Scudo Sports

Yeni bir çekiş sistemi tasarımı

Ceramic Speed ' in en son üzerinde çalışıp prototip olarak ürettiği şanzumanlı sistemde de aynısı söyleniyor. Tüm teker çapı ole orantılı olarak vites olacak. Maliyet artacak tabii ki dişli sistemi değilde sadece şanzuman üzerindeki dişin ileri geri hareket etmesi ile tüm jantı kaplayabileceği bu durumda maliyetin yine üst düzeylere çıkabileceği söyleniyordu en son. Güzel olur mu ? Olur illa ki ama minimum masraf diye düşünmek lâzım. Üretici olunca iş değişiyor. Biz minimum sürtünme diye düşünürken onu üretici olarak hesaba koymak lâzım.

Ülkemde böyle şeylerle uğraşıldığını görmek sevindirici.

BAŞARILAR !
Benim asıl amacım krank sistemini ortadan kaldırmaktı en başta. Çoğu tasarım klasik krank sistemine göre yapılıyor. Asıl maliyeti artıran kısım eski yoldan gitmeye çalışmak oluyor zaten. Ceramic speed'in tutacağını hiç sanmıyorum bu arada. Sürerken bir çalının ya da ufak bir şeyin dişlere değmesiyle şaft ve dişler arasına sıkışması tüm mekanizmayı bozabilir. Benim tasarımım ondan daha hassas aslında :) bu yüzden kapalı bir sistem yapmaya karar verdim. Seriye geçirebilirsem maliyeti düşük olacak. Arka göbek, kadro, çekiş sistemi ve vites kolunu baştan tasarlıyorum. Bu yüzden başta biraz maliyeti yüksek olacak. Tabi prototip için böyle.

bu tip bir transmisyondan bahsediyosun sanırım. nasıl göbekten vitesten hafif olabilir ki? ayrıca, V kayış değil ip kullanıcam demişsin. daire kesitli bir ip ile, arka tekeri çevirecek kadar sürtünme sağlamak için o ipin çoook gergin olması lazım. hadi o gerginliğe ulaşacak ip buldun diyelim, kadro ve teker mili nasıl eğilmeden dayanacak o kuvvete? ipin sürtünmemesi için rulman kullanılacak derken? ipin nereye sürtünmemesi için?

kafandakini basit şekilde bir kağıda çekip foto atsan daha yararlı olur böyle lafla anlatmaktansa.
CVT'deki gibi kayışın sürtünmesiyle güç iletimi olmuyor. StringBike'a bakarsanız oradan anlayacaksınız.
@engin özdemir Bu sistem yol bisikletlerinde tutar bence güzel fikir iyi çalışmalar.
Teşekkür ederim. Her bisiklet türüne uygun olacak aslında. Son yaptığım değişiklikle 175mm kranklı 25t aynakollu 50t rubleli bir dağ bisikleti çekiş sisteminden daha fazla tork elde ettim kağıt üzerinde. Yol bisikletinin tur sayısı örneğin 50t x 10t sistemde 5 tur iken ben 6 tura ayarladım. Tork ve devir arttığı için beygir ya da W'ta arttı.
 
Son düzenleme:
Scudo

CVT ile alakası yokmuş ki senin dediğinin. bunu tarif etmek gerekirse, içi kam profiline sahip bir çerçeve ile pedalın dönme hareketini doğrusal git-gel hareketine çeviren, 2 tarafı da cırcır mekanizmasına sahip bir göbeğin bir sağdan bir soldan tahrik edilmesi.

ayrıca, nubike daki gibi doğrusal bir hareketle tahrik edilmesini planlıyorsan, bu sisteme özel bir kadro gerekmiyor. videoda beyaz renkli içi kam profilli çerçeve, direkt orta göbek deliğine monte edilecek. pedal mili de direkt bu çerçevenin üstünde olacak. arka maşa bacaklarına makara monte etmek gerekiyor. onu da tak-çıkar bi şekilde yapmak zor değil.
 

CVT ile alakası yokmuş ki senin dediğinin. bunu tarif etmek gerekirse, içi kam profiline sahip bir çerçeve ile pedalın dönme hareketini doğrusal git-gel hareketine çeviren, 2 tarafı da cırcır mekanizmasına sahip bir göbeğin bir sağdan bir soldan tahrik edilmesi.

ayrıca, nubike daki gibi doğrusal bir hareketle tahrik edilmesini planlıyorsan, bu sisteme özel bir kadro gerekmiyor. videoda beyaz renkli içi kam profilli çerçeve, direkt orta göbek deliğine monte edilecek. pedal mili de direkt bu çerçevenin üstünde olacak. arka maşa bacaklarına makara monte etmek gerekiyor. onu da tak-çıkar bi şekilde yapmak zor değil.
Sistemi kapalı yapacağım için kadroyu özel tasarlıyorum. Dış etkenlere maruz kalmadan çalışacak. Sistemin ayrıntısını veremiyorum şimdilik. Mekanizmanın modelini yapıp çalıştırdım zaten. Prototip için çalışıyorum.
Bu konuyu açmamın nedeni sadece "böyle bir bisikleti alır mıydınız?" sorusunu sormaktı.
 
