Scudo Sports

Yeni Yol Bisikleti İçin Tavsiye ve Sorularım.

@ömer karan

elinize sağlık güzel açıklamalar yapmışsınız. :in: şuanda ilk tercihim mosso bu forumda kullan kişilerede sordum hepsi olumlu cevap verdiler.ilerleyen aylarda bütçemin el verdiği kadar bisikletin donanımını üst seviyeye çıkartıcam karbon maşa,jant seti vs. hele şu bisikleti bi alalım da gerisi kolay. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer KARAN
Scudo
@Volkan Kozinoğlu

Volkan dostum sen önemli bir kapak arayışındasın. Ben kapaklarını vereyim de mutlu ol. KTM de Ankara yiba çarşısında satılıyor onu listenden çıkar ondan da medet umma. 105 setin fiyatı ebay da 1600 lira. Tabii bu fiyat Volkan kozinoğluna. Mosso bundan bir tane almadığı için 1600 liraya almıyor tahminini yapmak için Cannondale de CEO olmaya gerek yok. Marka takıntınız her kelimenize yansıyor. Ben bu sitede 2-3000 liraya yol bisikleti olmaz. Yol bisikleti alacaksan 5000 lirayı gözden çıkaracaksın yorumlarını okudum. Paran çoksa git 11000 liraya 010 al. Yiba çarşısında 3 kapağa bir tane KTM veriyorlar sanırım seninde 3 kapağın oldu. Git yibadan bir KTM al.
Adam 1500 lirayı geçmeyecek bisiklet diyor. Sen Cannondale diyorsun. Okuduğunuzu mu anlamıyorsunuz. Param çok kardeşim ben marka kullanırım mesajları vermek için mi siteye girip yorum yapıyorsunuz.
 
Eğlendirici yorum için teşekkürler. Konuyu açan arkadaş gidip mağazada gördükten sonra hala içinizde yol bisikleti alma isteği kalmışsa alın güle güle binin. Zevkler ve renkler tartışılmaz tabiki :)
 
gönlüm isterdiki cannondale,pinarello vs almak ama imkanlarım bu kadar.ben kararlıyım bu bisikletlerden bir tanesini alıcam önceliğim mosso. olumlu olumsuz yorumların için teşekkürler.
 
Ben teşekkür ederim ne demek görevimiz. pedal dostlarının eğlenceli bulabileceği bir yorum yazdıysak ne mutlu bize.

Aklıma gelmişken yazayım dedim. Benim diğer bisiklette ORBİS 250 TL. mahalle araları bisikletçilerinde satılıyor. Ben hepsiburadadan aldım ama. Acayip keyif alıyorum onu kullanmaktan.

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=78494
Bu konuyu da şöyle bir güzel okumanızı tavsiye ederim. Yazanın da tekrar eline koluna ağzına sağlık demeliyim.
 
Whistle Modoc Xenon kullanma şansım oldu. Gayet tatmin edici. Mossoyla kıyaslayacak olursak karbon maşası olması avantaj. Xenon setle 105 i karşılaştıracak değilim ama Xenon set de sizi üzmez :) Mossodan bi 400 500 lira ucuz olması cabası. Eğer spd kullanmıyorsanız o fiyata iyi bir pedal ve ayakkabıyla daha çok zevk alacağınızı düşünüyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Çolak
@Yiğit Dikici

whistle crow düşünüyordum ama sıfır hiçbiryerde yok. modox 2011 model ama üstündeki donanım gerçekten çok iyi CAMPAGNOLO aktarıcı var. bakalım hangisine binmek nasip olcak :)
 
@Melih Çolak

Mosso'da sadece 105 donanım var bence geri kalan parçaları en ucuz parçalar. O bisiklet alındığı zaman jantların direk değişmesi lazım. Konuyu açtığınız ilk mesajda söylediğiniz yol şartlarına o bisikletin jantlarının çok dayanabileceğini sanmıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Çolak
@Berke1903

evden bisiklet yoluna 4.5 km var. bu 4.5 kmde ne ararsan var çukur,yama,kasis,çamur. yolu uzatarak sokak aralarından ulaşabilirim bisiklet yoluna sokak araları sorunsuz. şimdi ben bu bisikletlerden birini alınca bütçem sıfırlancak bisiklet üstünde parça değişimi yapmam imkansız :)
 
@Melih Çolak

Madem bütçe kalmayacak ben size halen Salcano'yu öneriyorum.
Sram Apex ile Shimano 105 arasında dağlar kadar fark yok, yol bisikletinde yeni olduğunuz için bunu hiç bir şekilde hissetmeyeceksiniz jant seti ve diğer bileşenler çok daha kaliteli Mosso'ya göre..
O çukurlara, kasislere 5 milyarlık jant seti kullan yine çabuk yıpranır bu Mosso'nun jantları gerçekten çok dandik bana göre hiç hayır gelmeyecek. Benim fikrim bu şekilde ama kararı verecek sizsiniz.
 
