Murat Cömez
mariokaldato
Valla abi, Bisan serisi amortisörsüz bisiklet. Yol bisikletine geçene kadar,bu dolar kuru yüzünden eski canavara hayat verdik.Zamanın dışında pek bir yıpranmışlığı yoktu, öyle yazdan yaza sürülüp tüm yıl uykuda yatıyordu. Cüzi bir miktar şifa suyuyla,kadro hariç tüm donanımları değiştirdim. Geçici bir bisiklet olduğundan birde gözüm yollarda

olduğundan cimri davrandım diyebilirim,lakin gayet güzelde oldu.Tek kusur böyle uyumsuzlukları ve demir kadrosunun getirdiği dezavantaj.

Aslında 146mmlik arka göbekler uyuyor ama braketli aktarıcı kullanmak gerekiğinden aradaki farkı braket yiyor,oda 146mmlik göbeği taktığımızda ucu ucuna uyuyor.
Tamam sende 146mmlik göbekl al tak,mandalı kullanırsın dersen,bu sefer milin kadroya giren kısımları,yere doğru değilde biraz daha ileriye doğru bakıyor.Oda bir rampada pedala abanınca tekerin açısında bozulmalara sebeb oluyor,mandal gevşiyor. İşte geçende shimanonun giriş sevyesi kasetli bir göbek alacaktım,onu kullanır kaset göbeğe geçerim diyordum ama onunda,somunlu(somonlu olası,mandallıda teker bazen kadrodan kayıyor,açısı bozuluyor) olan tek modelinin mil uzunluğu 146mm geldi.Somun hariç uyuyor ama somonlara yer kalmıyordu sıkıştırmak için.

O yüzden dedim,bir başka klasikte böyle sorun var mı yok mu yoksa bizimkisi Nazilerden mi kaldı, hittler bisikleti midir nedir diye.
