Scudo Sports

Yeni Yol Arkadaşım Mosso 681 XC Update Edition

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
459
Tepki
311
Selam. Fiyat özellik olarak piyasada ihtiyacıma en yakın bisikletin mosso 681 xc olduğunu gördüm ve sipariş verdim.

Tecrübelerim ve görsel iyileştirme isteğim doğrultusunda çekis sisteminde ve diğer malzemelerde bazı yükseltmeler yaptım. Maksat "ihtiyacıma en yakın" olanı mevcut bütçem doğrultusunda en idealim yapmaktı ve sonuç olarak ortaya böyle birşey çıktı. Yaptığım yükseltmeleri detaylandırıp konuyu uzatmak istemiyorum ama merak ettikleriniz varsa bana bu başlık altında sorabilirsiniz.

Not: Kötü fotorafçıyım. Daha detaylı resim isterseniz ya da bisiklet üzerinde görmek istediğiniz bölgeyi belirtirseniz konuya eklerim.
IMG_20180227_091658.jpg

IMG_20180227_091014.jpg IMG_20180227_091633.jpg IMG_20180227_091658.jpg IMG_20180227_091734.jpg IMG_20180227_091802.jpg IMG_20180227_091936.jpg IMG_20180227_092003.jpg IMG_20180227_092138.jpg IMG_20180227_092151.jpg IMG_20180227_092208.jpg IMG_20180227_092258.jpgIMG_20180227_092458.jpg IMG_20180227_092401.jpg IMG_20180227_092323.jpg IMG_20180227_092309.jpg IMG_20180227_092258.jpg
 
Scudo
Kadro rengini beğendim iç açıcı canlı renkler bisikletinize canlılık katmış / vermiş iyi günlerde kullanın .
 
@Hüseyin Odabaş bence hangi parçaları değiştirdiğinizi ve etkilerini yazarsanız daha güzel olur. Ben pedal ile sele borusunu farkedebildim
 
@Mustafa Zeybek @MAERKEK

Mesaj için teşekkürler.

Sadece başlıkta uzun mesaj görünmesin istemiştim ama madem bunu sordun cevaplamayı borç bilirim.

3 yapraklı slx- fcm672 model aynakolu iki yapraklı 24/38 oranlı slx-fcm675 ile değiştirdim ve haliyle orta vites değişti. (Performans amaçlı)

Ritchey trail seleyi shimano pro griffon sele ile, ritchey comp sele borusunu xlc pro sele borusu ile değiştirdim. (Görsel iyileştirme ve hafiflik amaçlı)

Ritchey comp gidonu (70MM) shimano pro koryak (68MM) gidon ile değiştirdim. (Ergonomi amaçlı)

Ritchey comp gidon boğazını shimano pro koryak gidon boğazı ile değiştirdim. (Set uyumluluğu+hafiflik amaçlı)

Ritchey elciği shimano pro elcik ile değiştirdim. (Konfor amaçlı)

Maxxis pace 2.1 lastikleri hutchinson python 2.25 lastikler ile değiştirdim. (Performans amaçlı)

160mm lik sm-rt68 ön rotoru aynı marka 180mm ebatında rotor ile değiştirdim. (performans amaçlı)

Femin Fp 8XX pedallar mosso pedal 2 ile değiştirdim. ( Görsel iyileştirme ve rijitide amaçlı)

Ön arka iç lastikleri de değiştirdim. ( Bunu neden yaptım bende bilmiyorum :D)
 
@Hüseyin Odabaş
Nihayetinde hepimiz bisiklet severiz. Uzun olması daha iştah kabartıcı bence :D teşekkürler bilgi için
 
@Mustafa Zeybek

Rica ederim. Aslinda tüm bunlari yaparken zarari minumuma indirmek icin şöyle bir yontem izledim;

Bisikleti almadan once ürün katalogunu incelerken degistirecegim parcalari belirledim ve siparisi verdim. Bisiklet elime gectikten sonra bu parçaları hiç kullanmadan dogrudan söktüm ve sifir olarak satip kendime butce actim. Bilirsin, kullanilmamis mal kullanilmis maldan her zaman daha fazla paha eder.

Kisacasi basta biraz fazla harcama yapmis gibi gorunuyorum ama bu yontem sayesinde masrafi yari yariya azaltmak mumkun oluabiliyor.
 
öncelikle hayırlı olsun. 26 inch lastik boyutlu sanırım firma sitesinden baktım. Sele borusu çok mu yukarıda bana mı öyle geliyor. kadro ölçüsüne lastik çapına vs. nasıl karar verdiniz?
 