@Berke1903
hangi salcano modelini ? peki jant konusunda ideal olan hangisi ?
 
@Berke1903

Bence jantlarına çok fazla haksızlık ediyorsunuz :) Evet ağır olabilirler akışkanlığı da kötü olabilir. (Sanmıyorum çünkü göbekler 105) Ama o yolda hemen parçalanır demek 32 telli bi jant seti için haksızlık :) Kullanmadım ama yorumum böyle. En pahalı jant setleri dayanıklı olacak diye bir şart yok bana sorarsanız. Hafiflik ve akışkanlık üst seviyelerde daha çok ön plana çıkıyor.
 
@Yiğit Dikici

Jant seti konusunda size katılıyorum. Kesinlikle o jant setine haksızlık ediliyor. Bira ağır. Ama akıcılığı gayet iyi. Dayanıksız değil ama ömrü 3 yıldan fazla değil. Sadece bu var. Giriş seviyesindeki bir kullanıcı 3 4 sene bile kullanabilir. Sorun yaşama kısmı kullanıcının dikkatine özenine bağlı. Yol da ufak tefek kasis var diye çamurlu yol diye teker setinden bu kadar korkmanın gereği yok ki. O zaman Türkiye de yol bisikleti kullanmanın anlamı yok. Türkiye nin neresinde kasissiz yamasız yol varki. Carraro byte roubaix teker setli yol bisikleti ile arazi turlarına çıkan adamlar oldu gözümün önünde. Bilginiz taşlı topraklı asfaltsız dağ yolları. O jantlara bir şey olmuyorsa bu jantları arkadaş dediği yollarda gayet iyi kullanır. Ayrıca Berke 1903 salcano xrs 030 apex tavsiye etmiş. Gayet güzel bisiklet. Sıkıntısı yok. Alınabilir. Ancak mosso nun xrs 030 dan farkı yokki. Mosso nun kadrosu ve 105 seti iyi. Salcano nun teker seti ve apex seti iyi. xrs 030 kadro çok aham şaham bir kadro değil. Mosso kadro kullandım. Seçme imkanım olsa hiç tercih etmem salcanoyu. Ayrıca salcano nun sıfır fiyatı 2580 tl. Mosso ise 200 tl ye alınabiliyor. Üzerindeki teker setini 150 200 tl ye satıp aradaki 580 tl lik farka ekleseniz 750- 800 tl bir bütçe ediyor. o fiyata Mavic aksium teker seti alınır Üzerine de 150 200 tl kadar para kalır. Hatta mavic aksium ların çok alınıp satılan jant seti olduğunu varsayıp 2. el alırsa. Mosso ya birde 2 el karbon maşa alınır. Hem mosso dan çıkan maşa kar kalır. üzerine de biraz daha para kalır. Onunla da aksesuar alınabilir. Bence kısacası Mosso nun fiyat performans oranı salcano nunkinden daha yüksek yani.
 
@ömer karan

ikinci el jant ve maşa ile hesap yapıp mosso'nun f/p oranını kıyaslamak ne kadar mantıklı oldu?
sıfır mavic aksium alınırsa karbon maşa alınamaz, karbon maşa alınırsa mavic set alınamaz. e bu durumda ne oldu? salcano illaki bir parçasıyla daha üstün kaldı...
aynı mantıkla tamamen ikinci el parçalardan bir bisiklet toplarsak bu sefer mosso'nun f/p oranı da kötü kalmayacak mı? eşit şartlarda kıyaslama yapıldığında yakın da olsa salcano'nun f/p oranı daha iyi.

ayrıca bisiklet alınınca bir süre değişim yapacağını sanmıyorum, zaten bir sürü para gidecek ve değişim için bütçe ayırması zaman alacak... akıcılığı en fazla etkileyen kısmın da tekerlek seti olduğunu düşününce 105 set'in apex'den az farkla üstün oluşu bu farkı kapatmaya yetmez. karbon maşa da daha konforlu sürüş sağlar.

alınabiliyorsa xrs 030 apex diyorum ben de. 2580tl'de daha pazarlık payı var.(ana bayide büyük bir pay)
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
@Mert C.

