biri... Bana pek de bu işi biliyormuşsunuz gibi gelmedi.

Sram setlerin kalitesiz olduğunu ben söylemiyorum. Herkes söylüyor. Neden konu sadece ben söylüyormuş gibi üzerime geldi bilmiyorum ama, yukarıda yazdığım gibi; "Bütün, ama bütün yabancı magazinler, forumdaki kullanıcılar, karşılaştırma yapmış herkes (ben de dahil) Sram'ın hem his olarak, hem de malzeme olarak kalitesiz olduğunu söylüyor. Özellikle kablo seti başta olmak üzere, kolların tutuşu, malzeme kalitesi, iç aksamı (yepyeni sram kolların içeride dişli bitirmesine rağmen 10 yıllık shimano kolların çatır çatır çalışması) gibi nedenlerden dolayı Sram pek sevilmez. Sram grupseti kalitesiz yapan da budur. Kalitesiz olmasıdır."

Uluslar arası yol bisikleti forumlarına bakın isterseniz. Sram kollara kaliteli diyen 1'se, Sram denedim çok dandik diyen 99 adam var. Dergiler aynı şekilde, bunu söylüyor. Sram kollara kaliteli diyen adam da Sram dışında kullanmamış.

Youtube'a bakın. Shimano RSX kolların bakım videosu var. Kolların çalışmama sebebi, içeride bulunan gres yağının artık katılaşması. Temizleyip, yeniden yağlıyorsun. 1995 model STI kol çatır çatır çalışıyor.
Sonra Sram forumlarına bakın. 2010 model Apex kol çalışmıyor diye garantiye yollayıp değişim alan kullanıcılara bakın. Nedeni ise içeride bulunan dişlinin "yenmiş" olması.

Yine yol bisikleti forumlarında Mavic jantların freehub gövdesine bakın. Doğru bir tasarım olduğunu söyleyen bir kişiyi bulamazsınız. Sürekli bakım gerektiren, periyodik olarak greslenmezse conta yiyen ve komple freehub gövdesini değiştirmeniz gereken bir sisteme sahip. Ben demiyorum sadece. Açın bakın, görün. Mavic neden sevilmez yurtdışı forumlarında bakın.

Bunlar apaçık ortada olan gerçekler. Nasıl oluyor da aksini söyleyebiliyorsunuz gerçekten anlamıyorum.


Hangi ciddi kullanıcı tarafından öneriliyor, onu da merak ediyorum.
5 yıl Sram kullanmış olup, hala her sürüş sonrası yanlış vites değişimi yapan profesyoneller dolu ortada. Kendi incelemelerinde bunu yazıyorlar.
Lance Armstrong bile kendi takımında 1 yıl sram kullanabildi. Onun bile kötülediği söyleniyor.


Adamların hakkını yemiyorum. Yenilikçi, farklı bir sistemleri var. En ucuz seti bile gerçekten çok hafif. Red aynakolu çok çok iyi. Yeni YAW sistem ön aktarıcıları çok iyi, trim ayarına gerek kalmadan bütün rubleyi kullanabiliyorsunuz.
Sanmayın ki ben marka düşmanıyım. Değilim.
İyi olanlar bunlar, ama kötü olanlar da çatır çatır ortada işte.
 
SRAM, SRAM,SRAM! ...... SRAM ücüncü defa yeni cikardigi hidrolik yol frenlerini geri cagirdi! Bahsettiginiz donanimlar degil ama, bir firma ayni noktada 3 kere ayni hatalari yapar mi?
 
dayanamadim bende yazayim ihtiyar abinin yorumlarini takip ettigim icin konuya dahil oldum :)

ben bu tip omu su mu, o daha iyi bu daha iyi konularinda hep su soruyu sorarim.1 ila 30 saniyede kaybedeceginiz bir yaris veya rakip mi var da bu kadar hassas arastirma yapiyorsunuz diye.bu tip konularda bahsedilen vites gecisleri jant aerodinamileri hicbir zaman bir dakikayi gececek fark yaratmaz hatta bu tip konularda zaten birbirine cok yakin donanimlar kiyaslanir aralarindaki farklar on saniye bile degistirmez skoru.