26 jant alınabilecek donanımda en iyi bisiklet 2015de çok araştırmışım.
29 jant seçeneği olmadığı için vazgeçmiştim.
26jant vea 27,5 alacaklar için harika bir tercih.
Güle güle kullanın güzel bisiklet. İlerde birde Fox maşa taktınmı bitti olay...
 
@isosel Evet bisiklet 26 inch.

Sele borusunu şuan resimde gördüğünün 1-1.50 cm kadar aşağı çekmiş bulunmaktayım ve mectut itibariyle tam idealimde. (bacak boyum uzun)

Kadro ölçüsüne standart olarak boy ve iç bacak boyunun ölçüleri ile bakılıyor fakat bazen bu bizleri yanıltabiliyor. Şöyle ki; kadro boyu buyüdükçe sele borusunun aynakol merkezine olan mesafesi de artıyor. Yanlız burada gözden kaçan bir nokta var. O da kadro boyu büyüdükçe üst boru uzunluğunun da artması. Misal benim bacaklarım uzun gövdem kısa. Eğer ben 16" yerine 18" alsaydım bacak boyuma göre ideal ölçülerde almış olacak fakat gövdem kısa kalacağı için gidon kısmına yaklaşık 5 cm kadar daha eğik kalmak zorunda kalacaktım. Buda sırt ağrısı, konforsuzluk, kontrol zorluğu gibi durumlar ortaya çıkaracaktı. Şu sitede boy, kol uzunluğu, omuz genişliği gibi çeşitli ölçüler kullanarak idealine yakın kadro boyunu hesaplayabilirsin. Yinede en ideali deneyip almak ama bir çoğumuz bisikleti internetten aldığımız için bunu yapamıyoruz. (link)

Çamurlu, taşlık, mıcırlı arazide sürüş yapacağım için daha kalın lastik ebatına ihtiyaç duydum. Ama stabilize araziler için bu ebatta bir lastik tavsiye etmiyorum.

26" Seçmemin nedeni arazide kontrol kolaylığı, daha çevik oluşu, daha iyi tırmanma deneyimi sunması, aynı donanımdaki bisikletlere göre daha hafif olması ve daha sağlam jant tellerine sahip oluşu. Ha şu var. Bu yazdığım yanlış anlaşılmasın 27.5 ve 29" leri kötülemiyorum, herbirinin birbirine göre üstünlükleri var ama benim kriterlerim bunlar ve bu sebeple 26" seçtim



@Anıl Erdoğan

Evet. 7005 serisi üç kere dipçiklenmiş kadronun, full slx M675 setin dengi epixon masa değilde fox olurdu ama sert bir kullanıcı değilim. Ağırlık ve çalışma olarak benim gibi amatör bir kullanıcı için yeterli performansı veriyor epixon masa. Zaten şu anda fox alacak maddi imkanım olsa bütçemi maşa yerine ekipmana ayırmak benim için daha isabetli bir karar olurdu. :)

Bisikleti topladıktan ihtibaren şu zamana kadar yapmış olduğum kullanım zarfında, slx m675 set ile, önceki bisikletim ekipmanlarından olan ve slx in mudahili sayılan sram X7 yi karşılaştıracak olursam;

X7 de vites geçişleri daha sert ve tepkili, slx de yumuşak ve sessiz.

X7 nin arka vites bacağı slx e göre daha sert, arazide daha az sallanma yapıyor fakat slx de shadow plus düğmesini açık konumuna getirerek X7 ninkinden bile daha sert vites bacağına sahip oluyorsunuz.

Slx 675 frenler elixir 7 frenlere göre birazcık güçsüzler ama daha güvenilir ve daha iddalılar. Uzun inişlerde kol mesafesi kısalmıyor, geç ısınıyor ve çabuk soğuyor. Fren pad ömürleri daha uzun. Elixirdeki gibi hava sorunu yok. Ayrıca çok daha sessiz çalışıyor. Buna istinanen fren dozajını ayarlamak elixir 7 de daha kolay. (el alışkanlığı ile alakalı, sizde farklı olabilir)

Vites kollarında slx i daha başarılı buluyorum. (kişisel tercihim) 2 yönlü kullanıma imkan veriyor. Baş parmağınızla vites yükseltip işaret parmağınızla düşürebiliyorsunuz. Ayrıca göstergeye sahip. Bu sayede sürüş esnasında zincirin hangi rublede olduğuna bakmak için kafanızı arkaya çevirmek zorunda kalmıyorsunuz.( seyir halinde tehlike arzediyor). X7 trigger vites kollarında vites yükseltme ve küçültme işini sadece baş parmakla yapıyorsunuz ve gösterge yok.
 
hocam bende bu bisikleti araştırıyorum da fiyat ve nereden sipariş verebileceğimi öğrenebilirmiyim :)
 
Geri