engin özdemir
Üye
- Kayıt
- 20 Mayıs 2014
- Mesaj
- 56
- Tepki
- 36
- Şehir
- istanbul
Benim asıl amacım krank sistemini ortadan kaldırmaktı en başta. Çoğu tasarım klasik krank sistemine göre yapılıyor. Asıl maliyeti artıran kısım eski yoldan gitmeye çalışmak oluyor zaten. Ceramic speed'in tutacağını hiç sanmıyorum bu arada. Sürerken bir çalının ya da ufak bir şeyin dişlere değmesiyle şaft ve dişler arasına sıkışması tüm mekanizmayı bozabilir. Benim tasarımım ondan daha hassas aslındaCeramic Speed ' in en son üzerinde çalışıp prototip olarak ürettiği şanzumanlı sistemde de aynısı söyleniyor. Tüm teker çapı ole orantılı olarak vites olacak. Maliyet artacak tabii ki dişli sistemi değilde sadece şanzuman üzerindeki dişin ileri geri hareket etmesi ile tüm jantı kaplayabileceği bu durumda maliyetin yine üst düzeylere çıkabileceği söyleniyordu en son. Güzel olur mu ? Olur illa ki ama minimum masraf diye düşünmek lâzım. Üretici olunca iş değişiyor. Biz minimum sürtünme diye düşünürken onu üretici olarak hesaba koymak lâzım.
Ülkemde böyle şeylerle uğraşıldığını görmek sevindirici.
BAŞARILAR !
CVT'deki gibi kayışın sürtünmesiyle güç iletimi olmuyor. StringBike'a bakarsanız oradan anlayacaksınız.
bu tip bir transmisyondan bahsediyosun sanırım. nasıl göbekten vitesten hafif olabilir ki? ayrıca, V kayış değil ip kullanıcam demişsin. daire kesitli bir ip ile, arka tekeri çevirecek kadar sürtünme sağlamak için o ipin çoook gergin olması lazım. hadi o gerginliğe ulaşacak ip buldun diyelim, kadro ve teker mili nasıl eğilmeden dayanacak o kuvvete? ipin sürtünmemesi için rulman kullanılacak derken? ipin nereye sürtünmemesi için?
kafandakini basit şekilde bir kağıda çekip foto atsan daha yararlı olur böyle lafla anlatmaktansa.
Teşekkür ederim. Her bisiklet türüne uygun olacak aslında. Son yaptığım değişiklikle 175mm kranklı 25t aynakollu 50t rubleli bir dağ bisikleti çekiş sisteminden daha fazla tork elde ettim kağıt üzerinde. Yol bisikletinin tur sayısı örneğin 50t x 10t sistemde 5 tur iken ben 6 tura ayarladım. Tork ve devir arttığı için beygir ya da W'ta arttı.@engin özdemir Bu sistem yol bisikletlerinde tutar bence güzel fikir iyi çalışmalar.
Son düzenleme:


