emir arıca
Daimi Üye
- Kayıt
- 16 Mayıs 2010
- Mesaj
- 205
- Tepki
- 106
- Şehir
- Erdek
- Bisiklet
- Merida
Merhabalar,
1 senedir ve 700km.dir ufak vites ayarları haricinde sorun yaşamamış bir Merida matts tfs 1oo-v sahibiyim.. Bisikletimi modifiye etmek ya da etmemek konusunda çekincelerim var ve sizlere danışmak istedim..
Bisikletimin her aksamından memnun olsam da v-fren'in bir süreden sonra jantı aşındırması, bir arkadaşımda denediğim scott'ta bulunan disk frenlerin daha uzun süredir ve daha güvenle kullanılması (yaklaşık 2000 km.dir kullanıyor bense şimdiden fren patiklerini yarı ömrüne indirdim üstelik bu durum 4-5 km süren çok dik yokuşlardan kontrollü bir şekilde inerken oldu) , bisikletin maddi ve manevi değerini arttırması( satma niyetim olmasa da acil bir durumda fiyatı arttırmasa da çabuk satılmasını garati edeceğini düşünüyorum), nadir olarak kullansam da yağmurlu/çamurlu alanlarda v-frene göre frenleme avantajı ve jant akorunun bozulması durumunda dahi frenleme etkisi yapmaması..
Yaptığım ufak bir araştırmada kollar ve sistemin indirimle 125 euro civarında olduğunu gördüm erdoğanlar bisiklette.. Bunlara ilaveten rotorları takabilmek için ön ve arka göbekleri değiştirmem gerekecek.. Yaklaşık 400tl. yi bulacak bir masraf söz konusu...
Şimdilik düşünmesem de ileride vites sistemini 8den 9luya taşımayı , Alivio'yu deore slx'e geçirmeyi düşünebilirim... Bunları yapmak için önümde zamanım da var açıkçası kısa vadede düşündüğüm şeyler değil..Ocak ortası itibariyle 4 ay sürecek bir yolculukta olacağım...Yunanistan,İtalya,ispanya,portekiz ve bir kaç kuzey afrika ülkesine...Hidrolik disk değişimi bile en erken Haziran gibi
Sorularım şunlar;
1. Bu bisikleti yükseltmek yerine (disk setine 400 tl. ve ileride vites sistemine 400 tl. vermek yerine parayı elimde tutarak 1500-2000 tl civarına slx donanımlı ve hidrolik diskli bir bisiklet almak mı mantıklı yoksa mevcudu yükseltmek mi? Kendi bisikletimi satmaktan çok kardeşime devretmeyi düşündüğüm için bu bisikletten para gelmeyecek gibi düşünüyorum..
2. Tavsiyeniz bu bisiklet yani kadroya yatırım yapmak üzerine ise ( 105-110 kg civarında ve orta sertlikte bir sürüş yapıp taşlı toprak yollarda süratli iniş ve sürüşler yaptığım halde kadronun sağlamlığından ve bisikletin genelinden memnunum) bana önerebileceğiniz hidrolik disk marka modeli var mı? Bir yerlerde avid juicy 3 lerin çok methedilmediğini okudum.. Fiyat/performans oanı yüksek ve mümkünse yazdığım bütçeyi çok aşmayacak bir model önerisi istediğim..
3. Gideceğimi yazdığım ülkelere daha önce gitmiş olan var ise, bu ülkelerdeki sıfır/ikinci el bisiklet malzemeleri, bunları satan yerler ve hatta 2. el bisiklet satan bildiğiniz yerler var mıdır? Bunu yazmaktaki amacımda şu, Forumda Fransa'da yaşayan bir arkadaş oradaki 1-2 sene eski ancak sıfır olan Trek'lerin buradakinin yaklaşık yarı fiyatına satıldığını yazması.. Yani bu sayede bahsettiğim gibi slx donanımlı bir bisikleti 500 euro gibi bir fiyata bulma ihtimali, ya da 2. el bir bisikleti düşük fiyata bulma ihtimali
4. Bu ülkelerde 2.el ve temiz 28 jant şehir ya da yarış bisikleti bulma, ya da parçası bulma imkanım olabilir mi? Böyle bir durumda mtb yi sadece bozuk zemin ve Kapıdağ turlarına diğer bisikleti ise günlük/asfalt kullanımına ayırmayı düşünebilirim..
5. Bisiklete ayırmayı düşündüğüm bütçe için zamana ihtiyacım olması, bisiklet konusunda forumdaki yaşıtım ya da büyüğüm pek çok arkadaşın tersine eşimin
bisiklete ve harcadığım zaman/paraya sıcak bakmaması gibi bir derde sahibim.. Yani gözüm kapalı bir şekilde şu anki mevcut mali durumum ile bisikletimi değiştiremiyor ya da hala "bisiklet dediğin 150-200 tl olur" zihniyetindeki eşimin fikrini değiştiremiyorum şimdilik... Yani bütçem içerisinde bisikletin yüzdesi düşük bu yüzden ufak birikimlerle bunu yapmak niyetindeyim.. Yeni bir bisiklet mi yoksa modifiye mi diye soruşum bundandır..