gelelim isin teknik boyutuna bir kac yildir pek cok insanin bisiklet bakimini yaparim ustune kendim surekli donanim degistirdim yani pek cok jant seti ve donanim deneme firsatim oldu.bu bilgiler ile konuda gecen bazi kiyaslamalari degerlendirmek isterim.

shimano her zaman sramdan saglamdir bu iki kere iki kadar kesindir zaten kullanmasaniz bile malzemeyi elinize alir almaz hissedeceginiz bir durumdur.gorsellige bakarsaniz kisiye gore degisir amac hafiflik ise sram ondedir.

mavic jant konusuna geleyim gokhanin soyledigi gibi cok saglam degiller ama bu eksiklik gobekten degil gobekleri yeterince kaliteli.yol bisikletinde kullandigim kysrium ssc yaklasik 5 senelik bir jant gobekleri hala tertemiz arka rulmanlar orjinal on gobegin rulmanlarini ben degistirdim.begenmedigim yanı alt gurup mavic jantlarin tel baslari cok nazik birazcik fazla oynandiginda veya uygun olmayan takim ile akort yapildiginda hemen bozuluyor.ust guruplarda 7 milimlik tel basi ile bu problemi cozmus.alt guruptan aksium mu shimano r501 mi diye sorulursa bariz aksium daha ustundur cunku r500 serisi jantlar da bana gore shimanonun yuz karasidir.zaten o yuzden fiyatlari uygundur.rs 10 mu aksium mu denirse verilecek fiyata gore dusunulur ayni fiyat ise aksium tercih ederim ama rs 10 da shimanonun fiyat performans olarak bana gore en iyi jantidir hem ucuz hem hafif hemde cok saglam.mtb jantlarinda ise mavic ciddi anlamda shimanodan onde en alt gurubu crosride kullaniyorum shimanonun alt gurubu mt 15 ile kiyaslanamayacak kadar ustun.ust gurup mavic mtb jantlari ise sanat eseri kivaminda :) tabi ozel orum ozel gobekli jant seti toplama ihtimaliniz yoksa.
 
@Gökhan Toros

Çok uçarı bir fark yaratmayacagını bende biliyorum ve söyledim Gökhan Bey. Benimde söylemek istediğim sizinkiyle aşagı yukarı paralel. Arkadaşların salcano yu her türlü daha iyi görmesi konusunda sıkıntı vardı zaten. Sanki salcano çok mükemmelmiş ama mosso çok berbatmışp gibi lansedildi. Ama bence iki kadro arasında kıyaslama yapılırsa bence mosso burun farkıyla önde gibi. 2 bisikleti toplu bisiklet olarak ele alırsak bence kafa kafayalar zaten. Sizinde dediğiniz gibi birbirlerine karşı eksiklikleri fazlalıkları var. Ben arkadaşa mosso yu al begenilmeyen yerlerini degiştir güzel olur deyince neden se Salcano kullanıcıları bir heyheylendi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ufuk şimşek
@Gökhan Toros
Size öyle gelmiyor olabilir ama araştıran herkesin de bileceği ve göreceği üzere giriş seviyesi bisikletler hariç, performans gözetilerek hazırlanmış bir yol bisikletinde 32 telli janta pek rastlanmaz. Ben zaten "olmaz" da demedim. Kullanılamaz, olmaz deseydim haklıydınız. Takılabiliyorsa, olur. İdeal bir yol bisikleti jantı değildir demek istiyorum orada, dikkat ederseniz. Yoksa kullanan kullanır. Shimano 32 delik 105 göbek yapmış isteyen alır, örer.

