Scudo Sports

Yeni başlayanlar ve kendini güçlendirmek isteyenler

sorularınıza geç verdiğim için özür dilerim .kamp yarış yoğunluk çok olduğu için çok sık giremiyorum faruma öncelikle kendi metabolizmanızı tanımanız gerekir bir kişi düşük antreman yaptığı zaman tempo ve yoğunluğu düşün olunca şöyle bir durum çıkar ortaya düşük antremanda gücünüzün % 50 sini harcadığınızı düşünelim antreman sürecinde kişiye bir güç gelir içinizden basıp gidesiniz gelir o anda sizin gelişmeye yönelik antreman yaptığınızı gösterir ama o an geldiği zaman kişiler dayanamaz sürekli yükleme yaparlar ve kendileri hakkında iyi antreman yaptığını düşünürler.tabiki bu yanlıştır antreman yoğunluğu neyse o şekilde ilerlemek gerekir tabiki sizinde yükleme yapacağınız antreman olucak ama hazır olmayan bir adele yapısıyla sürantre olabilirsiniz.sürantre bisiklet antremanında çok fazla yükmelekten doğan yorgunluktur ve siz bunun bilinci altında antreman yaparsanız kesinlikle geliştiğinizi anllayabilirsiniz.
 
Scudo
Hmm güzel bilgiler bu bilgilere göre çalışmamı yönlendireceğim o zaman
 
Paylaşım ve yönlendirmeler ziyadesiyle yerinde olmuş. Teşekkürler.

Benim sormak istediğim bir şey var; önceki sayfalarda kamplardan bahsetmişsiniz. Kampların amaçları gereği biraz daha özel bir yapısı olabilir de bu anlatılanları direk gözlemleyebileceğimiz -ve belki ''antrenor'' gözetiminde uygulayabileceğimiz- herhangi bir kurum kuruluş organizasyon vs. var mıdır ?

Ya da İstanbul içinde bisiklete yönelik topyekün fiziksel bir gelişim için bilgi alabileceğimiz nereler vardır ?

Bilgisi olanlar paylaşırsa çok mutlu olurum.
 
istanbulda söyleye bileceğim çok yer yok ama genelde yokuşlarını kullandığım bir şehir. zamanım genelde kamplarda geçer istanbulda trafik nedeniyle çok gelişim olucağını sanmıyorum öyle antreman sistemleri varki hiç durmamanız gereken antremanlar oluyor pat bir araba sizin antremanınıza engel olabiliyor bunun haricinde tehlikeli aşırı yayalar oyuzden...kendinizi riske atmadığınız yollar en iyi yollardır.
 
Merhaba, ben de 20 yıl sonra tekrar bisiklete binmeye kara verdim. Nasıl yapacağımı düşünürken sizin yazınızı okudum. Özellikle bizim gibiler için oldukça önemli bir konu.
Ancak doğru anlayıp anlayamadığımı sizinle paylaşmak istiyorum;

Siz antremanlarda km sınırı yerine zaman sınırını öne çıkartmışsınız. Şimdi ben Temel Dayanıklılık (TD) antremanına başlarken, nabzımın durumunu izleyip, (170-40=130) nabzımı 130 civarında tutmaya çalışarak gidebildiğim kadar ve süre çalışabilirim (başlamadan önce bir nabız saati edinmeliyim:rolleyes: ). Bisikletin vites seviyesini de bu duruma göre belirleyebilirim. Doğru anlamışmıyım?:in:
 
gayet iyi anlamışssınız ve bisikletin dişlileri halk dilinde ilk başlarda sürekli seri cevir lafı vardır ki bu sizin bacak ve vucut dengenize göre yapılmalı siz kendi bacağınıza göre antreman yapmalısınız öncelikle kas grupları yerli yerine oturması gerekir.bu seri dişli ile yapılır ama aşırı seri dişliye zaten gerek yok bu şekilde devam edersiz gelişmenin farkına en yakın zamanda varıcaksınız.
 
tebrikler cebrail balkan şampiyonluğu için senden bu tür bir başarı beklemekteydik bravo yolun başındasın daha iyi yerlere geleceğini umuyorum yeterki kararlılığını ve azmini bırakma
 
Paylaşım için çok teşekkürler, Bu genç yaşınıza rağmen,paylaşımcılığın bilincinde olmak çok güzel...

Ben de senin yaşlarında iken bisikleti bırakmamış olmak isterdim...

Yaptık bir hata ama geç de olsa geri döndük en azından sporcu olamasakta, kendimizi tatmin işte...

Tekrar teşekkürler.
 
Cebrail arkadaşım bu mesajını yeni farkettim, çok teşekkür ederim. Ayrıca balkan şampiyonu olarak kutlar, azminin devamını dilerim. ben de geçen ay nabız ölçer almıştım, bu mesajın sayesinde ne amaçla kullanacağımı çok iyi öğrenmiş oldum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cebrail ŞEKER
paylaşım için teşekkürler cebrail benim anlamadığım bahsettiğimiz nabız ör:td1 antremanında benim yaşım için konuşuyorum 160-28=132 nabız nabızı ayarlamak bizim elimizde olan birşey değil daha üstü ve daha altı olabilir 132 neye göre 132 max seviyeden mi bahsediyoruz acaba eğer max seviye ise ve nabız geçerse ne yapmamız gerekir antremanı bırakmak v.s.
 
hayır antremanı bırakma gibi birşey söz konusu değil tabi sizin bu antremanda max. nabzınız 132 gememesi gerekir bunu nabız saati kullanarak gördüğünüzde sürekli yollar düz olmadığı için 1 kaç dakikalığına yüksek olabilir yokuşlarda vs. ama sizin genel olarak antreman nabzınız 132 olması gerekli.
 
Geri