Scudo Sports

Yeni bir çekiş sistemi tasarımı

Kayıt
20 Mayıs 2014
Mesaj
56
Tepki
36
Şehir
istanbul
Bu başlığı Türkiye'de böyle bir gereksinim var mı diye açtım.

Zincirli sistem artık oturmuş ve standardlaşmış. Yeni bir sistem nasıl karşılanır emin olamıyorum. String Bike'ı görenler olmuştur. Tutmadı kaldı kenarda. Benim tasarımım ona benziyor diye örnek verdim.

Mekanizmanın çalışma mantığı şöyle. Arka tekerde ya da her ikisinde uygun yarıçaplı bir makara var. Bu makarlarda uygun uzunlukta ve çapta PE gergi ipleri sarılı. Bu ip bu sisteme özel tasarladığım bir CVT mekanizmasına bağlı. Bu mekanizma nette aradığınızda çıkan karmaşık ve ağır olanlardan değil. Küçük ve çok hafif. Krank seti yok. Onun yerine hem aşağı hem yukarı hareketinde güç iletmeyi sağlayan, doğrusal çalışan bir mekanizma var. Duruma göre bu mekanizma uygun açıda konumlandırılabilir. En çok %1 esneme payı olan ipin sürtünmemesi için rulmanlar kullanılacak.

Bu sistem özel tasarlanmış bir kadronun içinde kapalı olacak. Bakım yapılabilecek bir tasarımı olacak kadronun ama dış etkenlerden etkilenmeyecek.

Siz olsanız böyle yeni, daha hafif olan, çekiş sistemi parçaları sadece bir orta segment arka aktarıcı fiyatına mal olan, kendine özgü kadrosu olan bir bisikleti alır mıydınız?

Fiyatı piyasaya göre uygun olacak.

Kitle fonlama siteleri üzerinden bu projeyi başlatmayı düşünüyorum. Elbette patent aldıktan sonra.

Fikirlerinizi almak isterim.
 
Son düzenleme:
Scudo
Sanırım dediğiniz sistem mobylettede olan kayış sistemine benziyo
 
Sanırım dediğiniz sistem mobylettede olan kayış sistemine benziyo

Evet CVTler çoğunlukla ona benziyor zaten.
Mobiletlerdeki CVT sisteminde iki değişken çaplı makara var. Bunda tek. Mobiletinki sürekli aynı yönde çalışıyor. Bunda çek bırak mantığıyla.
 
Birden Burçak Erbil'i hatırladım. O da çalışmalarını ufak ufak paylaşırdı forumda. Şimdi neler başardığını hepimiz görüyoruz. Neden olmasın? Başarılar dilerim şimdiden.

Sorunuza benim cevabım şu: Hem uygun fiyatlı hem hafif diyorsunuz. Harika. Biliyorsunuz, daha hafif dediğiniz her şey bisiklet dünyasında rakiplerinden bir adım önde başlar rekabete. Yine de, yeni bir şeye para harcamadan önce herkes (hemen hemen herkes) o ürüne dair bir denenmişlik görmek ister. Siz bir prototip üretip kullanacaksınız; bir başarı hikayesi ortaya çıkaracaksınız ki biz özenelim. Takdir edersiniz ki, göze hitap eden kadro tasarımı ve kulağa hoş gelen bir marka da olmazsa olmazlardan.

Son olarak, burada yazdıklarınız kafanızdaki tasarımın çok küçük bir kısmıdır haliyle. Okuyarak anlamamız zor. Çizimlerinizin soft halini paylaşmayın tabii ki ama biraz ipucu görseli ekleseydiniz iyi olurdu.

Ekleme: Kitlesel fonlamayla olmazsa, bir melek yatırımcı bulmayı deneyebilirsiniz. Tabii faiz oranlarının biraz daha düşmesi lazım bunun için.
 
Birden Burçak Erbil'i hatırladım. O da çalışmalarını ufak ufak paylaşırdı forumda. Şimdi neler başardığını hepimiz görüyoruz. Neden olmasın? Başarılar dilerim şimdiden.

Sorunuza benim cevabım şu: Hem uygun fiyatlı hem hafif diyorsunuz. Harika. Biliyorsunuz, daha hafif dediğiniz her şey bisiklet dünyasında rakiplerinden bir adım önde başlar rekabete. Yine de, yeni bir şeye para harcamadan önce herkes (hemen hemen herkes) o ürüne dair bir denenmişlik görmek ister. Siz bir prototip üretip kullanacaksınız; bir başarı hikayesi ortaya çıkaracaksınız ki biz özenelim. Takdir edersiniz ki, göze hitap eden kadro tasarımı ve kulağa hoş gelen bir marka da olmazsa olmazlardan.