Tabiki f/p olarak mosso daha üstün. 2000 tl ye mosso yu alıyorsunuz. 2600 tl ye salcano yu. Artı olarak 600 tl paranız kalıyor elinizde. Sadece bu para bile mavic aksium teker seti almaya yetiyor. Artı olarak elinizde satıp parasını karbon maşa için kullanabileceğiniz bir teker seti ve maşa kalıyor. Ve bu işlemi yaptığınızda altınızda aerodinamisi ve geometrisi neredeyse hiç düşünülmemiş xrs 30 kadro yerine En azından kısmen aerodinamik yapıda ve daha hafif bir kadronuz oluyor. Artı olarak bindiğiniz kadroyu kimin yaptığı o firmanın kimlerin daha bisikletini ürettiği biliniyor. Ayrıca mesajımı düzgün okuduğunuzda söylenemez. Sadece aradaki farkla karbon maşa ve teker seti birlikte alınamaz bunu söyledim zaten. Teker setini ve maşa yı sattığınızda fiyattan düştüğünüzde 2000 tl olan bisiklet 1700 tl ye düşer. 900 tl masraf edip aksium teker seti ve karbon maşa alırsanız Salcano ile aynı fiyat olur ve bindiğiniz bisiklet Salcano dana '' en azından '' kadro olarak üstün olur. 105 set ve apex seti karıştırmıyorum da. Mosso nun üzerindeki teker seti hakkında pek bir bilginiz olmadığını da görüyorum zaten. Çünkü o teker setinin üzerinde 105 göbekler var. 105 göbek kullandınız mı bilmem ama akıcılığı hiç te fena değil hani. Mavic ten iyi olmasa da eksik kalır yanı da yok. 105 set le apex set arasındaki fark teker setinden oluşan az miktarda akıcılık farkını kapatmaz ancak Mosso kadro nun aerodinamisi Salcano kadronun hiç olmayan aerodinamisinden daha iyidir ve o farkı gayet kapatır. Hatta ileriye dönük teker setinden daha avantajlı olur. Bu arada aluminyum maşa ile karbon maşa karşılaştırmasını yapıp nasıl karbon daha konforlu diyebildiniz anlamıyorum. Karbon alüminyumdan daha rijit bir maddedir. Esnemez ve hafiftir. Hafiflik ve performans amaçlı kullanılır. Aluminyum karbona göre daha çok esner. Buda gösterir ki aluminyum esneme yaparakda darbeyi emer ama karbon yolu ve darbeyi daha da hissettirir. Mesajım da da yazdım Salcano xrs 30 kötü bisiklet değil gayet iyi bisiklet alınabilir diyede belirttim. Üzerindeki donanımlar gayet kaliteli. Ama o iki kadroyu koyarsanız ortaya mosso her türlü salcano dan iyidir. Eger mosso nun maşa ve teker setini satıp salcanoya vereceğiniz paranın üstüne eklerseniz ve karbon maşa ile Mavic teker setini takarsanız O mosso her türlü Salcanodan Daha iyi bir bisiklet olur. Ayrıca söylediğin gibi Salcano illaki bir parçasıyla üstün kalmıyor. İllaki en önemli parçasıyla eksik kalıyor. '' Kadro'' Bence xrs 30 güzel bir bisiklet arkadaş o bisikleti de alabilir. Ama Mosso yu alıp bu standartlara getirmesi çok daha iyi olur ve o zaman o bisiklet Salcano dan daha iyi olur. Salcano ile mosso orijinal halleriyle birbirleriyle neredeyse aynı düzeyde sayılır. Ama baktığınızda mossonun fiyatı daha uygunsa tabiki mosso nun fiyat performans ortalaması daha üstün olur. Salcano nun fiyat performans olarak üstün olduğunu bilemiyorum ben. Galiba sizin algınızda Slacano ve mosso ikiside orijinal halindeyken Slacano daha üstün yönünde. Forumda tüm bisiklet tavsiyesi istenen konularda Salcano dan başka marka yazmadığınız için mosso hakkındaki tepkinize hiç şaşırmadım zaten. Sizin gözünüzde Salcano çok iyi bir firma olabilir. Ya da Salcano Astro 270 sv kullandığınız için oluşan Salcano hayranlığınız... Ama herkes Salcano yu beğenmek zorunda değil. Ben bu bisikletlerin ikisini de kullandım. İkisinide biliyorum. Arkadaş için performansı en yüksek olacak durumu izah etmeye çalışıyorum.
 
konu mosso-salcano tartışması üzerinden döner olmuş :D öncelikle belirteyim mosso 722-105 kullanıyorum. uzun soluklu bir inceleme yazım var forumda, bu da linki https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=122097

şimdi bu mossonun sıkıntısı nedir? lastikleri, jant teli,çemberi, tel başı ve jant içi şeritleri keyifsiz malzemelerden yapılmış (105 göbek var zaten sağlamlıkta sıkıntısı yok) kendi başlığımda da yazdım bu jantlar akord tutmayan yolda dağılan jantlar değil. şimdiki rs-10 seti 500km de bir elden geçiriyorsam o jantları 250km de bir elden geçiriyordum.