ben almazdım. bi kere en başta şu var. ölü nokta güç aktarılamayan bölge demektir ve verim bakımından istenmez. zaten bu sebeple kilitli pedal kullanıyoruz, pedala 360 derece boyunca kesintisiz güç aktarmak için. senin bisikletinde (ve nubike da) pedalın en üst ve en alt noktasında ölü nokta oluşuyor. bisikletten çok, spor salonlarındaki airwalker denen aletin tadını veren bişey olur öylesi.

bunun dışında; altta olan pedal, göbeği çevirmeyi bırakırken üstte olan pedal çevirmeye başlıyor. ama bu geçiş nasıl olacak? yani göbeğin kesintisiz tahriği sağlanabilecek mi? sanmıyorum. stringbike da bunun gösteren bir test yapılmamış.
 
@can_celik Ölü noktalar oluşuyor evet. Bu verimi önemsiz derecede etkileyecek. Çünkü yukarı ve aşağı her iki strokta da güç uygulanabilecek. Kalpiye gibi.
 
Ben tam tersine kilitli pedalla böyle bir sistemin daha etkin olacağını düşünürüm. Çünkü kilitli pedalda pedalı 360 derece çevirirken bir ayak basarken bu sırada diğer ayağın pedalı çekmesi beklenir. Bu işleme insan beyninin oryante olması çok zordur ve çoğu zamanda olmaz. Ya her iki bacağınızla da sırasıyla pedalda çekiş yaparsınız ya da sırayla her iki bacağınızla da itme uygularsınız. Dolayısı ile 360 derece çalışan bir sistemde bir bacakla itme yaparken aynı anda karşıdaki bacakta çekme yapmak çok çok zordur çoğu zamanda gerçekleşmez ve beklenen verim alınamaz. Böyle bir sistem kilitli pedalın bu mantık hatasına da çözüm olabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: CNC
bir bacakla itme yaparken aynı anda karşıdaki bacakta çekme yapmak çok çok zordur çoğu zamanda gerçekleşmez

Haklısınız. İtme ve çekme işleminden aynı anda tam verim alabilmek sürekli konsantre olmayı gerektiriyor. İlk dikkat dağınıklığında çekmeyi yapması gereken bacağımı boşa bırakıyorum mesela ben. Aynı şeyden mi bahsediyoruz?

Konunun özüne dönecek olursak, @engin özdemir arkadaşımıza tekrar başarılar diliyorum. Umarım ortaya güzel bir şey çıkar.
 
Maddi olarak, erişimi kolay olduğunda kesin alacağım bir bisiklet olur.
Onlarca yıl sonra geçen aylarda tekrar ve yeniden bir bisiklet almış kişi olarak söylüyorum. Piyasaya sürüldüğü zaman kendi bisikletimden daha iyi olduğunu gördüğümde ve maddi olarak ta sıkışmayacak bir durumdaysam kesin alırım.
 
Haklısınız. İtme ve çekme işleminden aynı anda tam verim alabilmek sürekli konsantre olmayı gerektiriyor. İlk dikkat dağınıklığında çekmeyi yapması gereken bacağımı boşa bırakıyorum mesela ben. Aynı şeyden mi bahsediyoruz?

Konunun özüne dönecek olursak, @engin özdemir arkadaşımıza tekrar başarılar diliyorum. Umarım ortaya güzel bir şey çıkar.
Evet bence bir bacak basarken aynı anda diğer bacağın çekme yapması pek mümkün değil. Kilitli pedalın performans mantığında ise hem çekiş hem itiş yapacağınız söylenir ama bu pek olası değildir belki profesyoneller için söylenen doğru olabilir?
 
@Cem Coşkun @SEL PER İnsanın motor sinir sistemine daha uyumlu olabilir dediğiniz gibi. Koşmadan koşar gibi olduğu yerde ritm tutacak çünkü sürücü. Hiç kilitli pedal kullanmadım ancak analizlerde dairesel güç iletiminde insan bacakları neredeyse yarı verimle çalışıyor. Bu sistemde zıplarken kullandığımız tüm kaslar tam bir strokta kullanılıp yukarı çeken diğer bacak o sırada yardımcı olacak.
Maddi olarak, erişimi kolay olduğunda kesin alacağım bir bisiklet olur.
Onlarca yıl sonra geçen aylarda tekrar ve yeniden bir bisiklet almış kişi olarak söylüyorum. Piyasaya sürüldüğü zaman kendi bisikletimden daha iyi olduğunu gördüğümde ve maddi olarak ta sıkışmayacak bir durumdaysam kesin alırım.
Umarım ucuza üretebilirim. Taiwan değil de Türkiye'de üretilince biraz zorlayabilir tabi.
 
  • Beğen
Tepkiler: SEL PER
Gezinirken bu başlığa rastladım ve fikir olarak oldukça ilginç geldi. Bu projenin son durumu nedir @engin özdemir ?
Devam ediyorsa ne aşamada? Eğer vazgeçtiyseniz sebeplerini paylaşırsanız konu havada kalmamış olur.
 
Geri