Son olarak, burada yazdıklarınız kafanızdaki tasarımın çok küçük bir kısmıdır haliyle. Okuyarak anlamamız zor. Çizimlerinizin soft halini paylaşmayın tabii ki ama biraz ipucu görseli ekleseydiniz iyi olurdu.

Ekleme: Kitlesel fonlamayla olmazsa, bir melek yatırımcı bulmayı deneyebilirsiniz. Tabii faiz oranlarının biraz daha düşmesi lazım bunun için.

Yorumunuz için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi prototip yapmak için bir birikim yapmaya çalışıyorum. 15000TL'ye yakın bir masrafı olacağını düşünüyorum. Mühendislik ve tasarım kısmını ben yapacağım. Her parçasında. Kadro yapımı pahalıya gelecek biraz.

Evet biraz üstün körü anlattım. Ancak şunu söyleyebilirim; istediğiniz kadar vites oranı ekleyebiliyorsunuz. Kısıt yok. Kadans değil strok mantığıyla olduğu için uygulanan güç tam anlamıyla iletiliyor. Hesaplamasını yapmadım ancak sürtünme olan kısımlar hep rulmandan oluşuyor. Verim 0,99'a yakın.

Yatırımcıyı son çare olarak düşünüyorum. Denize düşünce belki :)
 
Allah yolunuzu açık etsin basit motorlu mobylettede bile baya güç aktarımı yapan bir sistemin daha gelişmişi hoş olur dediğiniz gibi sonsuz vites ararlığı ve ara geçişlerdeki gücün makas aralığıda kapandığında oda konfor olarak kullanıcıyı cezbeder kanımca
 
Allah yolunuzu açık etsin basit motorlu mobylettede bile baya güç aktarımı yapan bir sistemin daha gelişmişi hoş olur dediğiniz gibi sonsuz vites ararlığı ve ara geçişlerdeki gücün makas aralığıda kapandığında oda konfor olarak kullanıcıyı cezbeder kanımca
Teşekkür ederim.
Evet sürüş deneyimini çok olumlu etkileyeceği için de bir artısı var.
 
Yorumunuz için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi prototip yapmak için bir birikim yapmaya çalışıyorum. 15000TL'ye yakın bir masrafı olacağını düşünüyorum. Mühendislik ve tasarım kısmını ben yapacağım. Her parçasında. Kadro yapımı pahalıya gelecek biraz.

Evet biraz üstün körü anlattım. Ancak şunu söyleyebilirim; istediğiniz kadar vites oranı ekleyebiliyorsunuz. Kısıt yok. Kadans değil strok mantığıyla olduğu için uygulanan güç tam anlamıyla iletiliyor. Hesaplamasını yapmadım ancak sürtünme olan kısımlar hep rulmandan oluşuyor. Verim 0,99'a yakın.

Yatırımcıyı son çare olarak düşünüyorum. Denize düşünce belki :)
Yani diyorsun ki düşük vitesle bayırları çıkmaya son :D Kilitli pedaldan daha performanslı gibime geldi haksızsam söyle...
 
"Bu sistem özel tasarlanmış bir kadronun içinde kapalı olacak."

Özel kadro tasarımı gerektiriyorsa sistem şimdiden ölü doğmuş diyebiliriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve BerkEvren
Yani diyorsun ki düşük vitesle bayırları çıkmaya son :D Kilitli pedaldan daha performanslı gibime geldi haksızsam söyle...
Keşke tork artırmayı başarabilsem :) Aslında yapılır ancak kullanacağım tahrik makarasının çapı büyür. Kadro içinde kalacağı için yapabilirim de. Kadro tasarımına başlamadan onları bi hesaplamam lazım.

Kilitliden performanslı evet. Olduğu yerde koşu temposu tutan biri gibi sürülüyor.
"Bu sistem özel tasarlanmış bir kadronun içinde kapalı olacak."

Özel kadro tasarımı gerektiriyorsa sistem şimdiden ölü doğmuş diyebiliriz.
Zorlayan kısım kadro işte. Bu yüzden en başta butik üretim olarak ilerleyecek büyük olasılıkla. Belki de herkes bunun çıkmasını bekliyordur.
 