üstünde gelen lastikler (rubena synrx) hiç yolda bırakmadı sağolsun ama balans problemi vardı yolda saçma sapan hareketler yapmadığınız sürece kolay kolay kayacak lastikler değil ama ıslak zemini sevmiyor. kış aylarında da bindiğim için kafam rahat etsin diye continental gatorskin lastik aldım

gidon işi %80 görsel %20 fonksiyonel, görsel tarafı bariz ortada fonksiyon tarafı da ayarı kişiye göre iyi yapılmazsa alt kısımdan tutulduğu an gidon kavisi yetersiz gelebiliyor, fren vites kollarına sağlıklı şekilde eliniz uzanamıyor. bu demek değildir ki o gidonla bisiklet kullanılmaz, 1000km den fazla kullandım ve ayarını deneyerek tutturduğum için sıkıntı çekmedim.
bu fotoğraf bisikletin en saf hali :D gidon ve jantlar orjinal halde
http://k1311.hizliresim.com/1h/x/uzmsj.jpg
bu jantları değiştikten sonraki hali
http://l1311.hizliresim.com/1h/x/uzms2.jpg
buda son olarak jant lastik gidon ve yeni sulukları ile. suluk kafesleri ile fotoğrafını çekmedim daha :D görsel olarak paça bandı ile tutturdum
(link)
tüm bunları yapmak ne kadar tuttu?
bisiklet 2000tl
jantlar 300tl
lastik suluk ıvır zıvır 250tl
-çıkma jantlarımı bir arkadaşıma 150tl ve ritchey gidon takası karşılığında sattım
toplamda 2400 tl ye bu bisiklet toplandı (sıfır alırken yanında verilen shimano r540 kilitli yol pedalları da cabası 80tl değeri var)
orjinal jantları ile binecek arkadaşlara 2 önerim var ilk olarak jant içindeki şeridi değiştirin (10 liralık bişey) yada elektrik bandı ile iyice sağlama alın. ikinci olarak benim jantlarımda balans vardı iyi bir ustaya gidip telleri gevşetip baştan akord yaptırmak gerekebilir.
herhangi bir sorunu varsa burdan veya özelden sorabilirsiniz uzun uzun anlatırım.
 
@Melih Çolak

Xrs030 Apex modeli. Jant konusunda çok daha başarılı bir model.
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Çolak
maşallah herkes fikrini yazmış bende bu konuda aydınlandımış oldum çok teşekkürler :in: carraro 022 modelinide beğeniyorum ama sıfırı yok piyasada. şimdi sıralamam şöyle mosso race 772 - carraro 032 - whistle modox xenon peki carraro 032 modeli genel olarak nasıldır ?
 
Melih bende Utku' ya sormuştum kafama takılan her şeyi daha sonra karar vermiştim. Kendisine tekrar teşekkür ederim. Konu Jantlara yönelmişken ben de bu konuda ki tecrübelerimi anlatayım. Forumda jantlar kötü durduğu yerde jantta ki bir metal çapağı lastiği patlattı diye iki kişi yazmıştı biri de utku idi. Bu nedenle bisikleti aldığım gibi ilk işim lastikleri söküp jantları elimle ile iyice kontrol etmek oldu. Ama benim jantlarda öyle bir sorun çıkmadı. Belkide jantları elle kontrol ederken içeride kalan çapak vs var ise temizlendi. Koruyucu şeridi de kontrol ettim onda da bir problem yoktu. Bunun sebebine dair bir fikrim yok. Bende 1000 km ye yaklaştım. Kullandığım yollarda bozuk. Kayda değer bir akord bozukluğu yok şimdilik. Ama ben yol bisikletinde acemi olduğum için sakin kullanıyorum. Yamalardan falan çok yavaş geçiyorum ve çukurdan geçerken popoyu hafif seleden kaldırma olayı sanırım işe yarıyor lastiklerde ki ve jantta ki yükü azaltıyor. Aslında teknik olarak yük aynı yük ama. Şu an jantlarda bir sorun yok. Utku bu arada çıkma jantlarını çok iyi fiyata satmış öyle bir duruma jantları değiştirebileceğimi tahmin etmemiştim. Etseydim bende değiştirirdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Çolak
Çukurlardan bende öyle geçiyorum sanki etkisi daha az oluyor darbelerin eğerki 032 modelini alırsam ilk işim yazdıklarının aynısını yapmak olacak :)
 
Geri