Görüşleriniz için şimdiden teşekkürler...Bu kadar uzun bir yazıyı okuma için ayırdığınız zaman ve sabrınız için ayrıca teşekkür ederim
1 senedir ve 700km.dir ufak vites ayarları haricinde sorun yaşamamış bir Merida matts tfs 1oo-v sahibiyim.. Bisikletimi modifiye etmek ya da etmemek konusunda çekincelerim var ve sizlere danışmak istedim..
Bisikletimin her aksamından memnun olsam da v-fren'in bir süreden sonra jantı aşındırması, bir arkadaşımda denediğim scott'ta bulunan disk frenlerin daha uzun süredir ve daha güvenle kullanılması (yaklaşık 2000 km.dir kullanıyor bense şimdiden fren patiklerini yarı ömrüne indirdim üstelik bu durum 4-5 km süren çok dik yokuşlardan kontrollü bir şekilde inerken oldu) , bisikletin maddi ve manevi değerini arttırması( satma niyetim olmasa da acil bir durumda fiyatı arttırmasa da çabuk satılmasını garati edeceğini düşünüyorum), nadir olarak kullansam da yağmurlu/çamurlu alanlarda v-frene göre frenleme avantajı ve jant akorunun bozulması durumunda dahi frenleme etkisi yapmaması..
Yaptığım ufak bir araştırmada kollar ve sistemin indirimle 125 euro civarında olduğunu gördüm erdoğanlar bisiklette.. Bunlara ilaveten rotorları takabilmek için ön ve arka göbekleri değiştirmem gerekecek.. Yaklaşık 400tl. yi bulacak bir masraf söz konusu...
Şimdilik düşünmesem de ileride vites sistemini 8den 9luya taşımayı , Alivio'yu deore slx'e geçirmeyi düşünebilirim... Bunları yapmak için önümde zamanım da var açıkçası kısa vadede düşündüğüm şeyler değil..Ocak ortası itibariyle 4 ay sürecek bir yolculukta olacağım...Yunanistan,İtalya,ispanya,portekiz ve bir kaç kuzey afrika ülkesine...Hidrolik disk değişimi bile en erken Haziran gibi
Sorularım şunlar;
1. Bu bisikleti yükseltmek yerine (disk setine 400 tl. ve ileride vites sistemine 400 tl. vermek yerine parayı elimde tutarak 1500-2000 tl civarına slx donanımlı ve hidrolik diskli bir bisiklet almak mı mantıklı yoksa mevcudu yükseltmek mi? Kendi bisikletimi satmaktan çok kardeşime devretmeyi düşündüğüm için bu bisikletten para gelmeyecek gibi düşünüyorum..
2. Tavsiyeniz bu bisiklet yani kadroya yatırım yapmak üzerine ise ( 105-110 kg civarında ve orta sertlikte bir sürüş yapıp taşlı toprak yollarda süratli iniş ve sürüşler yaptığım halde kadronun sağlamlığından ve bisikletin genelinden memnunum) bana önerebileceğiniz hidrolik disk marka modeli var mı? Bir yerlerde avid juicy 3 lerin çok methedilmediğini okudum.. Fiyat/performans oanı yüksek ve mümkünse yazdığım bütçeyi çok aşmayacak bir model önerisi istediğim..
3. Gideceğimi yazdığım ülkelere daha önce gitmiş olan var ise, bu ülkelerdeki sıfır/ikinci el bisiklet malzemeleri, bunları satan yerler ve hatta 2. el bisiklet satan bildiğiniz yerler var mıdır? Bunu yazmaktaki amacımda şu, Forumda Fransa'da yaşayan bir arkadaş oradaki 1-2 sene eski ancak sıfır olan Trek'lerin buradakinin yaklaşık yarı fiyatına satıldığını yazması.. Yani bu sayede bahsettiğim gibi slx donanımlı bir bisikleti 500 euro gibi bir fiyata bulma ihtimali, ya da 2. el bir bisikleti düşük fiyata bulma ihtimali
4. Bu ülkelerde 2.el ve temiz 28 jant şehir ya da yarış bisikleti bulma, ya da parçası bulma imkanım olabilir mi? Böyle bir durumda mtb yi sadece bozuk zemin ve Kapıdağ turlarına diğer bisikleti ise günlük/asfalt kullanımına ayırmayı düşünebilirim..
5. Bisiklete ayırmayı düşündüğüm bütçe için zamana ihtiyacım olması, bisiklet konusunda forumdaki yaşıtım ya da büyüğüm pek çok arkadaşın tersine eşimin
bisiklete ve harcadığım zaman/paraya sıcak bakmaması gibi bir derde sahibim.. Yani gözüm kapalı bir şekilde şu anki mevcut mali durumum ile bisikletimi değiştiremiyor ya da hala "bisiklet dediğin 150-200 tl olur" zihniyetindeki eşimin fikrini değiştiremiyorum şimdilik... Yani bütçem içerisinde bisikletin yüzdesi düşük bu yüzden ufak birikimlerle bunu yapmak niyetindeyim.. Yeni bir bisiklet mi yoksa modifiye mi diye soruşum bundandır..
Görüşleriniz için şimdiden teşekkürler...Bu kadar uzun bir yazıyı okuma için ayırdığınız zaman ve sabrınız için ayrıca teşekkür ederim