  • Beğen
Tepkiler: JusTiMe
Toplamda tüm parçaları dahil 1500 gr.ın altında bir göbekten vites sistemi konusunda araştırma yapmanızı tavsiye ederim. Zira zincirsiz bir sitemin bizim piyasada tutma olasılığı çok zayıf.

Sora'nın verdiği vites aralığını verebilse yeter.
Bu konuda da bir düşünmenizi tavsiye ederim.
 
Toplamda tüm parçaları dahil 1500 gr.ın altında bir göbekten vites sistemi konusunda araştırma yapmanızı tavsiye ederim. Zira zincirsiz bir sitemin bizim piyasada tutma olasılığı çok zayıf.

Sora'nın verdiği vites aralığını verebilse yeter.
Bu konuda da bir düşünmenizi tavsiye ederim.
Öneriniz için teşekkür ederim. Göbekten vitesli yapmayı düşünmüştüm başta ama çok kısıtlayıcı olduğu için ondan vazgeçtim, torku artırmam gerektiği için. Bisikletlileri konfor alanından çıkartacağı için tutunmak zor olacak evet.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Helix, velobike gibi firmaların hikayelerini araştırmanızı öneririm. Fon toplamayla iş bitmiyor. Fon aramaya başlamadan prototipi ve iş planını (kapasite, tedarikçi, işgücü vs) ortaya çıkarmak gerek. İnovatif ürün heyecan verici ve zor bir konu, başarırsanız harika olur.
 
Helix, velobike gibi firmaların hikayelerini araştırmanızı öneririm. Fon toplamayla iş bitmiyor. Fon aramaya başlamadan prototipi ve iş planını (kapasite, tedarikçi, işgücü vs) ortaya çıkarmak gerek. İnovatif ürün heyecan verici ve zor bir konu, başarırsanız harika olur.
Önerileriniz için teşekkürler. Evet prototip olmadan olmuyor. Fizibilite çalışmalarını yapmadan fon toplamak zaten intihar olur. Tasarım aşamasındayım. Bitince tedarikçi ve maliyet çalışmalarını başlatacağım. Yaklaşık bir yıl sürebilir.
 
Yorumunuz için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi prototip yapmak için bir birikim yapmaya çalışıyorum. 15000TL'ye yakın bir masrafı olacağını düşünüyorum. Mühendislik ve tasarım kısmını ben yapacağım. Her parçasında. Kadro yapımı pahalıya gelecek biraz.

Evet biraz üstün körü anlattım. Ancak şunu söyleyebilirim; istediğiniz kadar vites oranı ekleyebiliyorsunuz. Kısıt yok. Kadans değil strok mantığıyla olduğu için uygulanan güç tam anlamıyla iletiliyor. Hesaplamasını yapmadım ancak sürtünme olan kısımlar hep rulmandan oluşuyor. Verim 0,99'a yakın.

Yatırımcıyı son çare olarak düşünüyorum. Denize düşünce belki :)


Ceramic Speed ' in en son üzerinde çalışıp prototip olarak ürettiği şanzumanlı sistemde de aynısı söyleniyor. Tüm teker çapı ole orantılı olarak vites olacak. Maliyet artacak tabii ki dişli sistemi değilde sadece şanzuman üzerindeki dişin ileri geri hareket etmesi ile tüm jantı kaplayabileceği bu durumda maliyetin yine üst düzeylere çıkabileceği söyleniyordu en son. Güzel olur mu ? Olur illa ki ama minimum masraf diye düşünmek lâzım. Üretici olunca iş değişiyor. Biz minimum sürtünme diye düşünürken onu üretici olarak hesaba koymak lâzım.

Ülkemde böyle şeylerle uğraşıldığını görmek sevindirici.

BAŞARILAR !
 
  • Beğen
Tepkiler: engin özdemir

bu tip bir transmisyondan bahsediyosun sanırım. nasıl göbekten vitesten hafif olabilir ki? ayrıca, V kayış değil ip kullanıcam demişsin. daire kesitli bir ip ile, arka tekeri çevirecek kadar sürtünme sağlamak için o ipin çoook gergin olması lazım. hadi o gerginliğe ulaşacak ip buldun diyelim, kadro ve teker mili nasıl eğilmeden dayanacak o kuvvete? ipin sürtünmemesi için rulman kullanılacak derken? ipin nereye sürtünmemesi için?

kafandakini basit şekilde bir kağıda çekip foto atsan daha yararlı olur böyle lafla anlatmaktansa.
 
Geri