Bahsettiğiniz forumları, siteleri, yorumları vs. ben de takip ediyorum. Şimdi basit bir arama ile Sram hakkında bir çok pozitif yorumu, profesyonellerce yapılan testleri buraya yapıştırabilirim veya link atabilirim. Bunun sonucunda, iddia ettiğiniz "99:1" rakamının ne kadar ütopik olduğundan bahsedebilirim. Ancak sonrasında siz de Shimano hakkında yorumlar, yazılar gönderebilirsiniz ve iş iyice sid.. yarışına döner. Buna gerek yok. Zaten arkadaşın topiğine yeterince tecavüz ettik. Ben Sram'in Shimano'dan kaliteli olduğu konusunda dem vurmuyorum. Sram, Shimano kadar köklü geçmişi olan bir firma değil. Örnek verdiğiniz eski Shimano modellerinin hala çalışıyor olması gayet normal. O yıllarda Sram daha yeni serpiliyordu. Ancak bu, Sram'ı kullandığınız ibarelerdeki gibi "dandik" ve "kalitesiz" yapmaz. Günümüzde en prestijli yarışlarda sorunsuzca kullanılan bir setten bahsediyoruz. Bir çok en üst sınıf bisiklette kullanılan ve özellikle aranılan bir set. Bu set ne kadar sorunlu ve "dandik" olabilir? Ben kullanımlarım süresince, ayarı yerinde olan herhangi bir Sram sette yanlış vites geçişi görmedim (Gerçi bisiklet konusunda tecrübesiz olduğum yargısına varıldığına göre bu tecrübem sayılmaz sanırım). Aksine Sram'ın arka vites değişimleri çok övülür ve Shimano'ya göre daha nettir. Bunu herkes bilir ve konuşur.

Şahsen donanım değiştirmeyi, denemeyi severim. Yeni alacağım donanımları da haftalarca belki aylarca araştırırım. Bu kafada arkadaşlarım da olduğu için neyin ne olduğunu biliyorum. Mavic jantlar konusunda forum araştırmama gerek yok. Bahsettiğim gibi kardeşim 10 bin km üzeri Aksium kullandı. Şu anda bisiklet badilerimden biri Ksyrium Elite kullanıyor. Daha önce başka modeller de kullanma şansımız oldu. DT Swiss göbekli Enve değiller tabii ki ama kötü jantlar da değiller. Bahsettiğiniz kadar da sorun çıkarmıyorlar.

Herneyse, kullanıcıların düşüncelerini birbirlerine kabul ettirmesinin imkanı yok. Zaten böyle bir şeye gerek de yok. Herkes bilgisini ve tecrübesini iletti. İş biraz çorba olsa da, arkadaşlara bir fikir olur belki.
 
@Berk Karaca

Yukarıda ihtiyar abi bahsetti.
Çok basit bir örnek daha;
Sram ne zaman Zipp markasını satın aldı. O zamandan beri çıkan Zipp göbekleri kimse beğenmiyor. İnsanlar o kadar para verip Zipp jant alıp, üstüne yeni göbekle tekrar ördürüyor.
Kusura bakmayın ama, sizin burada "sram iyidir yeaaww" demeniz firma itibarına hiç bir katkı sağlamıyor.
Üstüne, sadece buradaki mesajlara güvenerek karar veren yeni kullanıcıları da yanlış yönlendiriyorsunuz.

Sizin kullandığınız parçaya karşı objektif olamamanız nedeniyle diğer insanlar da yanlış seçim yapıyor.


ekleme;
Yanlış vites geçişi ile ilgili konuyu anlamamışsınız.
Double Tap sistemi aynı tuş ile hem aşağı hem de yukarı doğrultuda vites değiştiriyor. Tek kol var bu işlemi yapan.
Özellikle uzun sürüşlerden sonra, yorgun olduğunuz da için kola fazla ya da az basma durumu oluyor. Bu da daha ağırlaştırmak istediğiniz vitesin hafifleşmesine, ya da tam tersine neden oluyor.
Bunu yıllardır sram kullanan kişilerden doğrulayabilirsiniz. Sram'ı ben hiç hatasız kullanıyorum diyen pek yoktur. Bi arkadaşım benim yokuşta neredeyse düşüyordu bu nedenle hatta.
Arka vites geçişleri övülüyor olsa da ön vites geçişleri de yerden yere vuruluyor, bu da ayrı bir detay.
Neyse, konuyu başka yere çekmeye çalışıyorsunuz. Yukarıda da belirttim. Sram'ın çalışmasıyla vs. benim bi derdim yok. Sram'ın öyle bir sorunu da yok. Lütfen yazdıklarımı okuyup, ne dediğimi daha iyi anlayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Karaca
evet anca anca toparlayabildim parayı p.tesi sipariş verebilirim duruma göre :) aklımda kron dynamic var full sora set 18 vites sizce almaya değermi 1.500 tlcik :)
 
Geri